Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 april 2005, 02:05   #1
Stubaf.
Banneling
 
 
Stubaf.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 januari 2004
Locatie: FHK
Berichten: 1.115
Standaard Verschil FDF en BUB?

Ik vraag me af wat nu feitelijk het verschil is tussen deze twee politieke entiteiten? In ieder geval hebben ze meer raakpunten dan verschillen. De BUB is in feite de wederopstanding van Belgisch extreem-rechts, sinds REX hebben we dat in Vlaanderen niet meer gezien.
Hier enkele gemeenschappelijke punten, kan geen enkel verschil bedenken:
- Virulente, op het racistische af, afkeer van Vlaams-nationalisme als Leitmotiv
- Perverse verheerlijking van België omwille van puur sentimentele, onlogische redenen
- Uitbreiding van Brussel tot in het oneindige, een drang naar Lebensraum in feite
- Onderdrukking van nationale Vlamingen, zij het met oproepen tot moord (zie Vloemans en zijn citaat over het vermoorden van ex-collabrateurs) of tot het mondood maken van democratische werking (FDF en BUB waren de enige partijen die het verbod op het Vlaams Blok openenlijk toejuichden)
- irrationele obesesie met het koningshuis tot op het wansmakelijke
- anti-democratische houding: politieke actie via afpersing, dwang en taalgebruik in plaats van publieke steun en stemmenaantal (BUB is zelfs geen partij maar heeft wel de meest extreem-rechtste standpunten van het forum)

Wat zijn nu de verschillen?
Stubaf. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2005, 08:24   #2
Hanne
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2003
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 1.525
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stubaf.
Ik vraag me af wat nu feitelijk het verschil is tussen deze twee politieke entiteiten? In ieder geval hebben ze meer raakpunten dan verschillen. De BUB is in feite de wederopstanding van Belgisch extreem-rechts, sinds REX hebben we dat in Vlaanderen niet meer gezien.
Hier enkele gemeenschappelijke punten, kan geen enkel verschil bedenken:
- Virulente, op het racistische af, afkeer van Vlaams-nationalisme als Leitmotiv
- Perverse verheerlijking van België omwille van puur sentimentele, onlogische redenen
- Uitbreiding van Brussel tot in het oneindige, een drang naar Lebensraum in feite
- Onderdrukking van nationale Vlamingen, zij het met oproepen tot moord (zie Vloemans en zijn citaat over het vermoorden van ex-collabrateurs) of tot het mondood maken van democratische werking (FDF en BUB waren de enige partijen die het verbod op het Vlaams Blok openenlijk toejuichden)
- irrationele obesesie met het koningshuis tot op het wansmakelijke
- anti-democratische houding: politieke actie via afpersing, dwang en taalgebruik in plaats van publieke steun en stemmenaantal (BUB is zelfs geen partij maar heeft wel de meest extreem-rechtste standpunten van het forum)

Wat zijn nu de verschillen?
Het enige kleine verschil zit 'm m.i. in het feit dat de BUB in vergelijking met de FDF iets meer naïeve Nederlanstalige Belgen weet te strikken en te gebruiken om haar manifeste Vlamingenhaat openlijk te promoten met een air van vergoeilijking van 'zie je wel ...'
Je moet als Nederlanstalige Belg verdomd idioot zijn om je zo als par-choc te laten misbruiken. Nu, de mate waarin de Blubbers hun koningsidolatrie etaleren grenst werkelijk aan het debiele. Dat zegt genoeg.
Verwondert het u nog dat de media hen doodzwijgt? Mij niet, zelf de franstalige media schuwen de kolderafdeling van de FDF.
Hanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2005, 08:37   #3
Piet Hein
Minister
 
Geregistreerd: 1 juni 2004
Berichten: 3.757
Standaard

Volgens mij hebben als die fdf'ers bijna ook een lidkaart van Bplus.
Piet Hein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2005, 09:41   #4
Hans1
Banneling
 
 
Hans1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 maart 2003
Locatie: BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Berichten: 15.869
Standaard

Het is typisch (maar al te doorzichtig) om een beweging of partij als extreem-rechts te bestempelen wanneer haar ideeën bepaalde mensen niet zint. Maar dat zal die beweging of partij niet tegenhouden.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2005, 10:34   #5
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 23 november 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.781
Standaard

Er is absoluut geen enkel verschil tussen het FDF en de BUB.

Bij communautaire geschillen verkondigt de BUB steeds het FDF-standpunt:
- Geen splitsing BHV, Bruxelles moet uitgebreid worden
- Faciliteiten niet afschaffen, rondzendbrief Peeters is pesterij
- Het belachelijk maken en minimaliseren van terechte Vlaamse verzuchtingen, zoals de Nederlandsonkundige MUG-teams die Vlaams-Brabant doorkruisen, eentalig personeel dans les hôpitaux bruxellois, etc. Allemaal zever of uitzonderingen volgens de BUB.....en het FDF.
- Het FDF is belgicistisch...net zoals de BUB uiteraard. Fransdol en belgicistisch gaat héél goed samen.

Je zou toch verwachten van een "Belgische" partij dat ze in communautaire geschillen neutraal blijft, of een eigen (derde) oplossing zoekt. Maar neen, de BUB kiest steeds weer openlijk voor de Franstalige visie.

Laatst gewijzigd door Zeno! : 9 april 2005 om 10:36.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2005, 10:35   #6
instromaniac
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 23 maart 2004
Berichten: 2.703
Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Het is typisch (maar al te doorzichtig) om een beweging of partij als extreem-rechts te bestempelen wanneer haar ideeën bepaalde mensen niet zint. Maar dat zal die beweging of partij niet tegenhouden.
Weeral die pot en die ketel hé.
instromaniac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2005, 10:37   #7
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 23 november 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Het is typisch (maar al te doorzichtig) om een beweging of partij als extreem-rechts te bestempelen wanneer haar ideeën bepaalde mensen niet zint.


Look who's talking!!!!!!!
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2005, 11:15   #8
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.371
Standaard

Een fdf'er kan nog intelligent zijn. Kwaadaardig intelligent, maar intelligent. (kan hé, moet niet noodzakelijk)
Een bubber kan niet intelligent zijn. De graad van naïviteit is daarvoor te groot en een onoverkomelijk beletsel.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 9 april 2005 om 11:15.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2005, 12:05   #9
Patriot!
Secretaris-Generaal VN
 
Patriot!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2002
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 21.353
Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

- Geen splitsing BHV, Bruxelles moet uitgebreid worden

Nee, wij kiezen voor een derde oplossing: geen splitsing, ook geen instandhouding van BHV. Wij kiezen voor een Brabantse, of zelfs Belgische kieskring. Brussel wordt niet uitgebreid.

- Het belachelijk maken en minimaliseren van terechte Vlaamse verzuchtingen, zoals de Nederlandsonkundige MUG-teams die Vlaams-Brabant doorkruisen, eentalig personeel dans les hôpitaux bruxellois, etc. Allemaal zever of uitzonderingen volgens de BUB.....en het FDF.

Ik zal antwoorden met een persbericht van meer dan een jaar oud.
[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=4][/size][/font]

Citaat:
[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=4]Taaltoestanden in Brusselse ziekenhuizen moeten dringend aangepakt worden[/size][/font][font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]
[/size][/font]

[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]De B.U.B. neemt met een toenemende mate van bezorgdheid kennis van de schrijnende toestand die in sommige Brusselse ziekenhuizen heerst, wanneer het aankomt op de kennis van het Nederlands bij het verplegend personeel. De motie daarover bij de Raad van Europa, eerder ingediend door bepaalde Nederlandstalige politici die eerst menen te zeggen dat de Raad geen enkele juridische zeggingskracht heeft in ons land (m.b.t. het Minderhedenverdrag)
blijven we echter bijzonder huichelachtig vinden.
[/size][/font]

[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]Maar los daarvan dient de situatie hard aangepakt te worden. Vandaag gaf Minister van Volksgezondheid Demotte (PS) zelf toe dat er wel degelijk problemen bestaan. Het feit dat er mensen op bepaalde spoedgevallendiensten in Brussel, een tweetalige stad, niet kunnen geholpen worden in hun taal, die deze is van de meerderheid van de Belgen- het Nederlands, is een schande. Wij achten de maatregel die de minister wil nemen- taalcursussen teneinde binnen de vier jaar Nederlands te kennen, hoewel een goed begin,zelfs nog te halfslachtig.
[/size][/font]

U liegt dus.
[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2][/size][/font]




- Het FDF is belgicistisch...net zoals de BUB uiteraard. Fransdol en belgicistisch gaat héél goed samen.

Ik ga antwoorden:

Het VB is Vlaams-nationalistisch... net zoals de N-VA uiteraard. Extreem-rechts en Vlaams-nationalistische gaat héél goed samen.


Wat denk je Zeno, gaan we discussiëren met argumenten of met stigmatisering?
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2005, 13:42   #10
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 23 november 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
- Geen splitsing BHV, Bruxelles moet uitgebreid worden

Nee, wij kiezen voor een derde oplossing: geen splitsing, ook geen instandhouding van BHV. Wij kiezen voor een Brabantse, of zelfs Belgische kieskring. Brussel wordt niet uitgebreid.

- Het belachelijk maken en minimaliseren van terechte Vlaamse verzuchtingen, zoals de Nederlandsonkundige MUG-teams die Vlaams-Brabant doorkruisen, eentalig personeel dans les hôpitaux bruxellois, etc. Allemaal zever of uitzonderingen volgens de BUB.....en het FDF.

Ik zal antwoorden met een persbericht van meer dan een jaar oud.



U liegt dus.





- Het FDF is belgicistisch...net zoals de BUB uiteraard. Fransdol en belgicistisch gaat héél goed samen.

Ik ga antwoorden:

Het VB is Vlaams-nationalistisch... net zoals de N-VA uiteraard. Extreem-rechts en Vlaams-nationalistische gaat héél goed samen.


Wat denk je Zeno, gaan we discussiëren met argumenten of met stigmatisering?
Aha, ambetant hé, die stigmatisering!! Nu weten jullie ook eens hoe dat voelt. Frustrerend, inderdaad.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2005, 13:46   #11
Seba
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 september 2003
Berichten: 7.241
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Nee, wij kiezen voor een derde oplossing: geen splitsing, ook geen instandhouding van BHV. Wij kiezen voor een Brabantse, of zelfs Belgische kieskring. Brussel wordt niet uitgebreid.
twee opmerkingen daarbij:

1) uw Voorzitter verklaarde op di forum reeds voor de uitbreiding van Brussel te zijn

2) zelfs binnen de huidige federale context (zonder Brabantse of Belgische kieskring dus) zijn jullie (en de Voorzitter wederom uitgesproken) tegen de splitsing. Dat is dus weld egelijk geen neutraal, Belgisch standpunt: de federale (unitaire) Belgische Grondwet mag dus blijkbaar niet toegepast worden...


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Ik zal antwoorden met een persbericht van meer dan een jaar oud.
U liegt dus.
vreemd toch dat uw Voorzitter onlangs nog in ditzelfde forum verklaarde dat die toestanden "flamigantische hersenspinsels", "fel overdreven" zijn en dat hij "daar niets van hoorde in de media"
__________________
Voor homohuwelijk, homo-adoptie en vrije meningsuiting, dus:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Storme
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2005, 14:14   #12
Stubaf.
Banneling
 
 
Stubaf.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 januari 2004
Locatie: FHK
Berichten: 1.115
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Het is typisch (maar al te doorzichtig) om een beweging of partij als extreem-rechts te bestempelen wanneer haar ideeën bepaalde mensen niet zint. Maar dat zal die beweging of partij niet tegenhouden.
Tsja, als dit zielig stukje antwoord van de "voorzitter" dan nog het enige "verschilpunt" met aanduiden met het FDF, dan vind ik dat wel nóg zieliger voor de BUB. Zou de BUB daarom niet beter opgaan in het FDF? Daar komen ze als het ware thuis bij hun franskiljonse vriendjes. Ze zullen ze daar graag zien komen, die bende naïve nederlandstaligen.
Stubaf. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2005, 14:33   #13
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 23 november 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
twee opmerkingen daarbij:

1) uw Voorzitter verklaarde op di forum reeds voor de uitbreiding van Brussel te zijn

2) zelfs binnen de huidige federale context (zonder Brabantse of Belgische kieskring dus) zijn jullie (en de Voorzitter wederom uitgesproken) tegen de splitsing. Dat is dus weld egelijk geen neutraal, Belgisch standpunt: de federale (unitaire) Belgische Grondwet mag dus blijkbaar niet toegepast worden...




vreemd toch dat uw Voorzitter onlangs nog in ditzelfde forum verklaarde dat die toestanden "flamigantische hersenspinsels", "fel overdreven" zijn en dat hij "daar niets van hoorde in de media"
Inderdaad. Er lijken wel twee stromingen in de BUB te zijn: de fransdolle o.l.v. de voorzitter en de meer gematigde (aanvaardbare) "Patriot"-stroming.
Ik vraag me af of die mensen ooit onderling met elkaar praten?!
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2005, 14:38   #14
Hans1
Banneling
 
 
Hans1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 maart 2003
Locatie: BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Berichten: 15.869
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno!
Aha, ambetant hé, die stigmatisering!! Nu weten jullie ook eens hoe dat voelt. Frustrerend, inderdaad.
U geeft dus eigenlijk toe dat u maar wat zit te lullen?
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2005, 14:51   #15
Stubaf.
Banneling
 
 
Stubaf.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 januari 2004
Locatie: FHK
Berichten: 1.115
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno!
Inderdaad. Er lijken wel twee stromingen in de BUB te zijn: de fransdolle o.l.v. de voorzitter en de meer gematigde (aanvaardbare) "Patriot"-stroming.
Ik vraag me af of die mensen ooit onderling met elkaar praten?!
Ik denk dat de "Patriot"-stroming inderaad min of meer gematigd is, alhoewel het nog steeds allemaal gekunsteld en gefoceerd overkomt. Maar ja, hoe oud is de Bob Vangeel? 19? In het eerste jaar unief engageren vele studenten zich politiek maar na een paar jaren verdwijnt da weer, kijk naar extreem-links. Dat zijn ook allemaal studenten. In die zin is de stroming-Patriot eerder tijdelijk, later verdwijnt dat weer omdat men bij het ouder worden meer gaat relativeren en tot inzicht komt dat die hyper-extreme BUB-standpunten eigenlijk volkomen irrealistisch zijn. Maar ja, iedere 18-jarige moet zijn "wilde haren" nog kwijtraken, hé. Later zal Bob vermoedelijk enorm spijt hebben van zijn politieke activiteit.
Stubaf. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2005, 15:07   #16
Seba
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 september 2003
Berichten: 7.241
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno!
Inderdaad. Er lijken wel twee stromingen in de BUB te zijn: de fransdolle o.l.v. de voorzitter en de meer gematigde (aanvaardbare) "Patriot"-stroming.
Ik vraag me af of die mensen ooit onderling met elkaar praten?!
volgens mij zijn er nog meer stromingen binnen de BUB:

- een fransdolle stroming idd, olv de Voorzitter zelf, met in zijn kielzog enkele ex-FDF'ers
- een gelatigde stroming: de enigste waar ik echt aan kan denken is Kim eerlijk gezegd
- de gevaarlijke stroming olv Cedric Vloemans en Yann Verbeeck, die willekeruige lynchpartijen en processen tegen "flamiganten" wel zien zitten
- de gekke stroming, olv Bruno Yaminne en Bob Vangeel

__________________
Voor homohuwelijk, homo-adoptie en vrije meningsuiting, dus:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Storme
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2005, 17:00   #17
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Het verschil? FDF kent geen illusies, BUB wel. FDF is voor rabiate anti-Vlamingen, BUB is voor hun nuttige idioten. That's all...
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2005, 17:10   #18
Guderian
Banneling
 
 
Guderian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2002
Berichten: 8.266
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Het is typisch (maar al te doorzichtig) om een beweging of partij als extreem-rechts te bestempelen wanneer haar ideeën bepaalde mensen niet zint. Maar dat zal die beweging of partij niet tegenhouden.


Gisteren gepost:

http://forum.politics.be/showpost.ph...05&postcount=5

Reactie van Hanske I Le Grand:

http://forum.politics.be/showpost.ph...12&postcount=6


Laatst gewijzigd door Guderian : 9 april 2005 om 17:14.
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2005, 18:23   #19
luke dierick
Burger
 
Geregistreerd: 15 september 2002
Locatie: Coolbawn,Cy Tipperary North,RoI
Berichten: 164
Stuur een bericht via Instant Messenger naar luke dierick Stuur een bericht via MSN naar luke dierick Stuur een bericht via Yahoo naar luke dierick
Standaard Je vergeet nog een naam.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
U geeft dus eigenlijk toe dat u maar wat zit te lullen?
Waar ik wilde op reageren is de opsomming van vertalingen van de naam van de staat: Belgie-Belgique( betekent eigenlijkartie belgique de la gaule)-Belgien-Belgium( Engels , maar ook Latijn). Je vergeet echter de oorspronkelijke naam van de (oude ) belgen = "bolger". Is voortgekomen uit een eeuwenoude legende die bekend was voor de "belgen" in onze streken (tussen Rijn en Somme) aankwamen. Op hun weg uit de kaukasus hierheen(sommigen beweren vanuit Indie) verbleven ze een tijd lang in een vruchtbare vallei,toen ze hieruit verdreven werden door een sterkere stam, bleef er hen slechts over om de bergen in te trekken, daar hadden ze evenwel geen vruchtbare aarde meer. Ze besloten toen s nachts aarde te gaan stelen in de vallei met behulp van "zakken". Daarom wordt die stammengroep "bolger" genoemd, omdat zak in het keltisch "bolger" noemt.Letterlijk noemen de "belgen"(latijnse vertaling oorspronkelijk) dan ook in het diets = "zakken".
"Legends of the Celtic people"
Of het iets te maken heeft met de vele scheldwoorden die op "zak" eindigen kunnen we slechts veronderstellen.
Luke
__________________
geen
luke dierick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2005, 18:56   #20
Patriot!
Secretaris-Generaal VN
 
Patriot!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2002
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 21.353
Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stubaf.
Ik denk dat de "Patriot"-stroming inderaad min of meer gematigd is, alhoewel het nog steeds allemaal gekunsteld en gefoceerd overkomt. Maar ja, hoe oud is de Bob Vangeel? 19? In het eerste jaar unief engageren vele studenten zich politiek maar na een paar jaren verdwijnt da weer, kijk naar extreem-links. Dat zijn ook allemaal studenten. In die zin is de stroming-Patriot eerder tijdelijk, later verdwijnt dat weer omdat men bij het ouder worden meer gaat relativeren en tot inzicht komt dat die hyper-extreme BUB-standpunten eigenlijk volkomen irrealistisch zijn. Maar ja, iedere 18-jarige moet zijn "wilde haren" nog kwijtraken, hé. Later zal Bob vermoedelijk enorm spijt hebben van zijn politieke activiteit.
Ik ben gematigd rechts, ik ben gematigd in mijn reacties tegen flaminganten maar mijn Belgisch streven zal ik nooit matigen. Als u bedoelt dat ik niet fransdol ben, klopt dat; ik ben inderdaad een fervent tegenstander van FDF-franskiljons en consoorten, maar ik kan u verzekeren dat de rest van de partij mij daarin steunt. De uitspraak van onze voorzitter over Brussel werd dikwijls verkeerd geïnterpreteerd, hier is de enige juiste: het territorium van het Brusselse gewest zou worden uitgebreid, zodat het gewest haar economische bevoegdheden zou kunnen uitoefenen over een groter territorium. Tezelfdertijd blijft de administratieve tweetaligheid ( Brusselse gemeenschap, die in ons België zal worden opgericht) beperkt tot de 19 gemeenten. Dit alles uiteraard in afwachting van het verdampen van de gewesten. Ikzelf sta niet achter dit standpunt, het is dan ook geen partijstandpunt. Verder kloegen wij herhaaldelijk de wantoestanden in de Brusselse ziekenhuizen, de FDF-standpunten, etc aan.

De hele partij staat als één blok achter het partijprogramma en van stromingen, strekkingen en fracties is geen sprake.

Nog even over mijn leeftijd. Op 11 september word ik negentien, maar laat er geen misverstand over bestaan: ik werd op mijn vijftiende al lid van BPlus, en later de BUB. Nooit zal ik anti-Belgisch worden.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:43.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be