Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 februari 2017, 19:40   #41
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.929
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Inderdaad. Net zoals het grootste deel van de mensen niet eens een idee heeft hoe een koelkast, een microgolfoven, een computer, een smartphone of een broodrooster werkt.
Wil dat zeggen dat die mensen daarom geen recht hebben op een volledige uitleg of op een fatsoenlijke werking van zo'n produkt?


Ja? Zeker van?
In de handleiding van mijn wagen staat er in elk geval niks van. Het enige wat er over de roetfilter instaat (en ja, ik heb heel die blok papier doorploegd) is dat je wanneer er "DPF System Check Req" op het scherm verschijnt je best zo snel mogelijk de dealer opzoekt. En dat had ik zonder de handleiding zelf ook wel door.
Verder wordt er met geen letter over de roetfilter (of zijn werking) gerept.

Nu ik op internet wat dingen opgezocht heb over die roetfilter en ik er al meermaals met mijn dealer over gesproken hebt wordt me 1 ding alvast duidelijk: de autoconstructeurs zitten er zelf ook mee gewrongen. Ze moeten die dingen inbouwen maar ze krijgen meer en meer ontevreden klanten over de vloer die ze eigenlijk niet kunnen helpen en waar ze geen oplossing voor hebben.
Mij werd in eerste instantie ook aangeraden om enkel nog diesel van A-merken te tanken. Dat "ging het probleem zeker oplossen".
Kortom; ze weten het zelf ook niet meer.

Maar toch ligt het volgens u nog steeds aan consumenten omdat die niet genoeg verstand hebben van autotechniek?
Tjsa...
Iemand die zegt enkel diesel van A merken te nemen moet je ook niet meer vertrouwen. Dat komt allemaal uit dezelfde raffinaderijen.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2017, 20:05   #42
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.191
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Mijn excuses voor mijn forumgelul maar het was mij ook niet te doen om een ellenlange discussie over roetfilters uit te lokken.
Ik stelde mijn probleem voor (en of de rest van de wereld daar nu wel of geen last van heeft interesseert mij niet echt) in K&K
...
Je hoeft je helemaal niet te verontschuldigen voor forumgelul.
We doen dat allemaal hier op dit forum, en ik nog meest van al.

En dat woord is zelfs niet negatief of pejoratief. We zijn hier gewoonweg geen rederijkerskamer.
En het gaat dan nog over de politiek ...

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2017, 21:23   #43
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.280
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Inderdaad. Net zoals het grootste deel van de mensen niet eens een idee heeft hoe een koelkast, een microgolfoven, een computer, een smartphone of een broodrooster werkt.
Wil dat zeggen dat die mensen daarom geen recht hebben op een volledige uitleg of op een fatsoenlijke werking van zo'n produkt?
De meeste mensen zouden die uitleg nog niet eens begrijpen.
Het enige de mensen willen is dat het product doet wat zij willen , met zo min mogelijk moeite en kosten.


Citaat:
Ja? Zeker van?
In de handleiding van mijn wagen staat er in elk geval niks van. Het enige wat er over de roetfilter instaat (en ja, ik heb heel die blok papier doorploegd) is dat je wanneer er "DPF System Check Req" op het scherm verschijnt je best zo snel mogelijk de dealer opzoekt. En dat had ik zonder de handleiding zelf ook wel door.
Verder wordt er met geen letter over de roetfilter (of zijn werking) gerept.
Oh, in de handleiding van mijn wagen staat nochtans duidelijk dat korte stukjes rijden nadelig is voor de werking en betrouwbaarheid.
En neen, de roetfilter an sich staat er niet in beschreven.

Citaat:
Nu ik op internet wat dingen opgezocht heb over die roetfilter en ik er al meermaals met mijn dealer over gesproken hebt wordt me 1 ding alvast duidelijk: de autoconstructeurs zitten er zelf ook mee gewrongen. Ze moeten die dingen inbouwen maar ze krijgen meer en meer ontevreden klanten over de vloer die ze eigenlijk niet kunnen helpen en waar ze geen oplossing voor hebben.
Tja als de klanten de voorschriften niet volgen, dan is de ellende hun eigen schuld.
En de oplossing is simpel. Geen spullen verkopen aan klagende klanten.

Citaat:
Mij werd in eerste instantie ook aangeraden om enkel nog diesel van A-merken te tanken. Dat "ging het probleem zeker oplossen".
Het enige daarmee bereikt wordt is dat er minder kans rommel in de brandstof zit. A-merken voeren meer controles uit op het geleverde product en de opslagtanks bij de stations.
De witte producten en groezelige goedkope stationnekes, daar durven wel eens steken vallen op dat vlak, en krijg je brandstof met brol in.

Citaat:
Kortom; ze weten het zelf ook niet meer.
Ze weten het wel, maar als de consument het product niet juist gebruikt kunnen ze er weinig aan doen, uitgezonderd de kosten doorrekenen en zo een zagende klant bij te krijgen of een klant te verliezen.
Ze hebben liever een betalende klant die zaagt ten andere.
Maar toch ligt het volgens u nog steeds aan consumenten omdat die niet genoeg verstand hebben van autotechniek?
Tjsa...
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2017, 22:32   #44
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.191
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
...
Het enige daarmee bereikt wordt is dat er minder kans rommel in de brandstof zit. A-merken voeren meer controles uit op het geleverde product en de opslagtanks bij de stations.
De witte producten en groezelige goedkope stationnekes, daar durven wel eens steken vallen op dat vlak, en krijg je brandstof met brol in.
....
Eén van de kerntaken van onze overheid is, of zou moeten zijn, dat ze een efficiënt controlesysteem op poten zetten ter bescherming van de consument en ter vrijwaring van het milieu.

Denk jij echt dat op dat vlak de kleinere benzinestations of merken ontzien worden ?

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2017, 01:58   #45
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.280
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Eén van de kerntaken van onze overheid is, of zou moeten zijn, dat ze een efficiënt controlesysteem op poten zetten ter bescherming van de consument en ter vrijwaring van het milieu.

Denk jij echt dat op dat vlak de kleinere benzinestations of merken ontzien worden ?

.
Niet op zichzelf, maar de A merken doen het ook voor zichzelf, de alternatiefjes niet.
De roverheid heeft maar zoveel controleurs, en die kunnen dikkere vissen vangen bij de A merken.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2017, 08:57   #46
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.929
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Niet op zichzelf, maar de A merken doen het ook voor zichzelf, de alternatiefjes niet.
De roverheid heeft maar zoveel controleurs, en die kunnen dikkere vissen vangen bij de A merken.
Maar die tanken allemaal aan dezelfde pomp bij de raffinaderijen. Die raffinaderijen gaan heus geen rommel verkopen.
Het enige dat er kan gebeuren is dat kleine verdelers er afvalolie bijmengen, maar dat zal ookniet lang duren.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2017, 09:08   #47
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.280
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Maar die tanken allemaal aan dezelfde pomp bij de raffinaderijen. Die raffinaderijen gaan heus geen rommel verkopen.
Het enige dat er kan gebeuren is dat kleine verdelers er afvalolie bijmengen, maar dat zal ookniet lang duren.
Als alles goed gaat gaan benzinestations de weg van de dinosaurus op.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2017, 09:13   #48
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.929
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Als alles goed gaat gaan benzinestations de weg van de dinosaurus op.
Binnenkort gaan we klagen over laadpalen die slechte elektriciteit verkopen.

'Dien elentriek van Luminus trekt op niks. Mijn Tesla is weer verstopt geraakt'

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 6 februari 2017 om 09:14.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2017, 09:30   #49
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.280
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Binnenkort gaan we klagen over laadpalen die slechte elektriciteit verkopen.

'Dien elentriek van Luminus trekt op niks. Mijn Tesla is weer verstopt geraakt'
Als de stroomvoorziening puur hernieuwbaar gaat worden is de kans bestaande.

't Is een mistige windstille herfstochtend, 't opladen gaat weer niet lukken.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2017, 10:01   #50
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Je gaat een combinatie hebben van waterstof en electriciteit.

My guess, vanuit technisch oogpunt: camionetten, lichte en zware vrachtwagens: waterstof. Reden: ze hebben de ruimte voor een tank en ze moeten lange afstanden kunnen maken.

Personenwagens electriciteit, vanwege de beperktere ruimte, het gemak van thuis opladen en de niet-zo-grote vraag naar hoge actieradiussen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2017, 12:52   #51
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.303
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Tja als de klanten de voorschriften niet volgen, dan is de ellende hun eigen schuld.
En de oplossing is simpel. Geen spullen verkopen aan klagende klanten.
Voorschriften??
Welke voorschriften?
De dealer heeft mij er niks over verteld. In de brochure die ik voor aankoop kreeg wordt er niet over gerept. En zelfs de handleiding (die je sowieso pas na aankoop krijgt) geeft niet thuis.

Over welke voorschriften heb jij het dan wel?


Citaat:
Het enige daarmee bereikt wordt is dat er minder kans rommel in de brandstof zit. A-merken voeren meer controles uit op het geleverde product en de opslagtanks bij de stations.
De witte producten en groezelige goedkope stationnekes, daar durven wel eens steken vallen op dat vlak, en krijg je brandstof met brol in.
Dat blijkt inderdaad regelmatig een probleem te zijn. Overigens is het niet zo dat alle dieselmerken identiek zijn. De basis is idd vaak dezelfde maar er kan met additieven gespeeld worden, ieder merk kiest zelf welke additieven hij toevoegt.
Dus ja; ze komen vaak van de zelfde raffinaderij maar dat wil nog niet zeggen dat ze allemaal identiek zijn.
Maar het soort diesel blijkt in dit geval niet het probleem te zijn.



Citaat:
Ze weten het wel, maar als de consument het product niet juist gebruikt kunnen ze er weinig aan doen, uitgezonderd de kosten doorrekenen en zo een zagende klant bij te krijgen of een klant te verliezen.
"Het produkt niet juist gebruikt"? Wat betekent dat?
Ik rij met deze auto zoals ik met alle voorgaande reed. Ik doe de auto op tijd en stond binnen voor onderhoud. Ik doe niks wat een 'goede huisvader' niet met een auto zou horen te doen. Ik doe niks wat in de handleiding afgeraden wordt. Maar toch gebruik ik volgens jou mijn auto verkeerd?

Jij hebt zelf een garage zeker? Je blijft maar hameren op het feit dat de consument fout is.
"De consument volgt de voorschriften niet", "de consument gebruikt het produkt niet zoals het hoort",... terwijl de consument op geen enkel moment 'voorschriften' heeft gekregen of uitleg heeft gehad hoe correct omgaan met zo'n ding als een roetfilter.

En je stelling dat de fabrikanten wel weten hoe het allemaal zit klopt ook voor geen meter. Ik kom net van de dealer (die hem nog eens handmatig heeft geregenereerd).
Vorige keer vertelde hij mij dat de ventilators van mijn wagen waarschijnlijk bleven draaien na stilleggen omdat er een regeneratie bezig was op dat moment. Vandaag heeft hij dat voor de zekerheid even nagevraagd bij de technieker die langskwam.

Die wist het ook niet.
Telefonisch contact met het Belgisch hoofdbureau: ze wisten het niet.
Telefonisch contact met het Europese hoofdbureau: ze wisten het niet.
Nu is er een mail naar Japan gestuurd om te vragen of dat verhaal van die ventilators klopt.

Ja, de fabrikanten weten duidelijk waar ze mee bezig zijn.


Citaat:
Ze hebben liever een betalende klant die zaagt ten andere.
Ten eerste: ik zaag niet. Mijn auto doet dingen die geen enkele van mijn vorige auto's ooit deden dus lijkt mij het normaal dat ik vragen stel. Het wordt mij door de dealer ook niet kwalijk genomen. Hij vindt het eveneens een vervelende situatie.
Ten tweede: ik hoef niet te betalen. De auto is nog onder garantie en hoewel ik elke keer gevraagd heb of er iets betaald moest worden kreeg ik altijd negatief antwoord.
Ten derde: de auto is netjes op tijd betaald ten tijde van aankoop.
__________________
It's just a ride.

Laatst gewijzigd door BigF : 6 februari 2017 om 12:54.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2017, 13:04   #52
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.303
Standaard

In ieder geval:

hetgeen er nu dus uit de bus is gekomen is:

-stel je boordcomputer in zodat hij het verbruik weergeeft.
-hou in de gaten of die net voor de wagen stilgelegd wordt abnormaal hoge waardes aangeeft. Het betekent dat hij aan't regenereren is.
-is dat het geval: stop dat niet maar rijd nog wat door tot de verbruiksmeter terug normale waardes aangeeft. Dat betekent dat de regeneratie afgelopen is.
-wees blij met de situatie dat je een wagen hebt gekocht die in jou plaats bepaalt wanneer je mag stoppen met rijden.
-prettige dag verder!

Allemaal heel normaal tegenwoordig blijkbaar...
Thuiskomen van't werk maar omdat mijn auto het vraagt toch nog maar een extra toerke van 10 a 15 minuten maken.
Te laat komen op't werk omdat mijn auto mij vroeg om nog een tijdje door te rijden.
Niet parkeren in de parkeergarage naar na aankomst daar direct terug buiten rijden om in de binnenstad nog wat rond te karren alvorens terug te gaan parkeren.

Dit is nog erger dan een zelfrijdende auto. Hij rijdt niet zelf maar vertelt mij wel hoe ik moet rijden.
__________________
It's just a ride.

Laatst gewijzigd door BigF : 6 februari 2017 om 13:05.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2017, 13:13   #53
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
In ieder geval:

hetgeen er nu dus uit de bus is gekomen is:

-stel je boordcomputer in zodat hij het verbruik weergeeft.
-hou in de gaten of die net voor de wagen stilgelegd wordt abnormaal hoge waardes aangeeft. Het betekent dat hij aan't regenereren is.
-is dat het geval: stop dat niet maar rijd nog wat door tot de verbruiksmeter terug normale waardes aangeeft. Dat betekent dat de regeneratie afgelopen is.
-wees blij met de situatie dat je een wagen hebt gekocht die in jou plaats bepaalt wanneer je mag stoppen met rijden.
-prettige dag verder!

Allemaal heel normaal tegenwoordig blijkbaar...
Thuiskomen van't werk maar omdat mijn auto het vraagt toch nog maar een extra toerke van 10 a 15 minuten maken.
Te laat komen op't werk omdat mijn auto mij vroeg om nog een tijdje door te rijden.
Niet parkeren in de parkeergarage naar na aankomst daar direct terug buiten rijden om in de binnenstad nog wat rond te karren alvorens terug te gaan parkeren.

Dit is nog erger dan een zelfrijdende auto. Hij rijdt niet zelf maar vertelt mij wel hoe ik moet rijden.
bij mijn A3 blijft die regenerator motor gewoon nog een kwartier staan draaien, ook als je t contact afzet hoor.

wat als je s nachts thuiskomt wel storend is (zeker als je m binnen in de garage zet) want dat maakt meer lawaai dan t gewone motorgeluid.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2017, 13:17   #54
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.303
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
bij mijn A3 blijft die regenerator motor gewoon nog een kwartier staan draaien, ook als je t contact afzet hoor.

wat als je s nachts thuiskomt wel storend is (zeker als je m binnen in de garage zet) want dat maakt meer lawaai dan t gewone motorgeluid.
Dat is ook niet echt ideaal maar in ieder geval wordt bij jou de regeneratie op die manier toch telkens afgerond. Ik leg 'em stil en dan is het maar afwachten of-ie er bij de volgende rit in slaagt om alles propergebrand te krijgen.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2017, 13:25   #55
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Dat is ook niet echt ideaal maar in ieder geval wordt bij jou de regeneratie op die manier toch telkens afgerond. Ik leg 'em stil en dan is het maar afwachten of-ie er bij de volgende rit in slaagt om alles propergebrand te krijgen.
niet ideaal? dat is een eufemisme als je echtgenote telkens wakker wordt gemaakt wanneer je een kar te laat thuiskomt!
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2017, 13:44   #56
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
In ieder geval:

hetgeen er nu dus uit de bus is gekomen is:

-stel je boordcomputer in zodat hij het verbruik weergeeft.
-hou in de gaten of die net voor de wagen stilgelegd wordt abnormaal hoge waardes aangeeft. Het betekent dat hij aan't regenereren is.
-is dat het geval: stop dat niet maar rijd nog wat door tot de verbruiksmeter terug normale waardes aangeeft. Dat betekent dat de regeneratie afgelopen is.
-wees blij met de situatie dat je een wagen hebt gekocht die in jou plaats bepaalt wanneer je mag stoppen met rijden.
-prettige dag verder!

Allemaal heel normaal tegenwoordig blijkbaar...
Thuiskomen van't werk maar omdat mijn auto het vraagt toch nog maar een extra toerke van 10 a 15 minuten maken.
Te laat komen op't werk omdat mijn auto mij vroeg om nog een tijdje door te rijden.
Niet parkeren in de parkeergarage naar na aankomst daar direct terug buiten rijden om in de binnenstad nog wat rond te karren alvorens terug te gaan parkeren.

Dit is nog erger dan een zelfrijdende auto. Hij rijdt niet zelf maar vertelt mij wel hoe ik moet rijden.
Uw stappenplan klopt wel hoor maar toch een bemerking: als je merkt dat er een regeneratie bezig is zou je eigenlijk met een constant toerental van 2000-2500 toeren/min moeten rijden voor een ideale regeneratie. Stadsverkeer waarbij je constant stopt en terug optrekt is niet goed tijdens een regeneratie.

Al bij al vallen de problemen met roetfilters nog redelijk mee. Feit is dat dieselmotoren wel een grote technologische ontwikkeling hebben doorgemaakt maar in feite al zeer lang tegen de grenzen van hun uitstoot zitten. De fabrikanten hebben er dan maar een soort halfbakken iets op gevonden als de roetfilter waarmee ze de levensduur van de dieselmotor nog enkele jaren hebben weten te rekken. Dieselmotoren in auto's zijn gedoemd om te verdwijnen.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:49.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be