Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 7 september 2016, 12:51   #1701
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.153
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Jaja. Maar het is de staat die altijd de kant van de vrouwen kiest hier. Mannen zijn veelal "bankautomaten" die op elk moment gedumpt kunnen worden als Mevrouw toertjes het niet zint. En de staat moedigt slechte partnerkeuzes aan. Ofwel willen ze een rijke "bankautomaat" (golddiggers) ofwel spelen ze het slachtoffer en de staat als "bankautomaat". Maar onafhankelijkheid is wel het laatste waar ze aan denken. Dan moet je dat ook doortrekken en mogen mannen ook meer in de pap te brokken hebben.

En als je zegt dat door het feminisme jullie je eigen boontjes kunnen doppen, zijn ze selectief doof.

Ik snap dat ook wel ze willen payback voor hun onderdrukking. Maar het is zoals "tomm" zegt de andere kant aan het opgaan....
Maar Belgische (Franse, etc.) mannen doen daar ook aan mee, gaan daarin mee. Gelijke rechten en plichten wil zeggen evenveel betalen, en ook dezelfde rechten wat de kinderen betreft, in het geval van scheiding bvb.
Zoals ik al zei ik heb veel Belgische vriendinnen. Soms vragen ze me of ik homo ben omdat ik nooit een poging doe. Ik zeg dat ik zie hoe ze hun vriendjes en mannen behandelen en dan al geen zin meer heb. Maar eens de 35 voorbij worden ze bang, dat ze alleen oud zullen worden. Ze zeggen dat al die buitenlandse hun mannen "afnemen", ik zeg dat ze eerst eens iets moeten doen aan hun verwende prinsesje mentaliteit, maar zoiets veranderen is natuurlijk moeilijk. Natuurlijk zijn er gelukkig uitzonderingen. En dat zijn de vrouwen die meestal tot hun oude dag samenblijven en gelukkig zijn. (tenzij de man zich helemaal wegcijfert in de relatie, dat zie je ook, is even zielig als toen de vrouw dagelijks geslagen werd door haar man maar om economische redenen bij hem moest blijven zoals je enkele generaties geleden zag)
tomm is offline  
Oud 7 september 2016, 12:57   #1702
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
SDX
Waarom wil jij met alle geweld gemengde huwelijken opdringen?
Kan of wil jij niet begrijpen dat er mensen zijn die zich daar niet door aangetrokken voelen?
Als mensen niet willen of kunnen integreren zullen ze dat ook niet doen met 'n autochtone partner (hier bij ons), integendeel, zij (de autochtone partner) dienen zich aan hùn cultuur aan te passen/te bekeren.


Dat is meestal niet zo, meestal integreert degene die uit een andere cultuur komt. Nooit volledig natuurlijk, en dat hoeft ook niet. Huwelijken waarbij de Belgische vrouw moslim moeten worden, DAAR ben ik een tegenstander van, dat is het ongewenste soort gemengde huwelijken. Echter slechts een kleine minderheid daarvan.
Gemengde huwelijken zijn de sleutel tot integratie. Dat zag je bij Italianen, Polen, etc. die zich hier 60 jaar geleden of langer vestigden. En zie je ook met de Indonesiërs in Nederland. Nederland staat op dat vlak opnieuw lichtjaren voor op België. Ga naar Rotterdam of Den Haag en je ziet de gekste mixen, Marokkaans-Surinaams, Indonesisch-Nederlands-Afrikaans, Pools-Antillaans, etc. De voertaal is Nederlands, en de cultuur grotendeels Nederlands. De Nederlandse cultuur heeft ook zaken overgenomen, zo bvb. de Indonesische rijsttafel of sambal zijn deel gaan uitmaken van de Nederlandse keuken. (de oorspronkelijke Nederlandse keuken was nogal beperkt, dat zal er ook wel mee te maken hebben)

Ook de eerste Afrikaanse migranten vanaf de jaren 50 (toen nog zeldzaam) trouwden uiteindelijk een Belgisch meisje. In Brussel heb je een aantal bejaarde mulatten die in België geboren zijn. Meestal namen ze de naam van de Belgische ouder aan, om beter te kunnen integreren.






Ik krijg hier verwijten naar m'n hoofd geslingerd hé...




Indonesiërs zijn grotendeels ook islamieten die hebben zich uitstekend aangepast in Nederland en het aantal gemengde huwelijken is erg groot. Zelfs Geert Wilders heeft Indonesisch bloed in zich, net als heel wat andere "echte" Nederlanders.




Als je iedereen over dezelfde kam scheert en zegt dat Marokkanen niet kunnen integreren, ben je inderdaad racist. Bepaalde aspecten van hun cultuur bekritiseren is geen racisme, iedereen en de hele cultuur verwerpen wel.




Als wij geen moeite doen om hen welkom te heten in onze maatschappij (en dan niet enkel van overheidswege) zal er niet geïntegreerd worden, en zal de boel verder escaleren. En ze zullen NIET weg gaan. U kunt principieel bij uw standpunt blijven en geen enkele toegeving doen, uw kop in het zand steken, maar dan krijgen we meer extremisme, meer criminaliteit, meer terroristische aanslagen, meer zwarte scholen, meer spanningen.
- Nee dat is niet zo. Italianen, Polen ed kan je niet vergelijken met mohamedaanhangers. Wilders is geen modlim, islam staat zijn integratie niet in de weg.

- Je begint zelf over je huishoudperikelen, niet te verwonderen dat daar eens lachwekkend over gedaan wordt, maar tenslotte ben jij degene die bepaalt hoe jij je leven wil leiden.

- Dat heb je mij nooit zien schrijven over alle Marokkanen, integendeel; 't is niet hun Marokkaan-zijn dat verhindert zich te integreren, maar wel hun moslim-zijn, omdat de doctrine dat nu eenmaal voorschrijft.
Betekent echter niet dat elke moslim zich daaraan houdt, maar zal niet tot nauwelijks reageren of ageren tegen anderen die de doctrine wèl opvolgen.

- Ik denk en vind dat er al tal van decennia moeite genoeg gedaan is om hen te verwelkomen in onze maatschappij, méér dan voor om 't even welke andere groep immigranten. Er werd hen alle kansen geboden, vaak zelfs meer kansen, voordelen, positieve discriminatie dan de autochtoon ooit werd vergund.
't Is nu de allerhoogste tijd om dat te retourneren, indien niet kan je niet verlangen dat ze welkom blìjven.
Laat dus maar komen; die radicalisering, extremisme, criminaliteit etc etc, toont perfect de ware aard van 't beestje, weet je meteen welk vlees je in de kuip hebt.
Lijkt wel 'n bedreiging; "Als ik m'n zinnetje niet krijg, niet op mijn eisen ingegaan wordt, jullie niet lief & onderdanig zijn, ga ik hele stoute dingen doen"!
Rot eens lekker op dan, als je je niet normaal kan gedragen, zo simpel is dat.
Eieren genoeg èn lang genoeg onder gelegd.

Ik moet sowieso niks van islam weten, door mijn strot douwt niemand die doodscultus.
SDX is offline  
Oud 7 september 2016, 12:58   #1703
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.153
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
We zijn niet eens aan een deftig verzet begonnen. De Westerse geest ontwaakt in een nieuwe realiteit. Je moet dat even tijd geven Gamla, de Westerse molen maalt traag, maar genadeloos naar het doel.
Tijd dat wij allen een gezamelijk doel dienen.
Migratiestop, grenzen toe, deportaties, afschaffing godsdienstvrijheid, secularisme, republiek.
Van België, Frankrijk, Nederland, GB, etc. kun je geen monoculturele maatschappij meer maken, het is te laat. Zelfs als Le Pen, etc. aan de macht komen, zullen die er enkel voor zorgen dat er minder vluchtelingen binnenstromen, en (hopelijk) de radicale Islamitische strekkingen aanpakken. Maar Frankrijk, NEderland, etc. zal nog steeds 10% moslims kennen, veel meer in de grote steden.
Op zich is daar ook niets verkeerds mee. Le Pen echter ziet beter dan Uzelf in dat het stom is alle moslims te stigmatiseren, enkele de radicale, bvb. deze die de "burkini" dragen.(wordt trouwens in islamitische landen als Egypte zelf ook veroordeeld door gematigde moslims, die de kwalijke evolutie in hun land de laatste decennia met lede ogen aanzien)
tomm is offline  
Oud 7 september 2016, 12:58   #1704
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Lijkt wel 'n bedreiging; "Als ik m'n zinnetje niet krijg, niet op mijn eisen ingegaan wordt, jullie niet lief & onderdanig zijn, ga ik hele stoute dingen doen"!
Dat heeft men ook gedaan en de regering pamperde rustig verder.
Angsthazen.
Peche is offline  
Oud 7 september 2016, 13:05   #1705
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Communisten hebben helemaal niets te zien met de migratieproblemen in het Westen. In de DDR en Tsjechië werden ook gastarbeiders geïnviteerd, Vietnamezen. Die zijn perfect geïntegreerd in deze maatschappijen.
Klopt. De rechtse kapitalisten proberen hun problemen af te schuiven op de communisten en op links in het algemeen, maar de communisten hebben er niets mee te maken! Waar communisten beroep hebben gedaan op gastarbeiders hebben zij de boel wél goed georganiseerd zodat er geen etnische minderheden en ghetto's ontstaan, hoogstens etnische gemeenschappen. Het is in het kapitalisme waar men alleen oog heeft op korte-termijn winst dat er zulke wantoestanden ontstaan.
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline  
Oud 7 september 2016, 13:15   #1706
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.153
Standaard

SDX
Citaat:
Nee dat is niet zo. Italianen, Polen ed kan je niet vergelijken met mohamedaanhangers. Wilders is geen modlim, islam staat zijn integratie niet in de weg.
toch was er toen ook veel racisme tegen hen, en zei men toen dat deze mensen zich nooit zouden kunnen integreren.

Citaat:
- Dat heb je mij nooit zien schrijven over alle Marokkanen, integendeel; 't is niet hun Marokkaan-zijn dat verhindert zich te integreren, maar wel hun moslim-zijn, omdat de doctrine dat nu eenmaal voorschrijft.
Betekent echter niet dat elke moslim zich daaraan houdt, maar zal niet tot nauwelijks reageren of ageren tegen anderen die de doctrine wèl opvolgen.
Je hebt vele soorten moslim, nergens staat dat ze een hoofddoek moeten dragen bvb. in de Koran. Net als je vele soorten christenen hebt.
Je ziet daarentegen dat in sommige islamitische landen er veel minder sluiers gedragen wordt dan hier. Dus is er niet alleen iets mis met integratie, maar vooral met toegenomen radicalisering. Uiteraard is radicalisering de doodssteek voor integratie. De vraag is, waarom zijn onze moslims dikwijls geradicaliseerder dan in veel moslimlanden?

Citaat:

- Ik denk en vind dat er al tal van decennia moeite genoeg gedaan is om hen te verwelkomen in onze maatschappij, méér dan voor om 't even welke andere groep immigranten. Er werd hen alle kansen geboden, vaak zelfs meer kansen, voordelen, positieve discriminatie dan de autochtoon ooit werd vergund.
Nu zie je het zeer eenzijdig, officieel waren er wel enkele maatregelen, maar ze werden nooit goed begeleid en de autochtone bevolking bleef vijandig.


Citaat:
't Is nu de allerhoogste tijd om dat te retourneren, indien niet kan je niet verlangen dat ze welkom blìjven.
Ze zijn Belgen en vele zijn in België geboren. Ze gaan niet meer terug, en deporteren kan enkel als er hier een fascistisch of militair bewind aan de macht komt, dat zie ik nog zo gauw niet gebeuren.
Gewoon meer moeite doen om hen te integreren, en radicalisering tegengaan is de enige realistische oplossing.





Citaat:
Laat dus maar komen; die radicalisering, extremisme, criminaliteit etc etc, toont perfect de ware aard van 't beestje, weet je meteen welk vlees je in de kuip hebt.
Ik zit daar niet op te wachten.
Ik wil een maatschappij met minder aanslagen en spanningen, niet meer.

Citaat:
Lijkt wel 'n bedreiging; "Als ik m'n zinnetje niet krijg, niet op mijn eisen ingegaan wordt, jullie niet lief & onderdanig zijn, ga ik hele stoute dingen doen"!
Het is gewoon de realiteit. Lief en onderdanig doen moet niet, mag ook niet.
Gewoon een duidelijk beleid: wie zich integreert moet beloond worden, wie radicaliseert gestraft. Maar als je alle moslims en andere minderheden van je vervreemdt, en totaal niets doet om radicalisering te stoppen, dan loopt het slecht af. Zoals je ook ziet in het zuiden van de VS, en dat zijn GEEN moslims.



Citaat:
Ik moet sowieso niks van islam weten, door mijn strot douwt niemand die doodscultus.
Dat is uw keuze, maar ondertussen is 8% van de Belgische bevolking moslim, dat is een feit. We kunnen het ontkennen, of we kunnen samenwerken met gematigde islamieten tegen de radicalen die onze maatschappij kapot willen.
tomm is offline  
Oud 7 september 2016, 13:18   #1707
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Klopt. De rechtse kapitalisten proberen hun problemen af te schuiven op de communisten en op links in het algemeen, maar de communisten hebben er niets mee te maken! Waar communisten beroep hebben gedaan op gastarbeiders hebben zij de boel wél goed georganiseerd zodat er geen etnische minderheden en ghetto's ontstaan, hoogstens etnische gemeenschappen. Het is in het kapitalisme waar men alleen oog heeft op korte-termijn winst dat er zulke wantoestanden ontstaan.
Wie ben jij eigenlijk. Meen je dat nu echt of zit je er mee te lachen.
Eerlijk wezen. Wees geen Termont.
__________________
Ex Gladio Libertas
Gamla is offline  
Oud 7 september 2016, 13:22   #1708
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.153
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Klopt. De rechtse kapitalisten proberen hun problemen af te schuiven op de communisten en op links in het algemeen, maar de communisten hebben er niets mee te maken! Waar communisten beroep hebben gedaan op gastarbeiders hebben zij de boel wél goed georganiseerd zodat er geen etnische minderheden en ghetto's ontstaan, hoogstens etnische gemeenschappen. Het is in het kapitalisme waar men alleen oog heeft op korte-termijn winst dat er zulke wantoestanden ontstaan.
Migratie hier heeft veel, eigenlijk alles, te zien met kapitalisme en kolonialisme. Goedkope arbeidskrachten, en de Congolezen hebben nooit gevraagd dat wij hen zouden koloniseren. Idem dito de Algerijnen door Frankrijk.

De Vietnamezen werden goed geïntegreerd. De communisten voerden een heel strikte migratiepolitiek, om mistoestanden te vermijden.

Het probleem van de zigeuners konden ze niet oplossen, maar dat kan het Westen ook niet.
tomm is offline  
Oud 7 september 2016, 13:29   #1709
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Migratie hier heeft veel, eigenlijk alles, te zien met kapitalisme en kolonialisme. Goedkope arbeidskrachten, en de Congolezen hebben nooit gevraagd dat wij hen zouden koloniseren. Idem dito de Algerijnen door Frankrijk.

De Vietnamezen werden goed geïntegreerd. De communisten voerden een heel strikte migratiepolitiek, om mistoestanden te vermijden.

Het probleem van de zigeuners konden ze niet oplossen, maar dat kan het Westen ook niet.
Is het nu een invasie, Tomm? Een vrijmetselaar liet me een wijsvingertje zien.
Ik mocht dus de waarheid niet zeggen.
__________________
Ex Gladio Libertas
Gamla is offline  
Oud 7 september 2016, 14:03   #1710
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.790
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Van België, Frankrijk, Nederland, GB, etc. kun je geen monoculturele maatschappij meer maken, het is te laat. Zelfs als Le Pen, etc. aan de macht komen, zullen die er enkel voor zorgen dat er minder vluchtelingen binnenstromen, en (hopelijk) de radicale Islamitische strekkingen aanpakken. Maar Frankrijk, NEderland, etc. zal nog steeds 10% moslims kennen, veel meer in de grote steden.
Gemiddeld aantal moslims in Nederland is nu 6 %, inclusief de grote steden dus.
bron cbs.nl
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline  
Oud 7 september 2016, 14:41   #1711
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Gemiddeld aantal moslims in Nederland is nu 6 %, inclusief de grote steden dus.
bron cbs.nl
Zelfs dat is teveel. 0% is het streefdoel.
Peche is offline  
Oud 7 september 2016, 16:14   #1712
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Maar Belgische (Franse, etc.) mannen doen daar ook aan mee, gaan daarin mee. Gelijke rechten en plichten wil zeggen evenveel betalen, en ook dezelfde rechten wat de kinderen betreft, in het geval van scheiding bvb.
Zoals ik al zei ik heb veel Belgische vriendinnen. Soms vragen ze me of ik homo ben omdat ik nooit een poging doe. Ik zeg dat ik zie hoe ze hun vriendjes en mannen behandelen en dan al geen zin meer heb. Maar eens de 35 voorbij worden ze bang, dat ze alleen oud zullen worden. Ze zeggen dat al die buitenlandse hun mannen "afnemen", ik zeg dat ze eerst eens iets moeten doen aan hun verwende prinsesje mentaliteit, maar zoiets veranderen is natuurlijk moeilijk. Natuurlijk zijn er gelukkig uitzonderingen. En dat zijn de vrouwen die meestal tot hun oude dag samenblijven en gelukkig zijn. (tenzij de man zich helemaal wegcijfert in de relatie, dat zie je ook, is even zielig als toen de vrouw dagelijks geslagen werd door haar man maar om economische redenen bij hem moest blijven zoals je enkele generaties geleden zag)
Het is nooit hun schuld en verantwoordelijkheid. Alles is de schuld en verantwoordelijkheid van mannen. Maar ondertussen wel het feminisme promoten; volledige verantwoordelijkheid van vrouwen voor hun daden. Het is gewoon hypocriet....
TV-verslaafde is offline  
Oud 7 september 2016, 16:31   #1713
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Moesten Belgische vrouwen minder bazig en bezitterig zijn, zou ik een Belgische nemen, daar heb je ook mooie en intelligente meisjes tussen zitten. Maar het is de cultuur en opvoeding die het verpest.
Nee, we moeten niet terug naar de "male pig society" maar zoals het nu is is het ook niet goed.
Zoals ik al zei ik ben het er volledig mee eens dat de man zijn verantwoordelijkheid in het huishouden neemt, maar bij scheiding kan de vrouw dan niet langer de kinderen claimen "omdat ze de moeder is". De privileges van vroeger willen ze nog wel (zoals de man die betaalt voor alles) maar de voordelen van emancipatie dan weer wel. Dat kan niet, ofwel zijn man en vrouw gelijk, ofwel niet. Dat is er mis met de westerse maatschappij. (ook een van de voornaamste redenen waarom Marokkanen, Turken, etc. importbruiden nemen uit het land van origine)
Vrouwen claimen kinderen niet, co ouderschap is de regel tenzij kinderen erg jong zijn, of ouder dan 12 en heel duidelijk aangeven niet bij een van de ouders te willen blijven en dit gemotiveerd kan worden.
Vrouwen betalen evengoed alimentatie, dan mannen doen wanneer bijvoorbeeld de kinderen meer bij de vader dan de moeder zijn.

U vertelt dus gewoon bullshit, ratelt maar wat en bent zo degenererend over alles wat geen asbakken gooit, dat het lachwekkend wordt.
Nee, Marokkanen en Turken trouwen niet met nicht of neef of ander uitgezocht lid van familie of vriendenkring, omdat partners hier" verpest zijn" ook al maken ze dit graag wijs, maar wel omdat dan weer iemand aan verblijfsdocumenten kom.Economische migratie dus. Liever een leren bankstel dan een geit, begrijpt u?
alice is offline  
Oud 7 september 2016, 16:35   #1714
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Pakt u 'n Afrikaanse, net als tomm, die zijn niet bezitterig.
Die gooien aleen maar met stenen, asbakken, gla(s)(zen), en gij moogt gewoon terugmeppen, is da niks? Da's cultuurverantwoord.
Goeie opmerking!
Het verschil is echter de economische onafhankelijkheid van vrouwen hier, mannen zijn niet per definitie nodig om zelfstandig te zijn.
Blijkbaar zit dit menig man nogal dwars?
alice is offline  
Oud 7 september 2016, 16:45   #1715
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Goeie opmerking!
Het verschil is echter de economische onafhankelijkheid van vrouwen hier, mannen zijn niet per definitie nodig om zelfstandig te zijn.
Blijkbaar zit dit menig man nogal dwars?
Ja, dat zit menig man nogal dwars.
Is dat een tikfout of ben je een Limburgse.
__________________
Ex Gladio Libertas
Gamla is offline  
Oud 7 september 2016, 16:47   #1716
Carmagnole
Banneling
 
 
Geregistreerd: 20 juni 2014
Locatie: Europa der volkeren. Ideologie: wantrouw iedereen.
Berichten: 1.498
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Ja, dat zit menig man nogal dwars.
Is dat een tikfout of ben je een Limburgse.
Zit dat jou dwars? Jij hebt meer dan gewoon een tikfout in je gebruikersnaam.
Carmagnole is offline  
Oud 7 september 2016, 18:26   #1717
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.790
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Zelfs dat is teveel. 0% is het streefdoel.
Dat is uw streefdoel.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline  
Oud 7 september 2016, 18:35   #1718
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Dat is uw streefdoel.
Er moeten er in ieder geval niet meer bij. Verder moeten wij stoppen met subsidie voor moskeeen (maar ook voor kerken en synagogen). Religie moet een hobby stempel krijgen.
Nietzsche is offline  
Oud 7 september 2016, 20:55   #1719
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.471
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Zelfs dat is teveel. 0% is het streefdoel.
Inderdaad, 0% islamieten is het streefdoel.
Skobelev is nu online  
Oud 8 september 2016, 11:06   #1720
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.103
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Inderdaad, 0% islamieten is het streefdoel.
Het streefdoel is dat moslims zich aan de wetten houden van het land waar ze in leven.

citaat NRC:
Moslimfundamentalisme is in West-Europa niet een marginaal fenomeen, zoals vaak wordt gedacht. Uit onderzoek in Nederland en
vijf andere Europese landen blijkt nu dat tweederde van de ondervraagde moslims hun religieuze wetten belangrijker vinden dat de wetten van de landen waarin zij leven.

Driekwart vindt daarnaast dat de Koran maar op een manier kan worden geïnterpreteerd. Bovendien zijn Nederlandse moslims strikter in de leer dan bijvoorbeeld moslims in Duitsland.

Socioloog Ruud Koopmans, directeur van de onderzoeksgroep migratie van het WZB onderzoekscentrum in Berlijn die deze gegevens deze week publiceerde, noemt dat verschil tussen Nederlandse en Duitse moslims opmerkelijk. Het logenstraft namelijk het heersende idee dat fundamentalisme een reactie zou zijn op institutionele uitsluiting, zo legt hij vandaag uit in NRC Handelsblad:

Enquête onder negenduizend Turkse en Marokkaanse migranten

Het onderzoek is gebaseerd op een bredere telefonische enquête onder negenduizend Turkse en Marokkaanse migranten en drieduizend autochtonen als vergelijkingsgroep naar gevolgen van arbeidsmigratie in 2008 in Nederland, Duitsland, Frankrijk, België, Oostenrijk en Zweden.

Koopmans waarschuwt in het vraaggesprek met deze krant dat fundamentalistische opvattingen meestal samenhangen met een vijandig beeld van bijvoorbeeld homoseksuelen en joden

https://www.nrc.nl/nieuws/2013/12/13...omeen-a1428894

Laatst gewijzigd door cato : 8 september 2016 om 11:08.
cato is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:41.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be