Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 februari 2014, 19:03   #21
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Weverke is niet rechtlijnig genoeg en heeft geen ruggengraat om tegen de politiekcorrecte dogma's in te gaan. Die laat zich gewoon naaien door onze politiekcorrecten.
Zou kunnen, maar...wie doet voorlopig beter?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2014, 19:30   #22
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Eh nee, toch niet. Zolang Dewinter, die alles eigenhandig naar de kloten hielp door iedereen buiten te werken, en schijnheiligaard Annemans de dienst uitmaken komt die partij nooit meer terug.

En Dewever vernoemt nog s 'n keer het VB, terwijl die laatste haar bakkes niet over N-VA kan houden, zeker niet op twitter. Heb spijt dat ik er 4 jaar ben bijgeweest.

Overigens, de multiculturele samenleving is een feit, dat is niet hetzelfde als alle vreemdelingen haten en/of geen plichten eisen. En ook niet met acties te houden zoals een dom liedje of je blijven focussen op de islam terwijl anderen voor VL en economie gaan.
Er is maar 1 partij die voor Vlaanderen gaat, en da's niet de n-va, dat weet u ondertussen ook al wel...
__________________
Nieuw forumreglement : Volg de link voor meer details.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2014, 19:32   #23
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN
 
Vrijheideerst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2011
Berichten: 32.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Er is maar 1 partij die voor Vlaanderen gaat, en da's niet de n-va, dat weet u ondertussen ook al wel...
Nee, ik zit er namelijk niet middenin sinds 2003
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2014, 21:18   #24
Lukkas
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 oktober 2013
Berichten: 6.563
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Zou kunnen, maar...wie doet voorlopig beter?
De politiekcorrecte en extreem-linkse kaste is voorlopig nog te sterk in dit land. Er is maar één mogelijkheid om een ommezwaai te maken: een coalitie met NVA en VB. De kazakkendraaiers van CD&V zullen dan wel mee op de kar springen uit machtswellust.

Ik vestig mijn hoop meer op een rechtser Europa. In Nederland, Frankrijk, Denemarken, Duitsland, Italië winnen rechtse partijen meer terrein. Vooral een sterke Le Pen zou de motor kunnen worden.

De gemiddelde Belg beseft blijkbaar niet wat er in dit land en Europa gaande is. Hij laat het maar op zijn beloop, omdat het anders te veel moeite kost (we zien wel). Aan dit tempo gaan wij op relatief korte termijn vreemden worden in eigen land. Ik wil in ieder geval niet dat mijn kinderen en kleinkinderen onder het sharia regime moeten leven. Jullie wel?
__________________
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo)

Laatst gewijzigd door Lukkas : 5 februari 2014 om 21:27.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2014, 00:09   #25
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Er is maar 1 partij die voor Vlaanderen gaat, en da's niet de n-va, dat weet u ondertussen ook al wel...
Neen, U hebt gelijk.
De PS gaat voor meer Vlaanderen.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2014, 01:26   #26
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Eh nee, toch niet. Zolang Dewinter, die alles eigenhandig naar de kloten hielp door iedereen buiten te werken, en schijnheiligaard Annemans de dienst uitmaken komt die partij nooit meer terug.

En Dewever vernoemt nog s 'n keer het VB, terwijl die laatste haar bakkes niet over N-VA kan houden, zeker niet op twitter. Heb spijt dat ik er 4 jaar ben bijgeweest.

Overigens, de multiculturele samenleving is een feit, dat is niet hetzelfde als alle vreemdelingen haten en/of geen plichten eisen. En ook niet met acties te houden zoals een dom liedje of je blijven focussen op de islam terwijl anderen voor VL en economie gaan.
Kortom, u verbrandt wat u vroeger aanbeden hebt. Daar komt het immers op neer. De volgende stap is dan dat u ook aanvaardt dat de N-VA eigenlijk in de grond van de zaak niet naar Vlaamse onafhankelijkheid streeft...?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2014, 01:27   #27
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Nee, ik zit er namelijk niet middenin sinds 2003
Ik blijf trouw. Sedert de beginjaren van het Vlaams Blok.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2014, 01:53   #28
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.773
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik blijf trouw. Sedert de beginjaren van het Vlaams Blok.
2 !
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2014, 02:20   #29
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.437
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik blijf trouw. Sedert de beginjaren van het Vlaams Blok.
Tot welk doel Jan?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2014, 08:29   #30
Lukkas
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 oktober 2013
Berichten: 6.563
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Eh nee, toch niet. Zolang Dewinter, die alles eigenhandig naar de kloten hielp door iedereen buiten te werken, en schijnheiligaard Annemans de dienst uitmaken komt die partij nooit meer terug.

En Dewever vernoemt nog s 'n keer het VB, terwijl die laatste haar bakkes niet over N-VA kan houden, zeker niet op twitter. Heb spijt dat ik er 4 jaar ben bijgeweest.

Overigens, de multiculturele samenleving is een feit, dat is niet hetzelfde als alle vreemdelingen haten en/of geen plichten eisen. En ook niet met acties te houden zoals een dom liedje of je blijven focussen op de islam terwijl anderen voor VL en economie gaan.
U kent totaal niets van de programmapunten van het VB en huilt mee met de wolven in het bos.

U houdt er blijkbaar geen rekening mee dat de islam ooit nog het allergrootste probleem kan en zal worden voor onze maatschappij. Weverke heeft trouwens al gezegd dat het moslim-extremisme de gesel is voor de mensheid. U wil niet weten hoeveel moslim-extremisten er in België zitten en dat getal blijft groeien. Kijk maar naar onze jeugdige Syriëstrijders. Deze zijn zelfs hier geboren en 'opgevoed'. Er verschijnen hoe langer hoe meer hoofddoeken, de vlag van de islam, in het straatbeeld. Dikwijls met een strakke jeansbroek die hun rondingen duidelijk laat zien, maar met een hoofddoek.

De moslims eisen dat de hoofddoek overal moet kunnen gedragen worden, ook op de werkvloer in openbare gebouwen. Zij eisen godsdienstvrijheid. Maar nergens een woord van hen om dan ook ineens de kruisbeelden terug te hangen. Dat zal hen worst wezen. In feite zien zij liever geen kruisbeelden, omdat het niet strookt met hun geloof.

Als wij uiteindelijk onder de knoet van de islam zitten, zal men geen werk meer moeten maken van de economie, sociale zekerheid, pensioenen, vrijheid, werkzekerheid. Dat zal er gewoonweg niet meer zijn. Kijk maar naar de islamitische landen.

De meesten denken dat het allemaal niet zo'n vaart zal lopen. Maar de geschiedenis heeft aangetoond dat het wel KAN. Zoek maar eens op internet over de expansiedrang en veroveringszucht van de islam door de eeuwen heen. Tot op heden is dat nog niet gestopt.
__________________
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo)

Laatst gewijzigd door Lukkas : 6 februari 2014 om 08:50.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2014, 09:32   #31
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Zielige manier waarop Dewever waarop meent met een ander zijn pluimen te moeten gaan lopen.
De minachting waarmee de N-VA in het algemeen en BDW in het bijzonder het VB behandelt dateert niet van gisteren. Ik heb ze altijd gekend en betreurd. Ook de hevige tegenreacties natuurlijk.

Het water is heel diep en kan voorlopig niet overbrugd worden. Maar beide partijen zouden toch minstens een mondelinge overeenkomst kunnen sluiten om elkaar niet al te brutaal te bejegenen, al is de kans met de verkiezingen in zicht zeer klein, zoniet onbestaande.

Dat beide Vlaams-nationale partijen mekaar zo bevechten is dom en levert niks op. BDW moet zijn pijlen in de eerste plaats naar de sossen richten. Het zijn zij die verantwoordelijk zijn voor de zeer moeilijke situatie waarin Vlaanderen zich heden bevindt.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2014, 10:40   #32
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
De minachting waarmee de N-VA in het algemeen en BDW in het bijzonder het VB behandelt dateert niet van gisteren. Ik heb ze altijd gekend en betreurd. Ook de hevige tegenreacties natuurlijk.

Het water is heel diep en kan voorlopig niet overbrugd worden. Maar beide partijen zouden toch minstens een mondelinge overeenkomst kunnen sluiten om elkaar niet al te brutaal te bejegenen, al is de kans met de verkiezingen in zicht zeer klein, zoniet onbestaande.

Dat beide Vlaams-nationale partijen mekaar zo bevechten is dom en levert niks op. BDW moet zijn pijlen in de eerste plaats naar de sossen richten. Het zijn zij die verantwoordelijk zijn voor de zeer moeilijke situatie waarin Vlaanderen zich heden bevindt.
Chapeau robert t.
Je analyse is er vlak op.
Je bent een van de weinigen die deze (wederzijdse) houding onderkennen en durven toegeven.

Het 'diepe water' tussen VB en N-Va is zowat de belangrijkste reden waarom ik er zo gerust in ben dat België het nog héél lang zal uitzingen.
Zolang N-Va de ring instapt met één arm op de rug gebonden, blijft ze overgeleverd aan de traditionele partijen die ongegeneerd gebruik maken van de steun van hun ideologische zusterpartijen aan Waalse zijde.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2014, 12:02   #33
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Er is maar 1 partij die voor Vlaanderen gaat, en da's niet de n-va, dat weet u ondertussen ook al wel...
Ik weet ondertussen al zeer lang dat dit niet klopt. En jij weet dat ook.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2014, 13:01   #34
Lukkas
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 oktober 2013
Berichten: 6.563
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
De minachting waarmee de N-VA in het algemeen en BDW in het bijzonder het VB behandelt dateert niet van gisteren. Ik heb ze altijd gekend en betreurd. Ook de hevige tegenreacties natuurlijk.

Het water is heel diep en kan voorlopig niet overbrugd worden. Maar beide partijen zouden toch minstens een mondelinge overeenkomst kunnen sluiten om elkaar niet al te brutaal te bejegenen, al is de kans met de verkiezingen in zicht zeer klein, zoniet onbestaande.

Dat beide Vlaams-nationale partijen mekaar zo bevechten is dom en levert niks op. BDW moet zijn pijlen in de eerste plaats naar de sossen richten. Het zijn zij die verantwoordelijk zijn voor de zeer moeilijke situatie waarin Vlaanderen zich heden bevindt.
2
__________________
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo)
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2014, 13:04   #35
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Het probleem ligt buiten de partij, nl. het cordon sanitaire. Hierdoor kan de partij haar visie niet in daden omzetten.
Volledig akkoord

Men kan moeilijk een partij eerst de armen en benen afhakken en dan gaan reclameren dat ze niks vastnemen en niet verder lopen.

Het zijn de groene "democraten" die het cordon hebben opgedrongen en nu kan geen enkele partij ervan afstappen, want door de decennialange demonisatie van het VB vrezen ze gezichtsverlies als ze het cordon doorbreken. Zuivere stalinistische praktijken, uitgevoerd door Jos Geyssels van toenmalig Agalev. Niet voor niks was Geyssels voordien gelinkt aan het stalinistische RAL
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2014, 13:49   #36
Lukkas
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 oktober 2013
Berichten: 6.563
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Volledig akkoord

Men kan moeilijk een partij eerst de armen en benen afhakken en dan gaan reclameren dat ze niks vastnemen en niet verder lopen.

Het zijn de groene "democraten" die het cordon hebben opgedrongen en nu kan geen enkele partij ervan afstappen, want door de decennialange demonisatie van het VB vrezen ze gezichtsverlies als ze het cordon doorbreken. Zuivere stalinistische praktijken, uitgevoerd door Jos Geyssels van toenmalig Agalev. Niet voor niks was Geyssels voordien gelinkt aan het stalinistische RAL
Dan vraag ik mij af of de Vlaming zelf eens geen oordeel kan vormen over deze partij, in plaats van altijd maar voort te gaan op hetgeen men hem voorknauwt.

De Vlaming klaagt steeds meer (terecht) over een hoop wantoestanden, maar stemt blijkbaar nog steeds politiekcorrect. Begrijpe wie kan.
__________________
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo)
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2014, 13:52   #37
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN
 
Vrijheideerst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2011
Berichten: 32.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
U kent totaal niets van de programmapunten van het VB en huilt mee met de wolven in het bos.

U houdt er blijkbaar geen rekening mee dat de islam ooit nog het allergrootste probleem kan en zal worden voor onze maatschappij. Weverke heeft trouwens al gezegd dat het moslim-extremisme de gesel is voor de mensheid. U wil niet weten hoeveel moslim-extremisten er in België zitten en dat getal blijft groeien. Kijk maar naar onze jeugdige Syriëstrijders. Deze zijn zelfs hier geboren en 'opgevoed'. Er verschijnen hoe langer hoe meer hoofddoeken, de vlag van de islam, in het straatbeeld. Dikwijls met een strakke jeansbroek die hun rondingen duidelijk laat zien, maar met een hoofddoek.

De moslims eisen dat de hoofddoek overal moet kunnen gedragen worden, ook op de werkvloer in openbare gebouwen. Zij eisen godsdienstvrijheid. Maar nergens een woord van hen om dan ook ineens de kruisbeelden terug te hangen. Dat zal hen worst wezen. In feite zien zij liever geen kruisbeelden, omdat het niet strookt met hun geloof.

Als wij uiteindelijk onder de knoet van de islam zitten, zal men geen werk meer moeten maken van de economie, sociale zekerheid, pensioenen, vrijheid, werkzekerheid. Dat zal er gewoonweg niet meer zijn. Kijk maar naar de islamitische landen.

De meesten denken dat het allemaal niet zo'n vaart zal lopen. Maar de geschiedenis heeft aangetoond dat het wel KAN. Zoek maar eens op internet over de expansiedrang en veroveringszucht van de islam door de eeuwen heen. Tot op heden is dat nog niet gestopt.
Ik ben van 2006-2010 lid geweest en zelfs nog lokaal bestuurslid. Altijd maar dat eenzijdige gezaag en die lokale partijslaafjes, nee dank u. Er zitten weldegelijk nog altijd bekwame politici in het VB (Laeremans bvb), maar die moeten braaf naar fuhrer luisteren. Wat er gebeurde met MRM & FVH is voor mij onvergeefelijk en ligt in het verleden.

De toekomst ziet er goed uit.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2014, 13:53   #38
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN
 
Vrijheideerst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2011
Berichten: 32.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
De minachting waarmee de N-VA in het algemeen en BDW in het bijzonder het VB behandelt dateert niet van gisteren. Ik heb ze altijd gekend en betreurd. Ook de hevige tegenreacties natuurlijk.

Het water is heel diep en kan voorlopig niet overbrugd worden. Maar beide partijen zouden toch minstens een mondelinge overeenkomst kunnen sluiten om elkaar niet al te brutaal te bejegenen, al is de kans met de verkiezingen in zicht zeer klein, zoniet onbestaande.

Dat beide Vlaams-nationale partijen mekaar zo bevechten is dom en levert niks op. BDW moet zijn pijlen in de eerste plaats naar de sossen richten. Het zijn zij die verantwoordelijk zijn voor de zeer moeilijke situatie waarin Vlaanderen zich heden bevindt.
Dit is toch wel hilarisch. Het is het VB dat verdomme constant, elke dag, N-VA aanvalt. En als dat dan omgekeerd (nog) 'ns gebeurt, staan ze op hun achterste poten.

Dewinter met zijn plagiaat-geween is een nieuw dieptepunt.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2014, 13:56   #39
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.757
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Dan vraag ik mij af of de Vlaming zelf eens geen oordeel kan vormen over deze partij, in plaats van altijd maar voort te gaan op hetgeen men hem voorknauwt.

De Vlaming klaagt steeds meer (terecht) over een hoop wantoestanden, maar stemt blijkbaar nog steeds politiekcorrect. Begrijpe wie kan.
De Nieuw-Vlaamse Alliantie haalt de stemmen binnen van de Nieuw-Vlaamse politieke correctheid. De oude politieke correctheid krijgt electorale klappen. Evenals de niet-politieke correctheid.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2014, 14:21   #40
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.436
Standaard

Vage uitspraak. De lompsten arrenbeider die ploetert in de stront voor zijn kost weet dat het Vlaams Belang niets verwezenlijkt heeft niet omdat het kon, maar eerder omdat het niet kon. Hoe gaat dat met een socialistisch Sp.a-beleid dat gretig meehelpt aan een cordon, binnenkort op federaal niveau ook tegen Mr. Hypocriet.
Weyland is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:13.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be