Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 november 2014, 23:25   #481
koppijn
Minister-President
 
koppijn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2008
Locatie: a'pen
Berichten: 4.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
Ik moet je gelijk geven. Toch wat die blaasbalg en dat lezen betreft.

Want kijk, wat ik eerder schreef is haarfijn wat jij nu wat stuntelig probeert neer te schrijven. Ik besef dus wél wat ik heb geschreven, meer nog, ik begrijp het.



De supernova is de 'dood' van de ster en het is in de geweldige energie explosie die met de explosie van de ster gepaard gaat dat ijzer kan gevormd worden. Maar dan bestaat de ster al niet meer als ster...Niet alleen ijzer trouwens. Ook diegenen - de zwaardere dan ijzer in de tabel van Mendeljev - die door hun bindingsenergie bij een splitsing energie afgeven, niet bij hun fusie Zo genereus is die dode reus: hij maakt leven mogelijk zoals we dat op aarde kennen.

Een beetje nederigheid en een minder brutale mond zouden je sieren.
Wat heeft dat nu voor zin om rond de pot te draaien en niet te willen erkennen dat sommige super zware sterren in staat zijn om ijzer te vormen via kernfusie. Het is niet dat ijzer die we op aarde vinden want een neutronen ster of zwart gat geeft zijn materie niet vrij. Die zware elementen die we op aarde vinden zijn afkomstig van een supernova, dat is gekend.
__________________
"L'homme n'est ni ange ni bête, et le malheur veut que qui veut faire l'ange fait la bête."Blaise Pascal
koppijn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2014, 23:48   #482
koppijn
Minister-President
 
koppijn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2008
Locatie: a'pen
Berichten: 4.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Ik weet niet wat uw punt hier eigenlijk is. Je bedoelt het systeem zodanig aanpassen dat het geen chaotisch systeem meer is of zo?

Indien je het vervangen van een bal door een loden bal een kleine wijziging zou noemen dan ben ik niet met je mee, in een chaotisch systeem spreken we over een infiniet kleine wijziging, een wijziging van waarde 0+ dus eigenlijk. Een kleine wijziging zou bvb kunnen zijn dat een auto een km verder passeert of niet passeert, een stofje in de lucht die er is of er niet is, enz... Dergelijke zaken kunnen ervoor zorgen dat uiteindelijk een andere bal geselecteerd wordt.
Ik verander niets principieel aan de opstelling nog aan het idee, alleen verander ik een rubberen bal door een loden. Al die ballen in die lottotrommel zijn onderhevig aan de gravitatie wetten, maar die ene loden bal iets meer als die andere. Het systeem blijft principieel chaotisch want bij het draaien van die trommel zullen alle ballen buiten die loden zich chaotisch gedragen en alle kanten opgaan, die loden blijft de bodem van die trommel opzoeken en dat maakt het voorspelbaar.
__________________
"L'homme n'est ni ange ni bête, et le malheur veut que qui veut faire l'ange fait la bête."Blaise Pascal

Laatst gewijzigd door koppijn : 12 november 2014 om 23:52.
koppijn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2014, 00:36   #483
koppijn
Minister-President
 
koppijn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2008
Locatie: a'pen
Berichten: 4.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
Ik verander niets principieel aan de opstelling nog aan het idee, alleen verander ik een rubberen bal door een loden. Al die ballen in die lottotrommel zijn onderhevig aan de gravitatie wetten, maar die ene loden bal iets meer als die andere. Het systeem blijft principieel chaotisch want bij het draaien van die trommel zullen alle ballen buiten die loden zich chaotisch gedragen en alle kanten opgaan, die loden blijft de bodem van die trommel opzoeken en dat maakt het voorspelbaar.
En als ik nu alle rubberen ballen verander door loden ballen wordt het terug onvoorspelbaar. Besta toeval? Toeval bestaat evenzeer als niet weten bestaat, het is een synoniem van niet weten. En dat is een menselijke eigenschap en geen natuurkundige.
__________________
"L'homme n'est ni ange ni bête, et le malheur veut que qui veut faire l'ange fait la bête."Blaise Pascal

Laatst gewijzigd door koppijn : 13 november 2014 om 00:43.
koppijn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2014, 09:56   #484
JeeBee
Minister-President
 
JeeBee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2009
Berichten: 4.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
Wat heeft dat nu voor zin om rond de pot te draaien en niet te willen erkennen dat sommige super zware sterren in staat zijn om ijzer te vormen via kernfusie. Het is niet dat ijzer die we op aarde vinden want een neutronen ster of zwart gat geeft zijn materie niet vrij. Die zware elementen die we op aarde vinden zijn afkomstig van een supernova, dat is gekend.
Amen.
__________________
Fortuna favet fortibus
JeeBee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2014, 10:00   #485
JeeBee
Minister-President
 
JeeBee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2009
Berichten: 4.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
Ik verander niets principieel aan de opstelling nog aan het idee, alleen verander ik een rubberen bal door een loden. Al die ballen in die lottotrommel zijn onderhevig aan de gravitatie wetten, maar die ene loden bal iets meer als die andere. Het systeem blijft principieel chaotisch want bij het draaien van die trommel zullen alle ballen buiten die loden zich chaotisch gedragen en alle kanten opgaan, die loden blijft de bodem van die trommel opzoeken en dat maakt het voorspelbaar.
Een chaotisch systeem dat voorspelbaar is.....leuk en origineel, dat wel.

Overigens zijn de loden bal én de rubberen ballen precies evenveel onderhevig aan de gravitatiewet, dezelfde formule geldt.
__________________
Fortuna favet fortibus
JeeBee is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:47.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be