Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 mei 2016, 19:03   #38761
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
WOII is nog niet zo lang geleden. "Nu" is tijdelijk, het kan snel verkeren .... Bosnië, Screbnica en andere toestanden tijdens die oorlog. Vandaag buren en een dag erna moordden ze (we) elkaar uit.
Friesen en Hollanders ook?
__________________
Ní neart go cur le chéile!
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2016, 19:03   #38762
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Friesen en Hollanders ook?
Friezen voelen zich op de eerste plaats Fries, maar bovenal ook Nederlander. Dus wat denkt u?

Maar mocht het zo zijn is de keus voor W.A. niet moeilijk. Die kiest geheid de kant van de Friezen. Het meest geliefd in Friesland, plus in vroeger tijd konden de Oranjes al terugvallen op de Friezen ... Stadhouderloze tijdperk.

By the way. Er kan alleen oorlog gevoerd worden in de winter.. als er hopelijk ijs ligt voor de Friese lichte cavalerie op de schaats.
Tijdens de Elfstedentocht wordt er niet gevochten, de nationale belangen overstijgen op zulk een dag een oorlog tussen Holland en Friesland. Ook de koning heeft dan geen tijd om de troepen te leiden, zijn aanwezigheid is vereist op deze nationale assemblee.
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2016, 19:11   #38763
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Friesen en Hollanders ook?
Deze kende u toch Herr Edwin?
Gezien de Duitse reacties waren deze best wel aangenaam verrast hoe er door Hollanders op gereageerd werd

Mit dem Panzer nach Holland - LUKE! Die Woche und ich
https://www.youtube.com/watch?v=njzf9bm_imo

Laatst gewijzigd door Adrian M : 19 mei 2016 om 19:12.
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2016, 05:58   #38764
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
Deze kende u toch Herr Edwin?
Gezien de Duitse reacties waren deze best wel aangenaam verrast hoe er door Hollanders op gereageerd werd

Mit dem Panzer nach Holland - LUKE! Die Woche und ich
https://www.youtube.com/watch?v=njzf9bm_imo
Habe ich schon gesehen, lieber Forumfreund.
Wunderschön nicht?
__________________
Ní neart go cur le chéile!
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2016, 12:33   #38765
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Habe ich schon gesehen, lieber Forumfreund.
Wunderschön nicht?
'Komen Eten'-kandidaat: 'Ik heb iets tegen Hollanders'
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20130922_010

Een filmpje van 2013. maar wat is er opmerkelijk aan?
De betreffende Vlaming heeft een aangeboren iets tegen Hollanders. Hij ontmoet Nederlanders van duidelijk beneden de rivieren aan het accent te horen.
Hij maakt blijkbaar geen verschil in zijn beleving of het Nederlanders zijn van boven de rivieren of beneden de rivieren.

Aan de reacties te zien vinden Vlamingen zijn opstelling tamelijk gortig.
Het viel me echter op dat hij geen verschil maakte tussen Nederlanders boven en onder de rivieren.

Douwe Bob gaf als reactie over zijn collega Laura Tesoro aan: ... spreken dezelfde taal dus eigenlijk een zusje.
Denk dat menige Hollander zich zeer vereerd zal voelen met zulk een zusje
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2016, 12:50   #38766
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Habe ich schon gesehen, lieber Forumfreund.
Wunderschön nicht?
Best opmerkelijk dat zoveel Duitsers in de Duitse grensregio Nederlands leren op school. Ook de haat en nijd vanwege WOII lijkt steeds meer tot het verleden te gaan behoren.

Zal er om gaan met het voetbal steun voor die Mannschaft of steun voor de Rode Duivels. Hoewel ik vermoed de meeste steun voor de Rode Duivels zal zijn.
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2016, 15:09   #38767
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
Best opmerkelijk dat zoveel Duitsers in de Duitse grensregio Nederlands leren op school. Ook de haat en nijd vanwege WOII lijkt steeds meer tot het verleden te gaan behoren.

Zal er om gaan met het voetbal steun voor die Mannschaft of steun voor de Rode Duivels. Hoewel ik vermoed de meeste steun voor de Rode Duivels zal zijn.
Met Vlaanderen heb ik heel veel op, met België weinig tot niets. Ben dan nog eerder supporter van mijn Duitse familie (en die wonen daar ook).
__________________
Ní neart go cur le chéile!
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2016, 15:11   #38768
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
'Komen Eten'-kandidaat: 'Ik heb iets tegen Hollanders'
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20130922_010

Een filmpje van 2013. maar wat is er opmerkelijk aan?
De betreffende Vlaming heeft een aangeboren iets tegen Hollanders. Hij ontmoet Nederlanders van duidelijk beneden de rivieren aan het accent te horen.
Hij maakt blijkbaar geen verschil in zijn beleving of het Nederlanders zijn van boven de rivieren of beneden de rivieren.

Aan de reacties te zien vinden Vlamingen zijn opstelling tamelijk gortig.
Het viel me echter op dat hij geen verschil maakte tussen Nederlanders boven en onder de rivieren.

Douwe Bob gaf als reactie over zijn collega Laura Tesoro aan: ... spreken dezelfde taal dus eigenlijk een zusje.
Denk dat menige Hollander zich zeer vereerd zal voelen met zulk een zusje
Leuke vrouw om te zien, misschien hebben ze sommige hobby's gemeenschappelijk?
__________________
Ní neart go cur le chéile!
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2016, 15:52   #38769
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Met Vlaanderen heb ik heel veel op, met België weinig tot niets. Ben dan nog eerder supporter van mijn Duitse familie (en die wonen daar ook).
Het negatieve idee over Hollanders wordt o.a. mee versterkt door Nederlanders die hun kinderen over de grens op Vlaamse c.q. Limburgse scholen sturen mee eens?
Het idee dat Vlamingen vooral een hekel hebben aan Hollanders boven de rivieren klopt in werkelijkheid niet daar het vooral zuidelijke Nederlanders zijn die hun kinderen over de grens op school sturen.
Vlamingen hebben de meeste contacten met Nederlanders beneden de rivieren. Hetzelfde geldt namelijk voor boodschappen doen over de grens en etc. Een Hollander boven de rivieren gaat niet naar Vlaanderen voor z’n boodschappen, benzine etc.

Een typisch filmpje van POW laat zien dat Vlamingen aan beide zijden van de grens blijkbaar niet gemakkelijk integreren.
http://www.powned.tv/nieuws/binnenla...aar_hun_e.html

Me niet duidelijk of de plaatselijke visboer een Vlaming is. Hij zegt echter: “Ik ben alleen vriendelijk tegen Belgen maar niet tegen Nederlanders”
Lokaal gezien zegt hij dus feitelijk: “Ik ben alleen aardig tegen Belgische Vlamingen, niet tegen Nederlandse (Zeeuwse) Vlamingen”

Naar aanleiding op het verbod van de selfiestick deed de Belgische radiozender Studio Brussel een peiling naar wat haar volk nog meer wil verbieden op festivals. Een kwart van de bevolking blijkt onvoorwaardelijk te kiezen voor Nederlanders, en daarmee legde de radiozender een soort diepgewortelde haat bloot
http://noisey.vice.com/nl/blog/dit-i...estivals-zien1
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2016, 17:59   #38770
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
Het negatieve idee over Hollanders wordt o.a. mee versterkt door Nederlanders die hun kinderen over de grens op Vlaamse c.q. Limburgse scholen sturen mee eens?
Het idee dat Vlamingen vooral een hekel hebben aan Hollanders boven de rivieren klopt in werkelijkheid niet daar het vooral zuidelijke Nederlanders zijn die hun kinderen over de grens op school sturen.
Vlamingen hebben de meeste contacten met Nederlanders beneden de rivieren. Hetzelfde geldt namelijk voor boodschappen doen over de grens en etc. Een Hollander boven de rivieren gaat niet naar Vlaanderen voor z’n boodschappen, benzine etc.

Een typisch filmpje van POW laat zien dat Vlamingen aan beide zijden van de grens blijkbaar niet gemakkelijk integreren.
http://www.powned.tv/nieuws/binnenla...aar_hun_e.html

Me niet duidelijk of de plaatselijke visboer een Vlaming is. Hij zegt echter: “Ik ben alleen vriendelijk tegen Belgen maar niet tegen Nederlanders”
Lokaal gezien zegt hij dus feitelijk: “Ik ben alleen aardig tegen Belgische Vlamingen, niet tegen Nederlandse (Zeeuwse) Vlamingen”

Naar aanleiding op het verbod van de selfiestick deed de Belgische radiozender Studio Brussel een peiling naar wat haar volk nog meer wil verbieden op festivals. Een kwart van de bevolking blijkt onvoorwaardelijk te kiezen voor Nederlanders, en daarmee legde de radiozender een soort diepgewortelde haat bloot
http://noisey.vice.com/nl/blog/dit-i...estivals-zien1
Vlamingen zijn duidelijk en helder, voor samenwerking of tegen samenwerking of samen op weg met Nederland. Hier zwalken we veel meer. Maar over die vermeende haat is onzinnig.

Als je vraagt aan een Rotterdammer vraagt of hij ongenode Amsterdammers graag op zijn feestje ziet verschijnen....de rest weet je wel...
__________________
Ní neart go cur le chéile!

Laatst gewijzigd door edwin2 : 20 mei 2016 om 18:04.
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2016, 18:56   #38771
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Vlamingen zijn duidelijk en helder, voor samenwerking of tegen samenwerking of samen op weg met Nederland. Hier zwalken we veel meer. Maar over die vermeende haat is onzinnig.

Als je vraagt aan een Rotterdammer vraagt of hij ongenode Amsterdammers graag op zijn feestje ziet verschijnen....de rest weet je wel...
Lijkt me iets gemakkelijk om als onzin te definieren. Zelfs al zou het gaan om evt. slechts 25% van de Vlamingen

'Komen Eten'-kandidaat: 'Ik heb iets tegen Hollanders'
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20130922_010

Een typisch filmpje van POW laat zien dat Vlamingen aan beide zijden van de grens blijkbaar niet gemakkelijk integreren.
http://www.powned.tv/nieuws/binnenla...aar_hun_e.html

Mee gezien het laatste filmpje blijkt dat er toch echt wel sprake is van een zekere weestand wanneer een inwoner aangeeft: “Ik ben alleen vriendelijk tegen Belgen maar niet tegen Nederlanders”

In dit geval Vlamingen onderling, Belgische en Nederlandse Vlamingen.
Uit het eerste filmpje – Ik heb iets tegen Hollanders – blijkt dat deze Vlaming geen onderscheid maakt tussen Nederlanders boven of onder de rivieren. Ook de betreffende vishandelaar lijkt geen onderscheid te maken.

Onlogisch is het niet dat een dergelijke weerstand toeneemt naarmate meer zuidelijke Nederlanders hun kinderen naar Vlaamse of Limburgse scholen sturen.
Wanneer antipathie toeneemt wordt dit dus door Nederlanders zelf mee veroorzaakt.
Gezondheidszorg idem dito. Het is logisch dat bij een Vlaming het gevoel toeneemt dat Nederlanders profiteren van hun gezondheidszorg waarvoor ze duur betalen.
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2016, 19:06   #38772
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
Lijkt me iets gemakkelijk om als onzin te definieren. Zelfs al zou het gaan om evt. slechts 25% van de Vlamingen

'Komen Eten'-kandidaat: 'Ik heb iets tegen Hollanders'
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20130922_010

Een typisch filmpje van POW laat zien dat Vlamingen aan beide zijden van de grens blijkbaar niet gemakkelijk integreren.
http://www.powned.tv/nieuws/binnenla...aar_hun_e.html

Mee gezien het laatste filmpje blijkt dat er toch echt wel sprake is van een zekere weestand wanneer een inwoner aangeeft: “Ik ben alleen vriendelijk tegen Belgen maar niet tegen Nederlanders”

In dit geval Vlamingen onderling, Belgische en Nederlandse Vlamingen.
Uit het eerste filmpje – Ik heb iets tegen Hollanders – blijkt dat deze Vlaming geen onderscheid maakt tussen Nederlanders boven of onder de rivieren. Ook de betreffende vishandelaar lijkt geen onderscheid te maken.

Onlogisch is het niet dat een dergelijke weerstand toeneemt naarmate meer zuidelijke Nederlanders hun kinderen naar Vlaamse of Limburgse scholen sturen.
Wanneer antipathie toeneemt wordt dit dus door Nederlanders zelf mee veroorzaakt.
Gezondheidszorg idem dito. Het is logisch dat bij een Vlaming het gevoel toeneemt dat Nederlanders profiteren van hun gezondheidszorg waarvoor ze duur betalen.
Tussen nabijgelegen steden of regio's is altijd animositeit en aan uw extrapolatie heb ik een broertje dood.

Dus we gaan gewoon verder, tolheffing of niet. We hebben nu eenmaal geen keus, want het kapitaal regeert.

Zulk soort goedkope haatsmurf verhalen heb ik trouwens al genoeg gehoord op dit forum, kan er in de praktijk van alledag niets mee, daar is samenwerking echt van economisch levensbelang.
__________________
Ní neart go cur le chéile!

Laatst gewijzigd door edwin2 : 20 mei 2016 om 19:13.
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2016, 20:06   #38773
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Tussen nabijgelegen steden of regio's is altijd animositeit en aan uw extrapolatie heb ik een broertje dood.

Dus we gaan gewoon verder, tolheffing of niet. We hebben nu eenmaal geen keus, want het kapitaal regeert.

Zulk soort goedkope haatsmurf verhalen heb ik trouwens al genoeg gehoord op dit forum, kan er in de praktijk van alledag niets mee, daar is samenwerking echt van economisch levensbelang.
Probleem is echter dat we meer uit elkaar groeien dan naar elkaar. Ook cultureel, kranten besteden weinig aandacht nog aan elkaar. Jongeren in Belgie kijken nauwelijks of in het geheel niet naar Nederlandse TV, omgekeerd geldt dit eveneens.
De VRT had ooit een Vlaamse correspondent in NL, ook die is er niet meer.
Vlaanderen heeft haar eigen Ambassadeur in Nederland. Als men in Nederland zich daar bewust van zou zijn zou dit een stuk kunnen schelen.

XIII. Nonsens
Juist omdat die belangstelling te gering is sloegen Geert Wilders en zijn acoliet Martin Bosma de plank totaal mis toen ze op 7 juli 2008 in NRC in een opiniestuk pleitten voor de gezamenlijke Nederlanden. ‘Laat het volk zich via referenda uitspreken over een hereniging’, aldus de schrijvers. ‘In onze harten zijn we nooit gescheiden. We horen bij elkaar. Nederland moet de Vlaamse leeuw aan de borst drukken. En zeggen: welkom thuis. We zijn je nooit vergeten.’ Grotere nonsens heeft er waarschijnlijk nooit op de
opiniepagina’s van NRC gestaan

Het pleidooi van Bosma en Wilders sloeg overigens meteen dood. Zelfs Bart de Wever, als leider van de N-VA ook de erfgenaam van de groot-Nederlandse gedachte in Vlaanderen, moest er, zo bleek, niks van hebben. ‘Wilders dacht er niet over na toen hij erover begon’, aldus De Wever (NRC, 11 oktober 2008). ‘Je kunt niet voorbijgaan aan
vierhonderd jaar feitelijkheden. Groot-Nederland werd gebruikt als een stijlfiguur in het anti-belgicisme. Men wilde gewoon een alternatief voor België, zonder daar werkelijk in geïnteresseerd te zijn. Mensen spraken over Nederland zonder daar ooit een voet te zetten. Er was een grapje. Groot-Nederland? Als het kan, morgen. Maar dan zonder de Hollanders alstublieft’
http://pacificatielezingen.org/wp-co...kjepac2015.pdf
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2016, 20:11   #38774
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Tussen nabijgelegen steden of regio's is altijd animositeit en aan uw extrapolatie heb ik een broertje dood.

Dus we gaan gewoon verder, tolheffing of niet. We hebben nu eenmaal geen keus, want het kapitaal regeert.

Zulk soort goedkope haatsmurf verhalen heb ik trouwens al genoeg gehoord op dit forum, kan er in de praktijk van alledag niets mee, daar is samenwerking echt van economisch levensbelang.
Leg dan eens uit waarom integratie niet wil lukken in zo'n Zeeuws-Vlaams dorp?
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2016, 20:25   #38775
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
Leg dan eens uit waarom integratie niet wil lukken in zo'n Zeeuws-Vlaams dorp?
Hier in Rotterdam lukt het wel, locale vetes en intriges zijn niet niet echt van belang, ken er zo nog wel tien in een dozijn.
__________________
Ní neart go cur le chéile!
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2016, 20:27   #38776
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
Probleem is echter dat we meer uit elkaar groeien dan naar elkaar. Ook cultureel, kranten besteden weinig aandacht nog aan elkaar. Jongeren in Belgie kijken nauwelijks of in het geheel niet naar Nederlandse TV, omgekeerd geldt dit eveneens.
De VRT had ooit een Vlaamse correspondent in NL, ook die is er niet meer.
Vlaanderen heeft haar eigen Ambassadeur in Nederland. Als men in Nederland zich daar bewust van zou zijn zou dit een stuk kunnen schelen.

XIII. Nonsens
Juist omdat die belangstelling te gering is sloegen Geert Wilders en zijn acoliet Martin Bosma de plank totaal mis toen ze op 7 juli 2008 in NRC in een opiniestuk pleitten voor de gezamenlijke Nederlanden. ‘Laat het volk zich via referenda uitspreken over een hereniging’, aldus de schrijvers. ‘In onze harten zijn we nooit gescheiden. We horen bij elkaar. Nederland moet de Vlaamse leeuw aan de borst drukken. En zeggen: welkom thuis. We zijn je nooit vergeten.’ Grotere nonsens heeft er waarschijnlijk nooit op de
opiniepagina’s van NRC gestaan

Het pleidooi van Bosma en Wilders sloeg overigens meteen dood. Zelfs Bart de Wever, als leider van de N-VA ook de erfgenaam van de groot-Nederlandse gedachte in Vlaanderen, moest er, zo bleek, niks van hebben. ‘Wilders dacht er niet over na toen hij erover begon’, aldus De Wever (NRC, 11 oktober 2008). ‘Je kunt niet voorbijgaan aan
vierhonderd jaar feitelijkheden. Groot-Nederland werd gebruikt als een stijlfiguur in het anti-belgicisme. Men wilde gewoon een alternatief voor België, zonder daar werkelijk in geïnteresseerd te zijn. Mensen spraken over Nederland zonder daar ooit een voet te zetten. Er was een grapje. Groot-Nederland? Als het kan, morgen. Maar dan zonder de Hollanders alstublieft’
http://pacificatielezingen.org/wp-co...kjepac2015.pdf
Sociologisch bla bla noem ik dit. Kan er niets mee. Richt mijzelf liever op concrete samenwerking waar we beide voordeel bij hebben in plaats van 200 jaar blindstaren op iets wat sociologisch niet zou kunnen.

Merk wel dat Vlamingen blijkbaar graag in Nederland werken, gezien het aantal bedrijfswagens in het "Rotterdamse".

Ook in de medische sector werken er hier Vlamingen en die zie ik graag. Als het zo slecht is hier, waarom zouden ze dan blijven? In Vlaanderen is ook zat werk. Omgekeerd ken ik ook Nederlanders die in Vlaanderen werken. Wat is uw probleem eigenlijk?

Heb eerder het idee dat een soort van mythe in stand en levend wordt gehouden door de "socio-media" die zie hyper-focussen op lokale "sociale conflictjes" en andere socio-prularia. Kan er dus niets mee.

U heeft het over TV, welnu dat is op zijn retour dat TV kijken, internet en sociale media neemt die rol langzaam over.
__________________
Ní neart go cur le chéile!

Laatst gewijzigd door edwin2 : 20 mei 2016 om 20:44.
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2016, 22:24   #38777
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Hier in Rotterdam lukt het wel, locale vetes en intriges zijn niet niet echt van belang, ken er zo nog wel tien in een dozijn.
Simpel te verklaren. De roots liggen in Vlaanderen, ander land, een andere cultuur. Of wel je je houdt eraan vast, in het andere geval val je tussen twee culturen in.
Iedereen die in het buitenland woont of gewoond heeft kan u dit vertellen.
In je jeugd bouw je een basis en referentiekader op en daarmee blijf je te maken hebben. Dit zorgt ermee voor dat je niet geaccepteerd wordt. Hetzelfde ziet u in bijv. Antwerpen. Ook al kunt u dit denken, Nederlanders worden er niet werkelijk geaccepteerd. Hoe u het ook wendt of keert het zijn, zeer begrijpelijk, buitenlanders voor een Belg c.q. Vlaming, geen landgenoten.
Zelfs al past men zich aan gaat dit zeer zeker een eerste generatie dit niet lukken. Lukt in geen enkel land overigens. Evenmin in de US.
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2016, 22:25   #38778
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Leg mij eens uit waarom wij die platte, ordinaire Nederlandse cultuur zouden moeten leren apprecieren ? Het taalgebruik kan al niet lomper, de Nederlander is kampioen in het verkrachten van zijn eigen taal. Zet eens een Nederlandse radio op en je wordt onnozel van het gekwaak.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2016, 22:31   #38779
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Sociologisch bla bla noem ik dit. Kan er niets mee. Richt mijzelf liever op concrete samenwerking waar we beide voordeel bij hebben in plaats van 200 jaar blindstaren op iets wat sociologisch niet zou kunnen.

Merk wel dat Vlamingen blijkbaar graag in Nederland werken, gezien het aantal bedrijfswagens in het "Rotterdamse".

Ook in de medische sector werken er hier Vlamingen en die zie ik graag. Als het zo slecht is hier, waarom zouden ze dan blijven? In Vlaanderen is ook zat werk. Omgekeerd ken ik ook Nederlanders die in Vlaanderen werken. Wat is uw probleem eigenlijk?

Heb eerder het idee dat een soort van mythe in stand en levend wordt gehouden door de "socio-media" die zie hyper-focussen op lokale "sociale conflictjes" en andere socio-prularia. Kan er dus niets mee.

U heeft het over TV, welnu dat is op zijn retour dat TV kijken, internet en sociale media neemt die rol langzaam over.
Werken kun je overal, zelfs in Rusland als iemand daar zin in heeft. Voorgoed je settelen is een andere zaak
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2016, 07:44   #38780
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Leg mij eens uit waarom wij die platte, ordinaire Nederlandse cultuur zouden moeten leren apprecieren ? Het taalgebruik kan al niet lomper, de Nederlander is kampioen in het verkrachten van zijn eigen taal. Zet eens een Nederlandse radio op en je wordt onnozel van het gekwaak.
Dat appreciëren hoeft u ook niet, wie heeft u dit ooit verteld dat u dit moet? Iedere regio heeft zo zijn eigenaardigheden en cultuur. In Friesland luisterd men naar de Friestalige radio, bij ons bij de Rotterdamse radio en u misschien naar de Westvlaamse, Antwerpse of welke zender dan ook. Wat maakt dat uit?
__________________
Ní neart go cur le chéile!

Laatst gewijzigd door edwin2 : 21 mei 2016 om 07:45.
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:17.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be