Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Arabische lente
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht.

 
 
Discussietools
Oud 18 november 2015, 10:01   #1
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.098
Standaard een docu van één : hoe wordt halal gemaakt...

http://www.een.be/programmas/beroepe...-echt-slagveld

de opname is in het programma beroepen zonder grenzen te zien...
je ziet dus hoe halal vlees gemaakt wordt: de koe keel oversnijden, moet dan gezellig doodbloeden, dan verschoeperen zijn vel, dan wassen ze die karkassen in zwart vuil water, de stront-urine-bloed wordt op de werkvloer netjes gemengd

misschien kunnen politici beter begrijpen wat halal precies is... door dat authentiek filmke van politiek correct VRT te bekijken

als je hun 'agressieve' godsdienst en dan 'hun halal' op één hoopje gooit, weet je hoe cultureel hoogstaand hun systeem is... dus verwacht daar dus niet één vorm van sterkte uit.

Laatst gewijzigd door brother paul : 18 november 2015 om 10:02.
brother paul is offline  
Oud 18 november 2015, 10:15   #2
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

IN België is er een strenge wet van hygiëne toch ? mutjes aandoen in de grootkeukens en veel uw handjes wassen , veel controle bij de warme bakkers en beenhouwers boetes uitschrijven enz.. dan gaan ze reportages maken van zo 'n achterlijke rotzooi ?? beetje schizofreen gedoe feitelijk
de vuile muilekoek is offline  
Oud 18 november 2015, 10:26   #3
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.064
Standaard

De relevantie met de Arabische Lente is mij hier niet duidelijk. In het subforum Over Koetjes & Kalfjes zou deze draad echter furore maken.
Ke Nan is offline  
Oud 18 november 2015, 10:33   #4
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
http://www.een.be/programmas/beroepe...-echt-slagveld

de opname is in het programma beroepen zonder grenzen te zien...
je ziet dus hoe halal vlees gemaakt wordt: de koe keel oversnijden, moet dan gezellig doodbloeden, dan verschoeperen zijn vel, dan wassen ze die karkassen in zwart vuil water, de stront-urine-bloed wordt op de werkvloer netjes gemengd

misschien kunnen politici beter begrijpen wat halal precies is... door dat authentiek filmke van politiek correct VRT te bekijken

als je hun 'agressieve' godsdienst en dan 'hun halal' op één hoopje gooit, weet je hoe cultureel hoogstaand hun systeem is... dus verwacht daar dus niet één vorm van sterkte uit.
Hoe ziet gij dat? Waaruit maakt gij dat op? Er werd nergens gezegd dat het halal-vlees is. Of is dat gezegd tijdens de rest van de reportage? Blijkbaar is die opname gemaakt in Ghana.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wikikids
In Ghana zijn 3 soorten geloven: 16 procent is moslim 21 procent is inheems animisme (geloof in het verder leven van mensen in planten, dieren of bijv. bliksem) 63 procent is christelijk
maar zelfs als dat halalvlees zou zijn. Denkt gij dat de hygiëne of slachtwijze van niet-halal vlees in die landen er anders uitziet?

Ik heb anders op de markten de stukken vlees in niet-moslimlanden in de zon zien hangen bij temperaturen van meer dan 35 graden.
pajoske is offline  
Oud 18 november 2015, 10:37   #5
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

De draadopstarter weet niet goed hoe het gewone leven er aan toe gaat in ontwikkelingslanden.

Enne ... zo ging het er ook aan toe hier bij ons, voor x jaren, 50, 70 jaren dus ...

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 18 november 2015, 10:46   #6
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.098
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Hoe ziet gij dat? Waaruit maakt gij dat op? Er werd nergens gezegd dat het halal-vlees is. Of is dat gezegd tijdens de rest van de reportage? Blijkbaar is die opname gemaakt in Ghana.



maar zelfs als dat halalvlees zou zijn. Denkt gij dat de hygiëne of slachtwijze van niet-halal vlees in die landen er anders uitziet?

Ik heb anders op de markten de stukken vlees in niet-moslimlanden in de zon zien hangen bij temperaturen van meer dan 35 graden.
oh in dat stukje niet nee, het wordt in een ander deel gezegd. Uiteindelijk leggen ze dat wel uit dat het door moslims gedaan wordt, dat is het belangrijkste. Net alsof het slachten van een koe door een groenlander bvb beter vlees levert dan geslacht door de rest van de wereld. Daar komt het op neer.

De link is natuurlijk IS = halal in die zin dat de twee manier van werken goed op elkaar gelijken. Dus wie zich een beeld wil vormen wat ze bedoelen en wat meer empathie wil hebben met hun cultuur, moet gewoon kijken en genieten..

Laatst gewijzigd door brother paul : 18 november 2015 om 10:48.
brother paul is offline  
Oud 18 november 2015, 10:47   #7
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.098
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De draadopstarter weet niet goed hoe het gewone leven er aan toe gaat in ontwikkelingslanden.

Enne ... zo ging het er ook aan toe hier bij ons, voor x jaren, 50, 70 jaren dus ...

.
Mobané ik heb nog nooit iemand zovuil zien werken. En koeien afbranden op de grond, etc..
brother paul is offline  
Oud 18 november 2015, 10:52   #8
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De draadopstarter weet niet goed hoe het gewone leven er aan toe gaat in ontwikkelingslanden.

Enne ... zo ging het er ook aan toe hier bij ons, voor x jaren, 50, 70 jaren dus ...

.
Nooit geen koe op straat zien slachten hoor in mijn jeugdjaren ..
de vuile muilekoek is offline  
Oud 18 november 2015, 11:08   #9
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Nooit geen koe op straat zien slachten hoor in mijn jeugdjaren ..
Varkens werden vroeger gewoon in een wei geslacht. Ik kan me zo nog de geur van het verbranden van de haren herinneren.
Konijnen bond men met de poten aan een ladder en werd de keel overgesneden.
Kippen: hoofd afkappen met een bijl op een houtblok en dan nog laten rondlopen tot ze vanzelf omvielen.

Voor groen jongens zoals Mieke Vogels is dat natuurlijk onbestaande, maar die zag op 15 jarige leeftijd ook pas voor het eerste een levende koe.
pajoske is offline  
Oud 18 november 2015, 11:11   #10
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De draadopstarter weet niet goed hoe het gewone leven er aan toe gaat in ontwikkelingslanden.

Enne ... zo ging het er ook aan toe hier bij ons, voor x jaren, 50, 70 jaren dus ...

.
Tot eind jaren 90 kon je op het gemeentehuis nog een slachtvergunning halen voor thuisslachting van dieren.
dpg is offline  
Oud 18 november 2015, 11:14   #11
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Nooit geen koe op straat zien slachten hoor in mijn jeugdjaren ..
tja je zult zo eentje zijn die denkt dat de koeien Lila paars zijn

dpg is offline  
Oud 18 november 2015, 11:32   #12
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.098
Standaard

heb nog kip zien slachten op een houtblok, en dan met warm water de pluimen eraf. Heb nog konijn zien slachten op dezelfde manier. Maar om eerlijk te zijn ze worden zoals je zegt met de poten omhoog gebonden zodat het bloed en urine/stoelgang niet in contact komt met het vlees.
Voila Dus halal heeft dus weinig te maken met hygiene.

Misschien zou een fantastische veearts die werkt bij voedselveiligheid eens kommentaar kunnen geven wat er zoal verkeerd loopt in zo'n wereld
brother paul is offline  
Oud 18 november 2015, 14:53   #13
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

Niet halal vlees wordt in die landen op veel hygiënischer wijze geslacht ...
Scherven A. Mok is offline  
Oud 18 november 2015, 16:56   #14
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
tja je zult zo eentje zijn die denkt dat de koeien Lila paars zijn

Mens ik krijg hier weer veel kritiek , maar bon , mijn grootmoeder kapte inderdaad de kippen de kop af .... op haar hof,
de vuile muilekoek is offline  
Oud 18 november 2015, 16:58   #15
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Varkens werden vroeger gewoon in een wei geslacht. Ik kan me zo nog de geur van het verbranden van de haren herinneren.
Konijnen bond men met de poten aan een ladder en werd de keel overgesneden.
Kippen: hoofd afkappen met een bijl op een houtblok en dan nog laten rondlopen tot ze vanzelf omvielen.

Voor groen jongens zoals Mieke Vogels is dat natuurlijk onbestaande, maar die zag op 15 jarige leeftijd ook pas voor het eerste een levende koe.
spiegeltje spiegeltje aan de wand wie is er de mooiste koe van het land
de vuile muilekoek is offline  
Oud 18 november 2015, 22:04   #16
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.089
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Nooit geen koe op straat zien slachten hoor in mijn jeugdjaren ..
Akkoord, maar dat is misschien al van voor 1914-18 ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline  
Oud 18 november 2015, 22:08   #17
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.089
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Varkens werden vroeger gewoon in een wei geslacht. Ik kan me zo nog de geur van het verbranden van de haren herinneren.
Konijnen bond men met de poten aan een ladder en werd de keel overgesneden.
Kippen: hoofd afkappen met een bijl op een houtblok en dan nog laten rondlopen tot ze vanzelf omvielen.

Voor groen jongens zoals Mieke Vogels is dat natuurlijk onbestaande, maar die zag op 15 jarige leeftijd ook pas voor het eerste een levende koe.
Ik denk dat ze zo rond 15 voor de eerste keer de harige fluit zag, en daarna haar interesse verlegde van de natuur in het algemeen, naar de natuur richting haar pretparadijs. Die trezebees uit antwerpen weet geen bal over de natuur, kan waarschijnlijk geen mus van een merel onderscheiden.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline  
Oud 19 november 2015, 00:07   #18
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Ik zou Salami van varkensvlees willen produceren, en dan noem ik mijn Firma "Halal".
Garry is offline  
Oud 19 november 2015, 08:11   #19
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik denk dat ze zo rond 15 voor de eerste keer de harige fluit zag, en daarna haar interesse verlegde van de natuur in het algemeen, naar de natuur richting haar pretparadijs. Die trezebees uit antwerpen weet geen bal over de natuur, kan waarschijnlijk geen mus van een merel onderscheiden.
ZE heeft wel veel gevogeld zie maar naar haar grote nest....
de vuile muilekoek is offline  
Oud 19 november 2015, 08:13   #20
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Akkoord, maar dat is misschien al van voor 1914-18 ?
Nu wel niet overdrijven hé ik ben nog jonge frisse mens...
de vuile muilekoek is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:48.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be