Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 oktober 2017, 07:22   #6941
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.759
Standaard

Dit zijn de woorden van deze morgen van vice-premier De Croo op Radio 1 :

Citaat:
Dolgedraaid nationalisme langs beide kanten lost niets op en leidt alleen tot een onmogelijkheid om rond de tafel te gaan zitten, terwijl alleen daar stappen vooruit kunnen worden gezet. Zo reageert vicepremier Alexander De Croo (Open Vld) op het referendum in Catalonië en het brute geweld dat daarmee gepaard ging.

Premier Charles Michel was gisteren het eerste staatshoofd om het geweld tijdens het onafhankelijkheidsreferendum te veroordelen. Hij krijgt daarbij de steun van zijn liberale vicepremier De Croo. “Het is duidelijk dat als mensen zich willen uiten, de oplossing niet inhoudt dat je de anti-oproerpolitie stuurt en geweld gebruikt”, reageerde de Open Vld’er zonet in De Ochtend op Radio 1.


Hij wil de komende uren afwachten hoe Spanje zelf met de situatie omgaat. “Het soort dolgedraaid nationalisme dat je hier ziet aan beide kanten, lost niets op”, aldus De Croo. Hij verzet zich tegen het beeld waarbij je “op een eiland kan leven en alles naar je zin hebt. Zo zit de wereld niet in elkaar. Alle grote uitdagingen die we kennen, ga je alleen oplossen door samen te werken”.
Bemiddelingsrol
Op de vraag of ons land een bemiddelingsrol moet spelen, houdt De Croo voorlopig de boot af. “Een bemiddelingsrol krijg je alleen als je dat wordt gevraagd, niet door die zelf op te eisen”, luidt het. “Uiteindelijk zijn het de Spanjaarden zelf die het zullen moeten doen.”

De Croo verwacht overigens geen probleem binnen de regering. “Ik zie niet in waarom. Ik lees vanuit N-VA vooral appreciatie over het veroordelen van het geweld door de regering. Ik denk dat we het daar voorlopig bij kunnen houden”, besluit de liberale vicepremier.
bron : https://www.hln.be/nieuws/buitenland...s-op~a3f9db51/

Gematigde taal, overduidelijk dat Michel dit in de schoot van het kernkabinet grondig doorgesproken heeft. Hij communiceerde eerst, en dan nu zijn vice-premier. Nu kijken of de andere vice-premiers hierin mee volgen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2017, 07:27   #6942
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.575
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
plaatsvervangende schaamte bij de reacties van Het Oosten, Panda, Gipsy en Dadee tov het buitensporig geweld van de Guardia Civil ...
Toegegeven dat ik hard op mijn kopke vol haar zit te krabben.
Fysisch geweld van het nationaal beleid via haar militaire organisatie tegen eigen bevolking. Alleen in, of arabische of zuid-amerikaanse landen, dacht ik.
En de E.U. keek ernaar...
Geen Vlaams Blok nodig als het Europees ook kan, ofwa?
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2017, 07:30   #6943
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dit zijn de woorden van deze morgen van vice-premier De Croo op Radio 1 :



bron : https://www.hln.be/nieuws/buitenland...s-op~a3f9db51/

Gematigde taal, overduidelijk dat Michel dit in de schoot van het kernkabinet grondig doorgesproken heeft. Hij communiceerde eerst, en dan nu zijn vice-premier. Nu kijken of de andere vice-premiers hierin mee volgen.
Veel meer kan je ook niet zeggen, hé...

Aan de ene kant, een buitensporig gebruik van geweld en een barslechte onderhandelingsstrategie, aan de andere kant een nietszeggende referendum en een barslechte onderhandelingsstrategie.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2017, 07:37   #6944
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.006
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dit zijn de woorden van deze morgen van vice-premier De Croo op Radio 1 :



bron : https://www.hln.be/nieuws/buitenland...s-op~a3f9db51/

Gematigde taal, overduidelijk dat Michel dit in de schoot van het kernkabinet grondig doorgesproken heeft. Hij communiceerde eerst, en dan nu zijn vice-premier. Nu kijken of de andere vice-premiers hierin mee volgen.
Hij doet me een beetje aan Trump denken. Ja goed, de oproerpolitie sloeg 800 burgers in elkaar, maar aan de andere kant gingen die burgers stemmen in een referendum. Dus er was echt teveel geweld on both sides.
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2017, 07:41   #6945
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Voor de tweede keer in minder dan 24u : lees eens iets over internationaal recht, en om het je eenvoudig te maken, ga direct naar Resolutie 1514 meer specifiek artikel 6. Dan zul je -eindelijk- je stommiteit inzien.
vandaag zal in de EU eerder artikel 7 van het EU verdrag op de agenda staan.
schending van de mensenrechten en grondrechten van EU burgers door Spanje.

EU artikel 7 en wat het EP daarvan vindt :
Citaat:
Het EP juicht het initiatief van de Commissie toe (document COM(2003) 606 definitief). Desalniettemin is het Parlement van mening dat in een hoger beschermingsniveau moet worden voorzien dan door de Commissie wordt voorgesteld. Het EP vindt in ieder geval dat het verzuim van een lidstaat om op te treden tegen schendingen van de mensenrechten als duidelijk gevaar voor de waarden van de Unie en de fundamentele vrijheden van haar burgers moet worden aangemerkt.
wat meteen de weg openzet naar uitsluiting van Spanje uit de EU (zo'n vaart zal het niet lopen) maar ook naar opschorting van stemrecht voor Spanje in de EU ... en nu Rajoy alle krediet heeft verloren, is de opschorting van stemrecht wel een piste die gebruikt kan worden om de situatie te ontmijnen wanneer het Catalaans parlement zou overgaan tot uitroepen van de onafhankelijkheid.
Catalonië zou op die manier immers snel erkend kunnen worden als onafhankelijke staat en EU-lidstaat.

dat is de situatie die Rajoy gecreëerd heeft met zijn politiek stompzinnige houding en het inzetten van buitensporig geweld tegen een deel van zijn bevolking.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2017, 07:43   #6946
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.759
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Veel meer kan je ook niet zeggen, hé...

Aan de ene kant, een buitensporig gebruik van geweld en een barslechte onderhandelingsstrategie, aan de andere kant een nietszeggende referendum en een barslechte onderhandelingsstrategie.

Perfect samengevat. Ik sluit me daar volledig bij aan.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2017, 07:45   #6947
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Toegegeven dat ik hard op mijn kopke vol haar zit te krabben.
Fysisch geweld van het nationaal beleid via haar militaire organisatie tegen eigen bevolking. Alleen in, of arabische of zuid-amerikaanse landen, dacht ik.
En de E.U. keek ernaar...
Geen Vlaams Blok nodig als het Europees ook kan, ofwa?
Het is uiteraard maar een onnozelheid, maar alles is relatief, hoor.

Zelfs het optreden van de Franse Compagnies Répressives Sanguinaires.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2017, 07:51   #6948
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.575
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Veel meer kan je ook niet zeggen, hé...
Aan de ene kant, een buitensporig gebruik van geweld en een barslechte onderhandelingsstrategie, aan de andere kant een nietszeggende referendum en een barslechte onderhandelingsstrategie.
Ah neen? Is dat wat ge de Panda als antwoord geeft na zijn 'Befehl ist Befehl' simplicismen van laatste 15 bladzijden?
Van oer-conservatief naar staats-extremisme is een kleine stap voor sommigen hun vastgeroest traditionele gedachten, blijkbaar.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2017, 07:51   #6949
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
vandaag zal in de EU eerder artikel 7 van het EU verdrag op de agenda staan.
schending van de mensenrechten en grondrechten van EU burgers door Spanje.

EU artikel 7 en wat het EP daarvan vindt :


wat meteen de weg openzet naar uitsluiting van Spanje uit de EU (zo'n vaart zal het niet lopen) maar ook naar opschorting van stemrecht voor Spanje in de EU ... en nu Rajoy alle krediet heeft verloren, is de opschorting van stemrecht wel een piste die gebruikt kan worden om de situatie te ontmijnen wanneer het Catalaans parlement zou overgaan tot uitroepen van de onafhankelijkheid.
Catalonië zou op die manier immers snel erkend kunnen worden als onafhankelijke staat en EU-lidstaat.

dat is de situatie die Rajoy gecreëerd heeft met zijn politiek stompzinnige houding en het inzetten van buitensporig geweld tegen een deel van zijn bevolking.
Je kan uiteraard alles zo uitvergroten als je maar wenst, hé.
Ja, het gebruik van geweld door de politie was onaanvaardbaar buitensporig (volgens onze info althans), maar om de Grote Woorden van stal te halen...

Als de EU moet tussenkomen elke keer dat er een buitensporig gebruik van politiegeweld ontstaat, doet zij (helaas) niks anders meer...
Ja, dat is hard, maar zo gaat het nu eenmaal.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2017, 07:52   #6950
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Toegegeven dat ik hard op mijn kopke vol haar zit te krabben.
Fysisch geweld van het nationaal beleid via haar militaire organisatie tegen eigen bevolking. Alleen in, of arabische of zuid-amerikaanse landen, dacht ik.
En de E.U. keek ernaar...
Geen Vlaams Blok nodig als het Europees ook kan, ofwa?
het EU zwijgen is bijzonder pijnlijk (want het houdt onvermijdelijk de stelling in dat dit geweld minstens officieel getolereerd zou worden door de EU...wat onbegrijpelijk is en niet zonder gevolgen kan blijven voor de al bestaande kloof tussen EU-top en EU-burgers)

wat je met je verwijzing naar VB bedoelt, begrijp ik niet?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2017, 07:52   #6951
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Dat jij niet vies bent van een leugentje meer of minder, wisten we al langer dan vandaag, maar nu maak je het toch wel erg bont.

Ik zeg maar wat is.

En als u beweert dat het niet juist is wat ik beweer, dan moet u dit aantonen. Zoniet, dan bent u hier de leugenaar.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2017, 07:53   #6952
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Ah neen? Is dat wat ge de Panda als antwoord geeft na zijn 'Befehl ist Befehl' simplicismen van laatste 15 bladzijden?
Van oer-conservatief naar staats-extremisme is een kleine stap voor sommigen hun vastgeroest traditionele gedachten, blijkbaar.
Bij mijn weten heeft Panda het geweld meermaals veroordeeld, net als de Spaanse strategie.

Maar ik zeg maar zoiets, hé.

Ik reageerde trouwens op de verklaringen van De Croo. No hard feelings.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2017, 07:53   #6953
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.575
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Hij doet me een beetje aan Trump denken. Ja goed, de oproerpolitie sloeg 800 burgers in elkaar, maar aan de andere kant gingen die burgers stemmen in een referendum. Dus er was echt teveel geweld on both sides.
Nagel op 't kopke. Die gedachte kwam ook bij mij op.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2017, 07:54   #6954
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.759
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
vandaag zal in de EU eerder artikel 7 van het EU verdrag op de agenda staan.
schending van de mensenrechten en grondrechten van EU burgers door Spanje.

EU artikel 7 en wat het EP daarvan vindt :


wat meteen de weg openzet naar uitsluiting van Spanje uit de EU (zo'n vaart zal het niet lopen) maar ook naar opschorting van stemrecht voor Spanje in de EU ... en nu Rajoy alle krediet heeft verloren, is de opschorting van stemrecht wel een piste die gebruikt kan worden om de situatie te ontmijnen wanneer het Catalaans parlement zou overgaan tot uitroepen van de onafhankelijkheid.
Catalonië zou op die manier immers snel erkend kunnen worden als onafhankelijke staat en EU-lidstaat.

dat is de situatie die Rajoy gecreëerd heeft met zijn politiek stompzinnige houding en het inzetten van buitensporig geweld tegen een deel van zijn bevolking.
Je bent nu echt aan het dagdromen...
Het is totaal ondenkbaar dat er opschorting van stemrecht van lidstaat spanje zou komen. Uitsluiting...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2017, 07:56   #6955
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Je kan uiteraard alles zo uitvergroten als je maar wenst, hé.
Ja, het gebruik van geweld door de politie was onaanvaardbaar buitensporig (volgens onze info althans), maar om de Grote Woorden van stal te halen...

Als de EU moet tussenkomen elke keer dat er een buitensporig gebruik van politiegeweld ontstaat, doet zij (helaas) niks anders meer...
Ja, dat is hard, maar zo gaat het nu eenmaal.
? waar slaat dit op? de EU zit nooit verlegen om stellingname of zelfs sancties tegen een lidstaat wanneer het over Polen of Hongaren gaat of ingrijpen op persvrijheid en politieoptreden door Erdogan en/of Putin ...

waarom zou de EU dan nu moeten zwijgen bij gelijkaardige zwijnerijen van Rajoy?!? ... ?vanwege tijdsgebrek?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2017, 07:59   #6956
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Je bent nu echt aan het dagdromen...
Het is totaal ondenkbaar dat er opschorting van stemrecht van lidstaat spanje zou komen. Uitsluiting...
dat hangt van de situatie af in de komende weken en maanden.
ik schreef alleen dat het een opportuniteit creëert om op een ordentelijke manier Catalonië te erkennen en bij de EU te houden moest het nodig zijn.

een nieuw gegeven door het buitensporig geweld van de Guardia Civil ... en dat heeft Rajoy alleen aan zichzelf te danken.

Laatst gewijzigd door Anna List : 2 oktober 2017 om 07:59.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2017, 08:02   #6957
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Bij mijn weten heeft Panda het geweld meermaals veroordeeld, net als de Spaanse strategie.

Maar ik zeg maar zoiets, hé.

Ik reageerde trouwens op de verklaringen van De Croo. No hard feelings.
kan zijn dat hij ergens wel eens bevestigde dat het strategisch dom was, maar ik las de afgelopen 30 blz toch ook steeds maar weer justifiëren van dat geweld.

Laatst gewijzigd door Anna List : 2 oktober 2017 om 08:03.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2017, 08:05   #6958
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
plaatsvervangende schaamte bij de reacties van Het Oosten, Panda, Gipsy en Dadee tov het buitensporig geweld van de Guardia Civil ...

U vergist zich. Nergens heb ik het geweld van de Guardia Civil goedgekeurd. Ik daag u uit het tegenovergestelde te bewijzen.

Wat ik wél beweer , is dat wanneer mensen deelnemen aan onwettige acitiviteiten waarvan ze op voorhand weten dat de overheid hiertegen manu militari gaat optreden, ze achteraf niet moeten komen klagen en grienen dat ze hier en daar een flinke por hebben moeten incasseren. Dat is wat ik heb gezegd. En daar blijf ik bij.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 2 oktober 2017 om 08:10.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2017, 08:09   #6959
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
U vergist zich. Nergens heb ik het geweld van de Guardia Civil goedgekeurd. Ik daag u uit het tegenovergestelde te bewijzen.

Wat ik wel beweer , is dat wanneer mensen deelnemen aan onwettige acitiviteiten waarvan ze op voorhand weten dat de overheid hiertegen manu militari gaat optreden, ze achteraf niet moeten komen klagen dat ze hier en daar een flinke por incasseren. Dat is wat ik heb gezegd. En daar blijf ik bij.
u illustreert mooi wat bij mij plaatsvervangende schaamte genereert.

ik zag gisteren de Guardia Civil een hele dag genadeloos intimmeren op mensen met de handen in de lucht.

wat op zich volstaat voor mij om als mens gechokeerd en gedegouteerd te zijn.

maar als je daar dan toch nog juridisch/semantisch over zou willen gaan ... er was geen samenscholingsverbod op straat, en ook daar gebruikte de GC heel de dag buitensporig geweld...een heel onwettige activiteit, me dunkt.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2017, 08:10   #6960
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.575
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Bij mijn weten heeft Panda het geweld meermaals veroordeeld, net als de Spaanse strategie.
Maar ik zeg maar zoiets, hé.
Ik reageerde trouwens op de verklaringen van De Croo. No hard feelings.
Dat wist ik ook wel. Maar zeg zelf: uitstekende kans om uw juridische pietje-precies houding op semantiek efficiente wijze ook eens te counteren, meester.
No hard feelings indeed
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:34.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be