Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 januari 2017, 20:28   #21
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.584
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ik heb Amerika haar leger nog nooit weten manoeuvreren om spierballen te rollen.
Waar Amerika verschijnt ontstaat iets later een conflict.
Haal diep adem en volg serieuze nieuwsbronnen. Niet van die opgeblazen hysterische alcoholist van Infowars.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2017, 20:31   #22
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
https://www.youtube.com/watch?v=6uU1PM2x_LE

Waarom haalt dit allemaal het nieuws niet?
Omdat het van A tot Z (half)leugens en verzonnen rommel is?
Ze noemen dat Fake Nieuws vantegenwoordig.

Kan je dat nog altijd zelf niet filteren?
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2017, 20:41   #23
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Haal diep adem en volg serieuze nieuwsbronnen. Niet van die opgeblazen hysterische alcoholist van Infowars.
In dat filmpje komt wel Poetin zelf aan het woord he.

De EU en VSA verplaatsen zich naar Oost Europa.
Gij noemt dat spierballen rollen, maar ik denk dat dit wel eens uit de hand kan lopen.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2017, 20:42   #24
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Omdat het van A tot Z (half)leugens en verzonnen rommel is?
Ze noemen dat Fake Nieuws vantegenwoordig.

Kan je dat nog altijd zelf niet filteren?
Het is ver gekomen dat infowarriors meer inlichtingen geven dan onze eigen msm.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2017, 20:53   #25
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.584
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
In dat filmpje komt wel Poetin zelf aan het woord he.

De EU en VSA verplaatsen zich naar Oost Europa.
Gij noemt dat spierballen rollen, maar ik denk dat dit wel eens uit de hand kan lopen.
Putin doet het beter die steekt meteen de grens met zijn tanks over en palmt een stuk van Oekraïne en de Krim, gaat hij daar dan nog met een raketlanceerder een passagiersvliegtuig neerhalen.

Net zoals hij met straaljagers en bommenwerpers gaat flirten met de grenzen van Europese landen, bij Erdogan is dat trouwens slecht afgelopen.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2017, 20:58   #26
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Poetin wou toen wel met Turkije werken aan hun radarsystemen zodat ze niet meer over Turks grondgebied zouden vliegen. Turkije weigerde.
Er was iets met de GPS, aldus Poetin. Wat daar nu waar van is laat ik in het midden.

Maar het feit is wel dat er een heel konvooi aan onze grenzen zich assembleren.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2017, 21:03   #27
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.584
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Poetin wou toen wel met Turkije werken aan hun radarsystemen zodat ze niet meer over Turks grondgebied zouden vliegen. Turkije weigerde.
Er was iets met de GPS, aldus Poetin. Wat daar nu waar van is laat ik in het midden.

Maar het feit is wel dat er een heel konvooi aan onze grenzen zich assembleren.
Goed, ik zal op de zolder gaan kijken of ik nog mijne zak terugvind met mijn legerkostuum, mijn gamelle en mijn bottines. Er is iemand die het vuil werk moet doen.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2017, 22:47   #28
Yarisken
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 3 augustus 2011
Berichten: 792
Standaard

Man man denken jullie nu echt dat de Russen een invasie gaan starten .
Die geraken misschien tot in Polen en dan is het gedaan.
Yarisken is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2017, 23:13   #29
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yarisken Bekijk bericht
Man man denken jullie nu echt dat de Russen een invasie gaan starten .
Die geraken misschien tot in Polen en dan is het gedaan.
Als de voorbije 2 jaren iets geleerd hebben dan wel dat er (veel) meer mogelijk is, komende van Rusland, dan je zou verwachten maar nooit op de manier waarop je het zou verwachten.

Ze hebben daar hun wapens zitten slijpen sinds het einde van de koude oorlog en nieuwe strategieën uitgedacht.
En wij zijn niet voorbereid, velen zien het niet eens.
Dit is oorlog, maar niet zoals we het vroeger kenden, dit is oneindig subtieler en heimelijker.

Eva Cukier van NRC heeft het door :

https://www.nrc.nl/nieuws/2017/01/06...01541-a1540160

Citaat:
Rusland herschept de feiten

Desinformatie Met een belangrijk verkiezingsjaar voor de boeg is de vraag die Europa bezighoudt: hoe kunnen we Russische desinformatie bestrijden? Volgens experts is het zaak de Russische strategie te herkennen en te doorgronden.

Niet alleen de aard van de berichten schokten Europese regeringen, maar vooral de snelheid, effectiviteit en hardnekkigheid waarmee ze hun weg vonden naar antiwesterse, eurosceptische en populistische groeperingen en verder richting de nietsvermoedende burger. De vraag die Europese leiders zich stellen is dan ook: moeten overheden dit uiterst effectieve en ongrijpbare Russische wapen te lijf gaan? En hoe dan?
Citaat:
Hoewel desinformatie, naast terrorisme, boven aan de dreigingslijstjes van de Europese geheime diensten staat, tonen Europese landen zich opvallend kwetsbaar en onvoorbereid op de Russische tactiek. Tegelijkertijd lopen ze aan tegen een bont gezelschap van fellow travellers: personen met een willekeurige pro-Russische of anti-Europese agenda die, vaak op eigen initiatief, valse of misleidende berichten overnemen en promoten. De inertie lijkt voort te komen uit een zekere naïveteit en het feit dat tegenmaatregelen vaak botsen met westerse democratische burgerlijke vrijheden.

Veiligheidsexperts proberen Rusland wakker te schudden. Eind vorig jaar nam het Europees Parlement een resolutie aan waarin de Russische strategische communicatie wordt omschreven als „onderdeel […] van een grotere ondermijnende campagne om de EU-samenwerking en de soevereiniteit, politieke onafhankelijkheid en territoriale integriteit van de Unie en haar lidstaten te verzwakken”. Het roept lidstaten op waakzaam te zijn voor Russische informatieactiviteiten. Facebook maakte in reactie op nepnieuws rond de Amerikaanse verkiezingen bekend zulke berichten te willen filteren. In 2014 werd in Letland het door de NAVO geaccrediteerde Stratcom opgericht, dat zich onder andere bezighoudt met „strategische communicatie” en het „bestuderen van de Russische informatiecampagne in Oekraïne”.

Het is een begin, maar experts tonen zich nog weinig enthousiast over de bestaande methodes van ‘contrapropaganda’. Begin januari schreef internationaal politiek adviseur Molly McKew op de site Politico dat Amerika „reageert op een 21ste-eeuwse hybride informatieoorlog met een diplomatieke toolkit die stamt uit de vorige eeuw.” Volgens McKew beseft Amerika nog altijd niet dat de oorlog allang begonnen is.

„Het mag dan geen oorlog zijn die wij erkennen, maar het is een oorlog. Een oorlog die, thuis en elders, probeert onze waarden, onze democratie en onze institutionele kracht af te kalven; ons vermogen te ondergraven om feiten van fictie te onderscheiden, moreel gelijk van ongelijk, en ons ervan wil overtuigen beslissingen te nemen die indruisen tegen onze eigen belangen.”

Volgens de RAND-experts moeten we niet verwachten dat we desinformatie kunnen bestrijden met „het waterpistool van de waarheid”. Beter, zo stellen zij, is het om je te bedienen van dezelfde psychologische middelen: waarschuwen, herhalen en corrigeren. „Vergroot je stroom van overtuigende informatie en ga de competitie aan.”
En die competitie loopt tot hier, op dit forum.

Laatst gewijzigd door parcifal : 8 januari 2017 om 23:25.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2017, 23:25   #30
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Peche, bedenk goed aan welke kant je wil staan.
Ignorance is bliss. Maar ik moest er persé mijn hoofd in steken he...
Ik bekeer mij nog beter naar Jehova.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2017, 06:30   #31
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.826
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ik heb Amerika haar leger nog nooit weten manoeuvreren om spierballen te rollen.
Waar Amerika verschijnt ontstaat iets later een conflict.
Zegt de term "Reforger" U iets?

Het is uit de recente geschiedenis,en het feit dat we hier kunnen zitten tokkelen op het forum toont aan dat het wel meeviel met die "oorlogsneigingen"
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2017, 09:09   #32
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Zegt de term "Reforger" U iets?

Het is uit de recente geschiedenis,en het feit dat we hier kunnen zitten tokkelen op het forum toont aan dat het wel meeviel met die "oorlogsneigingen"
Maar experts waarschuwen dat dit conflict niet te vergelijken valt met het verleden.
Ik maak me niet snel zorgen, maar deze maal wel. Niet voor Rusland, maar voor mijn eigen bestuur.

De democratie wordt niet gerespecteerd en doordat wij toelaten dat men er aan voorbij gaat breekt morgen de pleuris aan onze grens uit.
Waarvan een andere vijand op die chaos kan teren en ons treffen op ons zwaktste.

Wilt de Europeaan oorlog met de Russen?
Willen de Russen oorlog met Europa?
Daar draait het in wezen toch om?
Wij willen geen oorlog, en als er dan toch gevochten moet worden? Waarom niet via een wereldcoalitie tegen de IS? Samen met Rusland, niet tegen.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2017, 09:15   #33
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
https://www.youtube.com/watch?v=6uU1PM2x_LE

Waarom haalt dit allemaal het nieuws niet?
omdat het hun held Obama als een heel slechte verliezer en klein rancuneus ventje ontmaskert.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2017, 10:27   #34
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ik heb Amerika haar leger nog nooit weten manoeuvreren om spierballen te rollen.
Waar Amerika verschijnt ontstaat iets later een conflict.
De aanwezigheid van Amerikaanse troepen op Europees grondgebied tijdens de koude oorlog bewijst het tegendeel.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2017, 12:33   #35
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.584
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Als de voorbije 2 jaren iets geleerd hebben dan wel dat er (veel) meer mogelijk is, komende van Rusland, dan je zou verwachten maar nooit op de manier waarop je het zou verwachten.

Ze hebben daar hun wapens zitten slijpen sinds het einde van de koude oorlog en nieuwe strategieën uitgedacht.
En wij zijn niet voorbereid, velen zien het niet eens.
Dit is oorlog, maar niet zoals we het vroeger kenden, dit is oneindig subtieler en heimelijker.

Eva Cukier van NRC heeft het door :

https://www.nrc.nl/nieuws/2017/01/06...01541-a1540160
En die competitie loopt tot hier, op dit forum.

Het zijn de goede oude methodes van de Sovjets in een nieuw high tech kleedje en vooral de propaganda methodes van de vroegere communisten (of de huidige zoals Cuba). Putin (een vroeger KGB product) heeft oa. zelf aan de wieg van de RT zender gestaan met het oog een gemanipuleerde wereldvisie te brengen.

Uiteindelijk is er één constante. De nuttige idioten tijde van de Sovjet propaganda zijn perfect vervangen door de huidige nuttige idioten.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2017, 12:46   #36
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.082
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
http://www.msn.com/nl-nl/nieuws/were...%9d/ar-BBtbZcN

Denkt gij werkelijk dat Amerika 4000 boots opstuurt voor een oefening of maneuver? Ik denk dat niet. 4000 he, met 87 tanks. Tanks....
Denk jij dat 87 tanks veel indruk maken ? Zoek eens op over hoeveel tanks het russische leger beschikt...
Die 87 tanks maken deel uit van een psychologische zet : de VS die daarmee zegt dat ze garant willen staan voor de navo corridor.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2017, 19:05   #37
Waterglas
Partijlid
 
Waterglas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2016
Berichten: 288
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Als de voorbije 2 jaren iets geleerd hebben dan wel dat er (veel) meer mogelijk is, komende van Rusland, dan je zou verwachten maar nooit op de manier waarop je het zou verwachten.

Ze hebben daar hun wapens zitten slijpen sinds het einde van de koude oorlog en nieuwe strategieën uitgedacht.
En wij zijn niet voorbereid, velen zien het niet eens.
Dit is oorlog, maar niet zoals we het vroeger kenden, dit is oneindig subtieler en heimelijker.

Eva Cukier van NRC heeft het door :
Ja, die heeft het wel door: "Veiligheidsexperts proberen Rusland wakker te schudden."

Mensen als John McCain willen Rusland economisch op de knieën krijgen. Hij dringt weeral aan op zwaardere economische sancties. Die krokodillen uit de koude oorlog denken dat het nog steeds de USSR is, waar de dissidenten wachten op het Westen om bevrijd te worden. Ze verwachten dat als je Rusland economisch naar de afgrond brengt, het volk in opstand komt en het land verder uiteen valt.

Bollocks, dit is nationalistisch Rusland, waar oude dissidenten als patriotten terugkeerden: Solzhenitsyn, de man van de gulag archipel, was een fan van Putin, en zou de annexatie van de Krim toegejuicht hebben. Gorbatchev keurt het goed, en zelfs Navalny, de enige serieuze oppositiefiguur, zegt dat ie de bevolking van de Krim zou laten beslissen. Dit is niet de Sovjet-Unie met satellietstaten waar iedereen naar het Westen verlangt.

In de VS maakt men zich druk over Trump's houding tov Putin, terwijl dat net het enige lichtpunt is van z'n verkiezing: de kans op een detente met Rusland. Als het Amerikaans congres dat onmogelijk maakt, en we blijven verder gaan met sancties, dan zal Rusland eerder vechten dan breken. Pearl Harbor kwam ook als reactie op een economische blokkade.
Men claimt vaak dat een oorlog zelfmoord zou betekenen en daarom onmogelijk is. We hebben de laatste tijd wel meer zaken meegemaakt die onmogelijk geacht werden, oorlog in Oekraine, Brexit, een clown verkozen als VS president...
Waterglas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2017, 20:51   #38
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Denk jij dat 87 tanks veel indruk maken ? Zoek eens op over hoeveel tanks het russische leger beschikt...
Die 87 tanks maken deel uit van een psychologische zet : de VS die daarmee zegt dat ze garant willen staan voor de navo corridor.
Denk jij dat de one liners van de EU nog indruk maken?

DE EU IS EEN COLLABORATEUR VAN DE ISLAM

WEG ERMEE

GO RUSSIA!!! SAVE US FROM THE ERUOEPAN UNIAN
I KNOW WHERE THEY LIVE

BDW IS A JIHAD COLLABORATEUR LIVING BEHIND MY CORNER


WHO THE FUCK YOU FUCKING WITTN????
gij dacht met mij?

FUCK VLAANDEREN FUUCK BELGIE EN FUCK HAAR BESTUREN
IK KAN RUSLAND HET GROS ZO AANWIJZEN

FUCK YOU EN FUCK HEEL UW BESTUUR
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2017, 20:53   #39
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
DE EU IS EEN COLLABORATEUR VAN DE ISLAM

WEG ERMEE

GO RUSSIA!!! SAVE US FROM THE ERUOEPAN UNIAN
I KNOW WHERE THEY LIVE

BDW IS A JIHAD COLLABORATEUR LIVING BEHIND MY CORNER


WHO THE FUCK YOU FUCKING WITTN????
gij dacht met mij?

FUCK VLAANDEREN FUUCK BELGIE EN FUCK HAAR BESTUREN
IK KAN RUSLAND HET GROS ZO AANWIJZEN

FUCK YOU EN FUCK HEEL UW BESTUUR
Wat scheelt eraan?
Poepeloere zat? Een herseninfarct in progress as we speak?
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2017, 20:53   #40
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

De islam of Rusland ??? hmm ff dan toch rusland.
Rusland bewapende geen jihadisten ons besuur wel.
Weg ermee. regime change!!!!!!!!!!!
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:15.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be