Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 7 september 2016, 10:33   #1681
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.160
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carmagnole Bekijk bericht
Jaja, Rusland kent geen diefstal en er lopen niet overal kuddes gopniks rond.
Er is natuurlijk ook diefstal, maar minder dan hier. Die gopniks hangen maar wat rond, kun je vergelijken met onze "hangjongeren", verschil is dat ze geen oude dametjes lastig vallen, de buurt terroriseren of mensen overvallen.
tomm is nu online  
Oud 7 september 2016, 10:35   #1682
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.160
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Mja. Het bezitterige aspect is naar de andere kant geslagen. Vroeger mocht een vrouw niet naar buiten of niets alleen doen, nu mogen mannen niets meer. Veel mannen hier zijn het prive-bezit van hun vrouw. En als je daar tegen in durft gaan ben je gelijk een vrouwenhater. Ik ken genoeg mannen die niets meer mogen doen zonder hun vrouw; buiten werken.

Beide kanten moeten de vrijheid van de ander respecteren.
Voil�* dat bedoel ik hier is het doorgeslagen naar de andere kant.
tomm is nu online  
Oud 7 september 2016, 10:44   #1683
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.160
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Pakt u 'n Afrikaanse, net als tomm, die zijn niet bezitterig.
Die gooien aleen maar met stenen, asbakken, gla(s)(zen), en gij moogt gewoon terugmeppen, is da niks? Da's cultuurverantwoord.
Moesten Belgische vrouwen minder bazig en bezitterig zijn, zou ik een Belgische nemen, daar heb je ook mooie en intelligente meisjes tussen zitten. Maar het is de cultuur en opvoeding die het verpest.
Nee, we moeten niet terug naar de "male pig society" maar zoals het nu is is het ook niet goed.
Zoals ik al zei ik ben het er volledig mee eens dat de man zijn verantwoordelijkheid in het huishouden neemt, maar bij scheiding kan de vrouw dan niet langer de kinderen claimen "omdat ze de moeder is". De privileges van vroeger willen ze nog wel (zoals de man die betaalt voor alles) maar de voordelen van emancipatie dan weer wel. Dat kan niet, ofwel zijn man en vrouw gelijk, ofwel niet. Dat is er mis met de westerse maatschappij. (ook een van de voornaamste redenen waarom Marokkanen, Turken, etc. importbruiden nemen uit het land van origine)
tomm is nu online  
Oud 7 september 2016, 10:47   #1684
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.160
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Zo moet je de radicale islam aanpakken...

Ewel het zou zeker helpen. Het is een van de redenen waarom veel Marokkanen en Turken hier niet wensen te integreren, en op dal vlak versta ik hen ook. Als dat de Belgische cultuur is, wens ik ook op dat vlak niet te integreren.
tomm is nu online  
Oud 7 september 2016, 10:48   #1685
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.160
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Je moet wel graag maniok lusten natuurlijk.
In Kenia wordt er geen maniok gegeten. En dat doet ze mij niet aan, Afrikaans eten klaarmaken. Ik ben trouwens meestal en gelukkig de kok in huis.
tomm is nu online  
Oud 7 september 2016, 10:53   #1686
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Volgens mij moet je "radicaal" gewoon verwijderen in je OP en het gewoon islam noemen?
Er is maar 1 islam en cultuurrelativisme gaat daar nog weinig aan veranderen.
Het volk is wakker en weet belazerd te zijn.
Peche is offline  
Oud 7 september 2016, 10:54   #1687
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.160
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Onze cultuur is wel degelijk superieur, omwille van een goed uitgebouwde sociale zekerheid, verworvenheden holebi's gelijke rechten man en vrouw, toegankelijkheid onderwijs en gezondheidszorg.
Wij kennen een grote solidariteit die veel rechten geeft, aan iedereen met legaal verblijf.
Dus ja, dat zie ik wel degelijk aan superieur naar veel andere landen toe waar mensen geen of nauwelijks toegang hebben tot onderwijs of gezondheidszorg, laat staan dat er sociale zekerheid is voor meer dan een elite.
Moeten we dit model daarom omdringen aan anderen? Nee dat ben ik dan wel met u eens, dat moeten we niet doen, wel zorgen dat onze culturele verworvenheden gerespecteerd worden in eigen land.
Op papier klopt dat, in realiteit zie je dat er erg veel racisme is, de nieuwkomers door de plaatselijke bevolking niet aanvaard worden, en veel misbruik van het systeem. Daarenboven een grote vereenzaming, gevolg van het overdreven individualisme.

Je moet economie van cultuur kunnen onderscheiden. Ja we leven al eeuwen in een van de rijkste gebieden ter wereld (onder andere dankzij het kolonialisme) dus is de levensstandaard goed. Maar cultureel en sociaal zijn hier evenveel problemen en mistoestanden als in andere culturen. Overigens je ziet heel veel bedelaars hier, mensen die door de mazen van het net vallen, mensen die uit armere landen komen vragen zich af hoe zoiets mogelijk is. Daarenboven moeten we niet op onze kin kloppen en zeggen dat wij de beste zijn. Bepaalde mistoestanden, zoals de scheefgegroeide man vrouw verhouding die ik hier opnoemde, moeten rechtgetrokken worden zonder taboes.
tomm is nu online  
Oud 7 september 2016, 10:57   #1688
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.160
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
ronduit seksistische opmerking.
Dus zeggen dat negers een grotere lul hebben dan Belgen, is ook racistisch?
Ik ervaar dat zo, en ben zeker niet de enige van degene die kunnen vergelijken. Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen op de regel.
tomm is nu online  
Oud 7 september 2016, 11:02   #1689
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Moesten Belgische vrouwen minder bazig en bezitterig zijn, zou ik een Belgische nemen, daar heb je ook mooie en intelligente meisjes tussen zitten. Maar het is de cultuur en opvoeding die het verpest.
Nee, we moeten niet terug naar de "male pig society" maar zoals het nu is is het ook niet goed.
Zoals ik al zei ik ben het er volledig mee eens dat de man zijn verantwoordelijkheid in het huishouden neemt, maar bij scheiding kan de vrouw dan niet langer de kinderen claimen "omdat ze de moeder is". De privileges van vroeger willen ze nog wel (zoals de man die betaalt voor alles) maar de voordelen van emancipatie dan weer wel. Dat kan niet, ofwel zijn man en vrouw gelijk, ofwel niet. Dat is er mis met de westerse maatschappij. (ook een van de voornaamste redenen waarom Marokkanen, Turken, etc. importbruiden nemen uit het land van origine)
Je spreekt jezelf tegen tomm.
Met stenen, asbakken, glas/glazen(?) gooien, (vechten uit jaloersheid als ze denkt dat je naar 'n andere vrouw gekeken hebt) is nog 'n graad erger dan 'gewoon' bazig & bezitterig zijn.
Dat is bazig & bezitterig zijn èn daarbovenop gewelddadig.

Nu wil ik niet beweren dat er bij ons geen partnergeweld bestaat, overal ter wereld bestaat dat, maar ik heb bij ons nog niet veel lieden meegemaakt die dat wilden verkopen als cultuur, of als ultiem bewijs van passionele liefde.

Nee tomm, jij mept gewoon terug en laat d�*t nu net iets zijn dat westerse vrouwen ontgroeid zijn, ze laten zich niet zo snel of graag meer meppen.
Krijg je ook aan geen rechter verkocht; "Meneer de juug, ik moest wel, anders ziet ze mij als platbroek en denkt ze dat ik niet van haar houd".

En nee, dat is niet de reden waarom Turken & meerbepaald Marokkanen hun bruiden uit thuisland halen.
Daar is nog 'n andere reden voor. De reden waarom jij hier tegen òns loopt te zedenpreken.

Laatst gewijzigd door SDX : 7 september 2016 om 11:03.
SDX is offline  
Oud 7 september 2016, 11:05   #1690
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.160
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
100 % akkoord !
We kunnen een voorbeeld nemen aan de Visigrad-landen.
Maar de visegrad landen hebben wel een eigen cultuur, en er is veel meer solidariteit, samenhang en hechtheid door decennia communisme. (met uitzondering van de zigeuners). De familiebanden zin erg stevig, en het blijft een patriarchale maatschappij, de man gaat palinka drinken met vrienden en de vrouw maakt traditionele gerechten klaar thuis voor als de man thuiskomt. De grootouders zorgen met de kleinkinderen, hoeven niet noodzakelijk "actieve 60'ers" te zijn, ze zijn liever bij hun kleinkinderen dan hun leeftijd te ontkennen door "actief" te zijn zoals veel 60'ers hier. 70 is in die landen NIET het nieuwe 50, aan zulke commerciële onzin doen ze niet mee in die landen. Je kunt dat slecht vinden en achterlijk, maar ik merk dat die maatschappijen gezonder en stabieler zijn dan hier.
Een voorbeeld, Slovaakse cultuur, prachtige volksmuziek, waar iedereen aan meedoet. Wij hebben bijna geen eigen cultuur meer, de enorme Amerikaanse invloed heeft heel veel weggevaagd. Wie kent nog Belgische volksmuziek?

https://www.youtube.com/watch?v=CSuoHEFbWVs

En dus ja, die landen hebben een cultuur om te beschermen.
tomm is nu online  
Oud 7 september 2016, 11:11   #1691
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.160
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Waarschijnlijk zal de liefde dan niet meer zo ... euh ... stormachtig zijn.

Tenzij ge ginds hun hele familie (dorp) onderhoudt.
Ik onderhoud enkel m'n bloedeigen zoontje, niemand anders.
tomm is nu online  
Oud 7 september 2016, 11:21   #1692
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.160
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Je spreekt jezelf tegen tomm.
Met stenen, asbakken, glas/glazen(?) gooien, (vechten uit jaloersheid als ze denkt dat je naar 'n andere vrouw gekeken hebt) is nog 'n graad erger dan 'gewoon' bazig & bezitterig zijn.
Dat is bazig & bezitterig zijn èn daarbovenop gewelddadig.

Nu wil ik niet beweren dat er bij ons geen partnergeweld bestaat, overal ter wereld bestaat dat, maar ik heb bij ons nog niet veel lieden meegemaakt die dat wilden verkopen als cultuur, of als ultiem bewijs van passionele liefde.

Nee tomm, jij mept gewoon terug en laat d�*t nu net iets zijn dat westerse vrouwen ontgroeid zijn, ze laten zich niet zo snel of graag meer meppen.
Krijg je ook aan geen rechter verkocht; "Meneer de juug, ik moest wel, anders ziet ze mij als platbroek en denkt ze dat ik niet van haar houd".

En nee, dat is niet de reden waarom Turken & meerbepaald Marokkanen hun bruiden uit thuisland halen.
Daar is nog 'n andere reden voor. De reden waarom jij hier tegen òns loopt te zedenpreken.
De andere reden is Islam natuurlijk, maar moesten Belgische vrouwen minder vervelend zijn zouden er veel meer gemengde huwelijken zijn. Zoals ik al zei in landen als Rusland trouwen Arabische studenten meestal met een Russische, op die manier worden ze volledig geïntegreerd in de Russische cultuur. Hier gebeurt dat ook, maar veel zeldzamer.

Probleem is dat Afrikaanse soms in een furie veranderen, maar over het algemeen veel gemakkelijker in de omgang zijn dan Vlaamse of Belgische.
Hier wordt niet gegooid of geslagen, enfin meestal niet, maar er is wel constant gevit en woordenwisselingen, en giftige opmerkingen. Persoonlijk vind ik dat uitputtender en stresserender dan af en toe (niet dagelijks of wekelijks natuurlijk) eens een stevige ruzie.

Ik zou niet weten waarom ik Belgische vrouwen zou moeten slaan want die vallen mij ook niet aan. Maar al die constante opmerkingen en dat gezaag laten me ook niet onbetuigd. Ik reageer daarop door lelijke dingen terug te zeggen, en daar kunnen Belgische vrouwen al helemaal niet tegen, dan escaleert alles en eindigt de relatie vlug. Heb dat al enkele malen meegemaakt en er m'n conclusies uit getrokken dat een Belgische niets voor mij is.
tomm is nu online  
Oud 7 september 2016, 12:06   #1693
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
De andere reden is Islam natuurlijk, maar moesten Belgische vrouwen minder vervelend zijn zouden er veel meer gemengde huwelijken zijn. Zoals ik al zei in landen als Rusland trouwen Arabische studenten meestal met een Russische, op die manier worden ze volledig geïntegreerd in de Russische cultuur. Hier gebeurt dat ook, maar veel zeldzamer.

Probleem is dat Afrikaanse soms in een furie veranderen, maar over het algemeen veel gemakkelijker in de omgang zijn dan Vlaamse of Belgische.
Hier wordt niet gegooid of geslagen, enfin meestal niet, maar er is wel constant gevit en woordenwisselingen, en giftige opmerkingen. Persoonlijk vind ik dat uitputtender en stresserender dan af en toe (niet dagelijks of wekelijks natuurlijk) eens een stevige ruzie.

Ik zou niet weten waarom ik Belgische vrouwen zou moeten slaan want die vallen mij ook niet aan. Maar al die constante opmerkingen en dat gezaag laten me ook niet onbetuigd. Ik reageer daarop door lelijke dingen terug te zeggen, en daar kunnen Belgische vrouwen al helemaal niet tegen, dan escaleert alles en eindigt de relatie vlug. Heb dat al enkele malen meegemaakt en er m'n conclusies uit getrokken dat een Belgische niets voor mij is.
Waarom wil jij met alle geweld gemengde huwelijken opdringen?
Kan of wil jij niet begrijpen dat er mensen zijn die zich daar niet door aangetrokken voelen?
Als mensen niet willen of kunnen integreren zullen ze dat ook niet doen met 'n autochtone partner (hier bij ons), integendeel, zij (de autochtone partner) dienen zich aan hùn cultuur aan te passen/te bekeren.

Doe met jouw (privé) leven wat jij wil tomm, belangrijkste is dat je gelukkig bent en je er goed bij voelt.
Maar hou je morele zedenpreken voor jezelf, want de enige reden waarom die mohamedanen zich - vermeend - aangepast/geïntegreerd hebben/zijn in die landen is repressie. Niks anders. Niet uit eigen goodwill, nèrgens.
En om de haverklap 'racist' roepen maakt je ook niet geloofwaardiger, 't toont enkel maar je machteloosheid aan.
Zìj zijn de nieuwelingen, zìj hebben ervoor gekozen in onze landen te wonen, zìj zijn degenen die zich dienen aan te passen, en net als alice zegt, wìj gaan geen toegevingen doen en over verworven rechten & vrijheden wordt niet onderhandeld, tenzij om ze te verbeteren of uit te breiden, daar is te hard voor gevochten
SDX is offline  
Oud 7 september 2016, 12:11   #1694
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Je spreekt jezelf tegen tomm.
Met stenen, asbakken, glas/glazen(?) gooien, (vechten uit jaloersheid als ze denkt dat je naar 'n andere vrouw gekeken hebt) is nog 'n graad erger dan 'gewoon' bazig & bezitterig zijn.
Dat is bazig & bezitterig zijn èn daarbovenop gewelddadig.

Nu wil ik niet beweren dat er bij ons geen partnergeweld bestaat, overal ter wereld bestaat dat, maar ik heb bij ons nog niet veel lieden meegemaakt die dat wilden verkopen als cultuur, of als ultiem bewijs van passionele liefde.

Nee tomm, jij mept gewoon terug en laat d�*t nu net iets zijn dat westerse vrouwen ontgroeid zijn, ze laten zich niet zo snel of graag meer meppen.
Krijg je ook aan geen rechter verkocht; "Meneer de juug, ik moest wel, anders ziet ze mij als platbroek en denkt ze dat ik niet van haar houd".

En nee, dat is niet de reden waarom Turken & meerbepaald Marokkanen hun bruiden uit thuisland halen.
Daar is nog 'n andere reden voor. De reden waarom jij hier tegen òns loopt te zedenpreken.
Jaja. Maar het is de staat die altijd de kant van de vrouwen kiest hier. Mannen zijn veelal "bankautomaten" die op elk moment gedumpt kunnen worden als Mevrouw toertjes het niet zint. En de staat moedigt slechte partnerkeuzes aan. Ofwel willen ze een rijke "bankautomaat" (golddiggers) ofwel spelen ze het slachtoffer en de staat als "bankautomaat". Maar onafhankelijkheid is wel het laatste waar ze aan denken. Dan moet je dat ook doortrekken en mogen mannen ook meer in de pap te brokken hebben.

En als je zegt dat door het feminisme jullie je eigen boontjes kunnen doppen, zijn ze selectief doof.

Ik snap dat ook wel ze willen payback voor hun onderdrukking. Maar het is zoals "tomm" zegt de andere kant aan het opgaan....
TV-verslaafde is offline  
Oud 7 september 2016, 12:12   #1695
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

Communisten willen het Westen d.m.v. invasie in de berm gooien.
Daar zijn ze aardig in geslaagd.
__________________
Ex Gladio Libertas
Gamla is offline  
Oud 7 september 2016, 12:15   #1696
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

We zijn niet eens aan een deftig verzet begonnen. De Westerse geest ontwaakt in een nieuwe realiteit. Je moet dat even tijd geven Gamla, de Westerse molen maalt traag, maar genadeloos naar het doel.
Tijd dat wij allen een gezamelijk doel dienen.
Migratiestop, grenzen toe, deportaties, afschaffing godsdienstvrijheid, secularisme, republiek.
Peche is offline  
Oud 7 september 2016, 12:15   #1697
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

We zijn niet eens aan een deftig verzet begonnen. De Westerse geest ontwaakt in een nieuwe realiteit. Je moet dat even tijd geven Gamla, de Westerse molen maalt traag, maar genadeloos naar het doel.
Tijd dat wij allen een gezamelijk doel dienen.
Migratiestop, grenzen toe, deportaties, afschaffing godsdienstvrijheid, secularisme, republiek.
Peche is offline  
Oud 7 september 2016, 12:32   #1698
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Jaja. Maar het is de staat die altijd de kant van de vrouwen kiest hier. Mannen zijn veelal "bankautomaten" die op elk moment gedumpt kunnen worden als Mevrouw toertjes het niet zint. En de staat moedigt slechte partnerkeuzes aan. Ofwel willen ze een rijke "bankautomaat" (golddiggers) ofwel spelen ze het slachtoffer en de staat als "bankautomaat". Maar onafhankelijkheid is wel het laatste waar ze aan denken. Dan moet je dat ook doortrekken en mogen mannen ook meer in de pap te brokken hebben.

En als je zegt dat door het feminisme jullie je eigen boontjes kunnen doppen, zijn ze selectief doof.

Ik snap dat ook wel ze willen payback voor hun onderdrukking. Maar het is zoals "tomm" zegt de andere kant aan het opgaan....
Ik moet niet weten van 3rd wave feminism, dat zijn doorgeslagen zottinnen die elk gevoel met de werkelijkheid verloren hebben, totaal de pedalen kwijt zijn vechtende tegen vermeend & zelfverzonnen onrecht & ongelijkheid, waar onze voormoeders, de èchte feministen die streden tegen ècht onrecht en ongelijkheid, zich in hun graven voor zouden schamen.

https://youtu.be/GpJ7kBtD7Rw
Vanaf minuut 3.
SDX is offline  
Oud 7 september 2016, 12:32   #1699
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.160
Standaard

SDX
Waarom wil jij met alle geweld gemengde huwelijken opdringen?
Kan of wil jij niet begrijpen dat er mensen zijn die zich daar niet door aangetrokken voelen?
Als mensen niet willen of kunnen integreren zullen ze dat ook niet doen met 'n autochtone partner (hier bij ons), integendeel, zij (de autochtone partner) dienen zich aan hùn cultuur aan te passen/te bekeren.


Dat is meestal niet zo, meestal integreert degene die uit een andere cultuur komt. Nooit volledig natuurlijk, en dat hoeft ook niet. Huwelijken waarbij de Belgische vrouw moslim moeten worden, DAAR ben ik een tegenstander van, dat is het ongewenste soort gemengde huwelijken. Echter slechts een kleine minderheid daarvan.
Gemengde huwelijken zijn de sleutel tot integratie. Dat zag je bij Italianen, Polen, etc. die zich hier 60 jaar geleden of langer vestigden. En zie je ook met de Indonesiërs in Nederland. Nederland staat op dat vlak opnieuw lichtjaren voor op België. Ga naar Rotterdam of Den Haag en je ziet de gekste mixen, Marokkaans-Surinaams, Indonesisch-Nederlands-Afrikaans, Pools-Antillaans, etc. De voertaal is Nederlands, en de cultuur grotendeels Nederlands. De Nederlandse cultuur heeft ook zaken overgenomen, zo bvb. de Indonesische rijsttafel of sambal zijn deel gaan uitmaken van de Nederlandse keuken. (de oorspronkelijke Nederlandse keuken was nogal beperkt, dat zal er ook wel mee te maken hebben)

Ook de eerste Afrikaanse migranten vanaf de jaren 50 (toen nog zeldzaam) trouwden uiteindelijk een Belgisch meisje. In Brussel heb je een aantal bejaarde mulatten die in België geboren zijn. Meestal namen ze de naam van de Belgische ouder aan, om beter te kunnen integreren.




Citaat:
Doe met jouw (privé) leven wat jij wil tomm, belangrijkste is dat je gelukkig bent en je er goed bij voelt.
Maar hou je morele zedenpreken voor jezelf
Ik krijg hier verwijten naar m'n hoofd geslingerd hé...


Citaat:
, want de enige reden waarom die mohamedanen zich - vermeend - aangepast/geïntegreerd hebben/zijn in die landen is repressie. Niks anders. Niet uit eigen goodwill, nèrgens.
Indonesiërs zijn grotendeels ook islamieten die hebben zich uitstekend aangepast in Nederland en het aantal gemengde huwelijken is erg groot. Zelfs Geert Wilders heeft Indonesisch bloed in zich, net als heel wat andere "echte" Nederlanders.


Citaat:
En om de haverklap 'racist' roepen maakt je ook niet geloofwaardiger, 't toont enkel maar je machteloosheid aan.
Als je iedereen over dezelfde kam scheert en zegt dat Marokkanen niet kunnen integreren, ben je inderdaad racist. Bepaalde aspecten van hun cultuur bekritiseren is geen racisme, iedereen en de hele cultuur verwerpen wel.


Citaat:
Zìj zijn de nieuwelingen, zìj hebben ervoor gekozen in onze landen te wonen, zìj zijn degenen die zich dienen aan te passen, en net als alice zegt, wìj gaan geen toegevingen doen en over verworven rechten & vrijheden wordt niet onderhandeld, tenzij om ze te verbeteren of uit te breiden, daar is te hard voor gevochten
Als wij geen moeite doen om hen welkom te heten in onze maatschappij (en dan niet enkel van overheidswege) zal er niet geïntegreerd worden, en zal de boel verder escaleren. En ze zullen NIET weg gaan. U kunt principieel bij uw standpunt blijven en geen enkele toegeving doen, uw kop in het zand steken, maar dan krijgen we meer extremisme, meer criminaliteit, meer terroristische aanslagen, meer zwarte scholen, meer spanningen.
tomm is nu online  
Oud 7 september 2016, 12:37   #1700
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.160
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Communisten willen het Westen d.m.v. invasie in de berm gooien.
Daar zijn ze aardig in geslaagd.
Communisten hebben helemaal niets te zien met de migratieproblemen in het Westen. In de DDR en Tsjechië werden ook gastarbeiders geïnviteerd, Vietnamezen. Die zijn perfect geïntegreerd in deze maatschappijen.
tomm is nu online  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:55.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be