Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Gaza offensief
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brandend Actueel: Gaza offensief Tijdelijk forum

 
 
Discussietools
Oud 5 januari 2009, 17:40   #161
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Dat is een flagrante leugen, en dat wordt ook onderschreven door alle ernstige Israëlische historici, zoals b.v. Benny Morris.

De Palestijnen werden wel degelijk verdreven uit Palestina. De slogan "een land zonder volk voor een volk zonder land" was een leugen: er woonden daar wel degelijk mensen.
Zelf zou ik die schuld bij de Britten leggen, die drie tegenstrijdige beloften hadden gedaan naar verschillende groeperingen (in 1915, 1916 en 1917 tegen waar ze zowel Joden als Palestijnen onafhankelijkheid beloofden). Groot-Brittannië deed echter niets, en toen ze vertrokken uit het gebied brak er heisa uit.

Hoe zou het zijn als Amerika Irak was binnengevallen, Saddam direct had geëxecuteerd, en vervolgens was direct weer was vertrokken?
liberalist_NL is offline  
Oud 5 januari 2009, 18:16   #162
LiberaalNL
Europees Commissaris
 
LiberaalNL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 7.390
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Zelf zou ik die schuld bij de Britten leggen, die drie tegenstrijdige beloften hadden gedaan naar verschillende groeperingen (in 1915, 1916 en 1917 tegen waar ze zowel Joden als Palestijnen onafhankelijkheid beloofden). Groot-Brittannië deed echter niets, en toen ze vertrokken uit het gebied brak er heisa uit.

Hoe zou het zijn als Amerika Irak was binnengevallen, Saddam direct had geëxecuteerd, en vervolgens was direct weer was vertrokken?
Groot-Brittannië wilde dat alle Arabieren in het Ottomaanse Rijk in opstand zouden komen tegen de Ottomanen (het Ottomaanse rijk vocht aan de zijde van het Duitse Keizerrijk en Oostenrijk-Hongarije) in de Eerste Wereldoorlog om het rijk intern te verzwakken. In ruil daarvoor zou er 1 groot Arabisch rijk komen. Het is een kwestie van interpretatie of het huidige Israël+ de Gazastrook en de Westelijke Jordaanoever ook daarbij inbegrepen waren. Feit is dat Frankrijk en Groot-Brittannië het Ottomaanse Rijk onderling verdeelde (door middel van Mandaatgebieden), waardoor er überhaupt geen groot Arabisch rijk kwam en de Ballfour verklaring uit 1917 wel expliciet stelt dat de Joden een nationaal tehuis in Palestina krijgen. Je hebt wel volkomen gelijk dat Groot-Brittannië de aanstichter is van de problemen.
__________________
Russian Warship, go fuck yourself!- 13 helden
LiberaalNL is offline  
Oud 7 januari 2009, 20:32   #163
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

Hoe deze oorlog te stoppen en hoe een duurzame vrede te bewerkstelligen ?
Dit is nu het belangrijkste ipv elkaar met filmpjes en citaten te bestoken.
Derk de Tweede is offline  
Oud 7 januari 2009, 21:36   #164
Buzz
Provinciaal Gedeputeerde
 
Buzz's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2008
Locatie: Gent
Berichten: 819
Standaard

De Joodse kolonisten moeten verhuizen naar Israel, het is toch te gevaarlijk om in Palestijns gebied te wonen, en de Gazastrook en Westelijke Jordaanoever geven aan de Palestijnse staat, en Jeruzalem in stukskes snijden naargelang de bevolking en de heilige locaties (beetje zoals Baarle-Hertog als het moet).

Voila opgelost, allé waar wachten ze nog op?

Laatst gewijzigd door Buzz : 7 januari 2009 om 21:37.
Buzz is offline  
Oud 8 januari 2009, 13:20   #165
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Buzz Bekijk bericht
De Joodse kolonisten moeten verhuizen naar Israel, het is toch te gevaarlijk om in Palestijns gebied te wonen, en de Gazastrook en Westelijke Jordaanoever geven aan de Palestijnse staat, en Jeruzalem in stukskes snijden naargelang de bevolking en de heilige locaties (beetje zoals Baarle-Hertog als het moet).

Voila opgelost, allé waar wachten ze nog op?
Tot de rakettenregen stopt.
liberalist_NL is offline  
Oud 8 januari 2009, 13:35   #166
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Tot de rakettenregen stopt.
laat hulpkonvooien toe en de regen stopt vanzelf.
zo simpel is het
1207 is offline  
Oud 8 januari 2009, 13:42   #167
Buzz
Provinciaal Gedeputeerde
 
Buzz's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2008
Locatie: Gent
Berichten: 819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Tot de rakettenregen stopt.
Was graptjen e, het ligt natuurlijk nie zo makkelijk. Ik hoop alleen maar dat het ooit tot zo'n oplossing komt.
Buzz is offline  
Oud 8 januari 2009, 14:03   #168
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
laat hulpkonvooien toe en de regen stopt vanzelf.
zo simpel is het
Het zijn niet de stervende burgers die Israël bestoken, het zijn machtshongerige terroristen.
liberalist_NL is offline  
Oud 8 januari 2009, 14:21   #169
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Berichten: 15.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
laat hulpkonvooien toe en de regen stopt vanzelf.
zo simpel is het

Waarom werden er dan duizenden raketten afgevuurd in de periode dat de hulpkonvooien wel toegelaten waren?
Jozef Ostyn is offline  
Oud 8 januari 2009, 15:10   #170
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Waarom werden er dan duizenden raketten afgevuurd in de periode dat de hulpkonvooien wel toegelaten waren?
Voor sommige mensen is de enige waarheid, er eentje waar Israël de schuld van alles krijgt.
liberalist_NL is offline  
Oud 8 januari 2009, 15:32   #171
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Berichten: 15.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Voor sommige mensen is de enige waarheid, er eentje waar Israël de schuld van alles krijgt.
Ik vrees dat u gelijk hebt.
Jozef Ostyn is offline  
Oud 8 januari 2009, 18:39   #172
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Hoe deze oorlog te stoppen en hoe een duurzame vrede te bewerkstelligen ?
Dit is nu het belangrijkste ipv elkaar met filmpjes en citaten te bestoken.
Mijn leerlingen, voor het grootste deel moslim, hebben de afgelopen dagen over niks anders zitten debatteren. Er zijn enkele mooie ideeën uit de klasgesprekken naar voor gekomen.


Er komt binnenkort op Facebook een groep voor jongeren van overal ter wereld die de rotzooi meer dan moe zijn, en die met elk�*�*r willen zoeken wat ze kunnen doen, zonder zich daarbij ook maar iets aan te trekken van wat 'diplomaten', 'generaals', 'presidenten', 'militaire experts', ... daar ook over te vertellen menen te hebben. Hoofddoel van de groep: jonge Israeli's en jonge Palestijnen met elkaar in contact brengen, en werken aan de totstandkoming van een generatie dienstweigeraars, deserteurs, saboteurs van de moordindustrie, ... en dat in beide 'kampen'.

Eén leerlinge was al spontaan begonnen aan de creatie van een liedje dat ze over heel de wereld wil verspreid zien. Zij wilde dat in het Nederlands doen, maar ik heb haar de toestemming gegeven eerst in het Engels te werken. voor een vertaling in het Arabisch zijn andere leerlingen al kandidaat, er zijn leerlingen die in staat zijn voor een Spaanse, Russische, Franse, Turkse, ... versie te zorgen.

Een andere groep leerlingen heeft de taak op zich genomen uit te zoeken welke ondernemingen als eerste een totale boycot verdienen, omdat zij veel te grote financiële belangen hebben in de militaire industrie. Vervolgens willen zij een brief schrijven waarin ze uitleggen onder welke voorwaarden de boycot wordt beëindigd. Ook ondernemingen die invloed kunnen uitoefenen op het beleid van de president van de USA zullen worden aangepakt.

Nog andere leerlingen zijn aan het uitzoeken welke mogelijkheden er bestaan om jonge Palestijnen in allerlei 'foreign studies programs' binnen te loodsen.



Sinds 1948 (dus al ZESTIG jaar lang!!!) wordt getracht het 'geschil' met behulp van militaire logica 'op te lossen' (veroveren van verdedigbare posities, veroveren van territorium, veilig stellen van veroverd territorium, uitschakelen van tegenstanders, ...) en wat heeft die zestig jaar investering al opgeleverd?

W�*t?



Mijn leerlingen hopen alvast dat de 'pacifistische' oplossing op evenveel tijd, evenveel poen, en evenveel geduld vanwege de 'internationale gemeenschap' zal kunnen rekenen om het eens op een andere manier te proberen.


Ik geef toe dat ik tijdens de debatten onophoudelijk uiting heb gegeven aan mijn diepe verachting voor om het even welk argument dat het vermoorden van kinderen moet 'rechtvaardigen', OM WELK KIND HET OOK GAAT.

Zij weten nu ook dat ik vind dat hersenen niet dienen om een 'idée fixe' te beschermen tegen de realiteit, maar veeleer voor het beschermen van de realiteit tegen om het even welk 'idée fixe'.

En die realiteit die bescherming verdient, dat zijn de concrete levende wezens waar het allemaal om gaat: de kinderen in Palestina èn Israël èn Congo èn Darfur èn ..., mijn leerlingen, elk van jullie hier op het forum, en alle andere 'mensen die van goede wil zijn'.



Groeten,

djimi
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg

Laatst gewijzigd door djimi : 8 januari 2009 om 18:41.
djimi is offline  
Oud 8 januari 2009, 18:46   #173
Gorkum
Burger
 
Geregistreerd: 30 november 2008
Locatie: Vierlandenpunt
Berichten: 127
Standaard

@Allen
Heeft iemand al het zogeheten Arabische vredesplan genoemd ? Zo nee, dan wil ik het graag in de groep gooien http://en.wikipedia.org/wiki/Arab_Peace_Initiative Van bijzonder belang lijkt me dat - scroll naar het eind - Obama gezegd zou hebben dat-ie het plan steunt. Het right-of return of all refugees is al afgezwakt via right-of-return of refugees tot een soort van compensatieregeling. De Patriarch van Rome en hoe-heet-ie, de Saoedische Disney Prins hebben daarenboven voorgesteld van de Tempelberg een horizontale apartementen-eigendom te maken. De parterre (klaagmuur) voor de Joden, daarboven de Christenen en de top met de Al-Aqsa moskee voor de Beschermer van de Heilige Plaatsen ofwel de Saoedische koning.

Ik vind het plan alleszins de moeite waard.

Laatst gewijzigd door Gorkum : 8 januari 2009 om 18:49.
Gorkum is offline  
Oud 8 januari 2009, 18:50   #174
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Mijn leerlingen, voor het grootste deel moslim, hebben de afgelopen dagen over niks anders zitten debatteren. Er zijn enkele mooie ideeën uit de klasgesprekken naar voor gekomen.

Groeten,

djimi
Het is je gelukt ze te bereiken! En op wat voor manier dan ook nog. Fantastisch djimi.
Hertog van Gelre is offline  
Oud 8 januari 2009, 22:41   #175
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 17.882
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Mijn leerlingen, voor het grootste deel moslim, hebben de afgelopen dagen over niks anders zitten debatteren. Er zijn enkele mooie ideeën uit de klasgesprekken naar voor gekomen.
Een buitengewoon leraar ben jij, djimi.

Ongelooflijk dat je die gasten daarvoor meekrijgt. Respect!
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.
E. Gidius is offline  
Oud 8 januari 2009, 23:12   #176
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.410
Standaard

@ Hertog @ E.Gidius :

bedankt voor het compliment, maar eigenlijk vind ik dat helemaal niet zo'n verdienste.

Zijn wij niet allemaal, euh, 'mensen'?

Krijgen wij niet allem�*�*l tranen in de ogen bij het aanschouwen van al dat volslagen onzinnig lijden?
Houden wij niet allem�*�*l van de levenslust die een kind uitstraalt, en wensen wij niet allem�*�*l dat kind te zien uitgroeien tot een flinke kerel/meid en een aardig oudje?
Worden wij niet allem�*�*l ziek wanneer een 'belofte voor de toekomst' kapot gaat?
Willen wij niet allem�*�*l "Peace In OUR Time"?
Vinden wij het niet allem�*�*l aartsmoeilijk om in het doden van een onschuldige ook maar iets 'heldhaftig' of 'eervol' te ontdekken?



Met fantastische leerlingen is het niet moeilijk een fantastisch leraar te zijn.

Die kinderen hebben de onbeschaamdheid een leefbare toekomst te willen.

Ik vind dat dié onbeschaamdheid niet genoeg kan worden aangemoedigd.

En als ze er dan ook nog eens een inspanning voor willen leveren, tja, wat kan ik dan anders doen dan mééwerken?

Al was het maar omwille van mìjn appeltje voor de dorst

Ik wil ook als ouw peeke nog kunnen buitenkomen als ik een avondwandelingetje wil maken, hoor.
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:27.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be