Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Gaza offensief
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brandend Actueel: Gaza offensief Tijdelijk forum

 
 
Discussietools
Oud 7 januari 2009, 14:49   #1
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard Israel staakt offensief tijdelijk voor hulp aan Gaza:

Het Israëlische leger heeft vandaag rond het middaguur zijn offensief in de Gazastrook tijdelijk stilgelegd om humanitaire hulp tot de kuststrook met 1,5 miljoen Palestijnen toe te laten. Dat zei een zegsman van het leger.

In de minuten na de aankondiging werd het stil in Gaza-stad. Het leger zal elke dag tussen 13.00 en 16.00 uur lokale tijd de strijd stilleggen. Maar als de Palestijnen raketten afvuren, zal het Israëlische leger direct reageren, waarschuwde een zegsvrouw van het leger.

In de pauze kan humanitaire hulp zijn weg naar Gaza vinden en krijgt de bevolking de mogelijkheid om nieuwe voorraden in te slaan. Er is groeiende kritiek op het Israëlische offensief dat al bijna zeshonderd levens heeft geëist.

fok.nl

Benieuwd hoe Hamas op dit eenzijdig uitgeroepen bestand zal reageren, gaan de raketbeschietingen door dan is het bestand ook afgelopen.

Laatst gewijzigd door Derk de Tweede : 7 januari 2009 om 14:50.
Derk de Tweede is offline  
Oud 7 januari 2009, 15:35   #2
Fiere Jood
Provinciaal Gedeputeerde
 
Fiere Jood's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2008
Berichten: 944
Standaard

Toon me 1 leger die zijn offensief stillegd.
Toon me nog 1 leger die vrouwen niet verkracht.
Toon me nog een leger die smsjes stuurt om te kunnen vluchten.

Ik weet al welke reacties er gaan komen.
__________________
Hamas accepts 1967 borders, but will never recognize Israel, top official says
Speaking to Palestinian news agency Ma'an, Mahmoud Zahar says recognition of Israel would deprive future Palestinian generations of the possibility to 'liberate' their lands.

Published 12:49 11.05.11

Laatst gewijzigd door Fiere Jood : 7 januari 2009 om 15:36.
Fiere Jood is offline  
Oud 7 januari 2009, 15:41   #3
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fiere Jood Bekijk bericht
Toon me 1 leger die zijn offensief stillegd.
Toon me nog 1 leger die vrouwen niet verkracht.
Toon me nog een leger die smsjes stuurt om te kunnen vluchten.

Ik weet al welke reacties er gaan komen.
Propaganda!
Derk de Tweede is offline  
Oud 7 januari 2009, 15:41   #4
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 17.863
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fiere Jood Bekijk bericht
Toon me 1 leger die dat doet.
Toon me nog 1 leger die vrouwen niet verkracht.
Toon me nog een leger die smsjes stuurt om te kunnen vluchten.
Israël weet dat het zeer, zeer voorzichtig moet zijn, want dat zijn internationale positie niet meer dezelfde is als in de jaren '60 tot '80. C'est tout.

Citaat:
Ik weet al welke reacties er gaan komen.
Zie http://forum.politics.be/showpost.ph...82&postcount=4.
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.
E. Gidius is offline  
Oud 7 januari 2009, 15:59   #5
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard Algeheel bestand ?

http://english.aljazeera.net/news/am...648451352.html
Derk de Tweede is offline  
Oud 7 januari 2009, 16:03   #6
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
PollyCorrect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 april 2004
Berichten: 11.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Propaganda!
En dat flyers stuurt zodat de bevolking tijdig weg kan.
PollyCorrect is offline  
Oud 7 januari 2009, 16:06   #7
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
PollyCorrect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 april 2004
Berichten: 11.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fiere Jood Bekijk bericht
Ik weet al welke reacties er gaan komen.
Geen rekening mee houden. De meeste reacties zijn trouwens maar 'reacties', nl: niet informatief, weinig inhoud en vooral veel proberen degenen die anders denken te irriteren of zelfs persoonlijk aan te vallen.

Ik kijk allang niet meer naar geobsedeerde salonterroristen joh. Gebruik alleen nog deze dinges hier om informatie te zoeken die ik misschien ergens anders nog niet gezien heb.

Trouwens, dat van die VN school, daar is de hamas dus expres mét burgers in gaan zitten, en heeft weer burgers als schild gebruikt toch? Kijk hier hoe de Hamas de VN school gebruikt om er mortieren vanaf te schieten richting Israel!!

http://www.youtube.com/watch?v=zmXXU...e=channel_page

Laatst gewijzigd door PollyCorrect : 7 januari 2009 om 16:21.
PollyCorrect is offline  
Oud 7 januari 2009, 16:20   #8
goodwill
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 25 april 2008
Berichten: 2.189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
En dat flyers stuurt zodat de bevolking tijdig weg kan.
hahaha poly.
wat zeg je: tijdig ? hahaha
__________________
- Gelijkheid, Rechtvaardigheid en Vrijheid voor iedereen
- Gelijke Rechten en Plichten voor iedereen
- Veralgemeen niet, maar nuanceer je mening!
- Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden)
- Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...)
goodwill is offline  
Oud 7 januari 2009, 16:25   #9
reinaert68
Gouverneur
 
reinaert68's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 mei 2007
Berichten: 1.018
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fiere Jood Bekijk bericht
Toon me 1 leger die zijn offensief stillegd.
Toon me nog 1 leger die vrouwen niet verkracht.
Toon me nog een leger die smsjes stuurt om te kunnen vluchten.

Ik weet al welke reacties er gaan komen.
Het doet me denken aan 'Asterix en de Britten' wanneer de Britten even pauzeren om thee te gaan drinken. De Romeinen kunnen zo gemakkelijk Brittanië veroveren, iets wat hier ongetwijfeld niet het geval zal zijn.

Het is een nobel gebaar maar het staat niet bepaald in verhouding met wat ze daar de laatste week aan humanitaire schade hebben aangericht. Hamas zal helaas sterker worden na deze actie en Israël heeft er weer heel wat vijanden bij. Het breekt natuurlijk wel het ijs voor nieuwe onderhandelingen...

Ik denk echter dat de internationale gemeenschap op lange termijn minder en minder de zijde van Israël zal kiezen in dit conflict. Met een stijgende moslimbevolking in Europa, de tanende 'super' macht van de VS tov andere en de terroristische dreiging en protesten die door dergelijke overdadige conflicten toenemen, zal het Westers eigenbelang in een redelijke en evenwichtige oplossing stijgen.

Dit betekent de facto het inleveren van Israëlische verworvenheden aangezien zij met dergelijke acties meer en meer hun eigen propaganda plaatje van een 'eerlijke' verdeling van grondgebied en 'het niet in staat zijn van de Palestijnen om zichzelf te besturen' doorprikken door de erbarmelijke leefomstandigheden van de Palestijnen in het nieuws te brengen.

Met nieuwe media, een Engelse Al-Jazeera, duscussiefora etc. zal dit proces van gewaarwording meer en meer politieke druk uitoefenen op een nieuwe generatie leiders in het Westen die genoeg hebben van gelobby (dus ook het Joodse), doorgedreven ideologieën en verdeeldheidspolitiek. Want gewaarwording is het: er zal een moment zijn waarop men de situatie daar naar waarde zal kunnen inschatten en tot de conclusie zal moeten komen dat dit geen conflict is tussen twee landen. Dat het een conflict is in één land waar een bepaalde bevolkingsgroep op basis van religie is verdreven in onvruchtbare zones en nog steeds met militaire macht moet worden onderdrukt. De ontruiming van de Gaza strook was niet meer dan een tijdelijke tactische zet die dit voorspelbaar gevolg heeft teweeggebracht.

Er zal zelfs een moment zijn waarop fiere joden (en terecht fier mogen ze zijn: nobelprijswinnaars, brilliante musici, belangrijke zakenmensen hebben ze in overvloed) zullen toegeven dat wat de laatste 60 jaar in Israël is gebeurd voor een heel groot stuk bestond uit grove misdaden. Een beetje zoals de Amerikanen zich nu schamen tov de Native Americans.

Ik ben zeer benieuwd wat Obama over dit conflict zal te vertellen hebben. Het is waarschijnlijk nog veel te vroeg maar ik heb na zijn uitspraken gisteren het gevoel dat er wel eens wat minder onvoorwaardelijke steun vanuit Amerikaanse hoek zal komen na 20 januari. Het zal nooit meer zijn zoals onder Bush.
__________________
We’re not going to play the blues anymore. Let the white folks play the blues. They got ‘em, so they can keep ‘em.
-Miles Davis
reinaert68 is offline  
Oud 7 januari 2009, 16:25   #10
goodwill
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 25 april 2008
Berichten: 2.189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fiere Jood Bekijk bericht
Toon me 1 leger die zijn offensief stillegd.
Toon me nog 1 leger die vrouwen niet verkracht.
Toon me nog een leger die smsjes stuurt om te kunnen vluchten.

Ik weet al welke reacties er gaan komen.
smsjes ?
dat is de eerste keer dat ik er iets van hoor? En hoeveel toijd hebben ze om te vluchten, en naar waar ? Tegen dat ze hun woning verlaten hebben, worden ze al van de kaart geveegd.

Offensief stilleggen ? Nadat honderden burgers gedood zijn en nagenoeg de hele stad is plat gebombardeer ?
En niet alle legers maken zich schuldig aan verkrachting. Het IDF heeft wel al honderden burgerslachtoffers gemaakt (kinderen, vrouwen, ...) , en dat zeggen dat ze 'de zaken gaan onderzoeken' of 'collateral dammage', ' een spijtig geval', ...
__________________
- Gelijkheid, Rechtvaardigheid en Vrijheid voor iedereen
- Gelijke Rechten en Plichten voor iedereen
- Veralgemeen niet, maar nuanceer je mening!
- Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden)
- Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...)
goodwill is offline  
Oud 7 januari 2009, 16:27   #11
goodwill
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 25 april 2008
Berichten: 2.189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Geen rekening mee houden. De meeste reacties zijn trouwens maar 'reacties', nl: niet informatief, weinig inhoud en vooral veel proberen degenen die anders denken te irriteren of zelfs persoonlijk aan te vallen.

Ik kijk allang niet meer naar geobsedeerde salonterroristen joh. Gebruik alleen nog deze dinges hier om informatie te zoeken die ik misschien ergens anders nog niet gezien heb.

Trouwens, dat van die VN school, daar is de hamas dus expres mét burgers in gaan zitten, en heeft weer burgers als schild gebruikt toch? Kijk hier hoe de Hamas de VN school gebruikt om er mortieren vanaf te schieten richting Israel!!

http://www.youtube.com/watch?v=zmXXU...e=channel_page
maar poly, wist je het niet? In die VN-school waren geen kinderen en vrouwen, maar strijders van de leeftijd van 0 maanden tot 80 jaar. Volgens sommigen waren het ingehuurde acteurs.
__________________
- Gelijkheid, Rechtvaardigheid en Vrijheid voor iedereen
- Gelijke Rechten en Plichten voor iedereen
- Veralgemeen niet, maar nuanceer je mening!
- Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden)
- Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...)
goodwill is offline  
Oud 7 januari 2009, 16:28   #12
goodwill
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 25 april 2008
Berichten: 2.189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Het Israëlische leger heeft vandaag rond het middaguur zijn offensief in de Gazastrook tijdelijk stilgelegd om humanitaire hulp tot de kuststrook met 1,5 miljoen Palestijnen toe te laten. Dat zei een zegsman van het leger.

In de minuten na de aankondiging werd het stil in Gaza-stad. Het leger zal elke dag tussen 13.00 en 16.00 uur lokale tijd de strijd stilleggen. Maar als de Palestijnen raketten afvuren, zal het Israëlische leger direct reageren, waarschuwde een zegsvrouw van het leger.

In de pauze kan humanitaire hulp zijn weg naar Gaza vinden en krijgt de bevolking de mogelijkheid om nieuwe voorraden in te slaan. Er is groeiende kritiek op het Israëlische offensief dat al bijna zeshonderd levens heeft geëist.

fok.nl

Benieuwd hoe Hamas op dit eenzijdig uitgeroepen bestand zal reageren, gaan de raketbeschietingen door dan is het bestand ook afgelopen.
derk, heb je geen getrukeerde foto's die je kan plaatsen ?
__________________
- Gelijkheid, Rechtvaardigheid en Vrijheid voor iedereen
- Gelijke Rechten en Plichten voor iedereen
- Veralgemeen niet, maar nuanceer je mening!
- Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden)
- Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...)
goodwill is offline  
Oud 7 januari 2009, 16:32   #13
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
PollyCorrect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 april 2004
Berichten: 11.718
Standaard

http://www.youtube.com/watch?v=zmXXU...e=channel_page
PollyCorrect is offline  
Oud 7 januari 2009, 16:33   #14
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
PollyCorrect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 april 2004
Berichten: 11.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door goodwill Bekijk bericht
maar poly, wist je het niet? In die VN-school waren geen kinderen en vrouwen, maar strijders van de leeftijd van 0 maanden tot 80 jaar. Volgens sommigen waren het ingehuurde acteurs.
Is dat het enige dat je nog in te brengen hebt joh, en Derk beschuldigen van Pallywood uitvindsels? Triest hoor. Het dondert hier flink naar beneden op die manier.

*geeuw*
PollyCorrect is offline  
Oud 7 januari 2009, 16:41   #15
roodhaar
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 28 december 2008
Berichten: 2.357
Standaard

Citaat:
En hoeveel toijd hebben ze om te vluchten, en naar waar ?
naar een VN school natuurlijk ! want daar zijn de kinderen immers veilig..
__________________
Citaat:
ZIONISME ; woorden schieten tekort...PollyCorrect :
Ik ga even naar Canvas terzake kijken, en zien hoe Zielig ze het daar wel vinden, van die 2 arme Palestijnse kindertjes en het lijden van hun gezinnen
.
roodhaar is offline  
Oud 7 januari 2009, 17:05   #16
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door goodwill Bekijk bericht
derk, heb je geen getrukeerde foto's die je kan plaatsen ?
Derk de Tweede is offline  
Oud 7 januari 2009, 17:29   #17
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fiere Jood Bekijk bericht
Toon me 1 leger die zijn offensief stillegd.
Toon me nog 1 leger die vrouwen niet verkracht.
Toon me nog een leger die smsjes stuurt om te kunnen vluchten.

Ik weet al welke reacties er gaan komen.
Waarschijnlijk is het jou niet bekend dat zelfs in de tweede wereldoorlog zulke tijdelijke staakt het vuren bestanden voorkwamen...
Svennies is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:15.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be