Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 april 2006, 00:41   #41
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Manuel* Bekijk bericht
Het interesseert me inderdaad allerminst wat de etnische oorsprong van die daders is en of dat al dan niet in de Franstalige pers vermeld wordt. Het is op geen enkele manier relevant.
sure, ze gaan het ook verbergen op de robotfoto's

volledige irrelevant voor de opsporing, Einstein.

Gaan ze de vingerafdrukken op TV tonen misschien.

jongens toch
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2006, 00:44   #42
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

De franstalige pers is al langer het instrument van enkelingen om de Walen dom te houden. Als de Walen echt wisten hoe beroerd het met hun regio gesteld is en niet dagelijks bezig gehouden werden door hopen verhalen over sale flamands racistes, dan zouden ze waarschijnlijk de PS en MR hoofdkwartieren afbranden.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 18 april 2006 om 00:44.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2006, 00:45   #43
baarle
Eur. Commissievoorzitter
 
baarle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Manuel* Bekijk bericht
Maakt u ons nu ook deelgenoot van uw vroegere identiteit op dit forum?
Sorry, ik zat er "schijnbaar" dik naast met mijn beoordeling van u. Daarmee vervalt dan toch het idee dat ik u al langer zou kennen, niet?
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2006, 05:48   #44
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

In de jaren zestig hebben de Franstaligen geoordeeld dat de import van Maghrebijnen uit voormalige Franse koloniën de demografische verhouding Fr/Nl talig in hun voordeel zou spelen.
In Brussel is dat althans uitgekomen.
Allochtonisering werd mss ook nuttig geacht om de denationalisering van Vlaanderen te bevorderen.
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2006, 09:16   #45
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
ericferemans's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2005
Berichten: 12.883
Standaard Fouad Ahidar: zijn visie

Op volgende site kan je de ideeën van Fouad Ahidar lezen:
http://www.ericferemans.be/spirit/al...adAhidar2.html

een voorproefje:

Citaat:
Diversiteit bij de burgers, solidariteit in de maatschappij
Het is een feit, de multiculturele samenleving brengt veel uitdagingen met zich mee. Men moet een kat een kat durven noemen. De vraag is echter: blijft men deze problemen toeschrijven aan de etnische of culturele origine van de medeburger, of pakt men de sociale problemen aan die aan de oorsprong liggen van de spanningen en die het communautarisme, het zich binnen ‘zijn’ gemeenschap en cultuur opsluiten, stimuleren? Ja, er is veel criminaliteit bij jongere allochtonen. Maar ondanks hetgeen sommigen de bevolking willen doen geloven, is dit niet cultureel bepaald. De schrijnende toestanden waarin deze jongeren opgroeien, biedt hen vaak geen andere uitweg. Laat ons een crimineel een crimineel noemen. Hij vormt immers een gevaar voor alle burgers, allochtoon of autochtoon. De werkelijke problemen die aangepakt moeten worden, doen de volgende vragen in mij rijzen. Wanneer gaat men nu echt werk maken van werkgelegenheid in achtergestelde buurten en bij achtergestelde gemeenschappen? Waarom schiet het onderwijs zo tekort in de opleiding en de vorming van jongeren uit kansarme gezinnen? Wat hebben deze gezinnen nodig zodat ze in staat zouden zijn hun kinderen te laten integreren in het onderwijs en op het werkveld? Bij sommigen gaat het eerder om een sociaal-emotionele problematiek, onstabiele gezinnen, en bij anderen is het een zaak van te grote sociaal-culturele verschillen, die nog versterkt worden als er een totaal ander socio-cultureel referentiekader is. Wanneer gaat men allochtone ouders verantwoordelijk stellen voor de opvoeding van hun kinderen? Wanneer zal men iemand eerst als een medeburger behandelen, alvorens naar zijn origine te vragen? Willen allochtonen en autochtonen dan niet dezelfde toekomst voor hun kinderen? Wie durft beweren dat de allochtonen onze maatschappij alleen maar geld kosten? Zij die hebben kunnen genieten van een relatief stabiele gezinssituatie en de mogelijkheden kregen en vonden, zijn aan het werk als advokaten, artsen, ondernemers, kleinhandelaars,... Wanneer zullen de media tonen dat er allochtonen werken, belastingen betalen, ... dat er ook andere verhalen bestaan, die van succes en ontplooiing? Willen we niet met zijn allen aan de toekomst van een verdraagzame en gezonde maatschappij werken? Ik zet me hiervoor in en geloof sterk in die mogelijke toekomst.

Inter-generationele solidariteit
De eerder vermelde uitdagingen hangen nauw samen met de stijgende inter-generationele spanningen. Oud en jong krijgen steeds meer de indruk dat hun participatie in de maatschappij niet gewenst is. Vijftig jaar is te oud om werk te vinden. Vijfentwintig betekent te onervaren. Zeventig jaar betekent geen familiaal of sociaal contact meer. Twee jaar staat voor: ‘waar vind ik een onthaalmoeder?’. Wat met de sociale en familiale banden? De bijdragen, die ouderen in de economische maar ook in de sociale zin kunnen brengen, worden genegeerd. Kinderen worden niet materieel, maar vooral emotioneel verwaarloosd. Ik wil de inter-generationele solidariteit in onze maatschappij een plaats geven en hierin kunnen we heel veel leren van de allochtone bevolking. Of ze nu uit het Zuiden of uit het Oosten komen, deze bevolkingsgroepen kennen een veel grotere intra-familiale solidariteit.
Toch spijtig dat hij geen voorzitter van Spirit is geworden ...
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2006, 16:12   #46
X_MAN
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 19 november 2003
Berichten: 309
Stuur een bericht via Instant Messenger naar X_MAN
Standaard

Omdat de franstalige pers onder controle staat van de machtige PS
X_MAN is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2006, 21:27   #47
doremi
Gouverneur
 
Geregistreerd: 14 september 2005
Locatie: Mechelen
Berichten: 1.278
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Op volgende site kan je de ideeën van Fouad Ahidar lezen:
http://www.ericferemans.be/spirit/al...adAhidar2.html

een voorproefje:



Toch spijtig dat hij geen voorzitter van Spirit is geworden ...

Wederom een zeer mooie uitleg over sociale achtergrond e.d. , dit kan inderdaad de verklaring zijn voor een persoon die handtassen gaat stelen of klein geld of eten, daar die persoon dat doet om te overleven, doch hier gaat het om een moord gepleegd voor een luxe-apparaat, dat heeft niets met sociale achtergrond te maken, net zoals het dealen van kilo's drugs om een BMW aan te schaffen, irrelevant dus.
__________________
Voor worst met spruiten en patatten!
doremi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2006, 07:13   #48
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
ericferemans's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2005
Berichten: 12.883
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doremi Bekijk bericht
Wederom een zeer mooie uitleg over sociale achtergrond e.d. , dit kan inderdaad de verklaring zijn voor een persoon die handtassen gaat stelen of klein geld of eten, daar die persoon dat doet om te overleven, doch hier gaat het om een moord gepleegd voor een luxe-apparaat, dat heeft niets met sociale achtergrond te maken, net zoals het dealen van kilo's drugs om een BMW aan te schaffen, irrelevant dus.
leren lezen makker. Jij denkt dat dat er staat. Omdat je natuurlijk flink bevooroordeeld bent LEES de tekst een aub.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2006, 12:20   #49
doremi
Gouverneur
 
Geregistreerd: 14 september 2005
Locatie: Mechelen
Berichten: 1.278
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
leren lezen makker. Jij denkt dat dat er staat. Omdat je natuurlijk flink bevooroordeeld bent LEES de tekst een aub.
Inhoudelijk reageren aub!
__________________
Voor worst met spruiten en patatten!
doremi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2006, 16:32   #50
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: where the birds sing a pretty song
Berichten: 8.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Nog steeds heb ik in geen enkele Franstalige pers gezien dat het om daders van Noord Afrikaanse origine gaat - terwijl de Vlaamse kranten, VTM en VRT televisie dit al vanaf dag 1 laten weten: de moordenaars van Joe werden geïdentificeerd als zijnde immigrantenjongeren van ongeveer 16 jaar oud.
ahum ahum
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2006, 16:38   #51
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Ik heb nog steeds niet veel interessants gehoord over het onderwerp: waarom zwijgt de Franstalige pers in alle talen over de daders?

Waarom is het enige wat ze zeggen dat het "jongeren" waren?
Omdat de nationaliteit of afkomst van jongeren even irrelevant is als hun schoenmaat, of het laatste boek dat ze gelezen hebben.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2006, 16:39   #52
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
ericferemans's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2005
Berichten: 12.883
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Omdat de nationaliteit of afkomst van jongeren even irrelevant is als hun schoenmaat, of het laatste boek dat ze gelezen hebben.
Zouden het nu toch Belgen zijn?
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2006, 16:57   #53
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Omdat de nationaliteit of afkomst van jongeren even irrelevant is als hun schoenmaat, of het laatste boek dat ze gelezen hebben.
Dat zou het MOETEN zijn, ja....

Zeg eens, Staaf...
Als de nationaliteit toch geen belang heeft, door wie zou jij het liefst van je auto en je centen worden afgeholpen, door Knuppel, door Slobodan of door Mohamed?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2006, 17:01   #54
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Omdat de nationaliteit of afkomst van jongeren even irrelevant is als hun schoenmaat, of het laatste boek dat ze gelezen hebben.
Bij alleenstaande gevallen wel. Maar niet als je misdaadstatistieken opmaakt. Dan is die informatie wel nodig om te merken waar je met problemen zit.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2006, 17:08   #55
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Zeg eens, Staaf...
Als de nationaliteit toch geen belang heeft, door wie zou jij het liefst van je auto en je centen worden afgeholpen, door Knuppel, door Slobodan of door Mohamed?
De toestand is als volgt:
Mijn Zweedse auto helpt mij van mijn Europese centen af.
Een Belgische rechter hielp me ooit af van mijn Duitse wagen (tijdelijk) en van een hoop Belgische centen (definitief)
Als Slowaakse Slobodan mij van mijn centen afhelpt, is dat dan in ruil voor een fles slibowich?
Verstrekt Mohammed me voor mijn centen een pannekoek met geitekaas, olijven en honing?
Wat heeft Vlaamse Knuppel me te bieden voor een honderdje? Een algemene aflaat bij voortijdig verscheiden?
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2006, 17:10   #56
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
De toestand is als volgt:
Mijn Zweedse auto helpt mij van mijn Europese centen af.
Een Belgische rechter hielp me ooit af van mijn Duitse wagen (tijdelijk) en van een hoop Belgische centen (definitief)
Als Slowaakse Slobodan mij van mijn centen afhelpt, is dat dan in ruil voor een fles slibowich?
Verstrekt Mohammed me voor mijn centen een pannekoek met geitekaas, olijven en honing?
Wat heeft Vlaamse Knuppel me te bieden voor een honderdje? Een algemene aflaat bij voortijdig verscheiden?
Knuppel laat je leven....
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2006, 17:11   #57
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Bij alleenstaande gevallen wel. Maar niet als je misdaadstatistieken opmaakt. Dan is die informatie wel nodig om te merken waar je met problemen zit.
Statistiek: misdadigers met schoenmaat 43 zijn het sterkst in de statistieken vertegenwoordigd.
Conclusie: de mensen met schoenmaat 43 daar is iets loos mee?
Nope: enkel met diegenen die een misdaad begaan, want dat staat los van hun schoenmaat.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2006, 17:32   #58
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
ericferemans's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2005
Berichten: 12.883
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Statistiek: misdadigers met schoenmaat 43 zijn het sterkst in de statistieken vertegenwoordigd.
Conclusie: de mensen met schoenmaat 43 daar is iets loos mee?
Nope: enkel met diegenen die een misdaad begaan, want dat staat los van hun schoenmaat.
Pas op: witte schoenen: heeel weinig moorden, maar bruine en zwarte schoenen.... Je begrijpt het hé
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2006, 17:41   #59
Knorretje
Banneling
 
 
Geregistreerd: 3 maart 2006
Berichten: 1.977
Standaard

Citaat:
Pas op: witte schoenen: heeel weinig moorden, maar bruine en zwarte schoenen.... Je begrijpt het hé
Probeer nu ook eens dit te begrijpen :
[FONT=MS Sans Serif][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS]MARION VAN SAN OVER DE MULTICULTURELE SAMENLEVING
[SIZE=2]
Inburgering, dankzij het Vlaams Blok

Humo: "Had dat hoofdstuk zonder die 24 procent Vlaams Blok-stemmen ooit in het (Vlaamse) regeerakkoord gestaan?"

Van San: "Nooit. Dat is net het hele drama. Twintig jaar lang zijn alle integratieproblemen onder de mat geschoven, omdat men bang was het Vlaams Blok in de kaart te spelen."

Allochtone criminaliteit is géén mythe

"Onder de taalgrens is het nog veel erger gesteld. Een Waalse onderzoekster heeft zich in een Nederlands tijdschrift voor criminologie nog eens belachelijk gemaakt door criminaliteit onder allochtonen een mythe te noemen. Dat soort mensen bedrijft geen wetenschap, maar ideologie. 't Is altijd progressief geweest te ontkennen dat er een allochtonenproblematiek bestond, hé."

Je maakt de mensen niets meer wijs

"De ideologen hebben de mensen in de probleemwijken onderschat: je kan ze niets meer wijsmaken. Eigenlijk heeft men jarenlang het Vlaams Blok vetgemest door hun thema's onbespreekbaar te maken."

Gebrek aan deskundigen

"Beleidsmakers vertonen nog altijd een schrijnend gebrek aan deskundigheid inzake integratie. (...) Het heeft tot 2001 geduurd voor er bij ons cijfers over criminaliteit bij allochtonen gepresenteerd werden. In Nederland waren die onderzoeksresultaten er twintig jaar geleden al. (...) We weten allemaal dat spijbelen bij allochtone kinderen een serieus probleem is, om diverse redenen. Maar ik betwijfel of daar cijfers over bestaan, dus blijven we maar doen of alles oké is."

Huwelijksimport, nefast voor integratie

"In Nederland is becijferd dat ongeveer driekwart van de Turkse en Marokkaanse jongeren van de derde generatie trouwt met een partner van de eerste generatie uit het land van herkomst, en dat zo nieuwe integratieproblemen ontstaan. In België mag je dat niet eens vaststellen."

Criminaliteit bij allochtonen, nog altijd taboe

"We weten dat bepaalde groepen oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteitscijfers. Mogen we niet over praten. Tja, we komen van héél ver."

Slachtoffercultus

"Sommige eerbiedwaardige collega-wetenschappers praten de criminele allochtonen zelfs naar de mond: 'Jullie worden gediscrimineerd op school en op de arbeidsmarkt'. Als je dat maar lang genoeg blijft zeggen, gaan die jongeren ook geloven dat ze volstrekt kansloos zijn in deze maatschappij."

Moslimfundamentalisme

"De staatsveiligheid moet de moskees van radicale imams scherp in de gaten houden. En zodra opgeroepen wordt tot geweld tegen ongelovigen of andere bevolkingsgroepen, moet er vervolgd worden. Als het enigszins kan moet je die imams terug op het vliegtuig zetten naar hun thuisland - precies zoals de Fransen al een keer of tien gedaan hebben. Als je dat niet doet, dreigen voorstedelijke gemeenten verloren te gaan voor de democratie."

Illegale imams?

"Ik heb het nog niet gecheckt, maar mij is verteld dat een deel van die extremistische imams zelfs illegaal in België verblijft. Hoe naïef kan een overheid zijn."

Allochtone politici houden hun kussentje warm

"Het ontbreek allochtone politici in België gewoon aan moed. Er is er niet één die zegt waar het op staat, niet één die problemen bespreekbaar helpt te maken. Ze hebben een verkiesbare plaats gekregen omdát ze allochtoon zijn; zodra ze in het parlement komen, doen ze weinig meer dan braaf meelopen en het kussentje op hun stoel warm houden. Nooit durven ze de confrontatie aan met de conservatieve krachten binnen hun gemeenschap of de politiek correcte zedenpolitie."

'Loverboys'

"We voeren nu een onderzoek naar zogenaamde 'loverboys', jongens die argeloze meisjes verleiden, meelokken en in de prostitutie dwingen. Blijkt dat die jongens van Turkse, Antilliaanse en vooral Marokkaanse origine zijn. Het gaat dus over een driedubbel taboe: seksualiteit in combinatie met criminaliteit en etniciteit. Maar moet ik daarom mijn werk niet doen? De meisjes die in de klauwen van die loverboys terechtkomen, gaan naar de verdoemenis."

Multiculturalisme leidt tot gettovorming

"Jarenlang heerste het idee: je moet altijd de taal en cultuur van nieuwkomers respecteren. Dat leidde tot projecten waarin Marokkaanse Berber-vrouwen wekelijks in hun buurthuis samenkwamen om Arabisch te leren, om de koran te kunnen lezen. Niemand vroeg zich toen één seconde af of we die vrouwen niet beter Nederlands zouden leren. Dan moet je niet verbaasd zijn dat autochtonen en allochtonen ook na dertig jaar niet met elkaar kunnen communiceren. Onze gemakzuchtige tolerantie heeft de segregatie juist in de hand gewerkt."

Van sluier tot niqaab

"Je mag er toch niet aan denken dat over tien jaar een deel van onze bevolking met een niqaab (sluier die het hele gezicht bedekt) over straat loopt? Die moet je gewoon radicaal bannen, want het is een symbool van de afwijzing van onze liberale samenleving."

Niet alleen paars, ook CD&V heeft boter op het hoofd

"Ik heb Jean-Luc Dehaene nooit één woord horen zeggen over spanningen tussen bevolkingsgroepen of de emancipatie van islamitische vrouwen."

'Groene' struisvogels

"Groen! blijft toch de partij van meneren als Jos Geysels, de geestelijke vader van het cordon sanitaire en menig politiek correct taboe. Geysels zit al jaren opgesloten in zijn eigen Grote Gelijk en daar voelt hij zich duidelijk prima. Bon, ik gun het hem van harte, maar de strekking Geysels is ter linkerzijde veel te lang dominant geweest, met alle desastreuze gevolgen van dien. (...) Hoe kan je problemen en noden aanpakken als je ze niet eens mag benoemen? Hoe kan je ooit oplossingen vinden als je er altijd van uitgaat dat autochtonen aan alles schuld hebben?"

Geen kwestie van discriminatie?

"In Engeland vind je immigranten uit Bangladesh nauwelijks terug in de criminaliteitscijfers, terwijl mensen van Caraïbische origine wel behoorlijk vertegenwoordigd zijn. Nochtans worden de mensen uit Bangladesh veel vaker achtergesteld. In Nederland zie je nauwelijks immigranten uit Afghanistan in de criminaliteitsstatistieken, terwijl ze toch veel slechter af zijn dan de derde generatie Turken of Marokkanen. Leg me dat eens uit."

Kansen genoeg

"Allochtonen die altijd weer met dat achterstellingsdiscours komen aanzetten - denk aan Abou Jahjah of Fauzaya Talhaoui - zijn meestal zelf het levende bewijs dat je die achterstand in België kan inlopen. Als je maar hard wil."

Alleen het Vlaams Blok luistert

"Blok-politici luisteren wél naar de onvrede bij de bevolking. Bovendien spreken die Blokkers precies de taal van de straat. Mij verbaast het niet dat Filip Dewinter de populairste politicus van Vlaanderen geworden is."

Een normale reflex

"Ook in het zoete Waasland en de stille Kempen is er zwaar op het Blok gestemd. Mij maak je niet wijs dat dat allemaal verwende, narcistische, antisolidaire kiezers zijn. Nee, die mensen pendelen misschien naar Brussel, waar ze wél horen van zware problemen die met ongecontroleerde immigratie te maken hebben, en ze worden bang dat de ellende naar hun streek zal overwaaien. Ze hebben het goed, maar vrezen dat het niet zo zal blijven. Is dat egoïsme? Ik noem dat een normale menselijke reflex."

Niet voor publicatie

"Ga maar eens met allochtonen praten die hier dertig jaar wonen: ook zij kijken angstig naar de nieuwkomers in hun wijk. Ze zijn bang dat ze hun moeizaam verworven welvaart weer zullen moeten inleveren. Je zou eens Turken en Marokkanen over de Oost-Europese nieuwkomers moeten horen! Niet voor publicatie, dat verzeker ik je."

Vreselijk fout

"Laten we wel wezen; in die achterstandswijken is het vreselijk fout gelopen. Ik kan die mensen die uit wanhoop voor het Blok kiezen, geen ongelijk geven. Als ik daar woonde en er niet weg raakte, zou ik misschien hetzelfde doen."

Machtsdeelname van het Blok is derde wereldoorlog niet

"De vraag is ook: zal het land vergaan als het Blok binnenkort in een paar steden de lakens uitdeelt? Of concreter: wat kan Filip Dewinter doen als hij burgemeester van Antwerpen wordt? (...) Ook Dewinter zal binnen de grenzen van de wet een beleid moet voeren en zo heeft hij bijzonder weinig manoeuvreerruimte om fratsen uit te halen. Laat hem gewoon bewijzen wat hij kan. In elk geval zal de derde wereldoorlog niet uitbreken, zoveel is zeker."

Cordon rond het integratiedebat

"Het cordon is uitgedraaid op een mislukking. Er is niet alleen een schutkring gelegd rond het Blok, ook de thema's van het Blok zijn verdacht gemaakt en afgebrand. Eigenlijk ligt er een cordon sanitaire rond het hele debat."

Dom proces

"Een partij moet je op het politieke toneel bestrijden, niet in de rechtbank."

Multiculturele (k)ramp

"Vandaag schieten zogenaamd progressieve politici nog altijd in een kramp als ze geconfronteerd worden met onderwerpen als integratie of multiculturaliteit."

Integratie? Het laat hen koud!

"De traditionele partijen zijn regentenpartijen geworden. Ken jij één partij die een integratienota heeft? Het interesseert hen gewoon niet. Maar wel mopperen en mekkeren als het Blok keer op keer de rekening presenteert."

Marion Van San in Humo, 27.07.2004 [/SIZE][/FONT]
Knorretje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2006, 17:52   #60
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
ericferemans's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2005
Berichten: 12.883
Standaard

Deze mevrouw is duidelijk
- objectief
- onbevooroordeeld
- motiveert alles met cijfers, statistieken en niet met loze beweringen

Ik zal bellen naar Stokholm: dit genie verdient twee nobelprijzen !
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:28.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be