Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 juni 2003, 21:46   #21
Mieke 79
Minister
 
Mieke 79's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2003
Locatie: Leuven / Mechelen
Berichten: 3.162
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand
Mieke 79, hopelijk mag U uw werk lang behouden. Maar wanneer ge moest werkloos vallen, zou U direct zien welke vacatures er zijn.
Ja in de krant. Maar ga er eens op af. Dan wordt de gebruikelijke smoes. We zullen U wat leten weten. En .... nooit iets meer. En wanneer U dan mensen kent in dat bedrijf, wordener daar geen aanvaard. Ga eens navraag doen bij de RVA.
En kom dan nog eens een klapke doen.
Vroeger dacht ik ook genoeg werk. Wanneer er genoeg werk is, waarom moet verhofstadt dan 200.000 banen creeren. Wanneer er toch genoeg werk is, waarom al die nepstatuten zoals reservekaders voor leraren. Als er genoeg werk is staan er geen leraren in een reservekader, ze geven les.
Ga eens vragen aan werkloze autochtonen van boven de 40 waarom ze geen werk hebben.
Kijk eens naar de bedrijven welke de oudere werknemers in een nepstatuut steken van brugpensioen. Nemen die andere mensen aan? Neen.
We hebben het hier meegemaakt op Sidmar. Allen boven de 55 brugpensioen. En zijn die vacatures ingevuld? Neen, en nog eens Neen.
Die plaatsen blijven open. Men heeft geen mensen meer nodig. Men investeerd in machines en robotten welke het werk doen van de arbeider. Maar of die robotten auto 's zullen kopen?????
Of die robetten melk gaan kopen????
Ik ben momenteel zo'n beetje begonnen met werk zoeken... en ik denk dat ik me moet herscholen als verpleegster of bejaardenhelpster ofzo...
__________________
Leve de Peace, Love and Understanding revolutie!
Please tell me the reason, behind the colours that you fly... Power to the peaceful!
Mieke 79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2003, 22:08   #22
fernand
Europees Commissaris
 
fernand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juli 2002
Locatie: ertvelde/evergem
Berichten: 7.551
Standaard

Valt het zoeken niet hard mee, dat U zich reeds moet herscholen?
Ik was lasser, en mij vriend automonteur. hij heeft zich laten omscholen tot lasser. En ja hij heeft 3 maand gewerkt als lasser. (dat was natuurlijk de tijd dat zijnen baas geen sociale bijdragen moest betalen voor hem.)
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2003, 22:25   #23
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Ambetanterik,
Niks zalig topic, zielig topic!
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2003, 22:52   #24
Ambetanterik
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 13 juni 2003
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 768
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Ambetanterik,
Niks zalig topic, zielig topic!
En toen werdt onze filosoof wakker, wanneer de mensen gaan slapen, moe van de doorstane arbeid, dan komt hij filosoferen.
Hebben wij geluk met zo een moedig persoontje.
Slaapwel slimme


Ik haat piano's en filosofen
Ambetanterik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2003, 23:32   #25
skye
Gouverneur
 
skye's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2003
Berichten: 1.374
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanbasten
Citaat:
En iemand met een heel klein beetje verstand weet wanneer er meer dan 600.000 werklozen zijn, dat wil zeggen dat er geen werk is!
Wat de linkiewinkies er ook willen van maken. Een land met zoveel werklozen heeft geen werk.
Da is dikke zever...Omdat er veel werklozen zijn wil dat niet zeggen dat er geen werk is eh ? Als werkloosheid maar zo simpel was...
Ten eerste zijn er een deel van de mensen die NIET willen werken, omdat bijv. het verschil tussen de laagste lonen en de werkloosheidsuitkering miniem is voor hen...kunt hen moeilijk ongelijk geven.
Dan hebt ge nog eens probleem van arbeidsmobiliteit...moest ge dat niet begrijpen, ik schets u een voorbeeld...vb in limburg zijn er 10000 werklozen en in west vlaanderen 10000 vacatures

ENZ....

Dus als ge nog zo is iets wilt neerschrijven zou ik dat van "een beetje verstand" maar achterwege laten, werkt alleen in uw nadeel !!
Dit is volledig naast de kwestie geantwoord. Als er hier mensen lui zijn, moeten deze gedwongen worden om te werken of anders hun uitkering intrekken. Maar niet nog een horde ongeschoolde derde wereld landers hier binnen halen.
__________________
Live free or die.
skye is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2003, 23:35   #26
skye
Gouverneur
 
skye's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2003
Berichten: 1.374
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mieke 79
Idd, als de werkloosheid zo simpel was op te lossen hé... er zijn vacatures genoeg, voor loodgieters, poetsers, weet ik wat nog allemaal...
maar wij, Belgen, voelen ons voor sommige beroepen te goed of te hoog opgeleid...
Ok, laten we direkt nog een paar negers invoeren die het voor ons komen doen!!!
Of anders kunnen we misschien een structurelen oplossing vinden zoals het strenger aanpakken van werkonwilliggen.
__________________
Live free or die.
skye is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2003, 00:05   #27
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mieke 79
Ik onthou vooral het onderschrijfsel van 'de metser': In een deugdelijk bouwwerk is plaats voor iedereen!
Ik dacht dat gevangenissen deugdelijke bouwwerken waren, blijkbaar is er toch niet voldoende plaats.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2003, 00:13   #28
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanbasten
Citaat:
En iemand met een heel klein beetje verstand weet wanneer er meer dan 600.000 werklozen zijn, dat wil zeggen dat er geen werk is!
Wat de linkiewinkies er ook willen van maken. Een land met zoveel werklozen heeft geen werk.
Da is dikke zever...Omdat er veel werklozen zijn wil dat niet zeggen dat er geen werk is eh ? Als werkloosheid maar zo simpel was...
Ten eerste zijn er een deel van de mensen die NIET willen werken, omdat bijv. het verschil tussen de laagste lonen en de werkloosheidsuitkering miniem is voor hen...kunt hen moeilijk ongelijk geven.
Dan wordt het hoogtijd dat die lonen omhooggaan denk ik. Ik heb ook wel een jobke voor u als u voor een hongerloon wilt komen werken.
Citaat:
Dan hebt ge nog eens probleem van arbeidsmobiliteit...moest ge dat niet begrijpen, ik schets u een voorbeeld...vb in limburg zijn er 10000 werklozen en in west vlaanderen 10000 vacatures
Mag ik hieruit opmaken dat er in West Vlaanderen géén werklozen zijn??
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2003, 00:26   #29
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brabo
1) Weet u hoeveel asielaanvragen er waren vorig jaar? Iets ve 20 000. Op een bevolking van meer dan 10 000 000!
Ik denk toch dat er een aantal zaken (belastingontduiking bv) ons meer geld kosten.

.
En kunt u ons ook vertellen hoeveel welzijnswerkers en ambtenaren er nodig zijn om die mensen te begeleiden. Hoeveel kosten die 20.000, per jaar natuurlijk, in werkelijkheid. Ook de rechtzaken en juristen niet vergeten meerekenen ????
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2003, 00:28   #30
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanbasten
Citaat:
En iemand met een heel klein beetje verstand weet wanneer er meer dan 600.000 werklozen zijn, dat wil zeggen dat er geen werk is!
Wat de linkiewinkies er ook willen van maken. Een land met zoveel werklozen heeft geen werk.
Da is dikke zever...Omdat er veel werklozen zijn wil dat niet zeggen dat er geen werk is eh ? Als werkloosheid maar zo simpel was...
Ten eerste zijn er een deel van de mensen die NIET willen werken, omdat bijv. het verschil tussen de laagste lonen en de werkloosheidsuitkering miniem is voor hen...kunt hen moeilijk ongelijk geven.
Dan hebt ge nog eens probleem van arbeidsmobiliteit...moest ge dat niet begrijpen, ik schets u een voorbeeld...vb in limburg zijn er 10000 werklozen en in west vlaanderen 10000 vacatures

ENZ....

Dus als ge nog zo is iets wilt neerschrijven zou ik dat van "een beetje verstand" maar achterwege laten, werkt alleen in uw nadeel !!

Ja ik denk dat hetgeen U schrijft nog grotere zever is.
U weet zeker niet de RVA de mensen door moet sturen naar vacature's en wanneer ze dat werk niet aanvaarde ze uit de werkloosheid worden gezet.
Mja, en al die werklozen die dat werk inderdaad weigeren, die gaan dat ook netjes zo vertellen bij de VDAB (niet de RVA!), nietwaar? Je onderschat de creativiteit van Jan Modaal schromelijk...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand
Uw andere stelling van 10.000 in West- Vlaanderen verheugd mij enorm. Dan zullen die mensen van de spoorweg niet zonder werk vallen. Kunnen direct beginnen in West-Vlaanderen.
Zou jij elke dag van Maaseik naar Brugge sporen om daar te gaan werken?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand
En dat beetje verstand, ik schrijf toch wat ik wil. en heb van een achterlijk geval die zo iets gelijk gij op het net durft te zetten geen orders of opdrachten te ontvangen. Bast tegen uwen hond. En kom terug met deugdelijke argumenten.
Wat een geluk dat jij nooit iemand beledigt, zoals je me op een andere thread toevertrouwde. Joost mag weten wat we hier dan te lezen zouden krijgen...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2003, 05:14   #31
Dies
Europees Commissaris
 
Dies's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2003
Berichten: 6.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand
....Vroeger dacht ik ook genoeg werk. Wanneer er genoeg werk is, waarom moet verhofstadt dan 200.000 banen creeren...
Aannemend dat er 600.000werklozen zijn, denkt u dan dat we met een volledige tewerkstelling zouden zitten wanneer er hier 1miljoen actieve (maw werkzoekende)mensen minder zouden wonen?
__________________
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2003, 08:10   #32
Darwin
Banneling
 
 
Darwin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 5.668
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mieke 79
Ik onthou vooral het onderschrijfsel van 'de metser': In een deugdelijk bouwwerk is plaats voor iedereen!
Je mag nog zo deugdelijk bouwen als je wil. Op een oppervlakte van 200m2 kan je wel een degelijk huis bouwen, maar geen woningblok dat eeuwig in de hoogte groeit om de voortdurende toevloed van nieuwe bewoners op te vangen.

Denk daar maar eens over na.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2003, 08:12   #33
fernand
Europees Commissaris
 
fernand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juli 2002
Locatie: ertvelde/evergem
Berichten: 7.551
Standaard

Dies, zeker wete,
En wat die mobiliteit betreft.
Mensen die op werven werken leggen dagelijks evenveel Km af.
Wat de creativiteit van de werkonwilligen betreft. De werkgever moet aan de RVA een kaart invullenwaarop hij aangeeft waarom deze mens niet wordt aanvaart.
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2003, 09:44   #34
Mieke 79
Minister
 
Mieke 79's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2003
Locatie: Leuven / Mechelen
Berichten: 3.162
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mieke 79
Ik onthou vooral het onderschrijfsel van 'de metser': In een deugdelijk bouwwerk is plaats voor iedereen!
Je mag nog zo deugdelijk bouwen als je wil. Op een oppervlakte van 200m2 kan je wel een degelijk huis bouwen, maar geen woningblok dat eeuwig in de hoogte groeit om de voortdurende toevloed van nieuwe bewoners op te vangen.
Denk daar maar eens over na.
Ik zie niet in wat bevolkingsdichtheid te maken heeft met het opvangen van asielzoekers. Het zijn er ocharme ogère nog geen 20.000 per jaar meer die een aanvraag doen, waarvan bijna iedereen wordt buitengezet.
__________________
Leve de Peace, Love and Understanding revolutie!
Please tell me the reason, behind the colours that you fly... Power to the peaceful!
Mieke 79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2003, 10:51   #35
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.286
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Mieke 79, ik kan het niet harder benadrukken, maar we zijn al met teveel, als je ecologisch nadenkt.

Het grondgebied Vlaanderen kan met moeite 500 000 mensen herbergen zonder de natuur ernstige schade toe te brengen,mits goed gespreid. Beter is nog 50 000, en da's alleen mogelijk omdat het hier zo'n vruchtbaar stukje grond is, bemest met het bloed van 3 millenia oorlog.

Wat betreft onze arme ,niet aan werk gerakende allochtonen. Of ze zijn illegaal hier, of door culturele en opvoedkundige achtergronden hebben ze zo'n slecht imago gekweekt dat niemand ze kan aannemen in de hoop winst te kunnen maken.Dit is een negative spiraal aangewakkerd door de positive discriminatie.

Assimilatie is niet noodzakelijk om een goeie burger te zijn.Het voorbeeld is de groep Chinezen in België.Of de hoedjes en pijpekrul joden in Antwerpen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2003, 11:00   #36
Quicky
Gouverneur
 
Quicky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 mei 2003
Locatie: Tielrode (VLAANDEREN)
Berichten: 1.378
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ali
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Quicky
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambetanterik
Wij onderhouden buitenlanders financieel die geen poot uisteken.
Hoelang moet dit nog blijven duren? Er is geen geld meer voor het onderhoud van ons land, wij zitten vol, en toch blijven wij hier een stuk van de wereld onderhouden.
Heb enkele voorstellen, daar al die mensen toch niet werken, hier op verlof zijn, kunnen ze ondertussen als vergoeding tegenover ons, niet 5 dagen per week 6 uur gemeenschapsdienst doen, zoals straten kuisen, grasbermen onderhouden enz.
Dat zal toch eerlijk zijn tegenover onze werkende bevolking.
Voor het èèn hoort het ander.




Ik haat piano's zonder snaren
Zalig topic Ambetanterik!!!
Zei de arme van geest.
Zei de persoon die we het eerst zullen terugsturen
Quicky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2003, 11:47   #37
Mieke 79
Minister
 
Mieke 79's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2003
Locatie: Leuven / Mechelen
Berichten: 3.162
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Mieke 79, ik kan het niet harder benadrukken, maar we zijn al met teveel, als je ecologisch nadenkt.
Het grondgebied Vlaanderen kan met moeite 500 000 mensen herbergen zonder de natuur ernstige schade toe te brengen,mits goed gespreid. Beter is nog 50 000, en da's alleen mogelijk omdat het hier zo'n vruchtbaar stukje grond is, bemest met het bloed van 3 millenia oorlog.
Wat betreft onze arme ,niet aan werk gerakende allochtonen. Of ze zijn illegaal hier, of door culturele en opvoedkundige achtergronden hebben ze zo'n slecht imago gekweekt dat niemand ze kan aannemen in de hoop winst te kunnen maken.Dit is een negative spiraal aangewakkerd door de positive discriminatie.
Assimilatie is niet noodzakelijk om een goeie burger te zijn.Het voorbeeld is de groep Chinezen in België.Of de hoedjes en pijpekrul joden in Antwerpen.
Mja, als je illegaal bent, is het nogal logisch dat ge amper aan werk raakt...
Trouwens, als je ecologisch denkt, zijn we met teveel op deze aardbol. Dat heeft helemaal niks met Vlaanderen alleen te maken...
__________________
Leve de Peace, Love and Understanding revolutie!
Please tell me the reason, behind the colours that you fly... Power to the peaceful!
Mieke 79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2003, 11:57   #38
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.286
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Ik ben dan ook voor een grootschalige uitroeiing van de plaag "mens", een procentje mag overblijven....
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2003, 13:13   #39
Dies
Europees Commissaris
 
Dies's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2003
Berichten: 6.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand
Dies, zeker wete,
Dat ziet u dan verkeerd: er zouden waarschijnlijk wel een deel van de werklozen tewerkgesteld worden dan, maar het grootste gedeelte zou werkloos blijven, terwijl de reeds tewerkgestelde meer zullen verdienen, omdat het evenwichtsloon stijgt.
__________________
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2003, 20:45   #40
fernand
Europees Commissaris
 
fernand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juli 2002
Locatie: ertvelde/evergem
Berichten: 7.551
Standaard

Dus nu geeft ge toe dat er een gedeelte van de werklozen, TEGEN hun wil werkloos is?
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:34.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be