Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Deense cartoons
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Deense cartoons Hier en enkel hier kunnen alle onderwerpen omtrent de onstane commotie rond de Deense cartoons van de profeet Mohammed terecht.

 
 
Discussietools
Oud 4 februari 2006, 09:31   #21
Julius C.
Burger
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Noorderkempen
Berichten: 138
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steenbok66 Bekijk bericht
en wat de spotprenten betreft...
wat is er interessant om andere mensen in hun godsdienstige overtuiging te beledigen...
laat die dat voorrecht om hun godsdienst belangrijk te vinden en wanneer tradities geen afbeelding van hun opperwezen of diens profeten toelaat... dan moet je niet in naam van persvrijheid of wat dan ook hen uitdagen...

alle godsdiensten hebben ooit terzake speciale voorschriften gehad en in naam van duivelsuitdrijving werden mensen ook hier enkele eeuwen geleden levend verbrand op de brandstapel...
wie toen daar tegen in kwam riskeeree ook alle onheil...

en als onze zogenaamde betere westerse beschaving beter zou zijn... waarom worden dan in onze contreiën ook nog regelmatig mensen voor allerlei redenen gefolterd...

laat dergelijke fenomenen voor wat ze waard zijn maar drijf geen spot met hun overtuiging...
satye en iemand kop van jut maken moet je voorzichtig doen...
maar niet omdat je denkt superieur te zijn hen beledigen...

maar dat is een voorrecht van de sterren aan de hemel van een miljoen racisten, extremisten en onnozele zielen die denken dat ze daarvoor moeten stemmen... tedjuuu... nu word ik ook al verleid tot....
Wat een gespeelde verontwaardiging.
Maria met blote borsten op een affiche zetten is geen belediging. Nee dat is progressief.
Julius C. is offline  
Oud 4 februari 2006, 10:46   #22
Freethinker 69
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 9 januari 2006
Berichten: 48
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carina Bekijk bericht
''Deense cartoons
Dit heeft niets met vrije meningsuiting te maken.

Als Jurgen Verstrepen uit is op provocatie moet hij ook de gevolgen dragen.
Ga je nu het enorme menselijk leed ontkennen dat Mohammed met zijn wilde fantasieën heeft veroorzaakt, ga je nu ontkennen dat Mohammed iets had met kleine meisjes, ga je nu ontkennen dat de islam hetzelfde totalitaire karakter heeft als de nazi’s, ga je nu ontkennen dat de islam de vrouw totaal onderdrukt.
Moslims mijn excuses voor de veralgemening maar mag de waarheid die grotendeels op de islamitische wereld van toepassing is nu ook al niet meer gezegd worden.
Altijd maar kankeren op het westen kuis eerst de stront in je eigen huishouden eens op.
Zien jullie zelf niet in dat door al die buitenproportionele razernij de Vlaming steeds verder opschuift naar rechts.
Hoeveel aanhang denken jullie dat Vlaams Belang gewonnen heeft sinds de eerste wagens in Frankrijk in vlammen opgingen.
Bij de verkiezingen zal je merken dat het Belang in elke Vlaamse gemeente en stad zal doorbreken.
Enkele jaren terug vertelde een vriend me dat hij voor de toekomst van zijn dochters op het Vlaams Blok ging stemmen, toen heb ik daar eens ferm mee gelachen.
Vandaag kan ik verdomme niet anders dan hem groot gelijk geven, overal merk je dezelfde tendens de mensen zijn het kots beu.
Freethinker 69 is offline  
Oud 4 februari 2006, 11:04   #23
job
Minister-President
 
job's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2006
Berichten: 4.778
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carina Bekijk bericht
''Deense cartoons


Zeg maar niets meer... Erg. Iedereen zou zich moeten verzetten tegen het islamo-fascisme. Een term die ik vandaag in DeMorgen heb gelezen in een commentaarstuk van De Cauter, cultuurfilosoof. Hij stelt dat we aan het 'einde van de verlichting' zitten. Men zou, in alle ernst, alle kranten, weekbladen, tijdschriften, websites ..moeten oproepen om die onschuldige Deense cartoons te publiceren, schrijft ie. Bij deze dus... Download cartoons

De cartoons zijn niets in vergelijking met dit. (shockprent)
Petitie online: klik hier en hier ''






http://i29.photobucket.com/albums/c2...r/muhammad.jpg

http://www.jurgenverstrepen.be/ ''


Dit heeft niets met vrije meningsuiting te maken.

Als Jurgen Verstrepen uit is op provocatie moet hij ook de gevolgen dragen.



Iemand die zoals Carina reageert, voelt zich wellicht persoonlijk aangevallen. Ik heb dit net van je website geplukt : "Positieve trend :Belgen bekeren zich massaal tot Islam om te trouwen". U bent wellicht één van die nieuwe islamo-fascisten ?
job is offline  
Oud 4 februari 2006, 12:08   #24
Firestone
Secretaris-Generaal VN
 
Firestone's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 25.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JusticeLover Bekijk bericht
Gevonden op de site van Jurgen Verstrepen

Kan iemand het lezen en vertalen?

Vertaling:

Help de Denen onze vrijheid te verdedigen.
Steun Denemarken.
__________________
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan
Firestone is offline  
Oud 4 februari 2006, 12:28   #25
Acid
Schepen
 
Acid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2004
Berichten: 458
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steenbok66 Bekijk bericht
en wat de spotprenten betreft...
wat is er interessant om andere mensen in hun godsdienstige overtuiging te beledigen...
laat die dat voorrecht om hun godsdienst belangrijk te vinden en wanneer tradities geen afbeelding van hun opperwezen of diens profeten toelaat... dan moet je niet in naam van persvrijheid of wat dan ook hen uitdagen...
Je moet ook niet trachten om de persvrijheid aan banden te leggen in naam van Allah. Me dunkt trouwens dat die moslilms niet veel nodig hebben om zich uitgedaagd te voelen.

Ze kunnen zich evengoed geprovoceerd voelen omdat westerlingen geen hoofddoek dragen, of toch eten tijdens de ramadan. Dat is hun probleem - niet het onze.

En het is aldus volkomen correct om die cartoons - die trouwens zeer onschuldig zijn - te publiceren, opdat de lezers tenminste weten waarover men zich in de moslimwereld zoal druk maakt.
__________________
Voor een vrij en onafhankelijk Vlaanderen.
Acid is offline  
Oud 4 februari 2006, 14:57   #26
JusticeLover
Banneling
 
 
JusticeLover's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 6.763
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Vertaling:

Help de Denen onze vrijheid te verdedigen.
Steun Denemarken.
De multiculturele samenleving werpt zijn vruchten af!
JusticeLover is offline  
Oud 4 februari 2006, 14:58   #27
JusticeLover
Banneling
 
 
JusticeLover's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 6.763
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PAJOT Bekijk bericht
't is Hebreeuws . stuur eens een pb naar Vicky ofzo.
Echt?

Toch bedankt.
JusticeLover is offline  
Oud 4 februari 2006, 15:33   #28
Menapius
Schepen
 
Menapius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 maart 2005
Locatie: Menapia
Berichten: 459
Standaard

Ben jij eigenlijk in staat om een tekst begrijpelijk te lezen?
Hij zegt dat de gepubliceerde cartoons in de Deense krant niet van het verwerpelijke niveau zijn als die prent en dus al die heisa niet waard.
Merk ook op dat hij een link voorziet naar die prent en hem niet automatisch laat zien op zijn website.
__________________
Menapius is offline  
Oud 4 februari 2006, 15:37   #29
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carina Bekijk bericht
''Deense cartoons


Zeg maar niets meer... Erg. Iedereen zou zich moeten verzetten tegen het islamo-fascisme. Een term die ik vandaag in DeMorgen heb gelezen in een commentaarstuk van De Cauter, cultuurfilosoof. Hij stelt dat we aan het 'einde van de verlichting' zitten. Men zou, in alle ernst, alle kranten, weekbladen, tijdschriften, websites ..moeten oproepen om die onschuldige Deense cartoons te publiceren, schrijft ie. Bij deze dus... Download cartoons

De cartoons zijn niets in vergelijking met dit. (shockprent)
Petitie online: klik hier en hier ''






http://i29.photobucket.com/albums/c2...r/muhammad.jpg

http://www.jurgenverstrepen.be/ ''


Dit heeft niets met vrije meningsuiting te maken.

Als Jurgen Verstrepen uit is op provocatie moet hij ook de gevolgen dragen.

Als ik jou goed begrijp, dan mogen we erop los "cartooneren" tegen de islam, mohamed, en hun terroristen.

Behalve wanneer men lid is van het Vlaams Belang. Dan mag het niet meer en is men uit op provocatie en moet men de gevolgen dragen.

Lees jij je eigen postings wel eens af en toe ? Dan zou je je eigen nonsens misschien eens zelf opmerken.



.
__________________
Antoon is offline  
Oud 4 februari 2006, 16:41   #30
Siegfried
Partijlid
 
Geregistreerd: 7 mei 2005
Berichten: 203
Standaard

Wat ik totaal niet begrijp is dat extreem links in deze, de islamfascisten volledig steunen, wil dat zeggen dat zij net als die middeleeuwse barbaren intolerant en enggeestig zijn?
Siegfried is offline  
Oud 4 februari 2006, 16:57   #31
Vrijheid
Schepen
 
Vrijheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 augustus 2005
Berichten: 495
Standaard

Ik wil toch even wijzen op de aanwezigheid van de net ontmaagde negenjarige Aisha links op de achtergrond van de cartoon...
Vrijheid is offline  
Oud 4 februari 2006, 17:06   #32
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Beagle Bekijk bericht
Nog dit; het valt me op dat de mensen die in de topics een tijdje geleden de 'spotprenten' over de 'Maria met blote borsten' het probleem niet zagen in die afbeeldingen, het met de Mohammed spotprenten ontoelaatbaar vinden
Of zoals Rondas het in een van de afleveringen aanhaalt: (naar aanleiding van het pausbezoek in de jaren 80 in Nederland) zij die toen met spandoeken stonden te zwaaien met slogans als 'Pijp de Paus', zij zeggen nu dat we niet zomaar kritiek mogen geven op de Islam. Kwestie van het gelijkheidsbeginsel te respecteren... maar ja als het van de ene kant komt is het racisme, als het van de andere kant komt dan is het intellectuele vrijheid. Hoe zegt men dat ook al weer; Twee maten en gewichten.
Terecht opgemerkt! Diezelfde mensen die instemmen met beledigende zaken tegenover Kerk en christendom of zelfs in dat rijtje gaan staan, krijten nu van verontwaardiging. Waar is hun logisch denken? Waar zit de samenhang?

Kunnen ze ons even uitleggen waarom men Jezus, Maria, het christendom, het christelijk geloof, de katholieken, de katholieke Kerk, de paus... wel in woord, geschrift, tekening en film mag beledigen en ermee spotten, maar dat dit plotseling volgens diezelfde farizeeërs niet met de islam en Mohammed mag gebeuren?

Durft er iemand van die heren of dames nu een antwoord geven?
Jan van den Berghe is offline  
Oud 4 februari 2006, 17:50   #33
AVV
Gouverneur
 
AVV's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2004
Locatie: OVERPELT
Berichten: 1.106
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freethinker 69 Bekijk bericht
Ga je nu het enorme menselijk leed ontkennen dat Mohammed met zijn wilde fantasieën heeft veroorzaakt, ga je nu ontkennen dat Mohammed iets had met kleine meisjes, ga je nu ontkennen dat de islam hetzelfde totalitaire karakter heeft als de nazi’s, ga je nu ontkennen dat de islam de vrouw totaal onderdrukt.
Moslims mijn excuses voor de veralgemening maar mag de waarheid die grotendeels op de islamitische wereld van toepassing is nu ook al niet meer gezegd worden.
Altijd maar kankeren op het westen kuis eerst de stront in je eigen huishouden eens op.
Zien jullie zelf niet in dat door al die buitenproportionele razernij de Vlaming steeds verder opschuift naar rechts.
Hoeveel aanhang denken jullie dat Vlaams Belang gewonnen heeft sinds de eerste wagens in Frankrijk in vlammen opgingen.
Bij de verkiezingen zal je merken dat het Belang in elke Vlaamse gemeente en stad zal doorbreken.
Enkele jaren terug vertelde een vriend me dat hij voor de toekomst van zijn dochters op het Vlaams Blok ging stemmen, toen heb ik daar eens ferm mee gelachen.
Vandaag kan ik verdomme niet anders dan hem groot gelijk geven, overal merk je dezelfde tendens de mensen zijn het kots beu.

Je hebt daar een punt Freethinker.

Als het aankomt op het vededigen van de Vlaamse (Westerse) waarden , kan je inderdaad nog maar bij 1 partij terecht!
__________________
AVV is offline  
Oud 4 februari 2006, 17:54   #34
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Voor hen die hun mening willen geven aan de Executieve van de Moslims van België ( liefst respectvol ) :

Executieve van de Moslims van België (EMB)

Rouppeplein 16, bus 3
1000 Brussel

tel. 02 626 15 92
fax 02 626 15 99

[email protected]
Antoon is offline  
Oud 4 februari 2006, 18:08   #35
Rene Artois
Minister
 
Rene Artois's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2005
Locatie: Nouvion
Berichten: 3.264
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Kunnen ze ons even uitleggen waarom men Jezus, Maria, het christendom, het christelijk geloof, de katholieken, de katholieke Kerk, de paus... wel in woord, geschrift, tekening en film mag beledigen en ermee spotten, maar dat dit plotseling volgens diezelfde farizeeërs niet met de islam en Mohammed mag gebeuren?

Durft er iemand van die heren of dames nu een antwoord geven?
Vrij simpel nochtans. Er zijn genoeg humoristen die toegegeven hebben dat ze niet lachen met de islam omdat ze "hun leven nog niet moe zijn". Van christenen daarentegen moet men niet verwachten dat ze overgaan tot het gebruik van grof geweld. Lafheid dus.
Rene Artois is offline  
Oud 4 februari 2006, 18:11   #36
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carina Bekijk bericht
Jurgen Verstrepen is verantwoordelijk voor de inhoud van zijn website.
Zoals bepaalde moslim-idioten verantwoordelijk zijn voor hun houding en daden?
andev is nu online  
Oud 4 februari 2006, 18:40   #37
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carina Bekijk bericht
''Deense cartoons

Dit heeft niets met vrije meningsuiting te maken.

Als Jurgen Verstrepen uit is op provocatie moet hij ook de gevolgen dragen.
Indien sommige moslims hier hun zeden en gewoonten willen opdringen moeten ze ook maar de gevolgen dragen. Akkoord?
andev is nu online  
Oud 4 februari 2006, 18:52   #38
omaplop
Minister-President
 
omaplop's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2003
Locatie: Ardennen
Berichten: 5.579
Standaard

Iemand zoekt een reden om rellen te veroorzaken tegen de westerse wereld, noch meer noch minder!!

De overtuiging groeit dat die mensen die betogen tegen de cartoons zelfs niet weten waarover het gaat en opgejut worden door anderen die wel een doel voor ogen hebben, nl de hele wereld verislamiseren!!
omaplop is offline  
Oud 4 februari 2006, 19:45   #39
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Terecht opgemerkt! Diezelfde mensen die instemmen met beledigende zaken tegenover Kerk en christendom of zelfs in dat rijtje gaan staan, krijten nu van verontwaardiging. Waar is hun logisch denken? Waar zit de samenhang?

Kunnen ze ons even uitleggen waarom men Jezus, Maria, het christendom, het christelijk geloof, de katholieken, de katholieke Kerk, de paus... wel in woord, geschrift, tekening en film mag beledigen en ermee spotten, maar dat dit plotseling volgens diezelfde farizeeërs niet met de islam en Mohammed mag gebeuren?

Durft er iemand van die heren of dames nu een antwoord geven?
tuurlijk niet. Dat soort schijnheilige salonlinksen loopt graag te lullen over de Multicultuur en de Multicultuur gaat boven alles, zelfs boven de linkse idealen van tolerantie en democratie.

Maar ik kan u wel zeggen dat niet alle linksen salonlinksen zijn
__________________
pri via opinio, ne prelegu.
pri alies opinioj, nepre legu!
Pelgrim is offline  
Oud 4 februari 2006, 20:54   #40
Polma
Burger
 
Polma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 december 2005
Locatie: Planet Earth
Berichten: 137
Standaard

Ik DENK dat er hier zich vaak misverstanden voordoen. Het gaat er DENK ik vooral om dat ze de profeet Mohammed hebben uitgebeeld, iets wat niet aanvaard wordt in de Islam en niet om dat er met de islam wordt gelachen.

De cartoon van 'we're out of virgins' vind ik zelf grappig. Maar het had niet aan grappigheid moeten inboeten wanneer de cartoonist een poort had getekend met daarop een bordje ' Sorry, we're out of virgins'. Het uitbeelden van Mohammed was dus compleet overbodig waaruit ik afleid dat het zuiver werd gebruikt voor provocatie.

Om eerlijk te zijn vind ik natuurlijk de reactie vanuit de moslimwereld (in brand steken van ambassade, e.d.) overdreven en ten zeerste verwerpelijk! Maar dit spreekt het onverantwoordelijkheidsgevoel van de krant niet goed!
Polma is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:42.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be