Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Bekijk resultaten enquête: Meer of minder Moskeën in Vlaanderen ?
1. Meer erkenning van Turkse moskeën. 0 0%
2. Intrekking erkenning Turkse moskeën. 4 66,67%
3. Geen subsidie voor Turkse imams. 3 50,00%
4. Geen subsidie voor imams. 4 66,67%
5. Geen subsidie voor religieuze dienaars. 5 83,33%
6. Moskeën en imams niet in Vlaanderen. 4 66,67%
7. Meer europanisering van moskeën en imams. 0 0%
8. Prins Laurent for president. 2 33,33%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 6. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 april 2017, 08:40   #1
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.620
Standaard Liesbeth Homans: 12 Turkse Erdogan moskeën in Vlaanderen geen probleem.

http://www.knack.be/nieuws/belgie/me...on-838273.html

Niet minder dan dertien Diyanet-moskeeën werden tot op heden door de Vlaamse regering erkend en intussen ook gesubsidieerd. Maar liefst 58% van alle moskeesubsidies vloeit jaarlijks naar Diyanet-moskeeën: een transfer van Vlaanderen naar Turkije want elf van deze moskeeën zijn eigendom van Turkije.

Wat vindt U ervan ?
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2017, 09:13   #2
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Thuleander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 oktober 2013
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht

Wat vindt U ervan ?

Sinds wanneer doet het er in dit land toe wat de burger ervan vindt?
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2017, 12:03   #3
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.009
Standaard

Ik vind daar hetzelfde van als ik vind van de wedde van kardinaal, bisschop en pastoor die wij betalen met belastingsgeld.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2017, 14:54   #4
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.660
Standaard

Ja, ja, dat komt er nu van als er geen ruimte wordt gemaakt voor de Nieuwe Kerk van de microwezentjes.



Twitter
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2017, 14:58   #5
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.716
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
http://www.knack.be/nieuws/belgie/me...on-838273.html

Niet minder dan dertien Diyanet-moskeeën werden tot op heden door de Vlaamse regering erkend en intussen ook gesubsidieerd. Maar liefst 58% van alle moskeesubsidies vloeit jaarlijks naar Diyanet-moskeeën: een transfer van Vlaanderen naar Turkije want elf van deze moskeeën zijn eigendom van Turkije.

Wat vindt U ervan ?
Ik zal dan maar op 8 stemmen.
Als u zichzelf niet serieuzer neemt, waarom zouden wij het dan doen?
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2017, 15:38   #6
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.009
Standaard

Bedrieglijke titel !

Titel verbeteren:
Liesbeth Homans: volgens info staatsveiligheid: 12 Turkse Erdogan moskeën in Vlaanderen geen probleem bewezen. En zelfs voor die ene zijn ze nog niet unisono akkoord.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2017, 23:16   #7
Athelas
Minister
 
Geregistreerd: 12 oktober 2011
Berichten: 3.236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
http://www.knack.be/nieuws/belgie/me...on-838273.html

Niet minder dan dertien Diyanet-moskeeën werden tot op heden door de Vlaamse regering erkend en intussen ook gesubsidieerd. Maar liefst 58% van alle moskeesubsidies vloeit jaarlijks naar Diyanet-moskeeën: een transfer van Vlaanderen naar Turkije want elf van deze moskeeën zijn eigendom van Turkije.

Wat vindt U ervan ?
Wat ik ervan vind? Ik vind dat we af moeten van subsidies geven aan de levensvisie van mensen of groepen. Niemand geeft geld voor mijn levensvisie. Ik zie hier absoluut ook geen meerwaarde in. Geld geven aan eender welke religie hoort niet tot de kerntaken van een regering en het speciale karakter van religies zal ik zeker nooit snappen.

Moet er een vergunning gegeven worden? Wel, ik weet dat niet. Waaraan moet een moskee voldoen? Wat wel duidelijk is, is dat een moskee permanent dicht moet vanaf het moment dat er oproepen tot discriminatie, geweld of racisme, moord edm is. Een nieuwe vergunning is dan ook niet meer bespreekbaar en de mensen die de uitspraken deden moeten het gevang in.

Maw een religie is wat mij betreft niet anders dan een andere vereniging. Bij voetbalploegen mag er imho ook veel te veel. Ik denk dan aan het spandoek van een Dufour zonder hoofd of andere racistische liedjes die er al gehoord zijn in het verleden. Gezonde competitiviteit mag er zijn, net als wat geplaag maar blijkbaar weten sommige mensen niet waar de lijn ligt van het fatsoen.
Athelas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2017, 08:54   #8
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ik zal dan maar op 8 stemmen.
Als u zichzelf niet serieuzer neemt, waarom zouden wij het dan doen?
De vraag stellen is ze beantwoorden. Feit is dat jij enkel voor jezelf kan spreken en niet namens "wij".
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2017, 08:57   #9
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.716
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
De vraag stellen is ze beantwoorden. Feit is dat jij enkel voor jezelf kan spreken en niet namens "wij".
Bijna iedereen op het forum denkt hetzelfde over u als ik over u denk.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2017, 09:00   #10
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Bedrieglijke titel !

Titel verbeteren:
Liesbeth Homans: volgens info staatsveiligheid: 12 Turkse Erdogan moskeën in Vlaanderen geen probleem bewezen. En zelfs voor die ene zijn ze nog niet unisono akkoord.

.
Wil jij zeggen dat de staatsveiligheid het beleid van Liesbeth Homans bepaalt ? Voor alle duidelijkheid, ik heb het over Liesbeth Homans in haar functie van minister van binnenlands bestuur, wonen, inburgering, integratie, armoede en sociale economie. De vraag gaat niet over haar persoonlijke mening.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2017, 09:01   #11
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.620
Standaard

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/politiek/1.2951554



Open VLD vindt dat de overheid niet langer moet instaan voor de financiering van religies. Dat zegt voorzitster Gwendolyn Rutten in De Standaard. Daarvoor zou wel de grondwet moeten wijzigen. Over de Diyanet-moskeeën is ze ook duidelijk: er moet een onderzoek komen naar alle moskeeën. "Het heeft geen zin om er één uit te pikken."

...



Rutten pleit dan ook voor een onderzoek naar alle Turkse moskeeën. "Dat moet niet door de staatsveiligheid gebeuren. Die dienst houdt zich bezig met radicalisering en de strijd tegen terreur. Hier gaat het om een ander probleem: het uitdragen van politieke propaganda die rechtstreeks uit Turkije komt. Wat ze daar zeggen, is vrij openbaar, dus je kan zo'n onderzoek ook door de academische wereld laten voelen. Volgens ons zal daaruit blijken dat er nog meer moskeeën hun erkenning zullen verliezen. Het is toch niet de bedoeling dat we met belastinggeld politieke propaganda uit Turkije gaan invoeren?"


Dat is duidelijk.
__________________

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 15 april 2017 om 09:03.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2017, 09:28   #12
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Bijna iedereen op het forum denkt hetzelfde over u als ik over u denk.
Dat is al een eerste stap naar nuancering. Nu nog een feitelijke onderbouw. Hoe groot en is jouw achterban op dit forum ? Hoe trouw is jouw achterban alhier ?

Ik stel voor dat je een forumbevraging doet. In jouw redenering is "bijna iedereen" hier overbodig zolang jij hier aanwezig bent.

Als een partijvoorzitter van de liberalen wenst de grondwet te herzien om alle Turkse moskeeën te bannen en de overheidssubsidie aan religieuze en levensbeschouwelijke dienaars te schrappen. Ik hoop dat voor jou en "bijna iedereen" voldoende serieus is.
__________________

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 15 april 2017 om 09:33.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2017, 09:33   #13
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.716
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/politiek/1.2951554



Open VLD vindt dat de overheid niet langer moet instaan voor de financiering van religies. Dat zegt voorzitster Gwendolyn Rutten in De Standaard. Daarvoor zou wel de grondwet moeten wijzigen. Over de Diyanet-moskeeën is ze ook duidelijk: er moet een onderzoek komen naar alle moskeeën. "Het heeft geen zin om er één uit te pikken."

Dat is duidelijk.
Ze voelt natuurlijk de hete adem van de N-VA in hare nek.
Ik vertrouw die voor gene meter.
Denk maar aan de draai die ze naam in verband met de confederale staat.

OVLD 2002 (hoofdstuk 5)
http://www.openvld.be/?type=content&id=17&pageid=21770

OVLD 2010
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/2....hemas/1.783127

OVLD 2013
http://www.openvld.be/?type=nieuws&id=1&pageid=67038
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...eralisme.dhtml
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2017, 09:36   #14
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.716
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Dat is al een eerste stap naar nuancering. Nu nog een feitelijke onderbouw. Hoe groot en is jouw achterban op dit forum ? Hoe trouw is jouw achterban alhier ?

Ik stel voor dat je een forumbevraging doet. In jouw redenering is "bijna iedereen" hier overbodig zolang jij hier aanwezig bent.

Als een partijvoorzitter van de liberalen wenst de grondwet te herzien om alle Turkse moskeeën te bannen en de overheidssubsidie aan religieuze en levensbeschouwelijke dienaars te schrappen. Ik hoop dat voor jou en "bijna iedereen" voldoende serieus is.
Daar gaat het hier niet om.
Het gaat erom hoe serieus u zichzelf neemt door telkens zo'n belachelijke enquête op te stellen, en daarbij ook nog vindt dat anderen u daarmee serieus moeten nemen.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2017, 09:39   #15
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.277
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
De vraag stellen is ze beantwoorden. Feit is dat jij enkel voor jezelf kan spreken en niet namens "wij".
Uw nicknaam heb je duidelijk enkel gekozen om te provoceren op dit Nederlandstalig forum. Stel dat wij een nick 'LeveVlaanderen' of zelfs 'LeveBelgië' zouden kiezen op een Franstalig forum...
Ongeveer al uw bijdragen liggen in dezelfde (waardeloos provocerende) lijn. Daarmee onderschrijf ik in deze draad de stelling van Reservespeler.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ik zal dan maar op 8 stemmen.
Als u zichzelf niet serieuzer neemt, waarom zouden wij het dan doen?
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2017, 09:40   #16
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ze voelt natuurlijk de hete adem van de N-VA in hare nek.
Hete adem van N-VA ? N-VA is de partij die een persoon met Turkse nationaliteit afvaardigt naar de federale regering. N-VA is de partij die voorstander is van Turkse moskeeën. N-VA is een CDU-wannabe partij, de vrouw van haar voorzitter is actief in de lokale Christelijke gemeenschap. De moeder van Bart De Wever heeft Christelijke Arco aandelen. N-VA is een voorstander van Europese Islam ( net als Open VLD trouwens).

Jan Jambon verwijt Filip De Winter in plenaire zitting dat hij te weinig respect toont voor de Koran ( hij krijgt hiervoor trouwens applaus van Open VLD).

Open VLD doet hier een haasje over met het Vlaams Belang. Deze laatste heeft nog geen afstand genomen van overheidssubsidies voor de christelijke werking.
__________________

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 15 april 2017 om 09:40.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2017, 09:48   #17
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Uw nicknaam heb je duidelijk enkel gekozen om te provoceren op dit Nederlandstalig forum. Stel dat wij een nick 'LeveVlaanderen' of zelfs 'LeveBelgië' zouden kiezen op een Franstalig forum...
Ongeveer al uw bijdragen liggen in dezelfde (waardeloos provocerende) lijn. Daarmee onderschrijf ik in deze draad de stelling van Reservespeler.
Dat vraagt verduidelijking. Welke Franstalige forums ?

Over mijn nicknaam heb ik het reeds veel gehad op dit forum. Deze is gekomen na de ratingverlaging van S&P in 2010. S&P verwees toen voor de eerste maal expliciet naar de politieke crisis als reden. Een nicknaam als LeveVlaanderen zou indertijd gewezen hebben op de hoop naar waardeloze Vlaamse Frankjes.

Zeker in die periode volgde ik de financiële markten een beetje obsessief.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2017, 09:52   #18
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Daar gaat het hier niet om.
Het gaat erom hoe serieus u zichzelf neemt door telkens zo'n belachelijke enquête op te stellen, en daarbij ook nog vindt dat anderen u daarmee serieus moeten nemen.
Ik dank jou voor jouw feedback. Ik waardeer dat. Het is niet mijn betrachting om belachelijk of niet serieus over te komen. Kan jij meegeven wat jij juist belachelijk vind aan de enquête ?

Ik betracht trouwens nergens een verplichting aan anderen om mij serieus te nemen. Ik heb welgemeend interesse in bijdragen van anderen op dit forum. In dat kader vraag ik om verduidelijking.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2017, 10:45   #19
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.277
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Dat vraagt verduidelijking. Welke Franstalige forums ?

Over mijn nicknaam heb ik het reeds veel gehad op dit forum. Deze is gekomen na de ratingverlaging van S&P in 2010. S&P verwees toen voor de eerste maal expliciet naar de politieke crisis als reden. Een nicknaam als LeveVlaanderen zou indertijd gewezen hebben op de hoop naar waardeloze Vlaamse Frankjes.

Zeker in die periode volgde ik de financiële markten een beetje obsessief.
Een Forum schreef ik. Hebben Walen geen fora dan?
https://nl.wiktionary.org/wiki/onbepaald_lidwoord
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2017, 12:35   #20
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Een Forum schreef ik. Hebben Walen geen fora dan?
https://nl.wiktionary.org/wiki/onbepaald_lidwoord
Ik ken geen enkel politiek forum op internet voor "de Walen". Jij wel ?
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:59.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be