Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Gaza offensief
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brandend Actueel: Gaza offensief Tijdelijk forum

 
 
Discussietools
Oud 30 december 2008, 12:19   #1
Heel-Nederlander
Burgemeester
 
Heel-Nederlander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 mei 2008
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 537
Standaard Oplossing in Palestina!

Omdat Israël nu weer bombardementen uitvoerd op Gaza, en Hamas al jaren met raketten plaatsen als Sderot bestookt, wil ik wel eens weten wat wij westerse mensen als mogelijke "oplossingen" aanraden? Plannen om een duurzame vrede te brengen in dat door oorlog verscheurde gebied...

Mijn oplossing:

Israël moet de Westelijke Jordaanoever en de Gaza-Strook militair geheel ontruimen, op voorwaarde dat de Palestijnen (desnoods onder internationaal toezicht van de VN) niet weer aanvallen gaan doen op Israël. De Palestijnse regering van Abbas moet met Hamas tot een overeenkomst komen inzake het parlement van de Palestijnse Autoriteit.

Het probleem van Oost-Jeruzalem: Oost-Jeruzalem, ooit het Arabische deel van de heilige stad, moet bij Israël blijven zolangs moslims er gewoon hun gebeden in de moskee kunnen doen (godsdienstvrijheid voor iedereen).

Het probleem van de Joodse kolonisten: De Joodse nederzettingen in de Westelijke Jordaanoever moeten onder bestuur komen te vallen van de Palestijnse Autoriteit, echter met autonomie (zoals Vlaanderen), en minimaal tot 2020 onder internationaal vredesbestuur - zoals in Bosnië. Dit om gevechten tegen islamieten te voorkomen!

Financiël en Militair: De Palestijnse Autoriteit mag gewoon een leger hebben, zolang dit maar niet tegen Israël word ingezet. Daarnaast moet Israël de Palestijnen helpen met het opbouwen van hun economie. Daar tegenover staat echter wel dat de Palestijnen ook mee moeten werken door openheid te geven over het proces met Hamas en de Joodse minderheid op de Jordaanoever.

Zou dit kunnen werken?
Heel-Nederlander is offline  
Oud 30 december 2008, 12:52   #2
Vendetta
Vreemdeling
 
Vendetta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 september 2008
Berichten: 85
Standaard

Dag Heel-Nederlander


Als kind was ik ook fan van de verhalen van de 'Gebroeders Grim', jij ook blijkbaar...

Nee, dit zal niet werken, het Israelisch-Palestijns conflict zal maar opgelost geraken wanneer er één van de twee bevolkings groepen 'verdwenen' is.

De grote tragedie en eigenlijk ook de ironi van dit verhaal is dat de Israeli's eigenlijk niets liever zouden willen doen zoals de Nazi's gedaan hebben tijdens WWII. Dat is iedereen de trein opzetten en ver weg van hun 'heilige' (what's in a name) land 'transporteren'. Probleem is dat ze dit geschiedkundig niet kunnen doen. Daar zit je dan met je grootse leger...


Groeten

Vendetta

Laatst gewijzigd door Vendetta : 30 december 2008 om 12:53.
Vendetta is offline  
Oud 30 december 2008, 12:57   #3
Sinistra
Banneling
 
 
Sinistra's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Locatie: Nederland
Berichten: 3.487
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vendetta Bekijk bericht

De grote tragedie en eigenlijk ook de ironi van dit verhaal is dat de Israeli's eigenlijk niets liever zouden willen doen zoals de Nazi's gedaan hebben tijdens WWII. Dat is iedereen de trein opzetten en ver weg van hun 'heilige' (what's in a name) land 'transporteren'. Probleem is dat ze dit geschiedkundig niet kunnen doen. Daar zit je dan met je grootse leger...


Groeten

Vendetta
Natuurlijk; en wees dan verbaasd dat jullie nergens meer welkom zijn. Antzionisme is haat prediken, zoveel is zeker.
Sinistra is offline  
Oud 30 december 2008, 14:28   #4
Diederik v.d Elzas
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 november 2007
Locatie: BHV
Berichten: 333
Standaard

Voeg de Gazastrook bij Egypte of breek op z'n minst de grenzen ermee voor goed open. Verwijder en bestraf de hardnekkige Joodse kolonisten streng en voeg hun bezette land aan de strook toe.

Als er dan nog raketten blijven vliegen, pfff, volledig ontruimen van de handel dan maar zeker?
Diederik v.d Elzas is offline  
Oud 30 december 2008, 14:48   #5
Heel-Nederlander
Burgemeester
 
Heel-Nederlander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 mei 2008
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 537
Standaard

Open grenzen? En dan het gevaar lopen van een terreuraanslag op Israëlische steden? Dat gevaar zou ik ook niet nemen als ik in Jeruzalem premier zou zijn. Jij wel?

En annexatie door Egypte is nooit een optie geweest. Palestijnen verdienen hun eigen natie, anders hadden ze niet op Hamas op de PLO gestemd? Egypte wil bovendien de Gazastrook niet eens (wat ik gezien de leefomstandigheden best kan begrijpen).

Zie jij toekomst in nederzettingen als Sderot? Aan je bericht te lezen niet, maar ik kan me niet voorstellen dat men bijvoorbeeld Sint-Genesius-Rode wil ontruimen omdat er vanuit Wavre raketten op af worden geschoten. Dat is een vergelijkbare situatie!

Ik denk niet dat dit zal gaan werken wat u voorstelt Diederik v.d Elzas...
Heel-Nederlander is offline  
Oud 1 januari 2009, 20:07   #6
Hoogmoed
Gouverneur
 
Hoogmoed's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 mei 2007
Locatie: Belgie !!!!
Berichten: 1.219
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sinistra Bekijk bericht
Natuurlijk; en wees dan verbaasd dat jullie nergens meer welkom zijn. Antzionisme is haat prediken, zoveel is zeker.

zionisme IS haat !
__________________
Hoogmoed komt voor de val!
De geschiedenis leert dat elk rijk gedoemd is te verdwijnen.

Divide et impera .... Panem et circenses


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Verschiet dan niet als ze met een blauw oog thuis komen. 97% van de bevolking is geen Moslim.
Hoogmoed is offline  
Oud 1 januari 2009, 22:09   #7
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
PollyCorrect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 april 2004
Berichten: 11.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heel-Nederlander Bekijk bericht
Omdat Israël nu weer bombardementen uitvoerd op Gaza, en Hamas al jaren met raketten plaatsen als Sderot bestookt, wil ik wel eens weten wat wij westerse mensen als mogelijke "oplossingen" aanraden? Plannen om een duurzame vrede te brengen in dat door oorlog verscheurde gebied...

Ik vind dit eigenlijk heel moedig van jou. Het zal best wel confronterend zijn - té confronterend voor velen.

Dit forum zit tegenwoordig vol mensen die modder gooien naar zij die niet akkoord gaan met hun clubje, en daar stoppen ze alle aandacht, energie en zelfs hun laatste neuroontjes in om die te gaan bestrijden. Ik heb inderdaad de indruk dat degenen die tegenwoordig zo anti-zionistisch zijn absoluut niet naar een oplossing zoeken, en eigenlijk ook geen oplossing willen. Ik heb hun nog nooit horen zeggen dat ze zouden willen dat het geweld eindigt langs beide kanten en men gewoon in vrede kan leven. Wél hoor ik hun met verve en ferveur tégen mensen tekeer gaan. Tegen andere meningen, maar vooral tegen mensen. Het geweld spat van het scherm, tégen mensen, tegen Israel, tegen zij die een andere visie hebben.

En men gaat maar door met allerlei acties TEGEN, en nooit eens VOOR een oplossing. Dat is eigenlijk net zoals de terroristen: die bouwen ook nooit iets op, die ontploffen alleen maar wat ze niét willen. De haat tegen de buren haalt het dus op de liefde voor hun eigen kinderen (cfr Golda Meir). En ik zie dat die haat nu langzaamaan ook velen in Europa aan het winnen is. Het is een sluimerend gif waar niks goeds van komt. Want geloof me maar, die Israel boycotters doen dat niet omdat ze zo dol zijn op hun Palestijnse broeders, maar omdat ze Israel zo haten. Dat hebben ze me zelf verteld.

En weet je wat ik nu zou willen? Dat het geweld ZO SNEL MOGELIJK ophoudt.

Voor de rest maakt het me niet zoveel uit. Maar dat het ophoudt. Op dit moment zou ik niets liever willen. De Hamas terreurdreiging en de raketten die om de 10 minuten op Israel terecht komen, en de Israëlische verdediging en bescherming van de bevolking, die helaas ook hebben moeten leiden tot geweld met doden en gewonden.

Ik wil gewoon dat het OPHOUDT.

Al de rest kan me niks schelen. Hoe waarom hoeveel en onder welke condities, dat is allemaal salon blabla van grote bekken bij moeder thuis in Vlaanderen die op forumpjes proberen andersdenkenden schaak/mat te zetten bij gebrek aan écht doel in hun leven en échte problemen.

NOOIT hoor ik ze zeggen dat er een oplossing moet komen. En dat geldt voor de meerderheid van de Gaza-fans die hier tekeer gaan op dit forum.

Ze helpen mee het geweld, op hun miserabele niveautje in stand te houden, en importeren het conflict in hun keurige Vlaamse dorpen en provinciesteden.

Laatst gewijzigd door PollyCorrect : 1 januari 2009 om 22:11.
PollyCorrect is offline  
Oud 1 januari 2009, 22:15   #8
roodhaar
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 28 december 2008
Berichten: 2.357
Standaard

types die zich verheugen in dode Palestijnse kinderen zullen alvast niet erg geloofwaardig zijn ivm vrede willen en oplossingen die niet alleen de israelis bevoordelen .


Citaat:
Vendetta Dag Heel-Nederlander


Nee, dit zal niet werken, het Israelisch-Palestijns conflict zal maar opgelost geraken wanneer er één van de twee bevolkings groepen 'verdwenen' is.

De grote tragedie en eigenlijk ook de ironi van dit verhaal is dat de Israeli's eigenlijk niets liever zouden willen doen zoals de Nazi's gedaan hebben tijdens WWII. Dat is iedereen de trein opzetten en ver weg van hun 'heilige' (what's in a name) land 'transporteren'. Probleem is dat ze dit geschiedkundig niet kunnen doen. Daar zit je dan met je grootse leger...


Groeten

Vendetta

helaas lijken de israelische fundamentalisten met hun slachtpartijen onder de Palestijnse bevolking dit ook na te streven/
__________________
Citaat:
ZIONISME ; woorden schieten tekort...PollyCorrect :
Ik ga even naar Canvas terzake kijken, en zien hoe Zielig ze het daar wel vinden, van die 2 arme Palestijnse kindertjes en het lijden van hun gezinnen
.
roodhaar is offline  
Oud 1 januari 2009, 22:22   #9
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
MaGNiFiCaT's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2007
Locatie: overal en nergens
Berichten: 13.555
Standaard

*knip* Met enige mogelijke oplossingen ben je hier nog niet komen aandraven. Aub, draai de rollen niet om.
__________________
Voorlopig wordt mijn idool niet meer weergegeven, wegens altoos wederkerende spot tegenover Haar. Mijn excuses aan Haar. Ik had dit nooit zo lang mogen laten duren!!

Laatst gewijzigd door Rudy_The_Mod : 1 januari 2009 om 23:46.
MaGNiFiCaT is offline  
Oud 1 januari 2009, 22:23   #10
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heel-Nederlander Bekijk bericht
Omdat Israël nu weer bombardementen uitvoerd op Gaza, en Hamas al jaren met raketten plaatsen als Sderot bestookt, wil ik wel eens weten wat wij westerse mensen als mogelijke "oplossingen" aanraden? Plannen om een duurzame vrede te brengen in dat door oorlog verscheurde gebied...

Mijn oplossing:

Israël moet de Westelijke Jordaanoever en de Gaza-Strook militair geheel ontruimen, op voorwaarde dat de Palestijnen (desnoods onder internationaal toezicht van de VN) niet weer aanvallen gaan doen op Israël. De Palestijnse regering van Abbas moet met Hamas tot een overeenkomst komen inzake het parlement van de Palestijnse Autoriteit.
Wat zal de Palestijnen ervan weerhouden geen raketten af te schieten? Voordat je een VN troepenmacht hebt ben je ook tien resoluties verder.
Citaat:
Het probleem van Oost-Jeruzalem: Oost-Jeruzalem, ooit het Arabische deel van de heilige stad, moet bij Israël blijven zolangs moslims er gewoon hun gebeden in de moskee kunnen doen (godsdienstvrijheid voor iedereen).
In Israël bestaat al godsdienstvrijheid. De moslims vinden het niet erg dat ze er anders niet zouden kunnen bidden (wat ze dus wel kunnen), ze vinden het erg omdat Jeruzalem op Holy muslim land ligt. Overigens zou ik Oost-Jeruzalem gewoon bij Palestina plakken. Dat stuk land is hartstikke Arabisch.
Citaat:
Het probleem van de Joodse kolonisten: De Joodse nederzettingen in de Westelijke Jordaanoever moeten onder bestuur komen te vallen van de Palestijnse Autoriteit, echter met autonomie (zoals Vlaanderen), en minimaal tot 2020 onder internationaal vredesbestuur - zoals in Bosnië. Dit om gevechten tegen islamieten te voorkomen!
De Joodse kolonisten moeten daar weg. Dat is de enige manier om de Palestijnen bestuur te geven over hun eigen grond zonder dat die Joden gevaar lopen. Zij hebben daar ook niets te zoeken.
Citaat:
Financiël en Militair: De Palestijnse Autoriteit mag gewoon een leger hebben, zolang dit maar niet tegen Israël word ingezet. Daarnaast moet Israël de Palestijnen helpen met het opbouwen van hun economie. Daar tegenover staat echter wel dat de Palestijnen ook mee moeten werken door openheid te geven over het proces met Hamas en de Joodse minderheid op de Jordaanoever.
Doe dan maar geen leger.
Citaat:
Zou dit kunnen werken?
Ik ben bang dat het meeste al geprobeerd is, zonder succes.
liberalist_NL is offline  
Oud 1 januari 2009, 22:24   #11
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
MaGNiFiCaT's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2007
Locatie: overal en nergens
Berichten: 13.555
Standaard

Trouwens, ik denk dat iederéén wilt/wenst dat dit geweld ophoudt, en dat er vrede is voor beide partijen, lijkt me meer dan evident.
__________________
Voorlopig wordt mijn idool niet meer weergegeven, wegens altoos wederkerende spot tegenover Haar. Mijn excuses aan Haar. Ik had dit nooit zo lang mogen laten duren!!
MaGNiFiCaT is offline  
Oud 1 januari 2009, 22:27   #12
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoogmoed Bekijk bericht
zionisme IS haat !
Het is duidelijk dat jij nog niet echt vaak met haat te maken hebt gehad.
liberalist_NL is offline  
Oud 1 januari 2009, 22:28   #13
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Trouwens, ik denk dat iederéén wilt/wenst dat dit geweld ophoudt, en dat er vrede is voor beide partijen, lijkt me meer dan evident.
Er zijn er, zoals roskam, die eerder hopen op een escalatie met een grondoffensief. Iedereen weet welke humanitaire catastrofe dit zou worden, maar het kan roskam blijkbaar niets schelen.
Kallikles is offline  
Oud 1 januari 2009, 23:04   #14
Hoogmoed
Gouverneur
 
Hoogmoed's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 mei 2007
Locatie: Belgie !!!!
Berichten: 1.219
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Het is duidelijk dat jij nog niet echt vaak met haat te maken hebt gehad.

gelukkig niet neen.
De Palestijnen daar integen hebben er dagelijks mee te maken...
__________________
Hoogmoed komt voor de val!
De geschiedenis leert dat elk rijk gedoemd is te verdwijnen.

Divide et impera .... Panem et circenses


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Verschiet dan niet als ze met een blauw oog thuis komen. 97% van de bevolking is geen Moslim.
Hoogmoed is offline  
Oud 2 januari 2009, 00:05   #15
Fiere Jood
Provinciaal Gedeputeerde
 
Fiere Jood's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2008
Berichten: 944
Standaard

Inderdaad;tijd dat er kalmte(hopelijk vrede ook) komt :

Om na 8 jaar tijd niet meer zo te hoeven leven.





Na 6 dagen tijd voor de onschuldige Gaza inwoners om niet meer schrik te hebben



En verlost te zijn van :





en Israelische aanvallen :

__________________
Hamas accepts 1967 borders, but will never recognize Israel, top official says
Speaking to Palestinian news agency Ma'an, Mahmoud Zahar says recognition of Israel would deprive future Palestinian generations of the possibility to 'liberate' their lands.

Published 12:49 11.05.11
Fiere Jood is offline  
Oud 2 januari 2009, 10:39   #16
barbaar
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 december 2008
Berichten: 525
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heel-Nederlander Bekijk bericht
Omdat Israël nu weer bombardementen uitvoerd op Gaza, en Hamas al jaren met raketten plaatsen als Sderot bestookt, wil ik wel eens weten wat wij westerse mensen als mogelijke "oplossingen" aanraden? Plannen om een duurzame vrede te brengen in dat door oorlog verscheurde gebied...

Mijn oplossing:

Israël moet de Westelijke Jordaanoever en de Gaza-Strook militair geheel ontruimen, op voorwaarde dat de Palestijnen (desnoods onder internationaal toezicht van de VN) niet weer aanvallen gaan doen op Israël. De Palestijnse regering van Abbas moet met Hamas tot een overeenkomst komen inzake het parlement van de Palestijnse Autoriteit.

Het probleem van Oost-Jeruzalem: Oost-Jeruzalem, ooit het Arabische deel van de heilige stad, moet bij Israël blijven zolangs moslims er gewoon hun gebeden in de moskee kunnen doen (godsdienstvrijheid voor iedereen).

Het probleem van de Joodse kolonisten: De Joodse nederzettingen in de Westelijke Jordaanoever moeten onder bestuur komen te vallen van de Palestijnse Autoriteit, echter met autonomie (zoals Vlaanderen), en minimaal tot 2020 onder internationaal vredesbestuur - zoals in Bosnië. Dit om gevechten tegen islamieten te voorkomen!

Financiël en Militair: De Palestijnse Autoriteit mag gewoon een leger hebben, zolang dit maar niet tegen Israël word ingezet. Daarnaast moet Israël de Palestijnen helpen met het opbouwen van hun economie. Daar tegenover staat echter wel dat de Palestijnen ook mee moeten werken door openheid te geven over het proces met Hamas en de Joodse minderheid op de Jordaanoever.

Zou dit kunnen werken?
Iedere jonge Israëlier en iedere Palestijn moeten verplicht met iemand van het andere volk trouwen. Hun kinderen krijgen beide nationaliteiten. Een nieuw religie moet gemaakt worden uit een synthese van het judaisme en de islam. Op 1 generatie is de zaak opgelost
Maar om te beginnen moeten alle huidige politieke en religieuze leiders van beide landen terecht gesteld worden.
barbaar is offline  
Oud 2 januari 2009, 10:41   #17
barbaar
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 december 2008
Berichten: 525
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoogmoed Bekijk bericht
zionisme IS haat !
zionisme en islam zijn haat !
barbaar is offline  
Oud 2 januari 2009, 10:48   #18
barbaar
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 december 2008
Berichten: 525
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoogmoed Bekijk bericht
gelukkig niet neen.
De Palestijnen daar integen hebben er dagelijks mee te maken...
Joodse families die een raket in hun woonkamer krijgen ook...
Heb je dat varken van Hamas gezien op TV, die leider die de joden net kapot gebombardeerd hebben ? Zo een dikke baardaap in batlledress, die persoonlijk met de bazooka naar Israël schoot ! Vettig grijnslachend. Zou die nu in het paradijs vertoeven, met 72 verse maagden ? Of waren het 1000 maagden ? Ik vraag mij wel af waar zijn 4 vrouwen naartoe zijn ? Is daar ook een paradijs voor, met 72 (of 1000 ) maagdelijke jonge atleten, om hen tot in de eeuwigheid dag en nacht sexueel te bevredigen, in een onophoudelijk orgasme ?
Of hebben die vrouwen geen ziel, en verdwijnen die gewoon, hop ! Foetsjie !?
barbaar is offline  
Oud 2 januari 2009, 10:50   #19
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Berichten: 15.640
Standaard

Een volwaardige tweestatenoplossing zou het beste geweest zijn, maar is nu helaas enigszins voorbijgestreefd door de feiten vrees ik. De meest werkbare oplossing lijkt mij te bestaan uit een terugtrekking van Israel (inclusief nederzettingen) uit het grootste deel van de Westbank. Via grensaanpassingen kunnen een aantal nederzetting geincorporeerd worden in Israel, terwijl de Palestijnen kunnen gecompenseerd worden via andere correcties ten nadele van Israel. Die Palestijnse Westbank vormt dan best een confederatie met Jordanië. Delen van Oost-Jeruzalem kunnen misschien deel uitmaken van die confederatie. De toegang tot de Islamitische heilige plaatsen moet in ieder geval gewaarborgd worden. Of Gaza best bij Egypte gevoegd wordt of deel gaar uitmaken van de Jordaans-Palestijnse confederatie zien we dan wel.
Jozef Ostyn is offline  
Oud 2 januari 2009, 14:31   #20
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heel-Nederlander Bekijk bericht
Omdat Israël nu weer bombardementen uitvoerd op Gaza, en Hamas al jaren met raketten plaatsen als Sderot bestookt, wil ik wel eens weten wat wij westerse mensen als mogelijke "oplossingen" aanraden? Plannen om een duurzame vrede te brengen in dat door oorlog verscheurde gebied...

Mijn oplossing:

Israël moet de Westelijke Jordaanoever en de Gaza-Strook militair geheel ontruimen, op voorwaarde dat de Palestijnen (desnoods onder internationaal toezicht van de VN) niet weer aanvallen gaan doen op Israël. De Palestijnse regering van Abbas moet met Hamas tot een overeenkomst komen inzake het parlement van de Palestijnse Autoriteit.

Het probleem van Oost-Jeruzalem: Oost-Jeruzalem, ooit het Arabische deel van de heilige stad, moet bij Israël blijven zolangs moslims er gewoon hun gebeden in de moskee kunnen doen (godsdienstvrijheid voor iedereen).

Het probleem van de Joodse kolonisten: De Joodse nederzettingen in de Westelijke Jordaanoever moeten onder bestuur komen te vallen van de Palestijnse Autoriteit, echter met autonomie (zoals Vlaanderen), en minimaal tot 2020 onder internationaal vredesbestuur - zoals in Bosnië. Dit om gevechten tegen islamieten te voorkomen!

Financiël en Militair: De Palestijnse Autoriteit mag gewoon een leger hebben, zolang dit maar niet tegen Israël word ingezet. Daarnaast moet Israël de Palestijnen helpen met het opbouwen van hun economie. Daar tegenover staat echter wel dat de Palestijnen ook mee moeten werken door openheid te geven over het proces met Hamas en de Joodse minderheid op de Jordaanoever.

Zou dit kunnen werken?
Je laat één heel belangrijk aspect onbesproken: het vluchtelingenprobleem. Indien alle Palestijnse vluchtelingen het recht krijgen, terug te keren naar hun huizen, en volwaardig Israëlisch staatsburgerschap krijgen, dan heeft Israël een Palestijnse meerderheid. Ik hoef u niet te vertellen dat dat de ergste vrees is van de zionisten.

Als we de uitweg waar de Israëlische staat vandaag voor kiest (namelijk de fysieke uitroeiing van alle Palestijnen) even achterwege laat, vallen de meeste oplossingen terug tot één voorname keuze:
De tweestatenoplossing óf de éénstaatsoplossing. Ofwel worden de Palestijnse gebieden écht zelfstandig (maar dat lost het vluchtelingenprobleem niet op, en is bovendien enkel werkbaar als de IDF ontmanteld wordt); ofwel krijgt Israël terug de grenzen van het Britse mandaatgebied Palestina, wordt een seculiere staat en laat de vluchtelingen terugkeren.
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:06.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be