Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 mei 2018, 21:02   #18741
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.600
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik begin te vermoeden dat de Quim het handig aan het spelen is: met wat geluk gaat hij ervoor zorgen dat de allerlaatste beslissing van Rajoy zal zijn om art. 155 op te heffen.
De Quim gaat dan doen door toe te geven om geen gevangen of gebande personen meer voor te stellen als minister.
Na die beslissing, zal Rajoy de motie van wantrouwen niet overleven.

Wat daarna dan zou gebeuren, vb. binnen enkele weken, als een Catalaanse minister zijn ontslag zou geven, en de nieuwe voorgestelde minister er toch weer een is "die niet mag, alhoewel democratisch verkozen" ...
gaan ze dan terug 155 in werking stellen?


Je bent heel erg je best aan het doen om de waarheid niet onder ogen te moeten/willen zien : Torra heeft zijn moment of fame gehad, en nu is het tijd voor ernstige politiek. Dus : exit die 4 fantoom ministers en eindelijk een normale formatie.

De motie van wantrouwen is een nationaal spelletje van PSOE die PP wil een hak zetten, het regionale speelt daar geen belangrijke rol in.

De rest van je betoog is science fiction voor aan de toog. Moest er een minister wegvallen, moet die zijn vervanger opnieuw door dezelfde procedure als gebruikelijk. Moest Quim dan toch terug een fantoom of een hologram voorstellen, dan weigert Madrid gewoon weer. En dat is iets waar -tot grote woede van de vendelzwaaiende fans uit vlaanderen- al de grote spaanse partijen elkaar in vinden. Hoe erg PP, C's en PSOE elkaar ook willen uit de bocht rijden, op dat vlak staan ze exact op dezelfde lijn.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2018, 07:20   #18742
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 21.072
Standaard

Het is zonder meer positief dat de nieuwe deelstaatregering zich naar de wet schikt. Als alles goed gaat staan ze binnenkort terug waar ze stonden vlak voor het mislukte avontuur van een illegaal referendum begon.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2018, 07:46   #18743
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.600
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Het is zonder meer positief dat de nieuwe deelstaatregering zich naar de wet schikt. Als alles goed gaat staan ze binnenkort terug waar ze stonden vlak voor het mislukte avontuur van een illegaal referendum begon.
Juist. Rajoy reageerde gisterenavond al dat van zodra de nieuwe regering operationeel is art 155 per direct zal worden opgeheven. Een zeer goede zaak dus.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2018, 09:20   #18744
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht


Je bent heel erg je best aan het doen om de waarheid niet onder ogen te moeten/willen zien : Torra heeft zijn moment of fame gehad, en nu is het tijd voor ernstige politiek. Dus : exit die 4 fantoom ministers en eindelijk een normale formatie.

De motie van wantrouwen is een nationaal spelletje van PSOE die PP wil een hak zetten, het regionale speelt daar geen belangrijke rol in.

De rest van je betoog is science fiction voor aan de toog. Moest er een minister wegvallen, moet die zijn vervanger opnieuw door dezelfde procedure als gebruikelijk. Moest Quim dan toch terug een fantoom of een hologram voorstellen, dan weigert Madrid gewoon weer. En dat is iets waar -tot grote woede van de vendelzwaaiende fans uit vlaanderen- al de grote spaanse partijen elkaar in vinden. Hoe erg PP, C's en PSOE elkaar ook willen uit de bocht rijden, op dat vlak staan ze exact op dezelfde lijn.
Madrid-Franco kon nu weigeren het decreet van benoeming te publiceren, omdat zij zolang 155 geldt, meester zijn van het lokale "staatsblad".

Verder tracht ik niets uit te leggen.
Ik zie enkel dat de meerderheid in het Catalaanse parlement met de kloten van Rajoy heeft zitten spelen, tot het laatst mogelijke moment.
En nu met de nieuwe regionale regering, begint het geniepige heropbouwen van alles wat de franquisten afgeschaft en geblokkeerd/afgedankt hebben.
De open staande rekeningen zijn gekend.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2018, 12:25   #18745
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.600
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Madrid-Franco kon nu weigeren het decreet van benoeming te publiceren, omdat zij zolang 155 geldt, meester zijn van het lokale "staatsblad".

Verder tracht ik niets uit te leggen.
Ik zie enkel dat de meerderheid in het Catalaanse parlement met de kloten van Rajoy heeft zitten spelen, tot het laatst mogelijke moment.
En nu met de nieuwe regionale regering, begint het geniepige heropbouwen van alles wat de franquisten afgeschaft en geblokkeerd/afgedankt hebben.
De open staande rekeningen zijn gekend.
Ik bekijk het positief.
Ondanks de nutteloze show van een politiek levend lijk (Puigdemont) die de bevolking weer eens maandenlang zonder regering heeft gezet is er uiteindelijk toch gekozen voor de ratio en voor de normalisatie.
Als de nieuwe MP kiest voor de wettelijkheid, is het logisch dat de staat de autonomie terug in kracht herstelt.

Bravo voor de catalaanse bevolking, die de klootzakkerij van puigdecuck en zijn trawanten maandenlang hebben moeten ondergaan en toch rustig zijn gebleven. Goed wetende dat de staat uiteindelijk altijd prevaleert en wint omdat zij de burgers hun belang voorop stelt.

Het vervolg van de rebellen hun lot is niet langer zorg van de politiek maar wel een puur gerechtelijk dossier.

Catalonië moet nu terug een echte regering krijgen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2018, 12:31   #18746
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik bekijk het positief.
Ondanks de nutteloze show van een politiek levend lijk (Puigdemont) die de bevolking weer eens maandenlang zonder regering heeft gezet is er uiteindelijk toch gekozen voor de ratio en voor de normalisatie.
Als de nieuwe MP kiest voor de wettelijkheid, is het logisch dat de staat de autonomie terug in kracht herstelt.
Bravo voor de catalaanse bevolking, die de klootzakkerij van puigdecuck en zijn trawanten maandenlang hebben moeten ondergaan en toch rustig zijn gebleven. Goed wetende dat de staat uiteindelijk altijd prevaleert en wint omdat zij de burgers hun belang voorop stelt. Het vervolg van de rebellen hun lot is niet langer zorg van de politiek maar wel een puur gerechtelijk dossier.
Catalonië moet nu terug een echte regering krijgen.
Amaai, gij zou ne jezuiet doen blozen!
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2018, 12:44   #18747
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.600
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Amaai, gij zou ne jezuiet doen blozen!
Jie-Pie : ik meen dat voor de volle 100%

En nu ga ik op mijn terras genieten van een heerlijk spaans wijntje, dat ik ga uitschenken op het herstel van de normaliteit en de defenestratie van de rebellen & jailbirds. Salut !
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2018, 13:02   #18748
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Jie-Pie: ik meen dat voor de volle 100%. En nu ga ik op mijn terras genieten van een heerlijk spaans wijntje, dat ik ga uitschenken op het herstel van de normaliteit en de defenestratie van de rebellen & jailbirds. Salut !
In mijn tijd zou ik dat typisch Familie Flodder gedrag hebben gevonden. Nou ja, als ge jezelf maar ok voelt erbij. Mij ni gelaten.
Goe weekend. 'k Ga pakken.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2018, 14:20   #18749
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik bekijk het positief.
....
Catalonië moet nu terug een echte regering krijgen.
Wel, we gaan verder met het positief te bekijken.

Is de nieuwe regering een afspiegeling van de kiesuitslag? Helaas niet.
Maar niet getreurd: elke minister van de regering is een separatist. En de recente geschiedenis heeft ze haarscherp verbeten gemaakt.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2018, 15:47   #18750
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.600
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wel, we gaan verder met het positief te bekijken.

Is de nieuwe regering een afspiegeling van de kiesuitslag? Helaas niet.
Zeker. De regering bestaat uit de tweede en derde grootste partij, die samen een meerderheid vormden. Dat is dus een afspiegeling van de kiesuitslag.

Citaat:
Maar niet getreurd: elke minister van de regering is een separatist. En de recente geschiedenis heeft ze haarscherp verbeten gemaakt.
Ze mogen elke morgen staan vendelen van mijn part, en de wildste retoriek over separatisme verkopen, zolang ze binnen de wet werken stelt er zich geen enkel probleem. Decibels produceren is niet tegen de wet.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...

Laatst gewijzigd door Pandareus : 30 mei 2018 om 15:48.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2018, 17:08   #18751
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.404
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Jie-Pie : ik meen dat voor de volle 100%
En nu ga ik op mijn terras genieten van een heerlijk spaans wijntje, dat ik ga uitschenken op het herstel van de normaliteit en de defenestratie van de rebellen & jailbirds. Salut !
Je hebt uw voorwaarden om te kunnen "vieren" wel al een paar keer mogen aanpassen.
Waar is de tijd dat je naar de luchthaven wou gaan om Puigdemont te zien oppakken.

Maar niet getreurd, hoor, de corrupte Rajoy regering zal niet kunnen wat Franco mislukte.
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2018, 19:31   #18752
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.600
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Je hebt uw voorwaarden om te kunnen "vieren" wel al een paar keer mogen aanpassen.
Waar is de tijd dat je naar de luchthaven wou gaan om Puigdemont te zien oppakken.

Maar niet getreurd, hoor, de corrupte Rajoy regering zal niet kunnen wat Franco mislukte.
Men moet weten te genieten van de kleine stappen, zeker als het totale plaatje eruit ziet dat die uiteindelijk eindigen in een overwinning. En ermee kunnen leven dat die nooit 100% zal zijn.

Politiek liggen de zaken nu goed, er komt terug een echte regering met echte mensen en geen klucht met jailbirds en vluchtelingen of een hologram-president. De normaliteit keert dus terug.

Gerechtelijk moeten we afwachten, het onderzoek loopt nog, er zijn nog verschillende procedures tot uitlevering die geen finale beslissing hebben gekregen dus dat kan nog enige maanden in beslag nemen.

Twee mogelijkheden : ofwel beslist duitsland om Puigdemont uit te leveren, waarna ik hier een gigantische schadenfreude ga beleven ofwel is het pech, en dan blijft hij maar levenslang ergens anders wonen. Binnen 5 jaar weet niemand dan nog wie hij is, en werkt hij ergens in een Mc Donalds.

Maar het belangrijkste is natuurlijk het proces in spanje. Wat gaat de rechter oordelen over diegenen die hij wel in handen heeft ? En dan waarschijnlijk daarna nog procedures voor europa zodat Jordi, Jordi, Orihol en consoorten binnen een jaar of tien een finaal verdict hebben.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2018, 20:05   #18753
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.902
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Zeker. De regering bestaat uit de tweede en derde grootste partij, die samen een meerderheid vormden. Dat is dus een afspiegeling van de kiesuitslag.



Ze mogen elke morgen staan vendelen van mijn part, en de wildste retoriek over separatisme verkopen, zolang ze binnen de wet werken stelt er zich geen enkel probleem. Decibels produceren is niet tegen de wet.
Troost U , de Catalanen zijn al aan het uitrekenen hoe ze "coform de wet"

hun onafhankelijkheid zullen laten erkennen door de grootmachten.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2018, 20:43   #18754
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Zeker. De regering bestaat uit de tweede en derde grootste partij, die samen een meerderheid vormden. Dat is dus een afspiegeling van de kiesuitslag.
...
Eigenaardige opvatting van democratie: de verkozen kopmannen mogen niet meedoen.

De Catalanen hebben zuiders temperament genoeg om zo koppig als een Catalaanse ezel hun strijd verder te zetten.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2018, 20:50   #18755
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.600
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Troost U , de Catalanen zijn al aan het uitrekenen hoe ze "coform de wet"

hun onafhankelijkheid zullen laten erkennen door de grootmachten.
Blijf maar in de realiteit : 2 jailbirds en 2 vluchtelingen voor het gerecht zijn zojuist politiek uit het raam gesmeten. De karavaan trekt terug verder en de rebellen blijven achter.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2018, 20:53   #18756
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.600
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Eigenaardige opvatting van democratie: de verkozen kopmannen mogen niet meedoen.

De Catalanen hebben zuiders temperament genoeg om zo koppig als een Catalaanse ezel hun strijd verder te zetten.
Torra heeft 2 weken show verkocht, en heeft dan gekozen voor een realistisch pad. Verder mag iedereen zoveel als hij wil de koppige ezel uithangen. Binnen de wet uiteraard. Anders ==> de cel naast Orihol & Co.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2018, 08:27   #18757
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Torra heeft 2 weken show verkocht, en heeft dan gekozen voor een realistisch pad. Verder mag iedereen zoveel als hij wil de koppige ezel uithangen. Binnen de wet uiteraard. Anders ==> de cel naast Orihol & Co.
Rajoy is weldra verleden tijd, om nooit meer terug te komen.
En dan wordt alles helemaal anders.
En na de volgende Europese verkiezingen zal dat parlement ook een pak meer nationalisten bevatten, wat het ook weer allemaal "helemaal anders" zal maken.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2018, 11:27   #18758
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.902
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Rajoy is weldra verleden tijd, om nooit meer terug te komen.
En dan wordt alles helemaal anders.
En na de volgende Europese verkiezingen zal dat parlement ook een pak meer nationalisten bevatten, wat het ook weer allemaal "helemaal anders" zal maken.
Inderdaad de Catalanen zijn stap voor stap op

weg naar hun eigen onafhankelijke staat.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2018, 11:28   #18759
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.902
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Rajoy is weldra verleden tijd, om nooit meer terug te komen.
En dan wordt alles helemaal anders.
En na de volgende Europese verkiezingen zal dat parlement ook een pak meer nationalisten bevatten, wat het ook weer allemaal "helemaal anders" zal maken.
Inderdaad de Catalanen zijn stap voor stap op

weg naar hun eigen onafhankelijke staat.

Nu hebben zij nog de erkenning van een supermacht,de VS ,Rusland of China nodig.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2018, 11:37   #18760
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.518
Standaard

Dat de Basken momenteel wat geconfronteerd worden met hun gebrek aan solidariteit met Catalonië, kan ik wel smaken.

Tot hiertoe gaven die snoodaards veel steun aan Rajoy, in ruil voor veel centen en een beetje "communautair" (onderhandelingen over de politieke niet-terroristische gevangenen ...)
Dat dreigen ze met de val van Rajoy kwijt te spelen.
Daarom zijn ze nu bezig met koorddansen: wat krijgen de nationalisten (Basken èn Catalanen) in ruil voor hulp bij de motie tegen Rajoy?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:53.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be