Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 februari 2017, 22:59   #21
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Dat hoeft ook niet. Misschien zie je er gewoon uit zoals George Clooney.
En zelfs al is je vriendin een gold digger, dan maakt het niks uit.

Een interessante vraag om dat in beeld te brengen is of je vrouw voltijds gaat werken of niet. 34 is namelijk geen leeftijd om met brugpensioen te gaan.

Zo ja, I rest my case. Mogelijk wil ze een kind omdat ze van je houdt.
En zo nee, gold digger die een kind wil als levensverzekering.

Mijn oom is een multimiljonair en heeft 4 jaar geleden zijn vrouw (die gewoon ging werken) verloren aan kanker. Nog geen jaar later papte een goeie vriendin van de overleden vrouw aan met mijn oom. De vrouw klaagt dat vrienden haar beschuldigen van een gold digger te zijn. Ik zou haar het voordeel van de twijfel geven, ware het niet dat ze thuis op haar dikke kont gaat zitten en nooit meer gaat werken. Terwijl ze nog lang geen pensioenleeftijd bereikt heeft.

Ik heb geen enkel probleem met vrouwen die een rijke vent willen en er een relatie mee aangaan. Zo lang beide partijen maar weten hoe de vork aan de steel zit, en gelukkig zijn.
Ik heb mijn vrouw gewoon leren kennen in haar apotheek in Guangzhou, eerder een soort medische supermarkt met zelfs een dokter achteraan. Ik ben er de dag nadien terug geweest omdat ik dacht die is verdomme knap en vriendelijk. We zijn gaan eten en zo is alles begonnen. Een jaar later heeft ze alles verkocht (en centrum Guangzhou zijn de prijzen astronomisch)en is naar Belgie gekomen. Haar Chinees universitair diploma is hier niets waard dus kan ze hier alleen maar minderwaardig werk krijgen temeer ze geen Nederlands spreekt.

We zijn getrouwd onder volledige scheiding van goederen. Ik moet niets van haar hebben en zij niets van mij. Tevreden?
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2017, 23:22   #22
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.779
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik heb mijn vrouw gewoon leren kennen in haar apotheek in Guangzhou, eerder een soort medische supermarkt met zelfs een dokter achteraan. Ik ben er de dag nadien terug geweest omdat ik dacht die is verdomme knap en vriendelijk. We zijn gaan eten en zo is alles begonnen. Een jaar later heeft ze alles verkocht (en centrum Guangzhou zijn de prijzen astronomisch)en is naar Belgie gekomen. Haar Chinees universitair diploma is hier niets waard dus kan ze hier alleen maar minderwaardig werk krijgen temeer ze geen Nederlands spreekt.

We zijn getrouwd onder volledige scheiding van goederen. Ik moet niets van haar hebben en zij niets van mij. Tevreden?
Ik neem aan dat je vrouw Engels spreekt, en door de loop der jaren (dat hoeft nu nog niet) ook Nederlands. Ze zou haar diploma gelijk kunnen laten stellen door hier aan de unief te studeren. Dat kan volledig in het Engels.
Mijn eigen vriendin komt dat ook doen, om 1-2 jaar later aan de slag te gaan.

Scheiding van goederen.. Wat mij veel meer interesseert is of je vrouw door de verkoop van al haar hebben en houden in China, zich hier in België volledig in haar behoeften kan voorzien zonder dat daar 1 euro van jou aan te pas komt.
Van 34 tot aan je pensioen is nog verdomd lang en ik denk niet dat de doorsnee farmaceute in China miljoenen verdient om op 34 te gaan rentenieren. Dus "zij moet niks van mij hebben" dat betwijfel ik ten zeerste.

Verder ken ik ook een twintiger die een vriendin heeft waarvan de ouders 300 miljoen euro bezitten. Scheiding van goederen ja, maar wel wonen in een kast van een huis en lekkere snoepreisjes meepikken, om nog maar te zwijgen van het toekomstperspectief.

Dus wat mij betreft. Als je vriendin niet van plan is om hier te gaan werken heb je een gold digger aan de haak geslagen. Plain and simple

Dat neem ik jou niet kwalijk. Als ik ooit op pensioen ga en geen gezin heb gesticht, acht ik de kans goed mogelijk dat ik het zelfde zou doen.
Maar wel wetend hoe de vork aan de steel zit.
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 1 februari 2017 om 23:23.
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2017, 10:54   #23
demonen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2002
Berichten: 11.763
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
We zijn getrouwd onder volledige scheiding van goederen. Ik moet niets van haar hebben en zij niets van mij. Tevreden?
U heeft toch een kind met haar?
Dat kind is haar levensverzekering en de sleutel tot uw fortuin, toch?
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2017, 12:08   #24
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
U heeft toch een kind met haar?
Dat kind is haar levensverzekering en de sleutel tot uw fortuin, toch?
Nee nog niet en ook op de tweede zin is het nee. Alles is reeds weggeschonken aan mijn zoon van een vorige relatie onder voorbehoud van vruchtgebruik. Ik houd dus de touwtjes in handen maar hij bezit de naakte eigendom. De volle eigendom gaat naar hem bij mijn overlijden. Komt hij eerst te overlijden keert de volle eigendom naar mij terug.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 2 februari 2017 om 12:11.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2017, 14:12   #25
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.761
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Nee nog niet en ook op de tweede zin is het nee. Alles is reeds weggeschonken aan mijn zoon van een vorige relatie onder voorbehoud van vruchtgebruik. Ik houd dus de touwtjes in handen maar hij bezit de naakte eigendom. De volle eigendom gaat naar hem bij mijn overlijden. Komt hij eerst te overlijden keert de volle eigendom naar mij terug.
Conventioneel beding van terugkeer dus. Een verstandige zet bij een degelijk uitgewerkte successieplanning.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2017, 01:03   #26
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

Vrijgezel en dat zal altijd zo blijven. Ik doe en laat wat ik wil en moet niet naar een of andere dikke koe in huis luisteren. Kinderen zullen er nooit komen omdat ik daar reeds op jonge leeftijd maatregelen had voor genomen en dit zoals wat ze in de volksmond zeggen een knoop in de leiding laten leggen. En als ik zie wat ik momenteel bezit dan heb ik zeker geen partner nodig om de rekeningen mee betaald te krijgen. Mensen die bewust vrijgezel zijn, de rekeningen moeilijk kunnen betalen, en dan maar een partner zoeken = dikke sukkelaars.

In mijn ogen is een relatie hebben GEEN economische noodzaak. Mijn vriendenkring is groter dan die van de meeste koppels. En gebrek aan vrouwelijke aandacht is er ook niet. Sommigen zullen het doen voor de show, de bekende breezersletjes. Anderen hopen misschien op een vaste reltaie of zelfs huwelijk. Die kennen mij dus nog niet goed genoeg. En veel vrouwen en dan toevallig die in een relatie zitten zoeken gewoon af en toe een portie seks zonder verplichtingen. Ik denk dan altijd : beter een iets minder mooie en gratis seks dan voor een model enkele honderden euro's te moeten neerleggen
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2017, 01:51   #27
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Is een relatie hebben een economische noodzaak?
Dan zou ik ZEKER een relatie gehad hebben
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2017, 08:30   #28
Indomitable
Minister-President
 
Indomitable's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2014
Berichten: 4.362
Standaard

Geen relatie meer voor mij, ik heb er al twee moeten begraven, das genoeg. Sebiet gaan ze nog denken dat ik een begravenisondernemer ben.
__________________
Life is a game of Chess, changing with each move.
Indomitable is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2017, 12:48   #29
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Conventioneel beding van terugkeer dus. Een verstandige zet bij een degelijk uitgewerkte successieplanning.
Niet goedkoop om zulke constructies, ook buiten de beding van terugkeer, (op een correcte manier) op te zetten. Maar in dit geval als men de boekhouder van achter de hoek neemt of de notaris van het dorp dan kan het zeer duur uitvallen als het zover is. Die dure vogels vragen tot 1.000 € per uur maar dan is ook alles waterdicht. Dan staat zelfs een top advocaat of andere experts blok indien het ooit zover komt. Elk detail of elke mogelijkheid, zelfs degene die men onmogelijk waant worden in het contract voorzien.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2017, 01:57   #30
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Indomitable Bekijk bericht
Geen relatie meer voor mij, ik heb er al twee moeten begraven, das genoeg. Sebiet gaan ze nog denken dat ik een begravenisondernemer ben.
En leefden ze nog Hopelijk een goede levensverzekering afgesloten
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2017, 23:16   #31
N-Vb
Minister-President
 
N-Vb's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2013
Locatie: Vlaanderen, België, Europa
Berichten: 4.344
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Natuurlijk is dat moeilijker.
Maar ik heb het over een menswaardig bestaan kunnen leiden. Onafhankelijk kunnen zijn van een ander. Liever "moeilijk" dan voor iemand kiezen omdat je niet anders kan.

Ik vraag me dat af omdat ik heel veel mensen om mij heen rond hun 25ste levensjaar huizen zie bouwen, kinderen zie maken in een relatie die sputtert langs alle kanten.

Als "alleen kan ik het niet redden" de core van veel relaties is, dan vind ik dat een hele triestige zaak. Liever een hard werkende eenzaat met weinig extra's, dan een huwelijk met iemand waar ik niet smoorverliefd op ben.

tijden veranderen natuurlijk maar het is nog niet zolang geleden dat de kinderen nog thuis bleven wonen nadat ze getrouwd waren, omdat ze dan konden sparen en omdat ze geen geld hadden om zelfstandig te gaan wonen, soms kregen ze dan nog wat stoelen en een bed mee, meubelen en huisgerief

wie zijn nu de armsten? alleenstaande moeders
N-Vb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2017, 08:41   #32
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Ik ga eens terug moeten opzoeken hoe het juist zit met het overlevingspensioen.
Mocht ik weduwnaar worden, en dan hertrouwen met een jonge poes: hoe lang moet ik het rekken eer zij op haar beurt dan een overlevingspensioen (gebaseerd op mijn pensioen) kan trekken ?

(ik meen dit niet hoor, 't is maar om te jennen ... alhoewel ...)

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2017, 10:07   #33
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
34 en ze wil een en ik ben maar 69.
U gaat goed kunnen voetballen met uw zoon wanneer deze 15 jaar is.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2017, 10:28   #34
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
U gaat goed kunnen voetballen met uw zoon wanneer deze 15 jaar is.
Moet dat dan? En ineens leren pinten zuipen en hooligan spelen. En waarom niet ineens dan maar het woord staken leren en laten zien hoe je aan vandalisme moet doen. En geef hem dan en partijkaart van de SPA Moest ik een zoon hebben ik zou ervoor zorgen dat die voetbal zou haten. Voetbal is voor strandjanetten en het plebs
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2017, 09:27   #35
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Dan zou ik ZEKER een relatie gehad hebben
Daarvoor mag je wel geen slecht karakter hebben... mensen met slechte karakters kunnen nooit lang een echte relatie hebben....
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:21.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be