Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 september 2013, 18:26   #1
The_Belgian_Kurd
Provinciaal Statenlid
 
The_Belgian_Kurd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 augustus 2013
Berichten: 629
Standaard VRT manupuleert berichtgeving rond "Marokannen" school.

Goed,
Zoals jullie ondertussen weten, kom ik graag op voor de waarheid. En toen ik wat rond aan het zoeken was op deredactie .be, zag ik iets interessants. Maar om te starten:
In de zevende dag zei Pascal De Smet:
"Vlaams minister van Onderwijs Pascal Smet (SP.A) ziet geen graten in een ‘Marokkaanse school’. ‘Moest het een moslimschool zijn, dan zou ik er een probleem mee hebben, zei hij in De Zevende Dag. ‘Maar dat is het dus niet.’

"Wat Smet niet zou zinnen, is een ‘moslimschool’. ‘Daar zou ik een zeer groot probleem mee hebben, omdat je dan kinderen gaat verenigen rond een godsdienst en ze wellicht eng-godsdienstig gaat opvoeden. Maar dat is hier dus niet het geval’, klonk het. ‘Zolang het een open project is, dat de juiste klemtonen legt en zich inschrijft in het globale landschap’, lijkt het Smet ‘positief’."

Maar als je op de Engelstalige versie van deredactie gaat zie je dit:

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...NG/130902_iqra

"First school day for Antwerp muslim school."

Op het einde hebben ze het erover dat ze zichzelf geen moslimschool noemen, maar als ze zich niet zo noemen, waarom dan zo'n titel en intro? De organisator zei zelf dat er al inschrijving waren van kinderen van andere origines dan Marokkaans, en ik denk niet dat zij moslim zijn! Pure schande vind ik het!
__________________
“Any little group can become famous by taking hostages or planting bombs,” he once wrote, “whereas liberation movements which abstain from terrorism are generally ignored, like the Kurdish movement”
The_Belgian_Kurd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2013, 06:59   #2
rafkaf
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 augustus 2013
Berichten: 948
Standaard

Als dit de enige manipulatie van het nieuws zou zijn dan zou het best meevallen.
rafkaf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:05.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be