Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 mei 2012, 14:58   #1
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard 25.000euro per gezin

http://www.nieuwsblad.be/article/det...paign=regio-nb

Citaat:
In de regio Waasland in de provincie Oost-Vlaanderen verblijven zo'n 1.500 Roma-zigeuners, vooral afkomstig uit Kosovo en Albanië. 'De mensen leven er in de marge van de maatschappij, wat ze vaak al generaties doen en wat al jaren voor de nodige samenlevingsproblemen zorgt', legt Jos Jacobs uit, directeur van het Oost-Vlaamse diversiteitscentrum ODICe dat de betrokken OCMW's ondersteunt.

'Onze hoop is om via een zeer intensieve begeleiding deze mensen toch aan een baan te helpen, ervoor te zorgen dat hun kinderen regelmatig naar school gaan, ze onze taal leren spreken, de verkeersregels kennen', aldus nog Jacobs.

Het komende jaar worden 13 'gemotiveerde' Roma-gezinnen daarom intensief en van zeer nabij begeleid. 'Vanuit de noden die we vaststellen, zullen deze mensen - maar ook hun kinderen - taalcursussen krijgen en vakopleidingen volgen, maar we gaan hen ook sociaal begeleiden indien er bijvoorbeeld psychosociale problemen zijn', aldus Jef Foubert (CD&V), OCMW-voorzitter van Sint-Niklaas.

Sancties

'Indien de gezinnen hun engagement niet nakomen, bijvoorbeeld een dag wegblijven van een opleiding, worden ze daarvoor trouwens gesanctioneerd, bijvoorbeeld door hun uitkering voor die dag in te trekken. Wanneer ze hun traject wél volgen, wordt hun uitkering een klein beetje verhoogd als stimulans', zegt Foubert.


De totale kostprijs van het 1 jaar durende project Roma 't Werkt is begroot op zo'n 300.000 euro of bijna 25.000 euro per gezin dat wordt begeleid. Bedragen die vrijdag veel vragen deed rijzen.
enz

Of dit "de liefde" van onze burgers tov de opgedrongen multicul zal aanwakkeren is zeer de vraag...
De vele landgenoten die elke maand moeten proberen de eindjes aan elkaar te knopen zullen dat met veel plezier vernemen!
Is het de bedoeling van alle Roma's hier een nieuw onderkomen te geven op de kosten van onze burgers? Er zullen zeker een pak Roma-gezinnen zijn die niet rap genoeg hier zullen kunnen aankomen en hun kans zullen wagen! En niet alleen van het soort "die het goed menen"!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2012, 15:43   #2
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
http://www.nieuwsblad.be/article/det...paign=regio-nb


Of dit "de liefde" van onze burgers tov de opgedrongen multicul zal aanwakkeren is zeer de vraag...
De vele landgenoten die elke maand moeten proberen de eindjes aan elkaar te knopen zullen dat met veel plezier vernemen!
Is het de bedoeling van alle Roma's hier een nieuw onderkomen te geven op de kosten van onze burgers? Er zullen zeker een pak Roma-gezinnen zijn die niet rap genoeg hier zullen kunnen aankomen en hun kans zullen wagen! En niet alleen van het soort "die het goed menen"!
Tja..dat je probeert die mensen in te burgeren, dat is natuurlijk niet verkeerd.
Maar aan die kostprijs niet, mensen die hun hele leven gewerkt hebben krijgen niet eens een pensioen op jaarbasis van dat bedrag,gezien het kostenplaatje lijkt me de inburgering te duur van die groep!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2012, 17:19   #3
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Zie de discussie "25.000 euro voor elk Romagezin" dan gaat er precies een ander lichtje branden... en valt er wel commentaar te geven en te rapen...

Laatst gewijzigd door andev : 8 mei 2012 om 17:21.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2012, 18:01   #4
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter
 
Kodo Kodo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2009
Berichten: 8.624
Standaard

Als het nu nog de islam was, zou ik als bekeerling in aanmerking kunnen komen, maar hoe bekeer je je tot het zigeunerdom? Ik heb eens een liftende roma-jongen meegenomen in mijn auto en naar zijn "thuis" gereden; werd toen uitgenodigd op een soort clan-bijeenkomst, maar de vrouw in mijn auto maakte bezwaar. Nu begin ik te denken dat ik de kans van mijn leven verkeken heb om in zo'n clan opgenomen en vervolgens rijk te worden!
__________________
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible"
Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.”
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:51.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be