Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Bekijk resultaten enquête: Is het terecht dat Kim Geybels is moeten opstappen als senator?(motivatie posten aub)
Ja 55 66,27%
Neen 28 33,73%
Aantal stemmers: 83. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 september 2010, 12:07   #821
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Voel jeje zelf interessant?
Hoe ? Is het dan onmogelijk dat een NVA-er een drugsverslaafde zou zijn ?
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2010, 12:22   #822
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Hoe ? Is het dan onmogelijk dat een NVA-er een drugsverslaafde zou zijn ?
Tuurlijk wel.

Maar om het beroep van urgentiearts uit te oefenen (uit te oefenen) zal het toch gauw bergaf gaan met je.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2010, 12:27   #823
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Peri, ze zegt dat ze niet gebruikt.

Ik heb geen aanwijzingen dat ze liegt.

Bovendien, en allerbelangrijkst ... het is niet relevant.
Dat ze even bloed laat trekken en onderzoeken op drugs, dan is alle twijfel uit de wereld, toch?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2010, 12:30   #824
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dat ze even bloed laat trekken en onderzoeken op drugs, dan is alle twijfel uit de wereld, toch?
en jij die altijd de rechten van de verdediging in t vaandel voert !?! tu quoque ???

ze is niet gearresteerd, is opgepakt, niet in verdenking gesteld zelfs ... in een land waarin ze je normaal opsluiten en de sleutel kwijtspelen voor drugsdelicten ... en jij zou haar willen onderwerpen aan testen ?!? we leven toch niet in een dictatuur hé ?!? op welke rechtsgrond zou je dat doen ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2010, 12:38   #825
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andres21 Bekijk bericht
Niet dat ik weet.

En een sterke afkeer hebben van mensen die anderen bedriegen in een relatie (of daaraan meewerken), hoeft niet noodzakelijk ingegeven te zijn door een te hoog "moraalriddergehalte".

Een paar slechte ervaringen volstaan. Mensen die andere mensen in een relatie bedriegen zijn verachtelijk, hypocrieten, niks waard en kunnen de pot op, wat mij betreft.

Is dat een wetenschappelijk onderbouwde stelling? Nee. Bron? Nope. Statistieken? Nee. Ik zeg dat. Voor wat het waard is.
²
__________________
Citaat:
“Bij God, hij is geen echte gelovige voor wiens onheil zijn buren zich niet veilig voelen” (Mohammed vzmh)
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2010, 12:47   #826
AsGardSGO
Minister
 
AsGardSGO's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2009
Locatie: Mechelen
Berichten: 3.353
Standaard

Gatsie.. 36 pagina's zeveren over sensatie ach ja ik zit ook op dit forum en post hier ook he

Maar denk maar eens over dit na:
We prijzen "sterren" de hemel in, willen allemaal zanger/-eres, prinses, politieker, dokter, advocaat, wielrenner, voetballer,. model.. worden en lopen zelfs hun gat achterna en willen ons zelf belachelijk gaan maken op TV ervoor
We geven die sterren voorbeeldrollen en verwachten dat ze die hoog houden. Echter we kopen roddelblaadjes en kranten rijk om de goorste details en dingen te weten te komen van die sterren, verketteren ze daar dan voor maar blijven wel heimelijk maar niet goed genoeg verstopt nog steeds achter hun gat lopen en soms zelfs hun manier leven bewonderen want nog steeds trachten we het te bekomen.

Zelfde verhaal nu met die politiekster; of ze het nu gedaan heeft of niet als de honger naar sensatie en roddel maar is voldaan.
Wie is er zot en verkeerd dan?
__________________
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom."
"Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis."
"Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt."
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2010, 12:52   #827
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Zeer jammer Kim: Eigen ik eerst. Hiermee toon je aan wat je waard bent en wat je bezielt.

Moest ik in jou geval zijn na de vervelende gebeurtenissen, dan zou ik onmiddellijk naar de partijtop gestapt zijn. Ik zou me verontschuldigen en vragen hoe voor de partij de schade kan beperkt worden. Eventueel door spontaan mijn ontslag aan te bieden.

Maar ja, ik heb geen persoonlijke ambitie, maar zet me wel in voor de goede zaak, rook niet, drink niet en heb geen druggebruikers in mijn vriendenkring.
Het kan ouderwets lijken, maar het heeft zijnvoordelen.

Wel typisch dat sommigen Kim verdedigen juist omwille van de drugs.In 't leven moet je de èchte prioriteiten kennen
Ik verdedig Kim niet omwille van drugs (die ze zelf niet gekocht en gebruikt heeft) maar omwille dat de gevolgen voor haar niet evenredig zijn met de gebeurtenissen.

Dat ze deze legislatuur moet overslaan ben ik akkoord. Haar ontslag als senator is normaal. Maar ik zou haar toch graag terug zien volgende verkiezingen.

Laatst gewijzigd door giserke : 3 september 2010 om 12:55.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2010, 12:54   #828
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
en jij die altijd de rechten van de verdediging in t vaandel voert !?! tu quoque ???

ze is niet gearresteerd, is opgepakt, niet in verdenking gesteld zelfs ... in een land waarin ze je normaal opsluiten en de sleutel kwijtspelen voor drugsdelicten ... en jij zou haar willen onderwerpen aan testen ?!? we leven toch niet in een dictatuur hé ?!? op welke rechtsgrond zou je dat doen ?
Ze krijgt de rechten van de verdediging als ze beschuldigt wordt van, en dat is toch niet?

Ik zei niet dat ze verplicht zich moet laten testen. Ik zei dat ze om haar bewering te staven gewoon zichzelf even kan laten testen, een bloeduitslag is toch duidelijk?

Een bloeduitslag neemt alle twijfels weg omtrent vermeend druggebruik.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2010, 12:57   #829
Bierke
Minister-President
 
Bierke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2006
Berichten: 4.767
Standaard

Nee iemand hoeft geen 24/24 voor z'n job te leven als de politiek dat beseft zouden ze een bredere visie hebben, en zou de visie van heel wat managers ook verruimen
__________________
... het enige zachte is dons ...
“You can ignore reality, but you can’t ignore the consequences of ignoring reality.” - Ayn Rand
Bierke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2010, 12:57   #830
the_dude
Eur. Commissievoorzitter
 
the_dude's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 augustus 2005
Locatie: Ekeren
Berichten: 8.149
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Moest u nu eens ervaringsdeskundige zijn zou ik zeggen ja. Maar nu ratel je er maar wat op los zonder dat je weet hoe een doorsnee dag van bijvoorbeeld Bart Dewever eruit ziet.
laat me raden :

opstaan, eten/drinken, zitten, palaveren, over en weer wandelen, eten/drinken, palaveren, lezen, over en weer wandelen, zitten, eten/drinken, palaveren, lezen. En dat allemaal op dodelijk vermoeiend tempo
En de media da spelletje maar meespelen, dat er eerst eens wat serieus gedaan wordt ipv dat gestoef. Het eigen ego strelen is niet gelijk aan werken.
__________________
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming
nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën
hebben die niet.''
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2010, 13:03   #831
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Het Nieuwsblad van vandaag.


LUMMEN - Kim Geybels (28), de veelbesproken N-VA'ster uit Lummen, heeft haar advocaat opdracht gegeven te onderzoeken of haar ontslag als senator wel rechtsgeldig is. Ze voelt zich geflikt door de N-VA, die haar zwaar onder druk zou hebben gezet om ontslag te nemen.


De advokaat van Geybels:
"Je mag gerust zeggen dat ze haar tot ontslag gedwongen hebben. Waarom? Een politiek spel. Maar het is de vraag of dat zomaar kan en mag, iemand zo onder druk zetten. Mijn cliënte was rechtstreeks verkozen als senator. Daarom onderzoeken we nu of we dat ontslag alsnog kunnen aanvechten en ongedaan maken
."

Nu hoort men het eens van de betrokkene Kim Geybels zelf en van haar raadsman. En die kunnen het weten. Mooie partij die NVA. Ge zult u maar jarenlang inzetten voor zo'n partij.

Daarom denk ik dat het artikel van Hilde Sabbe in Het Laatste Nieuws van vandaag de nagel op de kop slaat. En daarin zegt Sabbe ondermeer:

"Het zegt veel over het starre, bekrompen en hardvochtig karakter van de NVA dat ze onmiddellijk werd ontslagen."

Inderdaad, zó is het. En men kan daaraan toevoegen: paniek paniek bij de top van de NVA. Ons NVA-imago redden, ons NVA-imago redden ten alle prijze, snel snel. En dus stampen we Geybels zonder problemen buiten.

Als dat maar geen Geybeliaanse boomerang wordt.

Laatst gewijzigd door system : 3 september 2010 om 13:15.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2010, 13:03   #832
backfire
Minister-President
 
backfire's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2007
Locatie: Thuis
Berichten: 5.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Nee hoor. Helemaal niet.
'Helemaal' niet is niet 'helemaal' juist. Een deel van de campagnes voor lokale verkiezingen wordt inderdaad door de partij gedragen. Maar het klopt dat een kandidaat die wat deftig campagne wil voeren, daar zelf geld moet bijsteken.
__________________
It all makes perfect sense, expressed in dollars and cents, pounds, shillings and pence.
backfire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2010, 13:06   #833
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Het Nieuwsblad van vandaag.


LUMMEN - Kim Geybels (28), de veelbesproken N-VA'ster uit Lummen, heeft haar advocaat opdracht gegeven te onderzoeken of haar ontslag als senator wel rechtsgeldig is. Ze voelt zich geflikt door de N-VA, die haar zwaar onder druk zou hebben gezet om ontslag te nemen.


"Je mag gerust zeggen dat ze haar tot ontslag gedwongen hebben. Waarom? Een politiek spel. Maar het is de vraag of dat zomaar kan en mag, iemand zo onder druk zetten. Mijn cliënte was rechtstreeks verkozen als senator. Daarom onderzoeken we nu of we dat ontslag alsnog kunnen aanvechten en ongedaan maken"
.

Nu hoort men het eens van de betrokkene zelf, Kim Geybels. En die kan het weten. Mooie partij die NVA.Ge zult u maar jarenlang inzetten voor zo'n partij.

Daarom denk ik dat het artikel van Hilde Sabbe in Het Laatste Nieuws van vandaag de nagel op de kop slaat. En daarin zegt Sabbe ondermeer:

"Het zegt veel over het starre, bekrompen en hardvochtig karakter van de NVA dat ze onmiddellijk werd ontslagen."

Inderdaad, zo is het.

U bent werkelijk zo doorzichtig.

Als ze zou aanblijven als senator zou u maar wat beginnen lullen over het niet trouw blijven aan de normen en waarden van de partij. Blablalblablalblalbalbalb
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2010, 13:10   #834
backfire
Minister-President
 
backfire's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2007
Locatie: Thuis
Berichten: 5.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
De kranten stonden al 2 dagen vol met de meest waanzinnige verhalen..spreken leek me de beste optie om de schade te beperken..
Nee, écht niet. Dat de pers op dag 2 volstond, is omdat ze iedereen te woord heeft gestaan. En haar laatste démarche doet waarschijnlijk helemaal de deur dicht.
__________________
It all makes perfect sense, expressed in dollars and cents, pounds, shillings and pence.
backfire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2010, 13:13   #835
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Langs de andere kant is ze wel een echte politicus, drugs, overspel ...
Ik zou niet graag een pint moeten betalen aan alle verontwaardigde NVA-ers en alle forummers hier die drugs en overspel op hun palmares hebben staan.

Ik vermoed dat wat haar het zwaarst wordt aangerekend het aanwerven is van iemand die door een manitoe van de NVA werd buitengewerkt. (of die Bas Luyten terecht of onterecht werd buitengewerkt laat ik in 't midden)

Laatst gewijzigd door filosoof : 3 september 2010 om 13:19.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2010, 13:14   #836
backfire
Minister-President
 
backfire's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2007
Locatie: Thuis
Berichten: 5.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Neen. Ik bedoelde wel degelijk 'lompheid'. En 'lomp' is iemand die het beter had kunnen weten én moeten weten.
Zoals Kim Geybels, dus.
__________________
It all makes perfect sense, expressed in dollars and cents, pounds, shillings and pence.
backfire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2010, 13:17   #837
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
U bent werkelijk zo doorzichtig.

Als ze zou aanblijven als senator zou u maar wat beginnen lullen over het niet trouw blijven aan de normen en waarden van de partij. Blablalblablalblalbalbalb
Ik zeg maar wat Geybels en haar raadsman beweren. Maar u weet het natuurlijk beter dan de betrokkenen.

Waarschijnlijk omdat ook u zo begaan bent met het (valse) imago van de NVA.

Laatst gewijzigd door system : 3 september 2010 om 13:18.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2010, 13:17   #838
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Ik zou niet graag een pint moeten betalen aan alle verontwaardigde NVA-ers en alle forummers hier die drugs en overspel op hun palmares hebben staan.

Niemand heeft het hier over een jointje smoren tijdens de studententijd.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2010, 13:18   #839
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Het Nieuwsblad van vandaag.


LUMMEN - Kim Geybels (28), de veelbesproken N-VA'ster uit Lummen, heeft haar advocaat opdracht gegeven te onderzoeken of haar ontslag als senator wel rechtsgeldig is. Ze voelt zich geflikt door de N-VA, die haar zwaar onder druk zou hebben gezet om ontslag te nemen.


De advokaat van Geybels:
"Je mag gerust zeggen dat ze haar tot ontslag gedwongen hebben. Waarom? Een politiek spel. Maar het is de vraag of dat zomaar kan en mag, iemand zo onder druk zetten. Mijn cliënte was rechtstreeks verkozen als senator. Daarom onderzoeken we nu of we dat ontslag alsnog kunnen aanvechten en ongedaan maken
."

Nu hoort men het eens van de betrokkene zelf Kim Geybels en haar raadsman. En die kunnen het weten. Mooie partij die NVA. Ge zult u maar jarenlang inzetten voor zo'n partij.

Daarom denk ik dat het artikel van Hilde Sabbe in Het Laatste Nieuws van vandaag de nagel op de kop slaat. En daarin zegt Sabbe ondermeer:

"Het zegt veel over het starre, bekrompen en hardvochtig karakter van de NVA dat ze onmiddellijk werd ontslagen."

Inderdaad, zó is het. En men kan daaraan toevoegen: paniek paniek bij de top van de NVA. Ons imago redden , ons imago redden ten alle prijze. En dus stampen we Geybels zonder probleem buiten. Als dat maar geen Geybeliaanse boomerang wordt.
Again, system, waarom zeg je niet gewoon: ik ben tegen NVA

Iemand die verkeerd gedrag afkeurt redt zijn imago
Iemand die verkeerd gedrag niet afkeurt dekt alles toe

Het zegt veel over het starre, bekrompen en hardvochtig karakter van system dat hij zomaar de hele NVA-top onmiddellijk veroordeelt
__________________
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2010, 13:18   #840
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ik zeg maar wat Geybels en haar raadsman beweren. Maar u weet het natuurlijk beter dan de betrokkenen.

Waarschijnlijk omdat ook zo begaan bent met het (valse) imago van de NVA.

Neen, u zegt maar wat om op de kap van NVA te kunnen zitten. Wat NVA ook doet, u zal altijd wel een of ander lulverhaaltje blijven ophangen. Het zegt meer dan genoeg dat u sinds gisteren bijna uitsluitend in dit topic reageert. U doet maar, uw mayonnaise pakt toch niet.

Laatst gewijzigd door fox : 3 september 2010 om 13:20.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:42.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be