Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 december 2017, 22:48   #41
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.991
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
tstaat in uw eigen link, trololololo


Volgende vraag van dadeemelee :"jamaar nu moet je aantonen dat de lonen van de directie en hoger kader ook de hoogste zijn"

trololololo



Ik ben trouwens sterk aan het denken om op mijn werk aan te kaarten of we geen managementvennootschappen kunnen oprichten, om de boel fiscaal te optimaliseren
Goed idee, zal waarschijnlijk ook nog lukken.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2017, 22:48   #42
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.920
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
tstaat in uw eigen link, trololololo

Volgende vraag van dadeemelee :"jamaar nu moet je aantonen dat de lonen van de directie en hoger kader ook de hoogste zijn"

trololololo

Ik ben trouwens sterk aan het denken om op mijn werk aan te kaarten of we geen managementvennootschappen kunnen oprichten, om de boel fiscaal te optimaliseren
Jamaar, enig idee wat dat is 'hoger kader'?
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2017, 22:53   #43
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
tstaat in uw eigen link, trololololo


Volgende vraag van dadeemelee :"jamaar nu moet je aantonen dat de lonen van de directie en hoger kader ook de hoogste zijn"

trololololo



Ik ben trouwens sterk aan het denken om op mijn werk aan te kaarten of we geen managementvennootschappen kunnen oprichten, om de boel fiscaal te optimaliseren
De winst is marginaal, zeker als je al een firmawagen hebt + uitgebreide extralegale voordelen.

Ik zou het niet doen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2017, 22:56   #44
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
De winst is marginaal, zeker als je al een firmawagen hebt + uitgebreide extralegale voordelen.

Ik zou het niet doen.
in mijn geval is het om bepaalde redenen wel interessant. Maar dat moet iedereen case per case bekijken natuurlijk
Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2017, 22:58   #45
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.920
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
De winst is marginaal, zeker als je al een firmawagen hebt + uitgebreide extralegale voordelen.

Ik zou het niet doen.
Ik vermoed trouwens dat men dat stilaan strenger gaat controlleren, zeker gezien de verlaagde vennootschapsbelasting en de wijzigingen die dat gaat meebrengen.

http://www.businessvlaanderen.be/bli...-januari-2018/
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2017, 23:13   #46
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard



uit mijn krant, een klein rekenvoorbeeldje
Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2017, 23:24   #47
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.512
Standaard

Nooit geweten van een klas waar de kinderen dezelfde score krijgen op een examen ongeacht hoe ze presteerden. Men zou kunnen beslissen geen scores te geven en slechts te vermelden of een antwoord goed of fout was. Dan zullen de kinderen met een meer intrinsieke motivatie gemotiveerd blijven om te studeren wat op zich geen slechte zaak is. Ik vind het een vrij zwakke hypothetische vergelijking alles bijeen. Alsof de mens slechts gedreven wordt door geld of punten en dus eigenlijk helemaal niet graag doet waarmee hij bezig is.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2017, 23:27   #48
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht


uit mijn krant, een klein rekenvoorbeeldje
Moet je 100k winst hebben he.

Als werknemer ligt uw loon er op het einde van de maand.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2017, 23:35   #49
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Moet je 100k winst hebben he.

Als werknemer ligt uw loon er op het einde van de maand.
die 100k is slechts om een rekenvoorbeeld te hebben hé, om de principes van de mechanismen uit te leggen.

Volgens mijn simulaties kom ik er toch merkelijk beter uit moest ik dit gaan doen, zeker en zelfs met de nieuwe wetgeving.
Om dan maar te zwijgen over optimalisatie van de pensioenopbouw. Nu zit ik daar al merkelijk boven het plafond, daar zou ik iets kunnen aan doen indien het via een zelfstandig statuut verloopt
Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2017, 23:46   #50
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Als uw werkgever dat wilt doen, zou ik er dan voor gaan. Bevraag u wel goed. Ik heb een vennootschap gehad. Veel papierwerk en vooral een miserie om de vennootschap op te heffen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2017, 07:27   #51
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Als uw werkgever dat wilt doen, zou ik er dan voor gaan. Bevraag u wel goed. Ik heb een vennootschap gehad. Veel papierwerk en vooral een miserie om de vennootschap op te heffen.
dat is zowat het enige heel concrete minpunt dat ik momenteel zie: liquidatie. Stel dat ik later opnieuw van werkgever verander en daar wil men niet met een vennootschapsysteem werken, dan kan het nog lastig worden.
Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2017, 07:31   #52
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.991
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Nooit geweten van een klas waar de kinderen dezelfde score krijgen op een examen ongeacht hoe ze presteerden. Men zou kunnen beslissen geen scores te geven en slechts te vermelden of een antwoord goed of fout was. Dan zullen de kinderen met een meer intrinsieke motivatie gemotiveerd blijven om te studeren wat op zich geen slechte zaak is. Ik vind het een vrij zwakke hypothetische vergelijking alles bijeen. Alsof de mens slechts gedreven wordt door geld of punten en dus eigenlijk helemaal niet graag doet waarmee hij bezig is.
U begrijpt dus niet wat ik schreef.
Genoteerd, ik zal dan ook geen energie meer steken om u iets duidelijk te maken.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2017, 07:44   #53
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.600
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Men kan ondertussen al 6000 Euro belastingvrij bijverdienen. Dat is elke 4 jaar nen nieuwen auto.
Elke 4 jaar? Ik reed in de tijd ooit met franse. Elk jaar nieuwe dus, voor de deuren er afvielen. Pas toen ik me een Merc aanschafte hield ik hem 10 jaar en met nog perfect scharnierende deuren.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2017, 08:05   #54
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.991
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Elke 4 jaar? Ik reed in de tijd ooit met franse. Elk jaar nieuwe dus, voor de deuren er afvielen. Pas toen ik me een Merc aanschafte hield ik hem 10 jaar en met nog perfect scharnierende deuren.
Bij welke Franse wagen vielen er na één jaar de deuren af?
Vader en mijn nonkel reden steeds met Renault

Dolphine, R4, R8, R10, R12, R16, ze reden daar steeds verschillende jaren mee, nooit afgevallen deuren gehad.

Buurman reed destijds met Citroën, nooit deuren zien afvallen.
Andere buurman reed met Simca, nooit een deur zien afvallen.

Schoolmeester reed destijds met Peugeot, nooit een deur zien afvallen.
Bijgevoegde afbeelding(e)
       
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2017, 08:08   #55
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Elke 4 jaar? Ik reed in de tijd ooit met franse. Elk jaar nieuwe dus, voor de deuren er afvielen. Pas toen ik me een Merc aanschafte hield ik hem 10 jaar en met nog perfect scharnierende deuren.
Weg met die lienkse klootzakken.

https://www.youtube.com/watch?v=yXQViqx6GMY
__________________
Ex Gladio Libertas
Gamla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2017, 09:58   #56
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.920
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Moet je 100k winst hebben he.

Als werknemer ligt uw loon er op het einde van de maand.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
dat is zowat het enige heel concrete minpunt dat ik momenteel zie: liquidatie. Stel dat ik later opnieuw van werkgever verander en daar wil men niet met een vennootschapsysteem werken, dan kan het nog lastig worden.
Dat en dat. Liquidatieheffing = 25%.

Bovendien vergelijkt men in die tabel met een zelfstandige. Als werknemer hebt ge dikwijls een aanvullend pensioen, ziekteverzekering etc. Gaat ge dan zelf moeten voor zorgen.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2017, 10:01   #57
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.920
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Elke 4 jaar? Ik reed in de tijd ooit met franse. Elk jaar nieuwe dus, voor de deuren er afvielen. Pas toen ik me een Merc aanschafte hield ik hem 10 jaar en met nog perfect scharnierende deuren.
Leasingwagens rijden niet tot de deuren eraf vallen. Enfin, dat hoop ik voor degenen die ze krijgen

En dat is het ook: voor een werknemer met een modaal loon is het dikwijls interessanter om wat meer loon, een aanvullend pensioen etc. te krijgen ipv om de 4 jaar een nieuwe auto. Zeker als je hem weinig gebruikt.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2017, 10:48   #58
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Nooit geweten van een klas waar de kinderen dezelfde score krijgen op een examen ongeacht hoe ze presteerden. Men zou kunnen beslissen geen scores te geven en slechts te vermelden of een antwoord goed of fout was. Dan zullen de kinderen met een meer intrinsieke motivatie gemotiveerd blijven om te studeren wat op zich geen slechte zaak is. Ik vind het een vrij zwakke hypothetische vergelijking alles bijeen. Alsof de mens slechts gedreven wordt door geld of punten en dus eigenlijk helemaal niet graag doet waarmee hij bezig is.
Een mens wordt zeker niet alleen gedreven door geld of punten.
Maar de mens vergelijkt zich graag met anderen. Waarbij hij graag hoort dat hij toch minstens net iets beter is dan de gemiddelde medemens uit zijn omgeving; tenzij het een streber is, dan is alleen winnen een optie.

Als mijn kinderen naar school gingen, en de onderwijzer zou mij vertellen dat zij al goed de tafel van zes kunnen, dan heb ik niet veel aan die boodschap. Ik kan dat niet plaatsen.
Maar als ik te horen krijg dat op de toets zij een zeven kregen, waar het klasgemiddelde een zes was, dan "weet" ik tenminste iets.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2017, 11:41   #59
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Moet je 100k winst hebben he.

Als werknemer ligt uw loon er op het einde van de maand.
10K per maand factureren is peanuts hé.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2017, 11:46   #60
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Leasingwagens rijden niet tot de deuren eraf vallen. Enfin, dat hoop ik voor degenen die ze krijgen
Normaal is dat 4/5 jaar. Daarna wordt de wagen verkocht door het leasingbedrijf als perfect (want verplicht) onderhouden okkasie.

Citaat:
En dat is het ook: voor een werknemer met een modaal loon is het dikwijls interessanter om wat meer loon, een aanvullend pensioen etc. te krijgen ipv om de 4 jaar een nieuwe auto. Zeker als je hem weinig gebruikt.
Als je voor elke toekomstige loonsverhoging 50% moet storten in de bodemloze belastingsput van Vadertje Staat, dan wordt het een heel ander verhaal. (Ik doe verder geen moeite meer om door de kleilaag op uw hersenen te dringen)
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:43.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be