Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 december 2006, 21:02   #41
globalisator
Burger
 
Geregistreerd: 5 november 2006
Berichten: 158
Standaard

Rechtlijnigheid wordt hier duidelijk enorm overschat. In politiek is het een strategisch middel, geen doel op zich. Uiteindelijk geeft flexibiliteit de doorslag. Vandaar dat het politieke palmares van Blok en Kris Merckx even goed gevuld is als het boekje met turnmedailles van Houten Klaas.
globalisator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2006, 22:23   #42
deryz
Staatssecretaris
 
deryz's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Locatie: Merksem
Berichten: 2.826
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De NVA is inderdaad een rechtlijnige partij.
De NVA wordt ook bevolkt door mensen, zelfs in de leiding van die partij. En mensen vergissen zich soms. Of drukken zich in een eerste reaktie onvolledig uit.
Slechts de moedigen durven achteraf hun ongelijk toegeven.

De nva is dus een rechtlijnige partij van mensen die zich heel af en toe vergissen.
Het (on)Belang is ook wel een rechtlijnige partij, echter op basis van één grote en algehele vergissing.
Idem dito voor die kommunistische partijtjes.
nva is een partij die haar kiezers bedriegt & enkel uit is op macht
__________________
http://www.vlaamseonafhankelijkheid.be/
Petitie voor Vlaanderen!
deryz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2006, 23:23   #43
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deryz Bekijk bericht
nva is een partij die haar kiezers bedriegt & enkel uit is op macht
Dit is weer typisch zo'n geval van de pot verwijt de ketel.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2006, 03:04   #44
zorroaster
Europees Commissaris
 
zorroaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2002
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Niets van! Overgieten met pek en veren, en hem nadien in de natuurreservaten jagen die Kris Peeters wil openstellen voor jagers!

Hoe kan N-VA nu nog ietsje van geloofwaardigheid behouden, als ze die man gewoon laat zitten op zijn stoel?
Zinloos en oneerlijk. Waarom moet één iemand, onze meest begenadigde spreker en een ontzettend charismatisch politicus bovendien, opgeofferd worden voor een fout die een ganse partij maakte? Het is het partijbestuur dat met een grote meerderheid ervoor koos Dedecker binnen te halen, het is de partijraad die ervoor koos met een duidelijke meerderheid het kartel te herstellen. In beide gremia heeft De Wever maar één stem, zijn verantwoordelijkheid betrof slechts het communiceren van het hele verhaal. Dat is even stompzinnig als een moordenaar straffen door zijn hand af te snijden, want het hand is schuldig...
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2006, 11:53   #45
deryz
Staatssecretaris
 
deryz's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Locatie: Merksem
Berichten: 2.826
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Dit is weer typisch zo'n geval van de pot verwijt de ketel.
neen, ik geef een voorbeeld:
nva zei noooooooooooooooooooooooooooit in een regering te stappen zonder splitsing van BHV, dat zouden ze nooit doen, ze zouden nog liever in de oppositie zitten, en ineens *klap* ze kiezen voor de macht en geven BHV maar op (geert bourgeois zei nog: ja we hebben dat tegen de kiezers gezegd maar we gaan dat toch niet doen.. )
__________________
http://www.vlaamseonafhankelijkheid.be/
Petitie voor Vlaanderen!
deryz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2006, 12:18   #46
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deryz Bekijk bericht
neen, ik geef een voorbeeld:
nva zei noooooooooooooooooooooooooooit in een regering te stappen zonder splitsing van BHV, dat zouden ze nooit doen, ze zouden nog liever in de oppositie zitten, en ineens *klap* ze kiezen voor de macht en geven BHV maar op (geert bourgeois zei nog: ja we hebben dat tegen de kiezers gezegd maar we gaan dat toch niet doen.. )
Hebben ze dat een breekpunt genoemd? Anders is er in de politiek altijd ruimte voor compromissen. Bovendien NV-A zit toch niet in het federaal? Of moet dit via de Vlaamse regering?
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2006, 12:18   #47
globalisator
Burger
 
Geregistreerd: 5 november 2006
Berichten: 158
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deryz Bekijk bericht
neen, ik geef een voorbeeld:
nva zei noooooooooooooooooooooooooooit in een regering te stappen zonder splitsing van BHV, dat zouden ze nooit doen, ze zouden nog liever in de oppositie zitten, en ineens *klap* ze kiezen voor de macht en geven BHV maar op (geert bourgeois zei nog: ja we hebben dat tegen de kiezers gezegd maar we gaan dat toch niet doen.. )

En overal waar ik kom, hoor ik deze plaat en overal blijft ze op dezelfde manier hangen. Geeuw.
globalisator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2006, 12:36   #48
deryz
Staatssecretaris
 
deryz's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Locatie: Merksem
Berichten: 2.826
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Hebben ze dat een breekpunt genoemd? Anders is er in de politiek altijd ruimte voor compromissen. Bovendien NV-A zit toch niet in het federaal? Of moet dit via de Vlaamse regering?
ze zagen de bui al hangen en hebben er geen breekpunt van gemaakt, weer eens een bewijs dat ze geen kl*ten hebben
__________________
http://www.vlaamseonafhankelijkheid.be/
Petitie voor Vlaanderen!
deryz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2006, 14:21   #49
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter
 
lomeanor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 april 2005
Berichten: 9.853
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deryz Bekijk bericht
ze zagen de bui al hangen en hebben er geen breekpunt van gemaakt, weer eens een bewijs dat ze geen kl*ten hebben
Splitsing van BHV moet federaal gebeuren. Daar kan de Vlaamse regering niets aan doen.

Wat we wel gedaan hebben is onze coalitiepartners in de Vlaamse regering een akkoord laten tekenen dat ze in de federale regering de splitsing zouden realiseren.

VLD en SP-A hebben echter contractbreuk gepleegd. Daar kunnen wij echter niets aan doen. We konden zelfs de regering niet laten vallen, want in tegenstelling tot de federale kan de Vlaamse regering bij wet niet vallen en zijn vervroegde verkiezingen voor de vlaamse regering wettelijk onmogelijk.

Wij hebben dus gekozen om Vlaanderen verder te besturen, want Vlaanderen heeft recht op een goed bestuur.

Nu zijn het echter federale verkiezingen, en nu zullen we wél aan tafel zitten. Een heel andere situatie dus.
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2006, 21:12   #50
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster Bekijk bericht
Het is het partijbestuur dat met een grote meerderheid ervoor koos Dedecker binnen te halen
Het partijbestuur van verdeeld: tien voorstanders en tien tegenstanders van Dedecker. Dewever dacht dat het partijbestuur de komst van die Dedecker zomaar zou slikken. Hij dacht dat het een formaliteit ging worden. Daar heeft hij zich schromelijk in vergist.
Daarna was hij verplicht om met hangende pootjes naar de partijraad te stappen. Hij wist dat de partijraad de komst van die PVV'er nooit zou accepteren, en keerde dus zijn kar.
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2006, 23:48   #51
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Het partijbestuur van verdeeld: tien voorstanders en tien tegenstanders van Dedecker. Dewever dacht dat het partijbestuur de komst van die Dedecker zomaar zou slikken. Hij dacht dat het een formaliteit ging worden. Daar heeft hij zich schromelijk in vergist.
Daarna was hij verplicht om met hangende pootjes naar de partijraad te stappen. Hij wist dat de partijraad de komst van die PVV'er nooit zou accepteren, en keerde dus zijn kar.
Deze week heeft Dewever nog maar eens zijn kar gekeerd.
In een eerste reactie was hij opgetogen over de veel besproken uitzending van RTBF maar toen nadien CD&V zijn ongenoegen liet blijken over die uitzending nuanceerde hij zijn eerste reactie.
Aan het begrip ''rechtlijnigheid'' word door sommige mensen hier toch wel een andere betekenis gegeven.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2006, 00:13   #52
Hans1
Banneling
 
 
Hans1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 maart 2003
Locatie: BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Berichten: 15.869
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deryz Bekijk bericht
nva is een partij die haar kiezers bedriegt & enkel uit is op macht
Zo horen we het graag.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2006, 00:20   #53
UFSIA
Parlementslid
 
UFSIA's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 februari 2006
Berichten: 1.565
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
En niet te vergeten: de uitspraak van Bourgeois waarin hij zei dat ze nooit in kartel zouden treden met een grote partij.

En, de uitspraak van Bourgeois over BHV: "ik wist dat het niet zou lukken, maar de kiezers verwachtten nu eenmaal zo'n uitspraak".

Rechtlijnig én eerlijk dus!
mijn probleem is het volgende, eigenlijk zei hij dus :
" ik loog om mijn kiezers te paaien maar wist op voorhand dat er niet veel van in huis ging komen "
Wie zegt dat ze nu niet opnieuw zo redeneren ?

Citaat:
VLD en SP-A hebben echter contractbreuk gepleegd. Daar kunnen wij echter niets aan doen. We konden zelfs de regering niet laten vallen, want in tegenstelling tot de federale kan de Vlaamse regering bij wet niet vallen en zijn vervroegde verkiezingen voor de vlaamse regering wettelijk onmogelijk.
Dus bleef je de regering steunen van diegenen die u het figuurlijke mes in de rug gestoken hebben. Het is waar dat je geen vervroegde verkiezingen kan houden, maar je hebt een meerderheid nodig nietwaar ? Een nieuw rondje kaarten schudden en zien wie de kiezer zijn steun geeft kon idd niet, maar een regering die zijn eigen afspraken niet nakomt afstraffen kon wel. Of niet soms ?

Oh wacht ... komt nu jullie "maar we zijn numeriek niet nodig voor de vlaamse regering en als we eruit stapten zou ze gewoon verdergewerkt hebben zonder ons" ?
Laat me dat effe herformuleren : " de cdv zou regeringsdeelname belangrijker gevonden hebben dan zijn partner uit het zogenaamde "Vlaams Kartel" te steunen en er mee uit te stappen ? Zou cdv business as usual verkozen hebben ?

Nou dat lijkt me niet echt hoopgevend voor de toekomst.
__________________
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn.
~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7

Laatst gewijzigd door UFSIA : 17 december 2006 om 00:23.
UFSIA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2006, 00:24   #54
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
evilbu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Locatie: Dietse Drugsvrije Republiek
Berichten: 10.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door UFSIA Bekijk bericht
mijn probleem is het volgende,
Ben jij nu voor NVA? Jij bent echt de ultieme partijhopper.
__________________
Steun Oranje-Blauw!
evilbu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2006, 00:29   #55
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Ben jij nu voor NVA? Jij bent echt de ultieme partijhopper.
Een maand geleden was het nog een BUB'er. Volgens mij is het meer een avatarhopper dan een partijhopper.

Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 17 december 2006 om 00:30.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2006, 00:32   #56
UFSIA
Parlementslid
 
UFSIA's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 februari 2006
Berichten: 1.565
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster Bekijk bericht
Zinloos en oneerlijk. Waarom moet één iemand, onze meest begenadigde spreker en een ontzettend charismatisch politicus bovendien, opgeofferd worden voor een fout die een ganse partij maakte? Het is het partijbestuur dat met een grote meerderheid ervoor koos Dedecker binnen te halen, het is de partijraad die ervoor koos met een duidelijke meerderheid het kartel te herstellen. In beide gremia heeft De Wever maar één stem, zijn verantwoordelijkheid betrof slechts het communiceren van het hele verhaal. Dat is even stompzinnig als een moordenaar straffen door zijn hand af te snijden, want het hand is schuldig...
rik heeft hier toch gelijk.

De nva kan haar maagdelijkheid niet herwinnen door "haar eigen hand af te snijden" in de hoop dat de kiezer het dan vergeten is tegen pakweg mei , laat de hele partij MET dewever maar naar de kiezer stappen en we zien wel.

Citaat:
Ben jij nu voor NVA? Jij bent echt de ultieme partijhopper.
ik voor nva ? lees mijn bijdragen

Neen ik hou ervan om geregeld van avatar te veranderen. Is soms wel grappig.
__________________
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn.
~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
UFSIA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2006, 08:07   #57
Pluche
Staatssecretaris
 
Pluche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 december 2006
Locatie: Regio Mechelen-Lier-Antwerpen-Brussel
Berichten: 2.745
Stuur een bericht via MSN naar Pluche
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door UFSIA Bekijk bericht
Neen ik hou ervan om geregeld van avatar te veranderen. Is soms wel grappig.
Maar in dit geval iets te grappig UFSIA!
Pluche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2006, 16:53   #58
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De NVA is inderdaad een rechtlijnige partij.
De NVA wordt ook bevolkt door mensen, zelfs in de leiding van die partij. En mensen vergissen zich soms. Of drukken zich in een eerste reaktie onvolledig uit.
Slechts de moedigen durven achteraf hun ongelijk toegeven.

De nva is dus een rechtlijnige partij van mensen die zich heel af en toe vergissen.
Het (on)Belang is ook wel een rechtlijnige partij, echter op basis van één grote en algehele vergissing.
Idem dito voor die kommunistische partijtjes.
De N-VA is inderdaad zeer rechtlijnig geweest in het buitenschoppen van JMDD. Ik zeg dit met een bezwaard gemoed, na 40 jaar lidmaatchap bij de VU en sedert haar oprichting (gewezen) lid van de N-VA. Spijtig genoeg is het een feit dat er op dit ogenblik nog slechts één Vlaams-nationale partij bestaat. Ik veronderstel dat je een Vlaams-nationalist bent, wel je moet mij eens vertellen met welke Vlaamse partijen we de onafhankelijkheid van Vlaanderen kunnen realiseren, als je het VB verkettert. Misschien met de SP-A en de VLD? Ga met zulke soldaten maar naar de oorlog...
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2006, 17:29   #59
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Gezien hij die uitspraak deed vooraleer de kiesdrempel in het spel kwam, heb ik hem dit achteraf nooit kwalijk genomen en heb ik toen de geloofwaardigheid van de partij ook niet in twijfel getrokken. Dit kan echter totaal niet vergeleken worden met de knieval van vorig weekeind, die was van een totaal ander gehalte.

In wezen verandert dat toch niets aan zijn uitspraak?
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2006, 11:14   #60
An VdS
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 14 maart 2005
Berichten: 378
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An VdS Bekijk bericht
... volgens het klein extreem links marginaal clubje LSP!

Alleszins rakelt het een aantal oude VU-discussies terug op in de N-VA: als onafhankelijke maar erg kleine partij opkomen of kiezen voor de zekerheid van grote broer CD&V. (HIER te lezen)

Hoe zou het klein extreem links marginaal clubje LSP zichzelf dan noemen? Een mini-mini-mini-mini-partij? Ik geloof niet echt in peilingen en 15% voor de N-VA leek ook mijn te hoog geschat maar als ik zelfs maar 8% voor de N-VA zou vergelijken met de uitslag van het extreem links clubje LSP, is zelfs mini-mini-mini-mini-partij nog een te hoog gerangschikte benaming!

Trouwens zal het klein extreem links groepje LSP als onafhankelijke maar mini-mini-mini-mini-partij opkomen of kiezen voor grote broer CAP? Het klein extreem links clubje LSP verwijt N-VA te kiezen voor grote broer CD&V, en dit terwijl LSP zelf kiest voor grote broer CAP! Hoe was het weer ... de pot verwijt ...!

Hoe zou het mini-mini-mini-mini-partijtje LSP, Groen! dan omschrijven?
En geen enkele LSP'er die zich geroepen voelt om een reactie te plaatsen. Misschien een gevoelige snaar geraakt? Zwijgplicht van grote broer CAP gekregen?
An VdS is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:57.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be