Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 augustus 2018, 17:37   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.626
Standaard Calais: Vier agenten zwaar gewond ...

Calais: Vier Polizisten schwer verletzt

Citaat:
Calais ist weiterhin Anziehungspunkt und Sprungbrett für illegale Einwanderer, die es Richtung Großbritannien zieht. Jetzt gerieten dort französische Polizisten in einen Hinterhalt. Sie wurden von betrunkenen Migranten angegriffen und zum Teil schwer verletzt.
Citaat:
“Het verloop is altijd hetzelfde. Een politie-eenheid probeert een kleine groep migranten in hun plannen te stoppen. Maar dan springen er honderden anderen uit het nabijgelegen bos en omsingelen de agenten. Die zien zich dan genoodzaakt om zich met gebruikmaking van hun wapens tegen de agressieve mannen te beschermen”, aldus een woordvoerder van de politie.
En dat is juist wat ik al eerder wist te schrijven: die trekken allemaal aan hetzelfde zeel als het er op aankomt.

Misschien moeten de Europeanen dat ook maar eens gaan doen.

p.s.

Four French police officers are seriously injured during a 'savage ambush' by 'drunk' UK-bound migrants in Calais

En toch blijft men dat soort van aanvallen maar door de vingers in de EU door georkestreerd door lieden (illegalen) die in de EU eigenlijk totaal niet moeten zijn.

Begrijpe wie begrijpe kan?

Beste forumleden en lezers, laten we na het lezen van het voorgaande onze handen in de onschuld wassen en laat ons daarna de hoofden in het zand steken en in dat zand gestoken zijnde proberen we te gillen: 'Wir haben es nicht gewusst'
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 1 augustus 2018 om 17:42.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2018, 17:47   #2
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Calais: Vier Polizisten schwer verletzt





En dat is juist wat ik al eerder wist te schrijven: die trekken allemaal aan hetzelfde zeel als het er op aankomt.

Misschien moeten de Europeanen dat ook maar eens gaan doen.

p.s.

Four French police officers are seriously injured during a 'savage ambush' by 'drunk' UK-bound migrants in Calais

En toch blijft men dat soort van aanvallen maar door de vingers in de EU door georkestreerd door lieden (illegalen) die in de EU eigenlijk totaal niet moeten zijn.

Begrijpe wie begrijpe kan?

Beste forumleden en lezers, laten we na het lezen van het voorgaande onze handen in de onschuld wassen en laat ons daarna de hoofden in het zand steken en in dat zand gestoken zijnde proberen we te gillen: 'Wir haben es nicht gewusst'
Och het zijn maar flikken.
Het voornaamste is dat er geen kind doodgeschoten is.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2018, 19:14   #3
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Och het zijn maar flikken.
Het voornaamste is dat er geen kind doodgeschoten is.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2018, 19:53   #4
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.676
Standaard

Dit is oorlog.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2018, 20:44   #5
djoebidoebidoe
Gouverneur
 
Geregistreerd: 30 augustus 2014
Locatie: Binnnen-mongolië
Berichten: 1.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Calais: Vier Polizisten schwer verletzt





En dat is juist wat ik al eerder wist te schrijven: die trekken allemaal aan hetzelfde zeel als het er op aankomt.

Misschien moeten de Europeanen dat ook maar eens gaan doen.

p.s.

Four French police officers are seriously injured during a 'savage ambush' by 'drunk' UK-bound migrants in Calais

En toch blijft men dat soort van aanvallen maar door de vingers in de EU door georkestreerd door lieden (illegalen) die in de EU eigenlijk totaal niet moeten zijn.

Begrijpe wie begrijpe kan?

Beste forumleden en lezers, laten we na het lezen van het voorgaande onze handen in de onschuld wassen en laat ons daarna de hoofden in het zand steken en in dat zand gestoken zijnde proberen we te gillen: 'Wir haben es nicht gewusst'
lijkt me fake news hoor, t'is anders wel een kutsitelink.
djoebidoebidoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2018, 20:51   #6
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.280
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djoebidoebidoe Bekijk bericht
lijkt me fake news hoor, t'is anders wel een kutsitelink.
Is Le Figaro beter ?
http://www.lefigaro.fr/actualite-fra...s-migrants.php
Citaat:
«Un véritable guet-apens», selon les syndicats de police. Plusieurs CRS se sont retrouvés pris au piège, lundi après-midi, ?* Calais. Les fonctionnaires ont été appelés en raison de l'intrusion de plusieurs migrants dans une entreprise de la zone industrielle Marcel Doret, près de la rocade menant au port de la ville. Une fois sur place, l'équipage présent a été ciblé par des «jets de projectiles» provenant d'un groupe de migrants «fortement alcoolisés», selon la préfecture du Pas-de-Calais.

«Ils ont d'abord jeté des canettes, ce qui est habituel, puis l'un d'eux est arrivé par-derrière et a lancé une pierre sur le capitaine de la CRS 40», raconte au Figaro Christophe Canon, délégué zonal adjoint Unsa-police dans les Hauts-de-France. «Il est tombé par terre, ?* moitié inconscient», précise-t-il. Touché ?* la tempe, le crâne «perforé», selon le syndicaliste, le capitaine a été pris en charge par un agent habilité avant l'arrivée des secours. Il a ensuite été transporté par le Samu au centre hospitalier de Calais pour des examens. Souffrant d'une petite commotion cérébrale, il s'est fait poser cinq points de suture et est en arrêt jusqu'?* jeudi.
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2018, 21:25   #7
djoebidoebidoe
Gouverneur
 
Geregistreerd: 30 augustus 2014
Locatie: Binnnen-mongolië
Berichten: 1.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Dank u, toch geen fake news. Maar wel geen 4 zwaar gewonde agenten volgens het artikel.
djoebidoebidoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2018, 05:37   #8
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.474
Standaard

Flikken verdienen dat. Ze moeten maar de politiekers onder druk zetten om deze invasie en bijhorende criminaliteit eens en voor altijd terdege op te lossen.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2018, 06:38   #9
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Flikken verdienen dat. Ze moeten maar de politiekers onder druk zetten om deze invasie en bijhorende criminaliteit eens en voor altijd terdege op te lossen.
Het klinkt voor sommigen misschien een beetje grof dat ze het verdienen de Politiediensten maar het belet niet dat het klopt wat u verder weet te schrijven dat de Politiek uiteindelijk op dat vlak best wel eens onder druk gezet mag worden want het loopt meer dan de spuigaten uit de laatste tijden.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2018, 06:44   #10
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht

Beste forumleden en lezers, laten we na het lezen van het voorgaande onze handen in de onschuld wassen en laat ons daarna de hoofden in het zand steken en in dat zand gestoken zijnde proberen we te gillen: 'Wir haben es nicht gewusst'
Zolang we met zijn allen leven binnenin onze comfort-zone zal er bitter weinig veranderen. De etnische strubbelingen in Amerika tss zwarten en blanken, Italianen vs Ieren etc vonden ook plaats toen die groepen zich in een staat van armoede bevonden. Zodra de levensstandaard voor de meeste blanken de hoogte in ging vonden dit soort etnische rivaliteiten ook minder plaats in de publieke ruimte. Nadien verschoof die rivaliteit meer naar zwarten vs Hispanics ook al omwille van de lage levensstandaard.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2018, 07:11   #11
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Zolang we met zijn allen leven binnenin onze comfort-zone zal er bitter weinig veranderen. De etnische strubbelingen in Amerika tss zwarten en blanken, Italianen vs Ieren etc vonden ook plaats toen die groepen zich in een staat van armoede bevonden. Zodra de levensstandaard voor de meeste blanken de hoogte in ging vonden dit soort etnische rivaliteiten ook minder plaats in de publieke ruimte. Nadien verschoof die rivaliteit meer naar zwarten vs Hispanics ook al omwille van de lage levensstandaard.
Binnen de voor ons veilig lijkende comfort-zone leven, het ongerepte leventje maar treden we eens naar buiten toe dan kan het een héél ander leven worden.

Hoelang zullen wij nog van die 'veilige comfort' zone gebruik kunnen maken?

Zoals u terecht schrijft, er zal bitter weinig veranderen.

Of: Moeten we echt iets ondernemen om te kunnen (over)leven?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 2 augustus 2018 om 07:12.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2018, 08:11   #12
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Het wordt tijd dat Macron zijn persoonlijke lijfwacht eens langs laat komen daar.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2018, 08:18   #13
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het wordt tijd dat Macron zijn persoonlijke lijfwacht eens langs laat komen daar.
Schakelde men die 'persoonlijke lijfwacht' al niet uit, of op non-actief gezet?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2018, 09:47   #14
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Schakelde men die 'persoonlijke lijfwacht' al niet uit, of op non-actief gezet?
Da was een graptjen hé Pol.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2018, 11:26   #15
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Da was een graptjen hé Pol.
Ik stel het dan ook op prijs dat er hier tussen al de dramatische berichten toch nog eens iemand een graptchen durft te maken.

Ogenblikje, even op die redders hoorn blazen want ik zie iemand naar mij wuiven vanuit de zee of wuif ik beleefd even terug?

__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 2 augustus 2018 om 11:28.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2018, 16:15   #16
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Flikken verdienen dat. Ze moeten maar de politiekers onder druk zetten om deze invasie en bijhorende criminaliteit eens en voor altijd terdege op te lossen.
Neen, flikken verdienen dat niet.
Maar waar ze de politiekers eens onder druk moeten zetten om straffere reacties toe te laten, zoals schieten met scherp, na verwittiging, dat wel!
Telkens er een tussenkomst is van de politie betreffende vreemdelingen zijn er meteen tientallen die als bij wonder uit hun holen kruipen om een handje te helpen! Dat moet stoppen, door na controles een deel van diegenen die geen recht hebben om daar te zijn meteen op te pakken en zonder verder gezever het land uit! De rest zal, na een paar keren, wel wat meer nadenken vooraleer hun "win for life" alhier op het spel te zetten!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2018, 17:59   #17
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Neen, flikken verdienen dat niet.
Maar waar ze de politiekers eens onder druk moeten zetten om straffere reacties toe te laten, zoals schieten met scherp, na verwittiging, dat wel!
Telkens er een tussenkomst is van de politie betreffende vreemdelingen zijn er meteen tientallen die als bij wonder uit hun holen kruipen om een handje te helpen! Dat moet stoppen, door na controles een deel van diegenen die geen recht hebben om daar te zijn meteen op te pakken en zonder verder gezever het land uit! De rest zal, na een paar keren, wel wat meer nadenken vooraleer hun "win for life" alhier op het spel te zetten!
Ik ben het in dit geval volledig met u eens, de steen moet niet altijd naar de Politie/ordediensten geworpen worden.

Zoals ik al eerder wist te schrijven trekken die vreemdelingen/illegalen allemaal aan hetzelfde zeel.

Misschien moeten we daar van leren en dat ook maar eens gaan doen.

Relschoppende vreemdelingen, land uit punt.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2018, 05:02   #18
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.474
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Neen, flikken verdienen dat niet.
Maar waar ze de politiekers eens onder druk moeten zetten om straffere reacties toe te laten, zoals schieten met scherp, na verwittiging, dat wel!
Telkens er een tussenkomst is van de politie betreffende vreemdelingen zijn er meteen tientallen die als bij wonder uit hun holen kruipen om een handje te helpen! Dat moet stoppen, door na controles een deel van diegenen die geen recht hebben om daar te zijn meteen op te pakken en zonder verder gezever het land uit! De rest zal, na een paar keren, wel wat meer nadenken vooraleer hun "win for life" alhier op het spel te zetten!
Zolang de flikken niet voor zichzelf en de autochtone bevolking opkomen verdienen ze, net als politiekers, om op hun smoel te krijgen. Ze moeten maar kiezen, de kant van de bevolking of de kant van de politiekers.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2018, 18:31   #19
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Zolang de flikken niet voor zichzelf en de autochtone bevolking opkomen verdienen ze, net als politiekers, om op hun smoel te krijgen. Ze moeten maar kiezen, de kant van de bevolking of de kant van de politiekers.
We zien genoeg wat er de flikken te wachten staat als ze eens een schot lossen! Wat een smerige komedie waren en zijn onze media nog altijd aan het spelen ivm het kindje Mawda! In de plaats van die ouders op de koffie te vragen bij de premier had men ze beter de cel in gedraaid wegens kindermishandeling met als uiteindelijk resultaat de dood van het meisje!
Ze hebben met dat kindje rondgeleurd naar Duitsland, Engeland, weer naar Frankrijk, België... terwijl ze hun voeten veegden aan alles wat hen gezegd werd! Tot gebeurde wat gebeurd is...
Wat is er ondertussen gebeurd met die ouders, hebben die misschien in alle stilte hun "win for life" gekregen?
Neen, flic zijn is zowat een rotberoep geworden sedert al de vreemde invallers hier rondkruipen!
De flikken zouden misschien hun voorwaarden ivm "migratieproblemen" moeten stellen en in staking gaan tot er wat verandert! Het is pas wanneer het nog veel slechter zal gaan dan nu dat er wat zal verbeteren...

Laatst gewijzigd door andev : 4 augustus 2018 om 18:33.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2018, 06:13   #20
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Zolang de flikken niet voor zichzelf en de autochtone bevolking opkomen verdienen ze, net als politiekers, om op hun smoel te krijgen. Ze moeten maar kiezen, de kant van de bevolking of de kant van de politiekers.
Moeilijke keuze lijkt mij dat zeker als je in bepaalde gevallen je job 'with a little help from some friends, gekregen' hebt. Politieke bulldozer?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 5 augustus 2018 om 06:14.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:01.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be