Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Gaza offensief
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brandend Actueel: Gaza offensief Tijdelijk forum

 
 
Discussietools
Oud 4 januari 2009, 16:36   #1
styllo_ben
Minister-President
 
styllo_ben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 augustus 2004
Berichten: 4.454
Standaard Israel werpt clusterbommen uit boven steden!

http://www.iwatch.be/2007/player.htm...hetnieuws_7_13


de link is naar het VTM nieuws van vandaag 13u. Op minuten 3.30 en 5.20 worden beelden getoond waarop te zien is hoe clusterbommen boven stedelijke gebied gebruikt worden!

deze beelden ontkrachten de bewering dat de Israelische staat alles in het werk zou stellen om burgerslachtoffers te vermijden. Want wie clusterbommen gebruikt boven steden MAAKT onvermijdelijk burgerslachtoffers. De cijfers liegen er ook niet om. In één week tijd zijn er al een dikke 480 doden gevallen waarvan tot 100 burgers zijn. Van die burgerslachtoffers zijn meer dan de helft kinderen!

De israelische staat heeft in 1 week tijd 80 tal kinderen gedood!

Dit is regelrecht staatsterrorrisme. Het gebruik van clusterbommen is tegen het internationaal recht. Het is ethisch niet verantwoord.
styllo_ben is offline  
Oud 4 januari 2009, 16:47   #2
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Berichten: 15.640
Standaard

[quote=styllo_ben;3900863]
Het gebruik van clusterbommen is tegen het internationaal recht. UOTE]

Dat is gewoon manifest onjuist.
Jozef Ostyn is offline  
Oud 4 januari 2009, 16:47   #3
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 november 2007
Berichten: 15.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben Bekijk bericht
http://www.iwatch.be/2007/player.htm...hetnieuws_7_13


de link is naar het VTM nieuws van vandaag 13u. Op minuten 3.30 en 5.20 worden beelden getoond waarop te zien is hoe clusterbommen boven stedelijke gebied gebruikt worden!

deze beelden ontkrachten de bewering dat de Israelische staat alles in het werk zou stellen om burgerslachtoffers te vermijden. Want wie clusterbommen gebruikt boven steden MAAKT onvermijdelijk burgerslachtoffers. De cijfers liegen er ook niet om. In één week tijd zijn er al een dikke 480 doden gevallen waarvan tot 100 burgers zijn. Van die burgerslachtoffers zijn meer dan de helft kinderen!

De israelische staat heeft in 1 week tijd 80 tal kinderen gedood!

Dit is regelrecht staatsterrorrisme. Het gebruik van clusterbommen is tegen het internationaal recht. Het is ethisch niet verantwoord.
Dus het gaat effectief om clusterbommen? Ik dacht toen ik gisterenavond die beelden zag ook al aan clusterbommen (en ik ben dus blijkbaar niet de enige), maar vermits ik een totale leek ben in die materie was ik niet zeker. Enfin, opnieuw oorlogsmisdaden...
__________________
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline  
Oud 4 januari 2009, 16:50   #4
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 november 2007
Berichten: 15.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Dat is gewoon manifest onjuist.
Tot voor kort werden ze inderdaad niet expliciet vermeld (maar als je het internationaal humanitair recht gewoon toepast kan je niet anders dan tot de vaststelling komen dat ze inderdaad verboden zijn), maar sinds kort is er wel de Conventie over Clustermunitie.
__________________
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.

Laatst gewijzigd door Geert C : 4 januari 2009 om 16:50.
Geert C is offline  
Oud 4 januari 2009, 16:52   #5
styllo_ben
Minister-President
 
styllo_ben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 augustus 2004
Berichten: 4.454
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Dat is gewoon manifest onjuist.

ik ben van mening dat een verbod uitgevaardigd is. Dat verdrag is er.

Het is wel zo dat Israel (en nog een aantal andere) dat verdrag niet ondertekend hebben.

Dus waarover zanik jij?

Het gebruik van clusterbommen is niet te verantwoorden en er is een verdrag dat het verbied! Het is niet omdat Israel zich van dat verdrag niks aantrekt, dat het voor hem wel toegestaan is om het te gebruiken.

Laatst gewijzigd door styllo_ben : 4 januari 2009 om 16:54.
styllo_ben is offline  
Oud 4 januari 2009, 16:55   #6
Daimanta
Parlementsvoorzitter
 
Daimanta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 oktober 2007
Berichten: 2.063
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben Bekijk bericht
Het gebruik van clusterbommen is niet te verantwoorden en er is een verdrag dat het verbied! Het is niet omdat Israel zich van dat verdrag niks aantrekt, dat het voor hem wel toegestaan is om het te gebruiken.
Dan mag je me 10.000 euro geven. Waarom? Omdat ik een contract hebt gemaakt en ik heb dat persoonlijk getekend. Dat jij dat niet hebt gedaan betekend nog niet dat het niet geldig is voor jou.
__________________
Steun Groot Nederland!
Daimanta is offline  
Oud 4 januari 2009, 16:56   #7
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Berichten: 15.640
Standaard

De conventie waarover hier gezanikt wordt bindt enkel de ondertekenende landen en is geen algemeen geldend internationaal recht. Maar ik weet wel dat velen hier graag het internationaal recht gewoon willen prostitueren zodat het kan ingeroepen worden telkens men iets niet leuk of afkeurenswaardig vindt. Vrij zielig.
Jozef Ostyn is offline  
Oud 4 januari 2009, 16:58   #8
Dajjal
Minister
 
Dajjal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Locatie: In mijn zwembad.
Berichten: 3.164
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben Bekijk bericht
In één week tijd zijn er al een dikke 480 doden gevallen waarvan tot 100 burgers zijn.
Per week sterven ongeveer 150.000 mensen aan kanker. Ik stel voor dat we dus eerst werk maken van de strijd tegen de sigaret

Ik wil gewoon even de dingen in perspectief zetten, vermits velen hier altijd zitten schermen met die 500 doden...

Dit is een OORLOG, mensen !!!! In een oorlog gaan mensen DOOD.
__________________
Dajjal is offline  
Oud 4 januari 2009, 17:01   #9
styllo_ben
Minister-President
 
styllo_ben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 augustus 2004
Berichten: 4.454
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Daimanta Bekijk bericht
Dan mag je me 10.000 euro geven. Waarom? Omdat ik een contract hebt gemaakt en ik heb dat persoonlijk getekend. Dat jij dat niet hebt gedaan betekend nog niet dat het niet geldig is voor jou.
Je hebt gelijk, in strikt juridische termen kan Israel die dingen gebruiken. Want het heeft dat verdrag niet ondertekend.

Maar stel jezelf de vraag: is het gebruik gelegitimeerd? Dat is een heel andere uitgangspunt.
styllo_ben is offline  
Oud 4 januari 2009, 17:01   #10
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 november 2007
Berichten: 15.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Daimanta Bekijk bericht
Dan mag je me 10.000 euro geven. Waarom? Omdat ik een contract hebt gemaakt en ik heb dat persoonlijk getekend. Dat jij dat niet hebt gedaan betekend nog niet dat het niet geldig is voor jou.
Israël heeft wel de conventies van Genève getekend en als je die toepast met betrekking tot clustermunitie...
__________________
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline  
Oud 4 januari 2009, 17:02   #11
styllo_ben
Minister-President
 
styllo_ben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 augustus 2004
Berichten: 4.454
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
De conventie waarover hier gezanikt wordt bindt enkel de ondertekenende landen en is geen algemeen geldend internationaal recht. Maar ik weet wel dat velen hier graag het internationaal recht gewoon willen prostitueren zodat het kan ingeroepen worden telkens men iets niet leuk of afkeurenswaardig vindt. Vrij zielig.
echt een antwoord dat ik van jou zou verwachten.

Je gaat gewoon voorbij aan de essentie: is het gebruik van clusterbommen boven steden goed te praten?
styllo_ben is offline  
Oud 4 januari 2009, 17:04   #12
bloedverwant
Schepen
 
Geregistreerd: 13 augustus 2007
Berichten: 499
Standaard

[quote=Jozef Ostyn;3900897]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben Bekijk bericht
Het gebruik van clusterbommen is tegen het internationaal recht. UOTE]

Dat is gewoon manifest onjuist.
Van Wiki:
Verbod op clusterbommen

België voerde op 19 februari 2006 als eerste land ter wereld een gedeeltelijk verbod op clusterbommen in. Door allerlei partijen, een aantal landen en vele NGO's werd al lange tijd gestreefd naar een algeheel verbod op clustermunitie, vergelijkbaar met het verbod op landmijnen in de Ottawaconventie. Op een door Noorwegen geïnitieerde conferentie in Dublin, die in mei 2008 werd gehouden, kwamen ruim honderd landen tot overeenstemming over een te sluiten verdrag waarin clusterbommen vrijwel geheel zouden worden verboden.[2] Ook Nederland was aanwezig. Nederland deed afstand van alle clustermunitie.[3]

De belangrijkste producenten en gebruikers van clustermunitie, namelijk China, India, Israël, Pakistan, Rusland en de Verenigde Staten, waren niet op de bijeenkomst aanwezig en sloten zich dan ook niet bij het verdrag aan. De producenten zijn tegenstander van een verbod. De Verenigde Staten hebben laten weten dat ze doorgaan met het gebruik van clustermunitie.[4]

Het is met andere woorden niet manifest onjuist. Clusterbommen, zeker boven stedelijk gebied, zijn afschuwelijk en verwerpelijk. Het merendeel van de wereld gebruikt ze dan ook niet meer. De meest oorlogszuchtige helaas wel.
__________________
http://www.frontalnoize.be
bloedverwant is offline  
Oud 4 januari 2009, 17:04   #13
styllo_ben
Minister-President
 
styllo_ben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 augustus 2004
Berichten: 4.454
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal Bekijk bericht
Per week sterven ongeveer 150.000 mensen aan kanker. Ik stel voor dat we dus eerst werk maken van de strijd tegen de sigaret

Ik wil gewoon even de dingen in perspectief zetten, vermits velen hier altijd zitten schermen met die 500 doden...

Dit is een OORLOG, mensen !!!! In een oorlog gaan mensen DOOD.

Ja, tuurlijk gaan in een oorlog mensen dood! Hallo...

vandaar ook dat Israel onmiddelijk moet stoppen met oorlogvoeren.

logisch hé
styllo_ben is offline  
Oud 4 januari 2009, 17:05   #14
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Berichten: 15.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Israël heeft wel de conventies van Genève getekend en als je die toepast met betrekking tot clustermunitie...
Die conventies verbieden het gebruik van clustermunitie niet. U gelooft dat trouwens zelf niet, want waarom zou men anders een nieuwe conventie maken (die bovendien niet algemeen geldend is)?
Jozef Ostyn is offline  
Oud 4 januari 2009, 17:05   #15
Dajjal
Minister
 
Dajjal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Locatie: In mijn zwembad.
Berichten: 3.164
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben Bekijk bericht
vandaar ook dat Israel onmiddelijk moet stoppen met oorlogvoeren.
Had Hamas misschien beter jaren geleden aan gedacht voor ze begonnen met dagelijks tientallen raketten af te schieten op Isrealische burgers ?
__________________
Dajjal is offline  
Oud 4 januari 2009, 17:06   #16
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Berichten: 15.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben Bekijk bericht
echt een antwoord dat ik van jou zou verwachten.

Je gaat gewoon voorbij aan de essentie: is het gebruik van clusterbommen boven steden goed te praten?
U trekt dus uw belachelijke leugen dat het hier om een inbreuk op het internationaal recht gaat in?
Jozef Ostyn is offline  
Oud 4 januari 2009, 17:06   #17
Dajjal
Minister
 
Dajjal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Locatie: In mijn zwembad.
Berichten: 3.164
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal Bekijk bericht
Had Hamas misschien beter jaren geleden aan gedacht voor ze begonnen met dagelijks tientallen raketten af te schieten op Isrealische burgers ?
Ah ja, maar zij mogen dat. Joden mogen zich immers niet verdedigen.
__________________
Dajjal is offline  
Oud 4 januari 2009, 17:06   #18
bloedverwant
Schepen
 
Geregistreerd: 13 augustus 2007
Berichten: 499
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal Bekijk bericht
Per week sterven ongeveer 150.000 mensen aan kanker. Ik stel voor dat we dus eerst werk maken van de strijd tegen de sigaret

Ik wil gewoon even de dingen in perspectief zetten, vermits velen hier altijd zitten schermen met die 500 doden...

Dit is een OORLOG, mensen !!!! In een oorlog gaan mensen DOOD.
Kanker is een ziekte. Oorlog niet. Daarbij, je zou eens moeten weten hoeveel geld er in Gaza wordt weggegooid met die bommen... Steek dat in kankeronderzoek
__________________
http://www.frontalnoize.be
bloedverwant is offline  
Oud 4 januari 2009, 17:06   #19
styllo_ben
Minister-President
 
styllo_ben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 augustus 2004
Berichten: 4.454
Standaard

Jozef, een vraag:

zou israel dat verdrag wel of niet moeten ondertekenen?

met andere woorden: vind jij persoonlijk dat zulke dingen gebruikt mogen worden?
styllo_ben is offline  
Oud 4 januari 2009, 17:07   #20
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Berichten: 15.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben Bekijk bericht
Ja, tuurlijk gaan in een oorlog mensen dood! Hallo...

vandaar ook dat Israel onmiddelijk moet stoppen met oorlogvoeren.

logisch hé
Maar Hamas mag rustig doordoen? Dat is dus uw logica.
Jozef Ostyn is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:39.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be