Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Gaza offensief
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brandend Actueel: Gaza offensief Tijdelijk forum

 
 
Discussietools
Oud 6 januari 2009, 22:17   #1
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 17.857
Standaard "Amerikanen voorstander van onmiddellijk staakt-het-vuren"

http://www.standaard.be/Artikel/Deta...F06012009_124#

Citaat:
januari 2009 (Bron: reuters, afp)

Amerikanen voorstander van onmiddellijk staakt-het-vuren

BRUSSEL - De Amerikaanse regering roept op tot een onmiddellijk en duurzaam staakt-het-vuren in Gaza.

'We zouden graag een onmiddellijk staakt-het-vuren zien ingaan. Een staakt-het-vuren dat duurzaam is en niet aan een tijdslimiet is gebonden', zegt Sean McCormack, woordvoeder van het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken.

De verklaring van McCormack heeft mogelijk te maken met de veertig burgers die vandaag omkwamen in de buurt van een VN-school na een tankaanval.

Toch is de kans klein dat de Amerikanen via een VN resolutie zullen aandringen op een onmiddellijk staakt-het-vuren.

De Amerikanen schoten al twee Arabische voorstellen tot een staakt-het-vuren in de Gazastrook af. De Israëlisch krant Haaretz citeert bronnen binnen de VN, volgens dewelke de Amerikaanse ambassadeur bij de Verenigde Naties, Zalmany Khalilzad instructies gekregen zou hebben van het State Department om 'elk voorstel van het Arabische blok te torpederen dat bedoeld is om de VN-veiligheidsraad de status van officiële scheidsrechter te verlenen'.
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.
E. Gidius is offline  
Oud 6 januari 2009, 22:28   #2
Uh-Huh
Banneling
 
 
Uh-Huh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2006
Locatie: "A"
Berichten: 7.491
Standaard

Eerst zien, dan geloven...

Tot nu toe heeft Israel altijd beweerd dat het een duurzaam staakt-het-vuren wil en daarmee bedoelt het land (sic) totdat Hamas zich niet meer in de positie bevindt om raketten naar Israel af te vuren.
Uh-Huh is offline  
Oud 6 januari 2009, 23:46   #3
Uh-Huh
Banneling
 
 
Uh-Huh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2006
Locatie: "A"
Berichten: 7.491
Standaard

Website van Al-Jazeera: http://english.aljazeera.net/news/mi...157388362.html
Citaat:
Egypt offers Gaza ceasefire plan

Egypt has said it was proposing an immediate ceasefire between Israel and the Palestinians in Gaza, to be followed by talks on long-term arrangements including an end to the blockade of Gaza.

Hosni Mubarak, the Egyptian president, presented the proposal in a brief statement after talks with Nicolas Sarkozy, the French president, in the Egyptian resort of Sharm el-Sheikh on Tuesday.

The proposal made no mention of many of the elements which diplomats said were under discussion, such as an international force to prevent Hamas receiving weapons.

Mubarak did not say what role Hamas would play in the talks he is proposing. Israel and the Europeans who have been active diplomatically do not talk to the group.

Sarkozy said that Mubarak had invited “the Israeli side to come and discuss the matter of border security, without delay, and perhaps in the hours to come."

Sarkozy also said that he had spoken to Ehud Olmert, the Israeli prime minister, about Mubarak's initiative and "he will react soon."

"I have very precise elements that allow me to say that an Israeli delegation will meet an Egyptian delegation to discuss the matter of security," Sarkozy said.

...
Uh-Huh is offline  
Oud 8 januari 2009, 08:25   #4
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

En daarna serieuze onderhandelingen tussen alle betrokken partijen.
Derk de Tweede is offline  
Oud 8 januari 2009, 09:21   #5
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.074
Standaard

Ach zo, een staakt-het-vuren in Gaza. Ik dacht een staakt-het-vuren in Irak en Afghanistan.
__________________
Wet van Abu Bakr Al-Godwin: naarmate online-discussies langer worden, nadert de waarschijnlijkheid van een vergelijking met de moslims of Mohammed tot 1.
Ke Nan is offline  
Oud 8 januari 2009, 09:57   #6
Fiere Jood
Provinciaal Gedeputeerde
 
Fiere Jood's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2008
Berichten: 944
Standaard

Mijn prognose :

Binnen een week verlaat Israel de Gazastrook.
Hamas is ver van vernietigd maar heeft een grote klap gekregen.
De eerste maanden gaat het weer rustig zijn.
Dan ontploft de boel waarschijnlijk terug.
__________________
Hamas accepts 1967 borders, but will never recognize Israel, top official says
Speaking to Palestinian news agency Ma'an, Mahmoud Zahar says recognition of Israel would deprive future Palestinian generations of the possibility to 'liberate' their lands.

Published 12:49 11.05.11
Fiere Jood is offline  
Oud 8 januari 2009, 09:57   #7
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 17.857
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
En daarna serieuze onderhandelingen tussen alle betrokken partijen.
Dat zou zijn alsof ik je zou muilkorven, handboeien aandoen en vervolgens halfplat slaan, waarna je met mij mag "onderhandelen".

Eerst moeten alle kolonies ontruimd worden en moet Israël zich terugtrekken achter de grenzen van '67. En er moeten garanties komen dat het daar nooit meer uitkomt. Pas dan kan er met onderhandelen begonnen worden.
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.
E. Gidius is offline  
Oud 8 januari 2009, 09:58   #8
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 17.857
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fiere Jood Bekijk bericht
Mijn prognose :

Binnen een week verlaat Israel de Gazastrook.
Hamas is ver van vernietigd maar heeft een grote klap gekregen.
De eerste maanden gaat het weer rustig zijn.
Dan ontploft de boel waarschijnlijk terug.
Oplossing: geef het kolonialisme op en laat een onafhankelijke, leefbare Palestijnse staat toe.
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 8 januari 2009 om 09:59.
E. Gidius is offline  
Oud 8 januari 2009, 10:12   #9
Fiere Jood
Provinciaal Gedeputeerde
 
Fiere Jood's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2008
Berichten: 944
Standaard

Mijn vorige prognose had ik al gelijk,over waarom de(meeste)Moslims tegen Israel betogen :

Een reportage op N1 hoe Nederlandse Moslims over de conflict denken,een kleine samenvatting
1)Het gaat hun niet aan wat precies de conflict is ze moeten hun broers steunen;ze zien het als een broersstrijd.
2)Het gaat hun niet aan wie begon of wie provoceerde;wat telt zijn de vele burgerdoden langs de Arabische kant en dat kan niet.
3)Zelfs als Hamas een terroristenorganisatie zou zijn mag Israel de Gazastrook niet aanvallen want-in de dun bevolkte gebied-gaan er onschuldige slachtoffers vallen.Israel mag dus militair niks terug doen.

Het gaat maar over enkele maar het bewijst veel..
De(meeste) Moslims zien het als hun strijd en de niet-Moslimse betogers zien het als David/Golliat strijd en bekijken enkel de hoge dodencijfers.(een BBC-reportage gezien over manifestanten)

Gelukkig hebben we op Politics.be;Tomm en Miiniste V. die met argumenten en bronnen komen om een deftige discussie te vormen.
__________________
Hamas accepts 1967 borders, but will never recognize Israel, top official says
Speaking to Palestinian news agency Ma'an, Mahmoud Zahar says recognition of Israel would deprive future Palestinian generations of the possibility to 'liberate' their lands.

Published 12:49 11.05.11
Fiere Jood is offline  
Oud 8 januari 2009, 10:16   #10
Fiere Jood
Provinciaal Gedeputeerde
 
Fiere Jood's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2008
Berichten: 944
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Oplossing: geef het kolonialisme op en laat een onafhankelijke, leefbare Palestijnse staat toe.
Zoals ik nog voor het conflict zei : Ik ben de grootste voorstander van een 2-statenoplossing.
Het wordt tijd dat het daar kalm wordt.
Maar ik geloof niet in de motieven van Iran,Syrie en Hamas.
Ik vertrouw ze voor geen cent.
In hun geval gaat het over een religieuze oorlog.
(je zal wrs niet mee eens zijn,maar ik ben er zeker van)
__________________
Hamas accepts 1967 borders, but will never recognize Israel, top official says
Speaking to Palestinian news agency Ma'an, Mahmoud Zahar says recognition of Israel would deprive future Palestinian generations of the possibility to 'liberate' their lands.

Published 12:49 11.05.11
Fiere Jood is offline  
Oud 8 januari 2009, 10:27   #11
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 17.857
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fiere Jood Bekijk bericht
Zoals ik nog voor het conflict zei : Ik ben de grootste voorstander van een 2-statenoplossing.
Het wordt tijd dat het daar kalm wordt.
Maar ik geloof niet in de motieven van Iran,Syrie en Hamas.
Ik vertrouw ze voor geen cent.
In hun geval gaat het over een religieuze oorlog.
(je zal wrs niet mee eens zijn,maar ik ben er zeker van)
Het kan best zijn dat je vrees terecht is.

Er is inmiddels zoveel gebeurd dat onoverkomelijke wonden geslagen heeft, en dat is precies het gevaarlijke van de situatie. Op de eerste plaats voor Isräel.

Terzijde: dat het voor Iran, Syrië én Hamas om een religieuze oorlog zou gaan, mag imho niet alweer een reden zijn om de Palestijnen te blijven onthouden waar ze recht op hebben. Want zo is er altijd wel iets om een Palestijnse staat tegen te houden. Decennialang was het holocaust-trauma van de Israëli's, en nu zou dus de religieuze waanzin van sommige Arabische landen een reden moeten zijn.

Want hoe langer een Palestijnse staat uitblijft, hoe waanzinniger de voorstanders daarvan zullen worden.
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.
E. Gidius is offline  
Oud 8 januari 2009, 14:13   #12
kilgore
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 mei 2007
Berichten: 578
Standaard

Hams moet volledig en definitief ontwapenen.Het moet weten dat elke verdere aanval op Israel met de totale oorlog beantwoord wordt.

Laatst gewijzigd door kilgore : 8 januari 2009 om 14:13.
kilgore is offline  
Oud 9 januari 2009, 14:24   #13
marjan
Burgemeester
 
Geregistreerd: 30 maart 2005
Berichten: 558
Standaard

Weer zijn het West-Europa en westerse landen die enige solidariteit en hulp op gang brengen. Vanuit Arabische landen en moslimzijde blijft het oorverdovend stil, en gebeurt er NIETS, tenzij om gewelddadig protest te uiten en vernielingen aan te richten.

Zonet in het nieuws hoorden we hoe een man uit Gaza riep waar de Arabische landen blijven? Gisteren op Terzake schreeuwde een man in Gaza zijn wanhoop uit: "80 miljoen Egyptenaren, een miljard moslims in Indonesië. En ze doen niets. In Irak, in Tsjetsjenië, in Afghanistan, in Tunesië, in Algerije.
Waar zijn ze? Waarop bewegen ze niet? Waarom vragen ze niet om het vuren te stoppen?"
marjan is offline  
Oud 9 januari 2009, 14:32   #14
Fiere Jood
Provinciaal Gedeputeerde
 
Fiere Jood's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2008
Berichten: 944
Standaard

Haiwa !!!

Dat zeg ik al weken.
Met de hulp van rijke Arabische landen had Gaza vandaag een vakantieparadijs kunnen zijn.
Iets zegt me dat de Arabische landen willen dat de Palestijnen in miserie blijven.
__________________
Hamas accepts 1967 borders, but will never recognize Israel, top official says
Speaking to Palestinian news agency Ma'an, Mahmoud Zahar says recognition of Israel would deprive future Palestinian generations of the possibility to 'liberate' their lands.

Published 12:49 11.05.11
Fiere Jood is offline  
Oud 10 januari 2009, 11:37   #15
Fabke
Partijlid
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 205
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fiere Jood Bekijk bericht
Mijn vorige prognose had ik al gelijk,over waarom de(meeste)Moslims tegen Israel betogen :

Een reportage op N1 hoe Nederlandse Moslims over de conflict denken,een kleine samenvatting
1)Het gaat hun niet aan wat precies de conflict is ze moeten hun broers steunen;ze zien het als een broersstrijd.
2)Het gaat hun niet aan wie begon of wie provoceerde;wat telt zijn de vele burgerdoden langs de Arabische kant en dat kan niet.
3)Zelfs als Hamas een terroristenorganisatie zou zijn mag Israel de Gazastrook niet aanvallen want-in de dun bevolkte gebied-gaan er onschuldige slachtoffers vallen.Israel mag dus militair niks terug doen.
volledig gelijk!!!
Fabke is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:54.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be