Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 31 juli 2007, 23:57   #1
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard objectieve peilingen

Waarde moderatie,

Ik merk tegenwoordig een wildgroei aan peilingen die het doel van peilingen voorbij schieten. Gekoppeld aan een discussie kan iemand een peiling opstarten en dat is een leuke toevoeging aan de draad. De laatste tijd moet ik merken dat meer en meer mensen (en soms zelfs sommige mensen) een peiling steeds starten met het doel dat het henzelf enkel goed uitkomt. Momenteel moet ik vaststellen dat 99% van de peilingen in Politiek Internationaal zo zijn opgesteld dat:
a. je hebt geen keuze behalve die van de opsteller.
b. je hebt wel een keuze maar die keuze houdt een belediging van jezelf in.

Voorbeeldjes (fictief):

* Bent u voor de oorlog in Irak?
a. Ja compleet voor, ik ruk op de lijken in de straten.
b. Ja voor, ik ben een dom wezen dat alles gelooft wat de televisie me voorschotelt.
c. Nee, ik ben een linkse en vooruitziende persoon en ik doorzie die hele strategie.


* Gordon Brown wil best maatjes zijn met GW Bush
a. Ik ben daar zeer blij mee. Laat hun eeuwigdurend rijk vele mensen doden en martelen en folteren.
b. het is ok. er mogen wat mensen gemarteld worden.
c. Ik ben tegen en ik ben een humaan mens.


Nou dit soort van alles of niets peilingen begin ik beu te raken. Ik begin ze steeds meer en meer te zien en ze maken dat ik het topic ga mijden eerder dan er me in verdiepen. Vroeger had je voor de grap zo eens een peiling met 4 opties die op hetzelfde neerkwamen en meestal in K&K. Maar vandaag de dag zie ik meestal van die "ik heb altijd gelijk" peilingen opduiken in Politiek Internationaal.

Het was ooit wel eens leuk, maar ik vraag de moderatie of we dit soort van polls niet eens kunnen onderbrengen in de forumregel over spamming of een nieuwe regel kunnen toevoegen in het forumreglement dat zegt dat als je (buiten k&k) een poll maakt, je niet intentioneel de poll enkel bevolkt met je eigen visie.

Ik heb het hier niet over de inhoud van posts, maar het feit dat peilingen erg misbruikt worden. Ik vind dat een beetje spamming als je een peiling opstart die slechts 1 conclusie kan hebben.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 1 augustus 2007 om 00:02.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2007, 00:48   #2
tronca
Staatssecretaris
 
tronca's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 december 2004
Berichten: 2.797
Standaard

Ik zie het probleem niet. Niemand verplicht u immers om te stemmen in een peiling.
tronca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2007, 04:16   #3
hermanvk
Minister
 
hermanvk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2006
Locatie: Turner Valley, AB, Canada
Berichten: 3.020
Stuur een bericht via Skype™ naar hermanvk
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tronca Bekijk bericht
Ik zie het probleem niet. Niemand verplicht u immers om te stemmen in een peiling.
Het blijkt inderdaad voor sommige mensen moeillijk of onmogelijk te zijn om NIET te reageren op draden, die hen niet interesseert, wat uiteindelijk het niveau van de draad omlaag haalt.

My $0.02
__________________
Support the people of Herouxville, Quebec, Canada: http://municipalite.herouxville.qc.ca/avispublic.htm
Version francaise:http://municipalite.herouxville.qc.ca/normes.pdf | English version : http://municipalite.herouxville.qc.ca/Standards.pdf
Send an email to: [email protected]
(*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel
hermanvk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2007, 14:49   #4
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C2C's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 december 2006
Berichten: 10.572
Standaard

Jazeker, "objectieve" peilingen bestaan gewoon niet. Dat weet toch iedereen?

De vraagstelling van een peiling is altijd totaal doorspekt van politieke motivaties.

Zelfs in de echte wereld van peilers is dat zo. Basiscursuske politieke wetenschappen, eerste les: peilingen zijn politieke instrumenten om mensen op een subtiele manier in de richting van een ideologie te duwen.

Ik zie het probleem niet.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2007, 15:31   #5
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

Soms zijn peilingen wel echt een lachertje http://forum.politics.be/showthread.php?t=92925
__________________
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2007, 23:43   #6
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Jazeker, "objectieve" peilingen bestaan gewoon niet. Dat weet toch iedereen?

De vraagstelling van een peiling is altijd totaal doorspekt van politieke motivaties.

Zelfs in de echte wereld van peilers is dat zo. Basiscursuske politieke wetenschappen, eerste les: peilingen zijn politieke instrumenten om mensen op een subtiele manier in de richting van een ideologie te duwen.

Ik zie het probleem niet.
Zijn er dan géén peilingen die willen weten wat er door de mensen ècht gedacht wordt?

En is het niet altijd mogelijk 'weet het niet' 'geen enkele van deze opties/andere mening' en 'weigert te antwoorden' aan een vraagstelling toe te voegen?


Ik zie wel een probleem: dat basiscursuske !
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2007, 23:54   #7
Starkan
Staatssecretaris
 
Starkan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 oktober 2006
Locatie: Een niet-Vlaams-nationalistische gemeente
Berichten: 2.943
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
En is het niet altijd mogelijk 'weet het niet' 'geen enkele van deze opties/andere mening' en 'weigert te antwoorden' aan een vraagstelling toe te voegen?
Als je een beeld wil hebben omtrent een onderwerp van mensen die uitgesproken mening hebben over een bepaald onderwerp, dan zou de optie 'weet het niet' een vertekend beeld geven in de uitslag.
Hetzelfde geldt voor alle peilingen die je ongenuanceerd beeld over een onderwerp moeten brengen. Ik zie het probleem niet. Alles hangt toch maar af van wat je wilt te weten komen. Jij bent blijkbaar geïnteresseerd in de mensen die het niet weten of geen mening hebben. Het kan toch goed zijn dat andere mensen andere zaken wensen te weten te komen?
__________________
Starkan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2007, 00:39   #8
Kortaf
Europees Commissaris
 
Kortaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2007
Locatie: Op tijd weg
Berichten: 7.588
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tronca Bekijk bericht
Ik zie het probleem niet. Niemand verplicht u immers om te stemmen in een peiling.
Het haalt het niveau van het forum danig naar beneden.

Als zelfs de moderatie daar al niet meer om geeft, waarom wij dan?
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2007, 04:09   #9
hermanvk
Minister
 
hermanvk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2006
Locatie: Turner Valley, AB, Canada
Berichten: 3.020
Stuur een bericht via Skype™ naar hermanvk
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Het haalt het niveau van het forum danig naar beneden.

Als zelfs de moderatie daar al niet meer om geeft, waarom wij dan?
Waarom maak jij zo'n probleem daarover.
Niemand VERPLICHT je te posten, posts te lezen of peilingen te beantwoorden

Voor mijn part, zijn er andere zaken, die het niveau van het forum danig naar beneden halen, zoals:
-eenlijners
-ongefundeerde antwoorden of kompleet naast de kwestie antwoorden
-lange teksten gewoon meecopieren in een antwoord
-overmatig gebruik van smileys

Om nog maar een paar dingen te vernoemen.
Ik gebruik het forum en de tools:
Als een bepaalde forummer je niet aanstaat (om welke reden dan ook), dan zet je hem/haar op je negeerlijst en plots wordt een draad stukken korten en zelfs interesant om lezen.

Als ik een peiling zie, die ik te stom vind om te helpen donderen, dan ga ik over naar de volgende draad. Of is dat te simpel misschien?
__________________
Support the people of Herouxville, Quebec, Canada: http://municipalite.herouxville.qc.ca/avispublic.htm
Version francaise:http://municipalite.herouxville.qc.ca/normes.pdf | English version : http://municipalite.herouxville.qc.ca/Standards.pdf
Send an email to: [email protected]
(*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel
hermanvk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2007, 04:20   #10
Scarabaeida
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 10 oktober 2004
Locatie: Ekeren Donk
Berichten: 6.396
Standaard

Wat vertellen percentages je overigens als je weet dat ong. 75% (estimatie) hier rechtsgezind is? Het is zeker geen weerspiegeling van het stemgedrag van de gemiddelde Vlaming. Belangrijker is de reacties en de namen te lezen van wie in een peiling gestemd hebben, als die peiling niet anomiem is tenminste.
__________________
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen:
elk kreeg een tong, maar weinigen verstand.
Disticha Catonis
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2007, 04:58   #11
hermanvk
Minister
 
hermanvk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2006
Locatie: Turner Valley, AB, Canada
Berichten: 3.020
Stuur een bericht via Skype™ naar hermanvk
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht
Wat vertellen percentages je overigens als je weet dat ong. 75% (estimatie) hier rechtsgezind is? Het is zeker geen weerspiegeling van het stemgedrag van de gemiddelde Vlaming. Belangrijker is de reacties en de namen te lezen van wie in een peiling gestemd hebben, als die peiling niet anomiem is tenminste.
Dat (vet) is al even gevaarlijk als een opiniepeiling op zich

Op wat baseer je die 75%?
Of heb je het op 75% van de interessante posts zijn van rechts(gezinden)?

In dit geval kan je stellen dat 90% links is. als je alleen de one-liners bekijkt!
__________________
Support the people of Herouxville, Quebec, Canada: http://municipalite.herouxville.qc.ca/avispublic.htm
Version francaise:http://municipalite.herouxville.qc.ca/normes.pdf | English version : http://municipalite.herouxville.qc.ca/Standards.pdf
Send an email to: [email protected]
(*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel
hermanvk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2007, 05:08   #12
Scarabaeida
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 10 oktober 2004
Locatie: Ekeren Donk
Berichten: 6.396
Standaard

Ik doe beroep op voorgaande peilingen, m.n. de peilingen van verkiezingen. Het woord estimatie staat er tussen haakjes achter als "hint" dat het geen nauwkeurige informatie is. Ik zie natuurlijk overigens de mensen die er niet stemmen over het hoofd.
Weet ook dat een groot deel der topics zevertopics zijn over steeds herhaalde discussies als zionisme, moslims, racisme, 9/11, etc...

Wat ik wèl met zekerheid weet te zeggen is dat Politics.be een forum is dat blaakt van extremisten. Ik weet zeer goed dat deze fora GEEN weerspiegeling van onze maatschappij is.

Citaat:
Dat (vet) is al even gevaarlijk als een opiniepeiling op zich
Aangezien je die opiniepeiling niet respresentatief voor onze maatschappij schijnt te beschouwen, gaan we hierin toch duidelijk akkoord.


P.S.: Mijn hoofdpunt is hier nog altijd dat het belangrijker is te zien wat de reacties zijn onder een peiling én wie wat gestemd heeft dan wat de percentages ons vertellen bij de resultaten.
__________________
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen:
elk kreeg een tong, maar weinigen verstand.
Disticha Catonis

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 4 augustus 2007 om 05:11.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2007, 05:15   #13
hermanvk
Minister
 
hermanvk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2006
Locatie: Turner Valley, AB, Canada
Berichten: 3.020
Stuur een bericht via Skype™ naar hermanvk
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht
Wat ik wèl met zekerheid weet te zeggen is dat Politics.be een forum is dat blaakt van extremisten. Ik weet zeer goed dat deze fora GEEN weerspiegeling van onze maatschappij is.
Wat is een weerspiegeling van de maatschappij anders dan de hele maatschappij zelf.
Elke deelverzameling (hopelijk bestaat deze term nog) van de maatschappij op zich geeft al per definitie een foutief beeld.

Hoe zou een heel klein gedeelte van het belziekse publiek (nml. de leden op dit forum) in enige mate een vertegenwoordiging kunnen zijn van 10,000,000 of allicht meer belzen?

Citaat:
Aangezien je die opiniepeiling niet respresentatief voor onze maatschappij schijnt te beschouwen, gaan we hierin toch duidelijk akkoord.

Elke opiniepeiling op het forum geeft dan ook alleen DAT weer, een peiling van de opinie van een gedeelte van de forumleden en meer is er inderdaad niet bij te zoeken of vinden.
__________________
Support the people of Herouxville, Quebec, Canada: http://municipalite.herouxville.qc.ca/avispublic.htm
Version francaise:http://municipalite.herouxville.qc.ca/normes.pdf | English version : http://municipalite.herouxville.qc.ca/Standards.pdf
Send an email to: [email protected]
(*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel
hermanvk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2007, 11:02   #14
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Starkan Bekijk bericht
Als je een beeld wil hebben omtrent een onderwerp van mensen die uitgesproken mening hebben over een bepaald onderwerp, dan zou de optie 'weet het niet' een vertekend beeld geven in de uitslag.
Hetzelfde geldt voor alle peilingen die je ongenuanceerd beeld over een onderwerp moeten brengen. Ik zie het probleem niet. Alles hangt toch maar af van wat je wilt te weten komen. Jij bent blijkbaar geïnteresseerd in de mensen die het niet weten of geen mening hebben. Het kan toch goed zijn dat andere mensen andere zaken wensen te weten te komen?
OK, laten we 'weet het niet' dan vervangen door 'al bij al toch onvoldoende geïnformeerd om daarover nu reeds iets zinnigs te kunnen zeggen' of iets in die zin.

En wat vindt u van de andere mogelijkheden ('geen van deze opties/andere mening' en 'weigert te antwoorden') om een peiling toch minstens de schijn van 'sérieux' te geven, of toe te laten dat een 'beeld' wordt vervolledigd?

Het zijn maar twee (of drie) 'entries' méér die aan de software waarmee peilingen worden verwerkt moeten worden toegevoegd. Zo verschrikkelijk véél werk kan dat toch niet zijn?

Laatst gewijzigd door djimi : 4 augustus 2007 om 11:02.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2007, 08:29   #15
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.279
Standaard

Citaat:
a. je hebt geen keuze behalve die van de opsteller.
b. je hebt wel een keuze maar die keuze houdt een belediging van jezelf in.

Ik vind dat een beetje spamming als je een peiling opstart die slechts 1 conclusie kan hebben.
Tja...
Zolang 'verstandig links' hier geen graten in ziet zal 'rechts' ook maar het peil ervan aanvaarden, zeker?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2007, 08:37   #16
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Ga je echt hervallen in de kleuterschoolmentaliteit?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2007, 10:09   #17
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Ga je echt hervallen in de kleuterschoolmentaliteit?
Ga nog wat schelden op Vlaams-nationalisten en daarna ontkennen dat je belgicist bent. Dat is cool.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2007, 23:56   #18
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Dat is vooral leuk.
Vooral de idioten van Vlaams-Nationalisten hier.
Vlaanderen onafhankelijk vanop politics.be.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2007, 08:12   #19
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tronca Bekijk bericht
Ik zie het probleem niet. Niemand verplicht u immers om te stemmen in een peiling.
het probleem bestaat. er zijn peilingen die overduidelijk niet als peiling opgemaakt zijn, maar als politiek statement en veelal daarbij ook nog de politieke tegenstrever belachelijk trachten te maken

idd geen probleem, maar zet die dingen waar ze horen : in K&K
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2007, 08:57   #20
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
StevenNr1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 11.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Ga nog wat schelden op Vlaams-nationalisten en daarna ontkennen dat je belgicist bent. Dat is cool.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:29.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be