Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 februari 2013, 23:38   #81
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.464
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Over welke verwezelijkingen heeft die het dan ? ALLE moslimlanden bevinden zich tot nu toe nog steeds in de middeleeuwen. Waar zijn er op dit ogenblik de meeste conflicten en uitmoorden van hun eigen bevolking ?
U legt verbanden waar ik ze niet zie. Voor conflicten en uitmoorden hoeft u niet naar moslims te wijzen hoor.

Maar goed, over welke verwezenlijkingen heeft die/hij het dan? Dat weten wij nog niet.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2013, 23:50   #82
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ik citeer porpo:

"Ja maar zo dom zou ik het nooit durven uitdrukken hoor.
Ik zie de mensen niet als groepen maar als individuen. Iedere ziel is uniek!

En er zijn moslimlanden waar ze goed bezig zijn in development. Iran, Turkije en Malisië scoren goede punten in scientific development bijvoorbeeld.

Libanon is wereldwijd het enigste land waar pluralisme gerealiseerd wordt. Daar zeggen ze weg met secularisme en welkom pluralisme. Verschillende gemeenschappen = verschillende systemen. Dat heb je nergens in de wereld, overal wordt 1 systeem opgelegd. Alhoewel, Canada deed wel een poging.

In veligheid (buiten cnn/bbc newspolitiek) zijn moslimlanden de landen waar de laagste cijfers van criminaliteit geboekt worden.

De moslimse gemeenschappen wereldwijd zijn de beste in communitair leven (solidariteit, samen zijn en familieleven).

Maar toch is de mens zelf uniek. Je kan een niet-moslimse zweed tegenkomen die beter communitair leeft dan alle zweedse moslims tezamen "
Mooi discour .

Als een moslim goed samenleeft met zijn familie , en echt een heel goede familiale band heeft , maar samen profiteren ze van de westerse sociale voorzieningen , en haten en beramen vb aanvallen of uiten verwensingen naar de westerse samenleving , zijn ze dan ook zo goed bezig ?

Het wil niet zeggen omdat je een criminele man bent dat je niet goed bent voor je kinderen .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2013, 00:04   #83
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht

En volgens mij zou je toch blij zijn dat "moslims" geen wasmachine maken want ja die heethoofden die jaloers zijn op het "westen" verdienen het niet hé, en bovendien zouden ze concurrent zijn en gaan veel mensen in "het westen" hun jobs bij wasmachine fabrikanten kwijt zijn. Dat wil jij toch niet hé? En hiernaast zouden ze bijdragen aan opwarming van de aarde. Minder wereldvrede dmv meer economische strijd die 100% gevolgd wordt door een oorlog tenzij dat de nieuwe mededinger een atoomboem! heeft. En nog veel veel meer miseries. Ik ben zeker dat gij dat niet wilt of toch wel? Indien je die heethoofden zoiets wenst dan wens je voor hen alles, dus alles wat "westen" maakt, moeten ze ook kunnen maken en geen uitzonderingen maken voor boem! anders ben jij hypocritisch bezig en da's ni goed, of ja misschien denk ij da ze da gaan gebruiken en het "westen" niet? Je mag zo blijven denken en er is daar niets mis mee hoor maar historia/realiteit spreekt jou tegen en ik ga de feiten ni opnoemen anders ben ik jaloers!
Hier zit jij totaal maar ook totaal fout . U denkt als een moslim , ik niet . Ik heb geen afgunst ten aanzien van een andere religie , ik wil alleen geen oorlog , geen geweld , geen overheersing, geen dreigingen.

Naar schating zijn er ruim 1.2 miljard zeer arme moslims , als de moslim gemeenschap nu een een eigen revolutionair wasmachine zou uitvinden met betere prestaties , en minder milieu vervuilend , dan zou de moslim gemeenschap eens geld verdienen aan een echte verdienste , en daardoor de welvaard van hun ho zo veel betere bevolkingsgroep ( dan de ongelovige honden ) eens laten expansioneel stijgen . Ik gun hen echt dat succes en die vruchten daarvan . hoe beter het hen gaat , hoe liever ik het heb , dan zou er ook veel minder migratie zijn en kunnen ze welvarend en comfortabel leven in hun veel betere omgeving . mooi toch .


Wat ik niet begrijp , is dat Moslims ons de verwerpelijke ongelovige honden noemen , en ze staan met bosjes te drummen om er komen tussen te wonen .

Kijk als er nu een buurt is of een feest is waar het mensen zijn waar ik me absoluut niet mee eens ben en die leven op een manier die ik verwerp , dan ga ik daar gewoon niet wonen .

Moslims verdrummen zich in onze samenleving met de ellebogen , en dan gaan ze ook nog eens zeggen dat wij de ongelovige honden zijn , maar we mogen ze wel inschrijven , opnemen en onderhouden in ons sociaal stelsel.
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2013, 04:49   #84
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
U legt verbanden waar ik ze niet zie. Voor conflicten en uitmoorden hoeft u niet naar moslims te wijzen hoor.
Als we de media mogen geloven betwijfel ik dat toch wel.
Trouwens die anderen pretenderen natuurlijk ook niet de religie van de vrede te zijn.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2013, 06:03   #85
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
U legt verbanden waar ik ze niet zie.
Is er iets met je zicht ?
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2013, 10:19   #86
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.464
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Is er iets met je zicht ?
Dat is mogelijk. Maar ik zie het niet.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2013, 10:38   #87
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.464
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Als we de media mogen geloven betwijfel ik dat toch wel.
Trouwens die anderen pretenderen natuurlijk ook niet de religie van de vrede te zijn.
Zeker, als u zich beperkt tot de huidige situatie. In een historisch perspectief echter valt daar wel wat op af te dingen.
Uiteindelijk is alle geweld toch politiek van aard, want het beoogt soevereiniteit en suprematie / onderwerping.
Voor het onderwerpen van anderen bestaan er verschillende motieven en methoden.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2013, 10:52   #88
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Zeker, als u zich beperkt tot de huidige situatie. In een historisch perspectief echter valt daar wel wat op af te dingen.
Uiteindelijk is alle geweld toch politiek van aard, want het beoogt soevereiniteit en suprematie / onderwerping.
Voor het onderwerpen van anderen bestaan er verschillende motieven en methoden.
Dat is de bedoeling.
Dat toont immers aan dat er evolutie is in gunstige zin bij de meeste religies.
Behalve bij de religie van de vrede waar ze nog steeds hun eeuwenoude geschillen blijven uitvechten.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2013, 12:10   #89
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Dat is mogelijk. Maar ik zie het niet.
Erg he ?
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2013, 12:52   #90
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.464
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Dat is de bedoeling.
Dat toont immers aan dat er evolutie is in gunstige zin bij de meeste religies.
Behalve bij de religie van de vrede waar ze nog steeds hun eeuwenoude geschillen blijven uitvechten.
Dat is een gevolg van de politieke ontwikkelingen en krachtsverhoudingen. Het bewijst niet een zogenaamde inherente (morele) inferioriteit van de islam t.o. van het christendom en andere religies.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2013, 14:08   #91
porpo
Europees Commissaris
 
porpo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juni 2009
Berichten: 6.053
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Hier zit jij totaal maar ook totaal fout . U denkt als een moslim , ik niet . Ik heb geen afgunst ten aanzien van een andere religie , ik wil alleen geen oorlog , geen geweld , geen overheersing, geen dreigingen.
Hoe zo, jij denkt anders?
Niemand wil oorlog, geweld of dreiging maar overheersingsdrang is onvermijdbaar. Uwe geest par example heeft altijd de drang om uwe intellect en lichaam te domineren. Met een ander woord: prevaleren is eigen aan de mens. Ik denk dat de Jamaicanen, anderen in de buurt of afkomstig uit deze regio hun suprematie in sprint niet van plan zijn om op te geven.

D'ailleurs, wij praten hier ni over religie maar over aanhangers van religie en uwen "westen". Jij bent hiermee bezig "westen" vs "heethoofden" of "moslims", terwijl ik zelf niet in deze versus geloof. Integendeel, ik denk dat het "westen" waar u het over hebt een ideaal is, min of meer een soort kalifaat, en dat hebt u slechts in u hoofd en in hoofden van nationalisten in Europa naast tpm in VS. De realiteit en geschiedenis vertellen een ander verhaal: er leven meer Europeanen buiten Europa (Afrika, Noord en Zuid-Amerika) dan niet-Europeaan in Europa. Deze realiteit en geschiedenis vertellen ons dat "wasmachine maken" extreem veel van doen heeft met overheersing, oorlog, geweld en dreiging.

Hoe en wat ga je zelf moeten uitzoeken hoor.

Enfin, wij zijn allemaal tegen profiteren, de enigen die lui mogen zijn en van sociale zekerheid mogen profiteren zijn de Congolezen. De rest moeten hun best doen en hard werken. En in mijn filosofie en credo zijn niet alle niet-moslims (joden, christenen, hindoeïsten, boeddhisten, pantheïsten, agnosten, atheïsten ..) ongelovigen laat staan vuile ongelovige honden. Maar de militante vijanden en bashers van islam en moslims, die al het ergste anoniem of openbaar zeggen en doen, zijn in mijn ogen varkens (figuratief gesproken).
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:44.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be