Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 november 2017, 23:25   #881
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
De hypocrisie van de moraalridder is blijkbaar niet verdwenen, tijdens de zes maand afwezigheid op het forum...

zo is dat... en dan pikt hij draad nog eens op ook
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2017, 00:08   #882
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
goed dat je de (enige) motivatie om het crimineel te noemen even erbij zet
Ik noem sekswerkers niet crimineel. Zelfs als de reguleringen het verbieden, zou ik dat ook niet crimineel noemen, maar een overtreding.
Maar dat is misschien 'semantisch'.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2017, 00:37   #883
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.253
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
In Afrika kijken mensen anders naar zulke zaken. De christelijke (en islamitische door de Arabieren) moraal werd hen opgedrongen door de Europeanen maar is nooit echt volledig doorgedrongen.

Seks en liefde zijn niet altijd synoniem. Dat wij is het Westen dit nog steeds als vanzelfsprekend vinden toont aan dat onze cultuur niet zo vooruitstrevend is als we denken.
Seks en liefde zijn nooit synoniem.
Om te beginnen is er niemand die kan definiëren wat liefde is.
In deze maatschappij wordt ons via de media een beeld opgedrongen van liefde, dat wel.
Maar wat blijkt? In de media is het een al hoeren en boeren wat de klok slaat.
Totaal in tegenstelling met het plaatje dat diezelfde media naar buiten brengt.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2017, 10:42   #884
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.120
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Er zijn veel argumenten pro het legaal maken (en een behoorlijk statuut geven) van prostitutie (ik ben voor).

Dat het niet uit te roeien valt vind ik echter geen geldig argument. Dat argument gaat namelijk op voor tal van verboden gedragingen (fout parkeren, te snel rijden, diefstal, moord,...). Allemaal toelaten omdat men het niet kan uitroeien?
Men kan het wel relatief gemakkelijk grotendeels uitroeien of sterk beperken.

Wat prostitutie betreft is dit onmogelijk. Tenzij men een zeer repressief beleid gaat voeren en de politie er veel geld, tijd en energie in gaat steken.

Op dat vlak kun je het vergelijken met de war on drugs, die trouwens volledig mislukt is. (tegenwoordig doet iedereen trouwens z'n aankopen via de darkweb)
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2017, 10:51   #885
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.255
Standaard

Ik blijf me afvragen wat er mis is met prostitutie als alle actoren binnen de transactie dat in volledige overeenstemming doen? Uiteindelijk is het toch een dienst die geleverd wordt?
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2017, 10:51   #886
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.120
Standaard

eno2

Citaat:
Het ouwe ongeldige argument 'wat we niet kunnen uitroeien, moeten we vrij laten begaan.
We kunnen het wel uitroeien. Als je de doodstraf zet op prostitutie zoals in Saudi-Arabië en alle seks buiten het huwelijk.
Maar willen we dat? Is dat wenselijk? En waar trek je de grens? Een jonge mooie vrouw die trouwt met een oude lelijke miljardair is toch ook gewoon prostitutie in een andere vorm?



Citaat:
In deze draad werd voldoende aangebracht om te kunnen stellen dat legaliseren daarom nog niet transparent maakt. Zie Duitsland.
De situatie van de hoeren in Duitsland is heel wat beter dan die in Frankrijk, waar alles in handen van pooiers is.

Citaat:
Bestrijden of legaliseren, de ene sympatiseert zo, de andere anders, zoals ook landen doen, daar zijn we het over eens.

Het illustreert de complexiteit, de moeilijkheidsgraad en de polarisering van het onderwerp.

Als je bestrijdt, waar ik achter sta, is het maar logisch dat je de consumptiezijde , de klant ook aanpakt.
De grootste tegenstanders van de wet in Frankrijk waren de hoeren zelf.
Door de klanten te vervolgen, tref je hen natuurlijk ook. Dan kunnen ze hun beroep enkel uitvoeren in onbeschermde omstandigheden.

Citaat:
Persoonlijk heb ik er geen probleem mee, ik zal na 41 jaar nooit meer in hoerenloperij hervallen.
Niemand zegt dat jij naar de hoeren moet, maar er zijn anderen die daar misschien wel behoefte toe voelen. En deze zullen toch naar de hoeren gaan, desnoods in het buitenland.

Citaat:
Een geluk, want in ook Spanje lacht men er niet mee, afgaande op wat ik zo links en rechts (van de buren) hoorde.
In Spanje is prostitutie overal, veel meer dan hier. 's nachts verandert de Ramblas in een groot bordeel.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2017, 10:53   #887
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.120
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Heimwee naar Ceaușescu en de securitate ?
Ongelooflijk, dat communistisch beest.
Zelfs de beelden van hun weeshuizen en opvanghuizen voor mentaal gehandicapten: volledig vergeten ?

Daar bestaat een andere draad over.

Maar toch vlug even:

More than two thirds of the Romanians believe “their lives are now worse than before 1989”, when Romania was ruled by the communist dictator Nicolae Ceausescu, according to the newest opinion poll, newswebsite digi24.ro reported. The poll shows also 66% would vote for Nicolae Ceausescu in Presidential elections. Ceausescu was executed in 1989.

The percent of “Ceausescu’s potential voters” is higher than in 2010, when it was 41%.


https://romanianjournalist.wordpress...for-ceausescu/
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2017, 10:55   #888
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.120
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Seks en liefde zijn nooit synoniem.
Om te beginnen is er niemand die kan definiëren wat liefde is.
In deze maatschappij wordt ons via de media een beeld opgedrongen van liefde, dat wel.
Maar wat blijkt? In de media is het een al hoeren en boeren wat de klok slaat.
Totaal in tegenstelling met het plaatje dat diezelfde media naar buiten brengt.
inderdaad de westerse maatschappij is uiterst hypocriet.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2017, 10:58   #889
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.266
Standaard

Die communisten zijn precies nogal goed op de hoogte van prostitutie en van drugshandel op het dark weg.
Halen zij daar misschien ook wat financiële werkingsmiddelen uit ?

Verder zullen prostituees altijd iets van een pooier nodig hebben. De aard van het werk maakt hen kwetsbaar.
Net zoals kinderen door hun leeftijd kwetsbaar zijn, en er dus wel enige aandacht nodig is voor pedofiele onderwijzenden, opvoeders, jeugdbewegingsverantwoordelijken, sportcoaches ...
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2017, 12:14   #890
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht

zo is dat... en dan pikt hij draad nog eens op ook
Ik blijf weg en kom terug hoe en wanneer ik dat wil tot nader order.

Het staat me vrij te blijven posten in mijn eigen draden.

Hier om heel specifiek te getuigen dat ik een bekeerde hoerenloper ben en zoon van een hoerenbaas. Alsof dat niet ter zake doet en niet bewijst dat ik alle nodige ervaring bezit om met kennis van zaken over dit onderwerp mijn mondje te kunnen roeren.

In tegenstelling tot een ander die dan zogezegd theoretisch staat te applaudisseren voor hoerenloperij, maar in zijn handtekening een citaat plaatst dat mij als hoerenloper in een slecht daglicht moet stellen. De hypocrisie...

Laatst gewijzigd door eno2 : 24 november 2017 om 12:26.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2017, 14:52   #891
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht

zo is dat... en dan pikt hij draad nog eens op ook
Om zichzelf veelvuldig te quoten...
Ego
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman

Laatst gewijzigd door DewareJakob : 24 november 2017 om 14:52.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2017, 16:05   #892
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Niets belet jou en je gelijkgestemden die graag op de man spelen, om Eno2 en zijn draden over te slaan. Dat zou verkieslijk zijn, want zo brengen jullie toch niets bij.

Laatst gewijzigd door eno2 : 24 november 2017 om 16:10.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2017, 16:14   #893
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.223
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Om zichzelf veelvuldig te quoten...
Ego
Als enige lidkaarthouder van zijn eigen fanclub, wanhopig op zoek naar aandacht, is dat het laatste dat hij kan doen om toch nog wat reactie los te weken.

[IMG]via Imgflip Meme Generator[/IMG]
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2017, 19:59   #894
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Niets belet jou en je gelijkgestemden die graag op de man spelen, om Eno2 en zijn draden over te slaan. Dat zou verkieslijk zijn, want zo brengen jullie toch niets bij.
Warm en koud tegelijk, eens te meer.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2017, 01:01   #895
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.120
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Die communisten zijn precies nogal goed op de hoogte van prostitutie en van drugshandel op het dark weg.
Halen zij daar misschien ook wat financiële werkingsmiddelen uit ?

Verder zullen prostituees altijd iets van een pooier nodig hebben. De aard van het werk maakt hen kwetsbaar.
Net zoals kinderen door hun leeftijd kwetsbaar zijn, en er dus wel enige aandacht nodig is voor pedofiele onderwijzenden, opvoeders, jeugdbewegingsverantwoordelijken, sportcoaches ...
Zeker niet alle prostituées zijn kwetsbaar, of alle klanten dominant. Integendeel moest je weten hoeveel klanten gechanteerd worden, opgelicht of fortuinen uitgeven...

Darknet wil zeggen dat je geen sporen nalaat. Kan gebruikt worden voor perfect legitieme doelen, of door de oppositie in pakweg Saudi-Arabië, door pedofielen, drugsdealers, homo's in landen waar dit strafbaar is, enzovoort.

In de meeste communistische landen is prostitutie verboden, maar wordt het oogluikend toegestaan op voorwaarde dat het de maatschappij niet ondermijnt.
Vietnam en Cuba willen geen Thailand of Dominikaanse republiek worden, landen die bordelen zijn geworden voor westerse (en ook steeds meer niet-westerse in het geval van Thailand) toeristen, daarom kun je in die landen normaal gezien geen meisje meenemen naar je hotel.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2017, 11:37   #896
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

In 2015 Northern Ireland made it illegal to pay for sex. The first prosecution was in October 2017
Citaat:

How the law stands in the UK
• There are an estimated 72,800 sex workers operating in the UK.
• In a study of 6,000 men, 11% reported paying for sex. More than a half of these said they paid for sex outside the UK.
• The mortality rate for sex workwers is 12 times higher than average.
• Keeping or managing a brothel is illegal under the 1956 Sexual Offences Act.
• The sale and purchase of sexual services is legal in England and Wales, but certain related activities are not.
• .



Maya is one of 70,000 sex workers in Britain. Details of the sex industry are hard to come by, and the lack of data about the prevalence of trafficking often leaves sex work groups and the police at loggerheads about how to approach the industry.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2017, 11:53   #897
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.266
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Zeker niet alle prostituées zijn kwetsbaar, of alle klanten dominant. Integendeel moest je weten hoeveel klanten gechanteerd worden, opgelicht of fortuinen uitgeven...

Darknet wil zeggen dat je geen sporen nalaat. Kan gebruikt worden voor perfect legitieme doelen, of door de oppositie in pakweg Saudi-Arabië, door pedofielen, drugsdealers, homo's in landen waar dit strafbaar is, enzovoort.

In de meeste communistische landen is prostitutie verboden, maar wordt het oogluikend toegestaan op voorwaarde dat het de maatschappij niet ondermijnt.
Vietnam en Cuba willen geen Thailand of Dominikaanse republiek worden, landen die bordelen zijn geworden voor westerse (en ook steeds meer niet-westerse in het geval van Thailand) toeristen, daarom kun je in die landen normaal gezien geen meisje meenemen naar je hotel.
Wij herhalen:

Citaat:
Die communisten zijn precies nogal goed op de hoogte van prostitutie en van drugshandel op het dark weg.
Halen zij daar misschien ook wat financiële werkingsmiddelen uit ?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2017, 11:54   #898
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht

zo is dat... en dan pikt hij draad nog eens op ook
Je kan me nu blijven afschieten vanwege ter zake updates ook.

Natuurlijk kan ik de draad niet actueel houden en tegelijk zeven maanden wegblijven van forum.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2017, 11:57   #899
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik blijf me afvragen wat er mis is met prostitutie als alle actoren binnen de transactie dat in volledige overeenstemming doen? Uiteindelijk is het toch een dienst die geleverd wordt?
Zoals de drughandel bijvoorbeeld.

En de belastingsontduiking.

Alle trafiek wordt (in zekere mate) geregeld en bepaalde trafieken worden verboden.


Citaat:
UK (zie voorgaande link)
Keeping or managing a brothel is illegal under the 1956 Sexual Offences Act.
• The sale and purchase of sexual services is legal in England and Wales, but certain related activities are not.
I think this is the most common way to handle it.
Zoals men weet, ben ik voorstander van het proaktief aanpakken van de vraagkant, naast de trafikanten en de proxeneten.

Laatst gewijzigd door eno2 : 26 november 2017 om 12:07.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2017, 12:50   #900
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Veel mensen laten zich noodgedwongen uitbuiten omdat het hun enige mogelijkheid is tot survival.

Veel 'transacties in volledige overeenstemming' berusten op erg scheve en ongelijke krachtsverhoudingen.

En sommige daarvan zijn voor en door democratische maatschappijen ongewenst, voor andere dan weer niet.

Laatst gewijzigd door eno2 : 26 november 2017 om 12:52.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:48.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be