Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 november 2012, 10:03   #161
DeProf_eet
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 april 2012
Berichten: 4.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Het mijden van mannen in een fitness is trouwens geen discriminatie in mijn ogen, maar een bescherming van de vrouw en van het gezinsleven.
Dat ze maar niet in fitnessclub komen die nu zgz voor beide geslachten is. Ik blijf weg uit fitnessclubs omdat ik die vette kwallen niet wil zien.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2012, 18:00   #162
DeProf_eet
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 april 2012
Berichten: 4.769
Standaard

Oh ja, en ondertussen word ik zelf maar vetter en vetter omdat die troela's niet wegblijven uit die clubs. Bah!
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2012, 12:34   #163
Nexer
Parlementslid
 
Nexer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2009
Berichten: 1.901
Standaard

Al 5 dagen niks meer. Niemand die iets kan inbrengen tegen de wet?

Het staat nog altijd open tot discussie wat dit "legitiem doel" van de fitness is, waardoor ze vonden dat deze scheiding gerechtvaardigd was. Ik vind dat er geen is. Iemand anders wel?
__________________
Citaat:
"The liberals of today are the tyrants of tomorrow."

"For all those upper/middle class academics, harassment means all those loud ordinary people, who smell bad, who talk dirty."
Nexer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2012, 23:38   #164
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nexer Bekijk bericht
Al 5 dagen niks meer. Niemand die iets kan inbrengen tegen de wet?
Slechts met veel verbeelding probeert u de wet te plooien in uw richting. Een fitnessclub kan moeiteloos een uurregeling uitwerken waarbij dan enkel vrouwen of dan enkel mannen welkom zijn. Dat is gewoon geen discriminatie naar de geldende wet.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2012, 23:42   #165
-Jo-
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 januari 2011
Locatie: Brugge
Berichten: 6.158
Standaard

En dus moeten er ook cafés / verenigingen /... mogelijk zijn waar je enkel als pakweg hetero-man lid kan van worden of als etnische Vlaming en waar dus respectievelijk homo's en vreemdelingen uitgesloten worden.

Of ligt dat plots wat moeilijker voor de profeten van de valse verscheidenheid?
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2012, 23:44   #166
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
En dus moeten er ook cafés / verenigingen /... mogelijk zijn waar je enkel als pakweg hetero-man lid kan van worden of als etnische Vlaming en waar dus respectievelijk homo's en vreemdelingen uitgesloten worden.

Of ligt dat plots wat moeilijker voor de profeten van de valse verscheidenheid?
Neen, wat mij betreft, moet dat allemaal mogelijk zijn. Waarom niet trouwens? De mens moet de vrijheid bezitten zichzelf te organiseren. Als hij onder gelijkgezinden, seksegenoten... wil verblijven, waarom niet?!
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2012, 00:10   #167
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
En dus moeten er ook cafés / verenigingen /... mogelijk zijn waar je enkel als pakweg hetero-man lid kan van worden of als etnische Vlaming en waar dus respectievelijk homo's en vreemdelingen uitgesloten worden.

Of ligt dat plots wat moeilijker voor de profeten van de valse verscheidenheid?
Ik vrees van wel ja maar u heeft gelijk, doe dan ook overal maar ineens een homouurtje...
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2012, 00:12   #168
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Neen, wat mij betreft, moet dat allemaal mogelijk zijn. Waarom niet trouwens? De mens moet de vrijheid bezitten zichzelf te organiseren. Als hij onder gelijkgezinden, seksegenoten... wil verblijven, waarom niet?!
Omdat dancings, sportclubs geen mensen mogen weigeren, zonder gegronde reden, dat heet discriminatie, ooit al van gehoord?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2012, 04:35   #169
Nexer
Parlementslid
 
Nexer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2009
Berichten: 1.901
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Slechts met veel verbeelding probeert u de wet te plooien in uw richting. Een fitnessclub kan moeiteloos een uurregeling uitwerken waarbij dan enkel vrouwen of dan enkel mannen welkom zijn. Dat is gewoon geen discriminatie naar de geldende wet.
Volkomen correct. Dat zei ik enkele pagina's terug reeds en u verklaarde mij zot.

En voor de zoveelste keer probeert ge uw standpunt te verdedigen met een voorbeeld dat niet ter zake doet.

Het gaat hier niet over wat andere fitnesscentra zouden kunnen doen.

Het gaat om wat dit specifieke centrum doet.

Uw vergelijk gaat nog altijd over fitnessclubs, het gaat nog altijd over mannen en vrouwen en het gaat nog altijd over toegang weigeren op basis van geslacht. Maar dan verandert ge aspect van de zaak en is het dezelfde niet meer.

Dat is de definitie van een stropopredenering(stro-pop-redenering): Bijna helemaal hetzelfde, maar in een bepaald aspect veranderd en dan toch beweren dat ge daarmee het originele ontkracht hebt, terwijl ge enkel uw ander geval ontkracht hebt.
__________________
Citaat:
"The liberals of today are the tyrants of tomorrow."

"For all those upper/middle class academics, harassment means all those loud ordinary people, who smell bad, who talk dirty."

Laatst gewijzigd door Nexer : 16 november 2012 om 04:39.
Nexer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2012, 04:41   #170
Nexer
Parlementslid
 
Nexer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2009
Berichten: 1.901
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Omdat dancings, sportclubs geen mensen mogen weigeren, zonder gegronde reden, dat heet discriminatie, ooit al van gehoord?
Is een fitness een sportclub? Dan zou er een clubverband moeten bestaan. Daar ben ik toch niet van op de hoogte.


Maar verder hebt ge gelijk.
__________________
Citaat:
"The liberals of today are the tyrants of tomorrow."

"For all those upper/middle class academics, harassment means all those loud ordinary people, who smell bad, who talk dirty."
Nexer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2012, 05:10   #171
Nexer
Parlementslid
 
Nexer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2009
Berichten: 1.901
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Neen, wat mij betreft, moet dat allemaal mogelijk zijn. Waarom niet trouwens? De mens moet de vrijheid bezitten zichzelf te organiseren. Als hij onder gelijkgezinden, seksegenoten... wil verblijven, waarom niet?!
Waarom niet, vraagt u? Omdat andere mensen ook verlangens hebben. En die kunnen anders zijn dan die van u. Tegenstrevend zelf. En dat is niet beter of slechter. Dat is anders.

Iedereen is gelijk en evenveel waard. Dat is een beginsel van onze samenleving. Dat houdt in dat uw wensen evenveel waard zijn als die van iemand anders. En dus, als iemand naar de fitness gaat en zich stoort aan de aanwezigheid van iemand anders, dan kunnen ze niet zomaar eventjes het recht krijgen die permanent toegang te weigeren tot alle faciliteiten. De wens van die eerste persoon, om te gaan fitnessen, wordt daarmee compleet van de tafel geveegd. Het belang van hun wensen is plots niet meer evenveel waard. En denksystemen waarbij mensen omwille van kenmerken waar ze geen controle over hebben, minder waard zijn, dat zijn de denksystemen die WOII gestart hebben.

Dit gaat niet over een clubje dat eens samenkomt, of een vakgroep waar je voorkennis voor nodig hebt, of een paar vriendinnen die eens een namiddag op stap willen. Dit gaat over mensen die willen fitnessen, die toegang geweigerd worden door andere mensen die ook willen fitnessen. Permanent.

Met als enige reden hun geslacht. De aanwezigheid van groep 1 maakt groep 2 oncomfortabel. En dus verwijdert men groep 1. En de wens van groep 1 om te mogen fitnessen? Die is plots ondergeschikt.

Zoiets doet een rechtvaardig mens niet.
__________________
Citaat:
"The liberals of today are the tyrants of tomorrow."

"For all those upper/middle class academics, harassment means all those loud ordinary people, who smell bad, who talk dirty."
Nexer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2012, 10:31   #172
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nexer Bekijk bericht
Is een fitness een sportclub? Dan zou er een clubverband moeten bestaan. Daar ben ik toch niet van op de hoogte.


Maar verder hebt ge gelijk.
Er worden toch bij mijn weten geen frieten gebakken maar gesport! Dus wat is er verkeerd aan dat een sportclub je noemen? Je moet toch lid worden voordat je er terecht kunt?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2012, 21:05   #173
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Omdat dancings, sportclubs geen mensen mogen weigeren, zonder gegronde reden, dat heet discriminatie, ooit al van gehoord?
Euh, ik geloof dat u eventjes niet volgt. De vraag was niet of het al dan niet overeenkomstig de wet is, maar wel of men de gevolgde redenering zou durven doortrekken. Ja, wat mij betreft.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2012, 21:06   #174
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nexer Bekijk bericht
Waarom niet, vraagt u? Omdat andere mensen ook verlangens hebben. En die kunnen anders zijn dan die van u. Tegenstrevend zelf. En dat is niet beter of slechter. Dat is anders.
Vrouwen kunnen inderdaad andere verlangens hebben dan de uwe. Ze willen onder vrouwen fitnessen. Zoals u zelf schrijft: dat is niet beter of slechter. Het is anders. Daarom is het enige antwoord: vrijheid!
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2012, 21:07   #175
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nexer Bekijk bericht
Zoiets doet een rechtvaardig mens niet.
Ik zie geen enkele gegronde reden waarom dit onrechtvaardig zou zijn. Het zijn legitieme verlangens.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2012, 00:17   #176
Fozzie
Minister-President
 
Fozzie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2005
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 4.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
En dus moeten er ook cafés / verenigingen /... mogelijk zijn waar je enkel als pakweg hetero-man lid kan van worden of als etnische Vlaming en waar dus respectievelijk homo's en vreemdelingen uitgesloten worden.

Of ligt dat plots wat moeilijker voor de profeten van de valse verscheidenheid?
Zoals het Vlaams Belang en de Vlaams Belang-café's?
__________________
Koningen horen thuis in sprookjes
http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts
Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:10.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be