Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Gaza offensief
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brandend Actueel: Gaza offensief Tijdelijk forum

Bekijk resultaten enquête: VN-vredesmacht in Gaza?
Ja: een VN-vredesmacht 14 38,89%
Nee: geen VN-vredesmacht 16 44,44%
Ja: in samenwerking met Hamas 5 13,89%
Ja: in samenwerking met Israël 1 2,78%
Aantal stemmers: 36. Je mag niet stemmen in deze enquête

 
 
Discussietools
Oud 9 januari 2009, 09:57   #81
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deryz Bekijk bericht
incorrect, Isräel streeft niet naar de totale vernietiging van alle Palestijnen, Hamas omgekeerd wel
De vernietiging van 'Palestina' zal wel voldoende zijn, vermoed ik,
en het volstaat de Palestijnen weg te pesten om dat doel te bereiken.
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline  
Oud 9 januari 2009, 10:46   #82
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Berichten: 15.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 Bekijk bericht
De staat is inderdaad niet door alle landen erkend.
Maar er is een president en er hebben verkiezingen plaatsgevonden ,lijken me redelijke parameters ,dat wat betreft Palestina we over een staat kunen spreken.
Het spijt mij, maar als men minimaal rekening houdt met het internationaal recht kan men niet spreken van een Palestijnse Staat.
Jozef Ostyn is offline  
Oud 9 januari 2009, 11:25   #83
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Het spijt mij, maar als men minimaal rekening houdt met het internationaal recht kan men niet spreken van een Palestijnse Staat.
En als 'men' nog minimaler rekening houdt met het internationaal recht kan 'men' het Palestijnse volk zo goed als probleemloos tot totale wanhoop en niet meer te onderdrukken haat en wraakzucht drijven.

Als 'men' het maar goed kan verkopen.
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline  
Oud 9 januari 2009, 16:04   #84
nabat54
Minister-President
 
nabat54's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 maart 2006
Locatie: Gent
Berichten: 4.467
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
En nog iets confronterender misschien: wat drijft een bevolking tot het stemmen voor een partij als het VB?

Edit: ik zie dat Svennies me al voor was...
E. Gidius, je moet mijn vraag in de ganse context zien, het ganse bericht.De vraag is trouwens aan Jozef gericht in de eerste plaats.
Trouwens ik begrijp niet heel goed wat het VB in deze discussie komt te doen?

ps Ik had al gestemd in je peiling
__________________
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline  
Oud 9 januari 2009, 16:16   #85
nabat54
Minister-President
 
nabat54's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 maart 2006
Locatie: Gent
Berichten: 4.467
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Het spijt mij, maar als men minimaal rekening houdt met het internationaal recht kan men niet spreken van een Palestijnse Staat.
Ik had al gezegd dat ze niet door alle landen erkend is.
Conclusie volgens jouw mening is dus :
Er is geen Palestijnse staat.
Hamas neemt deel aan de verkiezingen, dus een politieke partij in de staat Israel.
Die politieke partij schiet raketten af op .....Israel...????,
dan mag het Israelisch staatsleger zijn eigen bevolking bombarderen?
Of zou het toch niet kunnen zijn dat er twee volkeren gedwongen moeten samenleven en dat er ene is die de grond van de ander afpakt?
( Ik vertaal het even naar Vlaanderen en de rand van Brussel , en twijfel er niet aan, voor mij mag Belgie zo vlug mogelijk stoppen met te bestaan )

Graag ook een antwoord op de vraag, waarom de Palestijnen voor HAMAS stemmen, wat drijft een bevolking om voor zo een partij te stemmen?
Dank bij voorbaat.
__________________
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline  
Oud 9 januari 2009, 21:35   #86
Jos Verhulst
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 2.701
Standaard

Hier kan men meer vinden over de eigenlijke motieven van de inval:

http://www.jcpa.org/JCPA/Templates/S...=1845&IID=1896
http://www.natural-gas.ch/2009/01/08...re-gas-fields/

Het gaat overduidelijk om een grondstoffenoorlog, waarvoor de aanloop al een hele tijd bezig was.

Het échte raadsel in heel deze affaire zijn de prutsraketten, die Hamas constant op de Israëlische (vroeger Palestijns/Arabische) stadjes rond Gaza afvoerde. Die hadden zo goed als geen militaire betekenis, maar wel een propagandistische... Weinig is wat het schijnt in deze affaire. Men dient zich de vraag te stellen naar de natuur van dat Hamas-regime.
__________________
WIJ LEVEN NIET IN EEN DEMOCRATIE,
WIJ LEVEN IN EEN PARTICRATIE
Jos Verhulst is offline  
Oud 9 januari 2009, 21:45   #87
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 Bekijk bericht
)

Graag ook een antwoord op de vraag, waarom de Palestijnen voor HAMAS stemmen, wat drijft een bevolking om voor zo een partij te stemmen?Dank bij voorbaat.
Tja mijn beste,de israeliërs behandelen de palestijnen al vanaf het ontstaan van israel als tweederangsburgers die uit hun huizen en dorpen werden verdreven....

Haast niemand van israelische zijde komt voor de palestijnen op....

Een van de weinigen was destijds Rabin,die dan prompt vermoord werd door een extremistische zionist
Hamas doet dit wel, en dan is het niet te verwonderen dat er zovéél palestijnen op Hamas stemmen....

Israel heeft van de gazastrook één groot vluchtelingenkamp gemaakt waarover zij de totale controle uitoefenen over voedsel , water én energievoorzieningen .....

Al meer dan 50 jaar worden zij onderdrukt in eigen land....

Schrikt U dan nog als radicale groepen als Hamas dan zo populair worden onder de bevolking.....
Svennies is offline  
Oud 10 januari 2009, 00:16   #88
nabat54
Minister-President
 
nabat54's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 maart 2006
Locatie: Gent
Berichten: 4.467
Standaard

Voor E. Gidius

ps Ik had al gestemd in je peiling [/quote]

Mijn fout , ik had het op een andere peiling opgestart door Metternich, maar ik denk dat we grotendeels dezelfde visie hebben betreffende dit conflict (Israel versus Palestina )
__________________
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá

Laatst gewijzigd door nabat54 : 10 januari 2009 om 00:17.
nabat54 is offline  
Oud 10 januari 2009, 00:25   #89
nabat54
Minister-President
 
nabat54's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 maart 2006
Locatie: Gent
Berichten: 4.467
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Tja mijn beste,de israeliërs behandelen de palestijnen al vanaf het ontstaan van israel als tweederangsburgers die uit hun huizen en dorpen werden verdreven....

Haast niemand van israelische zijde komt voor de palestijnen op....

Een van de weinigen was destijds Rabin,die dan prompt vermoord werd door een extremistische zionist
Hamas doet dit wel, en dan is het niet te verwonderen dat er zovéél palestijnen op Hamas stemmen....

Israel heeft van de gazastrook één groot vluchtelingenkamp gemaakt waarover zij de totale controle uitoefenen over voedsel , water én energievoorzieningen .....

Al meer dan 50 jaar worden zij onderdrukt in eigen land....

Schrikt U dan nog als radicale groepen als Hamas dan zo populair worden onder de bevolking.....
Tja mijn beste
Op je eerste opm heb ik al geantwoord in deze draad.

Enne ik zit hir de staat Israel niet te verdedigen hé, lees aub alle postings in de juiste context !
Ik ga volldeig akkoord met je post van hierjuist, alleen begrijp ik niet dat het VB hierbij moet betrokken worden, in deze discussie, alhoewel ik je redenering wel ergens kan volgen.
Hamas wint de verkiezingen maar wordt buitengesloten, VB wint de verkiezingen sedert jaren maar wordt buitengesloten.
__________________
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline  
Oud 10 januari 2009, 07:07   #90
kilgore
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 mei 2007
Berichten: 578
Standaard

Hamas moet effectief volledig ontwapenen.Een VN vredesmacht kan alleen als ze tanden heeft en hard kan optreden.
kilgore is offline  
Oud 10 januari 2009, 07:25   #91
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Voor mij is elk vredesakkoord dat de VN voorstelt goed. Als er maar vrede komt.

Maar als het inderdaad zo is, dat de vrede slechts dient om zich opnieuw te kunnen bewapenen en op nieuw aanslagen te plegen tegen Israël -Israël beweert dat onderhandelen geen zin heeft en ook alle kansen gehad heeft- dan moet de VN Israël gelijk geven en haar verantwoordelijkheid nemen voor het uitschakelen van de Hamas en dat ook daadwerkelijk zelf doen.

Het heeft geen zin om vechtende partijen dwingen om te praten ipv te vechten, als één van de partijen juist vecht omdat er blijkbaar niet gepraat kan worden.

Vrede in het Midden-Oosten is blijkbaar alleen gewenst als het een, islamitische vrede is, en dat is onredelijk en ontoelaatbaar.

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 10 januari 2009, 08:01   #92
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

Vrede kan er alleen maar komen als alle partijen op een vredige wijze willen samenleven en conflicten (water, grondstoffen, land en weet ik wat nog allemaal) willen uitvechten zonder wapens op een soort democratische manier. Daarvoor moeten eerst extremisten door de zwijgende meerderheid worden op hun plaats gezet. Joden zullen en kunnen daar nooit meer weg gaan. Moslims moeten over het hele grondgebied vrij kunnen bewegen. Weg met de apartheid. Ze moeten maar met elkaar leren leven. Vermits geen van beide religies tegen gedwongen huwelijken zijn moet men hen maar dwingen gemengd te huwen om het vredes- en integratieproces te bespoedigen zodat iedereen daar in vrede kan beginnen leven.
Scherven A. Mok is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:08.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be