Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 juni 2009, 10:32   #61
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.976
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Ik vind ook dat men gratis bussen voor gezonde jonge mensen moet "verbieden", ze zouden meer te voet of met de fiets moeten rijden.

Zo hebben de minder fitte ouderen en/of 65-plussers meer plaats op de bus en hoeven ze niet recht te staan

Zo kan men dan de oudste en vervuilende dieselbussen (giftige roetdeeltjes) afschaffen, en vervangen door meer (frequentere) directe echte snelbussen* (naar treinstations eventueel); dan krijg je meer autorijders overtuigd op het Openbaar vervoer over te stappen.
*milieuvriendelijke snelbussen (op CNG of LPG)

edit:
voorziet De Lijn eigenlijk direct vlot openbaar vervoer naar de industriegebieden zelf ? (ik ben busgebruiker enkel in noodgevallen)
Ik vind ook dat nauwelijks gebruikte buslijnen moeten worden afgeschaft. Men wil op alle hoeken van de straat een bushalte maar dat houdt ook in dat er vele nutteloze kilometers worden afgelegd met bijna lege bussen die dan een pak meer verbruiken en vervuilen dan een auto of een tweewieler.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2009, 11:37   #62
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deepeco Bekijk bericht
Wat doe je?
Ik geef nooit niks aan zulke dingen. Bovendien snap ik ook niet waarom men ginder zieke kinderen moet genezen, om die nadien toch een miserablel leven te laten leiden. Maar we zijn verder en verder off topic hier...

Laatst gewijzigd door patrickve : 11 juni 2009 om 11:37.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2009, 13:48   #63
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.142
Standaard

Ik denk gewoon dat de cultuur om op uw werk te zitten misschien eens best verlaten wordt, een big 'home office marshall plan'

Vakbonden moeten eens het idee verlaten dat mensen fysisch op hun werk moeten zitten. Fiscus moet wat breeddenkend worden ivm remuneratie systemen en belastingen daarop. En De heilige koe wat meer taxeren. En je hebt dus een 'probleem weggetaxeerd' en een 'efficiente oplossing' gesubsidieerd.

Altijd de twee samendoen, zo werkt dat het best
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2009, 13:49   #64
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.142
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Ik vind ook dat nauwelijks gebruikte buslijnen moeten worden afgeschaft. Men wil op alle hoeken van de straat een bushalte maar dat houdt ook in dat er vele nutteloze kilometers worden afgelegd met bijna lege bussen die dan een pak meer verbruiken en vervuilen dan een auto of een tweewieler.
Het is duidelijk dat een halfvolle bus (stel dat hij 50% van de rit leeg rijdt en 50% van de rit vol) moeilijk aan de efficientie kan tippen van de zuinigste auto's
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2009, 13:56   #65
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Ik denk gewoon dat de cultuur om op uw werk te zitten misschien eens best verlaten wordt, een big 'home office marshall plan'
Maar lang niet alle werk kan je van thuis uit doen. Je zou zelfs kunnen stellen dat conferenties en vergaderingen ook virtueel kunnen plaatsvinden, maar toch gebeurt dat niet, en gaan mensen toch nog steeds veel op reis, gewoon om gaan te "praten". Waarschijnlijk dat het "diner akkoord" van een andere natuur is dan het rationeel onderhandelde akkoord
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2009, 15:36   #66
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.142
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Maar lang niet alle werk kan je van thuis uit doen. Je zou zelfs kunnen stellen dat conferenties en vergaderingen ook virtueel kunnen plaatsvinden, maar toch gebeurt dat niet, en gaan mensen toch nog steeds veel op reis, gewoon om gaan te "praten". Waarschijnlijk dat het "diner akkoord" van een andere natuur is dan het rationeel onderhandelde akkoord
Patrick

in elk geval bij mijn vrouw op haar werk is het 'no fly' en 'teleconference'
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2009, 19:03   #67
Deepeco
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 25 december 2008
Berichten: 2.126
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Patrick

in elk geval bij mijn vrouw op haar werk is het 'no fly' en 'teleconference'
bij mijn huidig werk ook teleconferenties...
Deepeco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2009, 19:22   #68
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deepeco Bekijk bericht
bij mijn huidig werk ook teleconferenties...
Wij doen dat ook, om de volgende echte vergadering voor te bereiden, en te discussieren over de beste hotellekes in de omgeving
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2013, 09:16   #69
Paultje
Lokaal Raadslid
 
Paultje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 november 2012
Locatie: 't stadt aan't scheldt
Berichten: 396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deepeco Bekijk bericht
En verder moeten we nog discriminatie van de zwakke weggebruiker wegwerken, en de automobilist benadelen.
-Automobilisten moeten aan de lichten langer blijven wachten, want zij worden niet nat in de regen
-Automobilisten moeten trager rijden, want zij zijn een groter gevaar voor zwakke weggebruikers dan omgekeerd
-Bij oversteekplaatsen van voetgangers, waarbij de voetganger op een knopje mpoet duwen om groen licht aan te vragen, is er sprake van discriminatie: de automobilist heeft automatisch groen en hoeft niet te stoppen, terwijl de voetganger altijd eventjes moet wachten. Eigenlijk zou de automobilist moeten uitstappen en op een knopje gaan duwen om groen licht aan te vragen. Of nog beter: voetgangers mogen altijd op eender welk moment oversteken, de automobilisten hebben oranje knipperlicht, en als bv. een oud vrouwtje op extra veilig wil spelen om over te steken, kan zij op een knop duwen zodat de auto's rood krijgen.
-Bij inritten van garages mag het fietspad niet op en neer zwalpen. Eigenlijk zou de autoweg moeten op en neer zwalpen.
-Puin en hekken bij wegenwerken, reclame- en sandwichborden, tafels en stoeljes van terasjes, mogen niet op voet- of fietspaden, maar bij voorkeur op parkeerplaatsen of desnoods op de autoweg.
-fietsers moeten op elke weg veilig naast elkaar kunnen fietsen, want in auto's kan men naast elkaar zitten, dus fietsers moeten dat ook kunnen.
-als er geen plaats is voor een extra fietspad, moet er een deel van de autoweg van de automobilisten afgepakt worden ten voordele van de fietsers en voetgangers.
zou je er dan ook voorstander van zijn de fietsplaat terug in te voeren tenslotte worden jouw fietspaden nu betaald door de automobilist
En heb je er ook eens aan gedacht hoe jouw slager bakker en supermarkt dan bevoorraad kunnen worden ? op de Turnhoutsebaan in Deurne hebben ze dat gedaan met gevolg dat niemand daar nog een winkel wil openen de meeste winkels zijn daar al weg
een mooi voorbeeld is de Turnhoutsebaan in Borgerhout daar kunnen ze gemakkelijk 2 fietspaden maken als ze de tram ondergronds laten rijden maar het plan is tram 24 ondergronds en tram 10 bovengronds hoe idioot het ook klinkt
zelf ben ik ook voorstander voor korte afstanden met de fiets alhoewel ik gedeeltelijk invalide ben
een oplossing zou kunnen zijn grote niet te dure parkings aan de rand van de grootsteden waar je parkingticket tevens telt om je verder in de stad te begeven zoals ze in Brugge doen daar rijd je naar de parking aan het station en met je parkingticket krijg je een buskaartje om in de stad te gaan
In de industriegebieden is het moeilijk om met openbaar vervoer te geraken neem nu Antwerpen in het hele havengebied rijd geen openbaar vervoer
In mijn tijd betaalden we elk jaar voor een fietsplaat en we hadden nog geneens fietspaden dus waarom nu niet dat geld kan aangewend worden om nieuwe fietspaden te leggen en onderhouden
Paultje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2013, 09:26   #70
Paultje
Lokaal Raadslid
 
Paultje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 november 2012
Locatie: 't stadt aan't scheldt
Berichten: 396
Standaard

Als ze de grote ring rond Antwerpen en de verbinding lievekenshoektunnel E17 hadden goedgekeurd had die nu al een feit geweest en hadden er nu zo geen verkeersproblemen geweest die paar takken die moesten gekapt worden hadden zij ruimschoots terug kunnen plaatsen
Paultje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2013, 09:35   #71
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Vind ik niet. U misschien, maar ik niet
Vandaar dat men taksen heeft uitgevonden, om mensen die zo egoïstisch denken als u geld uit hun zakken te kloppen en ze letterlijk uit hun auto te taxeren.

Laatst gewijzigd door Blue Sky : 15 januari 2013 om 09:38.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2013, 07:49   #72
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deepeco Bekijk bericht
En zeker genoeg zageventen. Ja, die zie ik met hopen. Kunnen we niet naastkijken
Ik vind dat jij anders wel behoorlijk kan zagen hoor...
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2013, 21:20   #73
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paultje Bekijk bericht
zou je er dan ook voorstander van zijn de fietsplaat terug in te voeren tenslotte worden jouw fietspaden nu betaald door de automobilist
Euh beste ... u hebt er blijkbaar nog niet bij stil gestaan, maar de meeste fietsers hebben ook een auto en betalen dus reeds wegentaks die dan al dan niet gebruikt wordt om fietspaden aan te leggen. Het verschil is dat die mensen de moeite nemen om zich stil, milieuvriendelijk en op een gezonde manier te verplaatsen – waarbij overigens de maatschappij wel bij vaart. Bovendien heb je ook vele kinderen ( van automobilisten ) die dankzij de fietsinfrastructuur zich op een veilige manier naar school kunnen verplaatsen – ook maar taxeren dan die kinderen?

In een regio als Vlaanderen is er vooral een overdadig en ongepast autogebruik, dat een zware last voor de maatschappij vormt. Om u een indicatie te geven van dat problematisch autogebruik;

http://www.vandaag.be/binnenland/105...500-meter.html

Voor de fiets is er nog een enorm groeipotentieel en het laatste wat men nu dus moet doen is fietsen financieel ontmoedigen door een taks met bijhorende administratieberg in te voeren. Thans kost het aanleggen van fietsinfrastructuur veel geld omdat men een historische achterstand heeft en men dus veel nieuwe fietspaden moet aanleggen. Eenmaal ze er liggen is de kostprijs van het onderhoud ervan peanuts in vergelijking met dat van autowegen. In tegenstelling tot het openbaar vervoer waar ook iedereen aan meebetaalt maar niet iedereen gebruik van kan maken, kan wel iedereen van de fiets gebruik maken. Het goede moet men stimuleren door het financieel aan te moedigen, het slechte financieel ontmoedigen. Het lijkt me dan ook wel duidelijk waar men de honing moet halen …
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:30.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be