Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 april 2024, 08:22   #761
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.688
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Zamouri is nu zelf opgestapt. Ze steunt Viva Palestina en vindt het verbieden van onverdoofd slachten 'etnisch profilerend'. Duidelijk lid van de vijfde colonne. Uitwijzen.
Uitwijzen is de beste optie samen met vele anderen maar dan rijst de vraag: wie gaat daar het lef voor hebben of wie heeft die kracht om dat te kunnen???
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2024, 09:03   #762
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 21.147
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Dan wens ik dat ze stikken in hun barbarisme.
Het is ronduit onnozel een verdoofde slacht te pleiten terwijl ge varkens en kiekens opeen duwt en ganzen volpropt met granen om dikkere levers te oogsten.

Het westen is 1 hypocriet vertoon van wat "goed voelt" maar zelden is het effectief goed en altijd inconsequent in vergelijking met zichzelf.

Het is niet omdat het westen woke, politiek correct en in auto correctie met zichzelf ging: andere culturen moeten volgen he.
Dat het westen al eens begint met terug te keren naar wie ze oorspronkelijk was. Christelijk! Dan hadde al die zever van nu niet en was massa migratie nooit nodig om de economie van een bende fascisten te draaien.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2024, 10:23   #763
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.569
Standaard

Het is niet omdat er wantoestanden bestaan dat je nog meer barbarisme moet toelaten.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2024, 10:34   #764
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 21.147
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Het is niet omdat er wantoestanden bestaan dat je nog meer barbarisme moet toelaten.
Ge kunt het niet toestaan, gans de wereld naar hier lokken met "diversiteit is onze kracht" en dan ineens eisen dat iedereen zich moet aanpassen.
Aanpassen op iets dat volgend jaar weer verandert van idee....
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!

Laatst gewijzigd door CUFI : 30 april 2024 om 10:35.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2024, 10:55   #765
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.938
Standaard

Iedereen eet onverdoofd geslacht halal vlees omdat een label niet verplicht is.

https://vilt.be/nl/nieuws/vlees-van-...op-ieders-bord

Vlaamse slachthuizen die in 2015 aangaven dat 94 procent van de schapen, 48 procent van de kalveren en 21 procent van de runderen zonder verdoving geslacht wordt. “Als een rund 450 kilo weegt, dan is 50 kilo daarvan bestemd voor de moslimmarkt want zij prefereren specifieke delen van het karkas. Maar voor die 50 kilo halal-vlees moeten we wel het hele rund onverdoofd slachten en dus komt de rest van het dier op de reguliere markt terecht”, legt een veearts in de krant uit.

Volgens de slachthuizen worden de eisen van de moslimgemeenschap steeds strenger. “Een vetstof van het rund wordt gebruikt voor cosmetica. Maar ook daarvoor moeten we het rund onverdoofd slachten.”
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2024, 10:57   #766
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.265
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Iedereen eet onverdoofd geslacht halal vlees omdat een label niet verplicht is.

https://vilt.be/nl/nieuws/vlees-van-...op-ieders-bord

Vlaamse slachthuizen die in 2015 aangaven dat 94 procent van de schapen, 48 procent van de kalveren en 21 procent van de runderen zonder verdoving geslacht wordt. “Als een rund 450 kilo weegt, dan is 50 kilo daarvan bestemd voor de moslimmarkt want zij prefereren specifieke delen van het karkas. Maar voor die 50 kilo halal-vlees moeten we wel het hele rund onverdoofd slachten en dus komt de rest van het dier op de reguliere markt terecht”, legt een veearts in de krant uit.

Volgens de slachthuizen worden de eisen van de moslimgemeenschap steeds strenger. “Een vetstof van het rund wordt gebruikt voor cosmetica. Maar ook daarvoor moeten we het rund onverdoofd slachten.”
2015
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2024, 12:12   #767
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Ge kunt het niet toestaan, gans de wereld naar hier lokken met "diversiteit is onze kracht" en dan ineens eisen dat iedereen zich moet aanpassen.
Aanpassen op iets dat volgend jaar weer verandert van idee....
Wat mij betreft mag het uitschot dat hier is aangespoeld weer manu militari verwijderd worden. Ik heb die hier niet uitgenodigd.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2024, 12:31   #768
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 21.147
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Wat mij betreft mag het uitschot dat hier is aangespoeld weer manu militari verwijderd worden. Ik heb die hier niet uitgenodigd.
Maar we leven nu eenmaal op een continent waar politieke leiders u omvolkten.
Wijzer is dan die politiek te viseren en die aanspoelen als gevolg van hun wanbeleid te zien.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2024, 12:36   #769
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.606
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Ge kunt het niet toestaan, gans de wereld naar hier lokken met "diversiteit is onze kracht" en dan ineens eisen dat iedereen zich moet aanpassen.
Aanpassen op iets dat volgend jaar weer verandert van idee....
wat is er moeilijk aan de regels volgen ?

Als hier een wet is dat ge niet onverdoofd schapen moogt slachten in uw badkuip, is dat toch duidelijk ?
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2024, 12:38   #770
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.606
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Iedereen eet onverdoofd geslacht halal vlees omdat een label niet verplicht is.

https://vilt.be/nl/nieuws/vlees-van-...op-ieders-bord

Vlaamse slachthuizen die in 2015 aangaven dat 94 procent van de schapen, 48 procent van de kalveren en 21 procent van de runderen zonder verdoving geslacht wordt. “Als een rund 450 kilo weegt, dan is 50 kilo daarvan bestemd voor de moslimmarkt want zij prefereren specifieke delen van het karkas. Maar voor die 50 kilo halal-vlees moeten we wel het hele rund onverdoofd slachten en dus komt de rest van het dier op de reguliere markt terecht”, legt een veearts in de krant uit.

Volgens de slachthuizen worden de eisen van de moslimgemeenschap steeds strenger. “Een vetstof van het rund wordt gebruikt voor cosmetica. Maar ook daarvoor moeten we het rund onverdoofd slachten.”
en dat allemaal om een halal labelke te hebben,
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2024, 12:40   #771
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 21.147
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
wat is er moeilijk aan de regels volgen ?

Als hier een wet is dat ge niet onverdoofd schapen moogt slachten in uw badkuip, is dat toch duidelijk ?
Maar de regels stonden het toe?
Waarom zou ge het fundament van uw samenleving constant veranderen? Ge kunt niet eens ondernemen in dit land omdat ge op voorhand weet later met pestbeleid te maken te krijgen.

Wa zou ons het schelen dat er koosjer of halal geslacht wordt? Dat veganisten en vegetariërs zoiets zouden pleiten geeft hen een motief. Maar dat goddelozen het willen verbieden is niet uit liefde voor die beesten maar uit haat voor andere culturen. Hitler toonde ook koosjer slachten om Joden te demoniseren.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2024, 12:47   #772
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 21.147
Standaard

Mijn vorige buur slachtte zijn kippen ook zelf. Waar hij ze hield weet ik niet. Maar ik heb hem dat dier horen slachten.
Een schaap ligt wat complexer. Maar in feite zou ge dat zelf moeten kunnen slachten. Transport is onnodig stress en dat heeft invloed op het vlees.

Met een goede slacht heeft het dier daar weinig van door. Als je een kogel vangt, voel je dat ook in het begin niet. Pas door bloed te zien weet je dat je getroffen bent.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2024, 03:56   #773
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.626
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Mijn vorige buur slachtte zijn kippen ook zelf.
Mijn grootvader ook, en konijnen. So? Toen "mocht" dat nog.
Citaat:
Waar hij ze hield weet ik niet.
In zijn slaapkamer?
Citaat:
Maar ik heb hem dat dier horen slachten.
Op vrijdagmiddag hoor ik een imam janken uit de luidsprekers van de moskee, dat klinkt alsof een beer (mannelijk varken) verkracht wordt door een blauwe vinvis.
Citaat:
Een schaap ligt wat complexer. Maar in feite zou ge dat zelf moeten kunnen slachten. Transport is onnodig stress en dat heeft invloed op het vlees.
Geen plaats om een slachtvee-dier te houden in mijn tuin.
En ik vind "mijn" dierenwelzijn, eigenaardig genoeg, belangrijker dan "niet-mijn" mensen-welzijn.
Citaat:
Met een goede slacht heeft het dier daar weinig van door.
Correct.
Citaat:
Als je een kogel vangt, voel je dat ook in het begin niet. Pas door bloed te zien weet je dat je getroffen bent.
Ik denk dat ge niks voelt als die kogel langs uw linkeroor het rechteroor als uitgang gebruikt.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 1 mei 2024 om 03:58.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2024, 06:57   #774
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 21.147
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Mijn grootvader ook, en konijnen. So? Toen "mocht" dat nog.

In zijn slaapkamer?

Op vrijdagmiddag hoor ik een imam janken uit de luidsprekers van de moskee, dat klinkt alsof een beer (mannelijk varken) verkracht wordt door een blauwe vinvis.

Geen plaats om een slachtvee-dier te houden in mijn tuin.
En ik vind "mijn" dierenwelzijn, eigenaardig genoeg, belangrijker dan "niet-mijn" mensen-welzijn.

Correct.

Ik denk dat ge niks voelt als die kogel langs uw linkeroor het rechteroor als uitgang gebruikt.
Ik denk dat die die kiekes ergens op straat of uit iemands tuin verzamelde lol. Al weet ik dat niet zeker.

Dat is inderdaad het probleem vandaag, mensen zijn meer vrerontwaardigd hoe beesten geslacht worden, dan hoe mensen afgeslacht worden.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2024, 09:02   #775
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Ik denk dat die die kiekes ergens op straat of uit iemands tuin verzamelde lol. Al weet ik dat niet zeker.

Dat is inderdaad het probleem vandaag, mensen zijn meer vrerontwaardigd hoe beesten geslacht worden, dan hoe mensen afgeslacht worden.
Kiekes worden door mensen geslacht, niet onder elkaar of kiekes die mensen slachten, uw vergelijking snijdt geen hout.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2024, 09:45   #776
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.688
Standaard

Even lezen hoe sommige omvolkers dit zien...

Meneer Van Grieken: wij omvolken dit land niet, wij bevolken het.

Wij bevolken het en dringen onze regels op???

Of wij daar een boodschap aan hebben dat lijkt mij twijfelachtig.

Ritueel slachten hoort in de EU niet thuis.

Citaat:
Het verbod op ritueel slachten in de Belgische deelstaten is volgens het Europese mensenrechtenhof (EHRM) niet in strijd met het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens. Het Hof oordeelt dat er geen sprake is van discriminatie of het inperken van godsdienstvrijheid.
Link
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2024, 07:22   #777
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 21.147
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Kiekes worden door mensen geslacht, niet onder elkaar of kiekes die mensen slachten, uw vergelijking snijdt geen hout.
Dat kieke werd onverdoofd geslacht en had waarschijnlijk een beter leven dan de kiekes uit onze supermarkten.

Als ge beesten kweekt die bezwijken van hun eigen gewicht, moet ge niet naar andere culturen wijzen mijn gedacht.
Het westen is hier barbaars aan het ontwikkelen, religieuzen slachten al duizenden jaren hetzelfde en daar maken enkel hypocriteten en zeer weinig consequenten drama van.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2024, 08:02   #778
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 21.147
Standaard

De vleeskippen van ons kunnen sowieso niet halal zijn. Want het staat compleet haaks op de halal wetten:
  • Respect voor dieren: Islam leert dat dieren wezens van Allah zijn en dat we hen met respect en zorg moeten behandelen. Het mishandelen of verwaarlozen van dieren wordt sterk afgekeurd.
  • Humane behandeling: Het doden van dieren voor voedselconsumptie wordt toegestaan, maar onder strikte voorwaarden. Het slachten moet op een humane manier gebeuren, waarbij het dier zo min mogelijk lijdt. Dit betekent dat het dier snel en met zo min mogelijk pijn moet worden gedood.
  • Goede verzorging: Moslims worden aangemoedigd om goed voor dieren te zorgen, of het nu gaat om huisdieren, vee of wilde dieren. Het verstrekken van voedsel, water, onderdak en medische zorg aan dieren wordt gezien als een daad van goedheid en een manier om Gods zegeningen te verdienen.
  • Verbod op wreedheid: Wreedheid tegen dieren is strikt verboden in de islam. Dit omvat het mishandelen, martelen of opzettelijk pijn doen van dieren. Moslims worden aangemoedigd om vriendelijk en medelevend te zijn tegenover alle levende wezens.
  • Duurzaamheid: Islam moedigt ook duurzaamheid en rentmeesterschap over de aarde aan. Dit betekent dat het gebruik van natuurlijke hulpbronnen, inclusief dieren, op een verantwoorde en respectvolle manier moet gebeuren, zodat toekomstige generaties er ook van kunnen profiteren.
  • Voedselvoorschriften: Binnen het kader van halal eten zijn er specifieke voorschriften met betrekking tot welke dieren gegeten mogen worden en hoe ze moeten worden geslacht volgens islamitische rituelen. Deze voorschriften zijn bedoeld om de gezondheid en het welzijn van zowel mensen als dieren te waarborgen.

Danken in naam van Allah terwijl het kippetje gestressed onderste boven hangt, gekweekt is onder onze normen, maakt het vlees niet halal. Onze kippen zijn zo haraam als het maar kan zijn.

In feite zouden we zelf beter meer halal telen in plaats van enkel op de slacht te focussen.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:28.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be