Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 februari 2013, 19:32   #1
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard Vragenreeks: Wat maakt een moderne moslim?

Wat maakt een moderne moslim? Vraag ik me soms wel eens af. Daarom heb ik een paar vragen voor de moslims die hier tegen beter weten in rondhangen en zo vriendelijk zijn om hierop te antwoorden. Alvast bedankt.

Beschouw je jezelf als een traditionele, moderne of seculiere moslim?

Draag je een sluier of (als man) wil je dat je vrouw/vriendin/zus dat doet?

Als je geen sluier draagt, doe je dat wel op familiefeestjes?

Mogen homo's openlijk op straat rondlopen?

Mag een moslim vrouw trouwen met een niet-moslim?

Geloof je in Djinns?

Geloof je dat Mohammed contact had met Allah via de engel Gabriël?
('bewijzen' daarvoor vinden we via z'n ontmoeting in een grot, een vallende ster en bij een vriendin)

Geloof je dat Mohammed rechtstreeks onderhandeld heeft met Allah over het aantal keren dat je moet bidden per dag?

Bid je zelf 5 keer per dag?

Geloof je in God?

Ga je je partner uit het buitenland halen of zoek je die hier?

Hoe belangrijk is je dichte familie bij het kiezen van een partner?

.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2013, 19:59   #2
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Nogal een geluk dat Mohammed heeft onderhandeld over het aantal bidtijden. Ik geloof dat Allah begon met 50 keer per dag of zo. Het zou hier nogal vooruitgaan met al onze islamitische verrijkers aan de kassa van den Hema.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2013, 21:22   #3
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Ga je op basis van die vragen het aantal moderne moslims opmaken? Want jij stelt de criteria voor een "moderne moslim"?
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2013, 21:50   #4
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ga je op basis van die vragen het aantal moderne moslims opmaken? Want jij stelt de criteria voor een "moderne moslim"?
Puur informeren, ik ben benieuwd hoe modern en gelovig die moderne moslims zijn.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2013, 22:07   #5
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Puur informeren, ik ben benieuwd hoe modern en gelovig die moderne moslims zijn.
Wat is "modern" en waarom lijk je het te gebruiken als een waardeoordeel?
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2013, 22:53   #6
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Wat is "modern" en waarom lijk je het te gebruiken als een waardeoordeel?
Ik bekijk dat inderdaad als een waardeoordeel, ze noemen zich nog steeds Moslim maar dat kan compleet tegenovergesteld zijn met het label modern of seculier. Wat een moderne moslim is vraag ik me ook af, daarom deze vragenlijst al ziet het er naar uit dat ik toch geen antwoord zal krijgen.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2013, 22:54   #7
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tomater Bekijk bericht
Idiote vraagstelling want een contradictie
Dat weet ik, een seculiere moslim is dan ook een onmogelijke contradictie maar blijkbaar bestaan ze wel want ze noemen zichzelf zo.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2013, 01:45   #8
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

De plaatselijke moslims staan te drummen om ons enige informatie te bieden precies.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2013, 04:01   #9
DeProf_eet
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 april 2012
Berichten: 4.769
Standaard

Ja wat !!! Wat maakt een moderne moslim ? is overduidelijk en zonder de minste twijfel een contradictio in terminis
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2013, 04:08   #10
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Wat maakt een moderne moslim? Vraag ik me soms wel eens af. Daarom heb ik een paar vragen voor de moslims die hier tegen beter weten in rondhangen en zo vriendelijk zijn om hierop te antwoorden. Alvast bedankt.
Jij moet de plaats innemen van Geert Hoste. Ik kom zeker kijken.
__________________
Ex Gladio Libertas
Gamla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2013, 08:57   #11
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.066
Standaard

Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2013, 09:35   #12
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

en ineens weet ik weer waarom het woord allahtoon steeds blijft terugkomen.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2013, 10:16   #13
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Door de totale nietszeggendheid van hun antwoorden, hun onwil om mee te draaien in deze discussie, hun laf wegloopgedrag terwijl ze de open kans krijgen om zich te uiten en te verklaren.... kortom de reden waarom velen (niet allen) toch maar liever iemand anders aanwerven als ze zulk gedrag willen vermijden in hun bedrijf.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2013, 10:59   #14
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.066
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
en ineens weet ik weer waarom het woord allahtoon steeds blijft terugkomen.
Bedoel je mij? Dan moet ik je helaas teleurstellen. Buiten het feit dat ik besneden ben, kan ik geen andere geloofsbelijdende wapenfeiten aantonen.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Door de totale nietszeggendheid van hun antwoorden, hun onwil om mee te draaien in deze discussie, hun laf wegloopgedrag terwijl ze de open kans krijgen om zich te uiten en te verklaren.... kortom de reden waarom velen (niet allen) toch maar liever iemand anders aanwerven als ze zulk gedrag willen vermijden in hun bedrijf.
Het aantal actieve moslims op dit forum zijn op één hand te tellen. Op dit ogenblik schieten mij maar twee namen te binnen. IK kan mij voorstellen dat die niet altijd evenveel tijd (en goesting waarschijnlijk) hebben om te reageren. Dat is ook niet verwonderlijk op een forum waar 90% rechts tot extreem-rechts is.



En voor de rest:

Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2013, 12:10   #15
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Bedoel je mij? Dan moet ik je helaas teleurstellen. Buiten het feit dat ik besneden ben, kan ik geen andere geloofsbelijdende wapenfeiten aantonen.

Het aantal actieve moslims op dit forum zijn op één hand te tellen. Op dit ogenblik schieten mij maar twee namen te binnen. IK kan mij voorstellen dat die niet altijd evenveel tijd (en goesting waarschijnlijk) hebben om te reageren. Dat is ook niet verwonderlijk op een forum waar 90% rechts tot extreem-rechts is.

En voor de rest:

Ik vind koeien mooi hoor, wel wat dom in de harsens.

In feite ben jij dan zo'n moderne inwoner met moslim achtergrond, zoiets?

Rechts is trouwens een rekbare benaming, sinds wanneer is verzetten tegen een godsdienst rechts te noemen? De islam is extreem rechts gedachtengoed getuige de nationalistische reacties in Turkijen over hun kinderen, tegenstanders van de islam zijn links. Zo is het toch altijd geweest al zou je dat niet zeggen met de 'linkse' partijen.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2013, 12:50   #16
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.066
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Ik vind koeien mooi hoor, wel wat dom in de harsens.
Ja, het is een schoon beest, mijn Bella.

Citaat:
In feite ben jij dan zo'n moderne inwoner met moslim achtergrond, zoiets?
Eerlijk gezegd heb ik niet echt de behoefte om ergens in een hokje kruipen. Laat staan dat ik erin geduwd wil worden.


Citaat:
Rechts is trouwens een rekbare benaming, sinds wanneer is verzetten tegen een godsdienst rechts te noemen?
Ach ja, het kind moet een naam hebben. De ene is tegen een godsdienst, een andere is tegen kroeshaar, nog een andere vindt dat het allemaal bandieten zijn, ... De grootste gemene deler is dat als het niet van hier is er op gekakt moet worden. Hé, we hebben een nieuwe naam. Vergeet rechts. Gebruik voortaan kakkers. Het is maar een voorstel. Ik sta open voor andere suggesties.

Citaat:
De islam is extreem rechts gedachtengoed getuige de nationalistische reacties in Turkijen over hun kinderen, tegenstanders van de islam zijn links. Zo is het toch altijd geweest al zou je dat niet zeggen met de 'linkse' partijen.
Mijn persoonlijke mening over religie in het algemeen is dat het strikt gescheiden moet blijven van staatszaken en gecontroleerd worden door een seculiere staat die erop toeziet dat het geloof belijdt wordt conform de tijdsgeest.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2013, 18:24   #17
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Ja, het is een schoon beest, mijn Bella.

Eerlijk gezegd heb ik niet echt de behoefte om ergens in een hokje kruipen. Laat staan dat ik erin geduwd wil worden.

Ach ja, het kind moet een naam hebben. De ene is tegen een godsdienst, een andere is tegen kroeshaar, nog een andere vindt dat het allemaal bandieten zijn, ... De grootste gemene deler is dat als het niet van hier is er op gekakt moet worden. Hé, we hebben een nieuwe naam. Vergeet rechts. Gebruik voortaan kakkers. Het is maar een voorstel. Ik sta open voor andere suggesties.

Mijn persoonlijke mening over religie in het algemeen is dat het strikt gescheiden moet blijven van staatszaken en gecontroleerd worden door een seculiere staat die erop toeziet dat het geloof belijdt wordt conform de tijdsgeest.
Alsof er op de NVA ook niet gekakt wordt, het is erg de laatste tijd. Voor de rest ga ik je niet echt tegenspreken, mijn probleem met buitenlanders zijn de leugens van links, alles verborgen houden en doen alsof er geen problemen zijn. Die zijn er wel en je moet ze eerst durven benoemen voordat je er iets aan kunt doen, dat is de rotzooi.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:33.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be