Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

 
 
Discussietools
Oud 23 januari 2011, 22:53   #401
poekieJ
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 8 juni 2010
Berichten: 2.164
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Nog een reden om de Nederlands sprekende gemeenschap in Vlaanderen als zodanig te betitelen , en niet als 'Vlamingen'.

Is deze gemeenschap direct van Arno af. Frans/dialect sprekende Vlaming.
En hoe sta jij hier tegenover?
poekieJ is offline  
Oud 23 januari 2011, 23:09   #402
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.276
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door poekieJ Bekijk bericht
En hoe sta jij hier tegenover?
Zelf zal het mij een zorg wezen waar iemand geboren is, welk geloof deze heeft (if any), welk bloed, welke taal hij thuis ook nog spreekt of welke hoeveelheid pigmentatie iemand bezit, als degene deel is van de Nederlandstalige gemeenschap dan is hij deel van mijn gemeenschap.
En daar zullen best wel veel Vlamingen tussen zitten.
Maar Arno niet nee.
Eberhard Leclerc is offline  
Oud 24 januari 2011, 00:21   #403
poekieJ
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 8 juni 2010
Berichten: 2.164
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Zelf zal het mij een zorg wezen waar iemand geboren is, welk geloof deze heeft (if any), welk bloed, welke taal hij thuis ook nog spreekt of welke hoeveelheid pigmentatie iemand bezit, als degene deel is van de Nederlandstalige gemeenschap dan is hij deel van mijn gemeenschap.
En daar zullen best wel veel Vlamingen tussen zitten.
Maar Arno niet nee.
Fijn, dan zijn we het daar over eens.
poekieJ is offline  
Oud 24 januari 2011, 01:17   #404
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlaanderen Boven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 mei 2003
Locatie: Leuven, Vlaanderen
Berichten: 12.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Het aantal vlamingen dat achter De Wever kan staan is enorm.
Niets nieuws onder de zon


Een zeldzame parel van Henri.
Vlaanderen Boven is offline  
Oud 24 januari 2011, 11:55   #405
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Dat heet een "rol".
Heeft niets met de werkelijkheid te maken.

Of bent u zo iemand die Marijn De Valck steevast als "meneer Boma" begroet.

Bedankt voor de informatie maar ik weet perfect wat een "rol" inhoudt. Ik kan me echter niet van de indruk ontdoen dat ze voor een stuk zichzelf speelt. Zelfs haar kinderen maken er opmerkingen over.

Maar er is meer. Ik ben een groot voorstander van de vrije meningsuiting, één van de weinige democratische gegevens van dit apenland. Maar wat dit zootje daar demonstreerde was iets totaal anders. Dat was een regelrechte aanval op mijn overtuiging en op deze van honderdduizenden gelijkgezinden.

Manifesteren in een zaal of op straat is niet verboden maar dat doe je tegen
bedreigende en gevaarlijke factoren zoals terrorisme, maffia, dictatoriale regimes enz.. Het Vlaams-nationalisme heeft niks vandoen met deze toestanden. Het is volledig legitiem en democratisch.

Conclusie : ik ontzeg de belgicisten het recht om mijn overtuiging door het slijk te sleuren. Ze moeten er met hun smerige poten afblijven en ik verbied ze in mijn naam te spreken. Punt.

P.S. Het is mij onmogelijk om Marijn De Valck "steevast" met mijnheer Boma te begroeten. Ik ken de man niet.
robert t is offline  
Oud 24 januari 2011, 12:02   #406
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
En een Arno is volgens u representatief voor de mensen die daar aanwezig waren?
Links
Onbeschoft
Kakken op de kop van de Vlamingen
Beschaamd voor zijn eigen taal
Verslaafd aan drugs, alcohol en tabak
Op handen gedragen door Humo en De Morgen

Dus ja: dit is zeer representatief voor het volkske dat daar de naam van de KVS besmeurde.
fonne is offline  
Oud 24 januari 2011, 12:03   #407
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Het wordt weer eens pijnlijk duidelijk hoe moeilijk sommigen hier met andersdenkenden om kunnen.
mja, Arno was natuurlijk wel zat, hoe hij over andersdenkenden denkt, weten we mss niet echt hé.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline  
Oud 24 januari 2011, 12:05   #408
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Het wordt weer eens pijnlijk duidelijk hoe moeilijk sommigen hier met andersdenkenden om kunnen.
http://forum.politics.be/showpost.ph...35&postcount=4
Zwartengeel is offline  
Oud 24 januari 2011, 12:25   #409
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Links
Onbeschoft
Kakken op de kop van de Vlamingen
Beschaamd voor zijn eigen taal
Verslaafd aan drugs, alcohol en tabak
Op handen gedragen door Humo en De Morgen

Dus ja: dit is zeer representatief voor het volkske dat daar de naam van de KVS besmeurde.

Arno maakt best wel leuke muziek. Dat hij dat vaak in het Frans doet kan mij eigenlijk geen kloten schelen. Maar hem enige geloofwaardigheid toekennen buiten de muziekscene is natuurlijk lachwekkend.

De man zijn hersenen zijn reeds geruime tijd zwaar aangetast door alcohol. Hij steekt zijn vinger uit naar iedereen, maar weet waarschijnlijk zelf nog amper waarom.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 24 januari 2011, 13:10   #410
spherelike
Europees Commissaris
 
spherelike's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2006
Berichten: 6.025
Standaard

Ik ben oud genoeg om mij de verse verhalen te herinneren van de generatie voor mij.

Ik heb niet echt alles gelezen.
Ik wordt echt bang voor de toekomst van mijn kinderen en kleinkinderen.

Men gaat namen van artiesten opschrijven om eens ze aan de macht zijn....
Men gaat subsidies inhouden en artiesten met afwijkende meningen verbieden
Men heeft eindelijk terug een "leider" na 50 jaar

Het zal wel van die rare punten opleveren, maar kent er hier nog iemand de geschiedenis van een buurland in de jaren 30?

't zal wel vergezocht zijn van mij waarschijnlijk, maar ik lees hier weinig kritiek op dergelijke standpunten, die hier wel degelijk neergeschreven staan. Mag ik daar uit opmaken dat dit de gedachten zijn die bij nationalisten leven.
Of moet ik hier wel het individu zien, en niet de groep?

Geef mij dan maar de onschuldige opgestoken vinger, ipv een donker gedachtengoed, dat elke dissidentie wil nekken.
spherelike is offline  
Oud 24 januari 2011, 13:15   #411
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Ik ben oud genoeg om mij de verse verhalen te herinneren van de generatie voor mij.

Ik heb niet echt alles gelezen.
Ik wordt echt bang voor de toekomst van mijn kinderen en kleinkinderen.

Men gaat namen van artiesten opschrijven om eens ze aan de macht zijn....
Men gaat subsidies inhouden en artiesten met afwijkende meningen verbieden
Men heeft eindelijk terug een "leider" na 50 jaar

Het zal wel van die rare punten opleveren, maar kent er hier nog iemand de geschiedenis van een buurland in de jaren 30?

't zal wel vergezocht zijn van mij waarschijnlijk, maar ik lees hier weinig kritiek op dergelijke standpunten, die hier wel degelijk neergeschreven staan. Mag ik daar uit opmaken dat dit de gedachten zijn die bij nationalisten leven.
Of moet ik hier wel het individu zien, en niet de groep?

Geef mij dan maar de onschuldige opgestoken vinger, ipv een donker gedachtengoed, dat elke dissidentie wil nekken.
U hoeft zich geen zorgen te maken, uw gedrag is volledig conform met dat van de gemiddelde belgicist. 't is te zeggen: bij gebrek aan argumenten scheld je de groep Vlaams-nationalistische mensen maar snel uit voor fascist, kwestie van hen te ontmenselijken en zo later het elimineren ervan goed te kunnen praten. Léon Degrelle zou trots op U zijn.
fonne is offline  
Oud 24 januari 2011, 13:16   #412
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.154
Standaard

Niet
Van
Achter...

dus linkse homo hoepel op
brother paul is offline  
Oud 24 januari 2011, 13:17   #413
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vette Pois(s)on's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 13.235
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Ik ben oud genoeg om mij de verse verhalen te herinneren van de generatie voor mij.

Ik heb niet echt alles gelezen.
Ik wordt echt bang voor de toekomst van mijn kinderen en kleinkinderen.

Men gaat namen van artiesten opschrijven om eens ze aan de macht zijn....
Men gaat subsidies inhouden en artiesten met afwijkende meningen verbieden
Men heeft eindelijk terug een "leider" na 50 jaar

Het zal wel van die rare punten opleveren, maar kent er hier nog iemand de geschiedenis van een buurland in de jaren 30?

't zal wel vergezocht zijn van mij waarschijnlijk, maar ik lees hier weinig kritiek op dergelijke standpunten, die hier wel degelijk neergeschreven staan. Mag ik daar uit opmaken dat dit de gedachten zijn die bij nationalisten leven.
Of moet ik hier wel het individu zien, en niet de groep?

Geef mij dan maar de onschuldige opgestoken vinger, ipv een donker gedachtengoed, dat elke dissidentie wil nekken.
Ik ben jong genoeg om me niet langer als iemand met een donker gedachtengoed te laten verslijten omdat ik vind dat het instituut la belgique scheef in elkander steekt en niet werkt.
__________________
Vette Pois(s)on is offline  
Oud 24 januari 2011, 13:20   #414
spherelike
Europees Commissaris
 
spherelike's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2006
Berichten: 6.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
U hoeft zich geen zorgen te maken, uw gedrag is volledig conform met dat van de gemiddelde belgicist. 't is te zeggen: bij gebrek aan argumenten scheld je de groep Vlaams-nationalistische mensen maar snel uit voor fascist, kwestie van hen te ontmenselijken en zo later het elimineren ervan goed te kunnen praten. Léon Degrelle zou trots op U zijn.

Ik heb niet alle reactie gelezen, u mag mij altijd die van u quoten of aanduiden, waarin u afstan neemt van de dingen die ik citeerde.

Maar nu voorlopig doet u nog steeds volharden mee.
Een vlaming die dergelijk eng en bekrompen vlaanderen niet zit zitten is per definitie een belgicist, en zelfs een aanhanger van ene meneer degrelle, die net een aanhanger was van het regime waar ik op doelde.

Een beetje introspectie of geschiedenisles zou u geen kwaad doen.
Ik hoorde onlangs, dat fora bevolkt worden door door (ons) betaalde medewerkers van partijen, om daar de zeloot uit te hangen, en elke afwijking in de kiem te smoren, Bent u één van hen, dan mijn excuses, ik wil u niet broodroven.
spherelike is offline  
Oud 24 januari 2011, 13:22   #415
spherelike
Europees Commissaris
 
spherelike's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2006
Berichten: 6.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Ik ben jong genoeg om me niet langer als iemand met een donker gedachtengoed te laten verslijten omdat ik vind dat het instituut la belgique scheef in elkander steekt en niet werkt.
Bent u het dan eens met het onthouden van namen, het intrekken van subsidies aan niet conforme artisten, het onvoorwaardelijk volgen van "de leider"
Want dat lees ik hier echt?
spherelike is offline  
Oud 24 januari 2011, 13:25   #416
poekieJ
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 8 juni 2010
Berichten: 2.164
Standaard

Ik begrijp dat u als Franstalige (uw zinnen zijn te netjes om van een Nederlandstalige te zijn) schrik heeft. U wordt immers al jaren gehersenspoeld door propaganda van de RTBF en Le Soir.

U mag echter gerust zijn, er heeft hier niemand iets tegen de Franstaligen zelf, enkel tegen de corrupte politici, systeemslaven en het establishment en samenhangend daarmee tegen iedereen die nog steeds te blind is om dat in te zien, maar die vallen te bekeren.

edit: Overigens ben ik voor het opschrijven van namen en het onthouden van subsidies. Onvoorwaardelijk iemand volgen lijkt me minder slim, laat je denken nooit door anderen bepalen.

Laatst gewijzigd door poekieJ : 24 januari 2011 om 13:44.
poekieJ is offline  
Oud 24 januari 2011, 13:27   #417
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 17.849
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Een beetje introspectie of geschiedenisles zou u geen kwaad doen.
Wel kijk, ik antwoord op uw bekommernis met een argument dat onze bovenlaag zaterdag zelf gebruikte, dat moet dus wel ok zijn nietwaar?
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  arno.jpg‎
Bekeken: 87
Grootte:  27,0 KB
ID: 77611  

__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.
E. Gidius is offline  
Oud 24 januari 2011, 13:32   #418
spherelike
Europees Commissaris
 
spherelike's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2006
Berichten: 6.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Wel kijk, ik antwoord op uw bekommernis met een argument dat onze bovenlaag zaterdag zelf gebruikte, dat moet dus wel ok zijn nietwaar?
Ik ken de contekst niet, maar ik heb niet de pretentie om mijn visie tot standaard te verheffen, laat staan om dit aan te grijpen voor een zuivering, of een broodroof, zoals ik hier kan lezen.

De kampioenen (mannen) liepen dit weekend in prime time in hun echte blote kont.

Welke straf zal daar op staan in het nieuwe vlaanderen? Ik vrees het ergste, als een onderbroek al broodroof en uitsluiting zou geven.
spherelike is offline  
Oud 24 januari 2011, 13:33   #419
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vette Pois(s)on's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 13.235
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Bent u het dan eens met het onthouden van namen, het intrekken van subsidies aan niet conforme artisten, het onvoorwaardelijk volgen van "de leider"
Want dat lees ik hier echt?
Sorry, maar ik ga eerst aan "de leider" vragen of ik hierop antwoorden mag.
__________________
Vette Pois(s)on is offline  
Oud 24 januari 2011, 13:37   #420
spherelike
Europees Commissaris
 
spherelike's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2006
Berichten: 6.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Sorry, maar ik ga eerst aan "de leider" vragen of ik hierop antwoorden mag.

Doe dat, je kan je dan altijd nog verstoppen achter "het bevel" en als het ooit mis gaat, heb je het niet geweten
spherelike is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:44.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be