Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Politieke crisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Brandend Actueel: Politieke crisis Hier kan je terecht met discussies over het ontslag van Yves Leterme, de crisis, de onderhandelaars en de deadlines.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 december 2008, 16:35   #21
FDM
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 maart 2008
Locatie: NEEE
Berichten: 4.466
Standaard

J E S
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2008, 17:09   #22
fransV
Gouverneur
 
Geregistreerd: 16 juni 2007
Berichten: 1.024
Standaard

Als supporter van Standard is hij niet naar de koning maar wel naar Stuttgart vertrokken . Hij heeft u allen beet .Vernomen uit goede bron.....
fransV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2008, 19:28   #23
I amsterdam
Minister-President
 
I amsterdam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2007
Berichten: 5.368
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fransV Bekijk bericht
Als supporter van Standard is hij niet naar de koning maar wel naar Stuttgart vertrokken . Hij heeft u allen beet .Vernomen uit goede bron.....
De koning was niet thuis.
Hij zal met zijn familie te genieten op het kerstconcert.
I amsterdam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2008, 19:47   #24
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
azert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2007
Berichten: 14.567
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Laat het doek vallen over deze treurige figuur die de terechte Vlaamse eisen op een nooit geziene manier begraven heeft.
Laten we terechte schrappen en hopen dat ze voorgoed begraven zijn.
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2008, 19:49   #25
anakin
Partijlid
 
anakin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2004
Berichten: 236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Laten we terechte schrappen en hopen dat ze voorgoed begraven zijn.
Dus, volgens u hebben de Vlamingen geen terechte eisen en moeten ze(de Vlamingen) de Franstaligen dienen tot het einde der tijden.
__________________
Vlaanderen eerst !
anakin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2008, 19:56   #26
De_Laatste_Belg
Minister
 
De_Laatste_Belg's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 juli 2008
Locatie: Ex cathedra
Berichten: 2.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Wat jij eufemistisch "het kiessysteem" noemt, is eigenlijk gewoon "België", niet? Of denk je echt dat een nationale kieskring het geval-Leterme had kunnen voorkomen?
Yup. Ik geloof in een nationale kieskring voor federale verkiezingen. Ik kan daarbij natuurlijk niet met 100% zekerheid verkondigen dat daarmee alles verholpen is, maar het zou een stap in een betere richting kunnen zijn. Naast 't splitsen van België natuurlijk. Ik 'hou' wel van België. Ik werk in een tweetalig bedrijf, wij maken tweetalige producten, ik denk dus wel dat ik redenen heb om aan België vast te houden. Ook 't splitsen van België staat gelijk aan 't invoeren van een nationale kieskring.

Citaat:
Afgezien daarvan: als het juist zou zijn wat zegt, dan had Leterme dit toch kunnen voorzien en of veilig op het Martelarenplein blijven zitten, of met een heel ander programma naar de kiezer gaan in 2007?
Ambitie, liefde en hoop maken blind. Hij is ook maar een mens. En het getal 800.000 geeft je vleugels (van was).

Citaat:
Overeind blijft dus imho dat hij dit zichzelf aangedaan heeft. Ik wil er aan toevoegen dat het lot van dhr. Leterme voor mij totaal onbelangrijk is: het is de enorme schade die hij aangericht heeft door van alle walletjes te willen eten, die mij bekommert.
Och ja, inderdaad, omwille van 't politicus willen zijn. Maar 't is niet enkel hij die schade aanricht. Zij die 't onderhandelen weigeren richten evenzeer veel schade aan. Leterme weghalen staat niet gelijk aan 't weghalen van de problemen. Gooi Peters op dezelfde positie en hij gaat ook af. Voor Reynders 't zelfde. En 't probleem is heel simpel: Federale ministers met bekrompen regionale reflexen.

Ik wil er aan toevoegen dat het lot van dhr. Leterme voor mij totaal onbelangrijk is. De tactiek van 'het manipuleren van bewijzen', dat vind ik erg. Ik bedoel: Het bewust pat zetten van het Federale om dan (met nog restjes wc papier in de mondhoeken) te schreeuwen van: Zie je wel dat er Federaal in België niks meer werkt!

Maar, je mag 't em hebben als zondebok.
__________________
maar denk niet ik ga mijn eigen gang,denk niet ik ga het veranderen,want alleen ben je te klein en te bang ,je kunt niet zonder de anderen

Laatst gewijzigd door De_Laatste_Belg : 18 december 2008 om 19:57.
De_Laatste_Belg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2008, 19:59   #27
lollysticky
Minister
 
lollysticky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 3.803
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anakin Bekijk bericht
Dus, volgens u hebben de Vlamingen geen terechte eisen en moeten ze(de Vlamingen) de Franstaligen dienen tot het einde der tijden.
ga aub niet in op zijn pogingen om ook deze thread om te vormen tot een van zijn excuus-truus-threads waarin hij nooit deftige argumenten aanvoert en liefst countert met zaken die totaal naast de kwestie ijnz.
__________________
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum)
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."
lollysticky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2008, 20:01   #28
Burry
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 8 juni 2004
Locatie: Leuven
Berichten: 2.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seg schat Bekijk bericht
Volgens ingewijden was de schending der machten even erg in het gedrang tijdens de Sabena kwestie en ging Verhofstadt tegen Abou Djadjah ook enorm in de fout.

Was de roep om ontslag toen even sterk? Of minder... omdat de vrees totaal afwezig was dat paars de belangen van de Franstaligen zou beschadigen?

Feit is alleszins toch dat als Leterme ontslag zou moeten nemen Verhofstadt nooit nog mag terugkomen...

Of zie ik dat verkeerd?...
Och, men moet niet te veel inhakken op Verhofstadt, hij heeft de Vlamingen niet meer verkocht dan andere premiers, evenmin blundert Leterme meer dan andere eerste-ministers.
Alleen had Verhofstadt een hele rustige en goeie financiële startsituatie en een eigen partij die hem niet bij de les trachtte te houden.
Leterme deed of doet hetzelfde als V., maar heeft een partij die af en toe toch nog eens iets communautairs zegt, is de financiële kant al helemaal niet wat ze moet zijn en staan door die zichtbare blunders de schijnwerpers constant op hem gericht. V. kon nog vaker in de luwte opereren en wegkomen er mee. Daarin verschillen ze als persoon grondig: V. kent er iets van om de perceptie te bespelen, L. is 'naturel'.
Burry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2008, 20:07   #29
Burry
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 8 juni 2004
Locatie: Leuven
Berichten: 2.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De_Laatste_Belg Bekijk bericht
Leterme weghalen staat niet gelijk aan 't weghalen van de problemen. Gooi Peters op dezelfde positie en hij gaat ook af. Voor Reynders 't zelfde. En 't probleem is heel simpel: Federale ministers met bekrompen regionale reflexen.
Wat pas bekrompen is: politieke en financiële verantwoordelijkheid afwijzen. Wat kinderlijk is: een nationale kieskring willen en dan toch nog taalgroepen in het parlement en de regering willen.

Kiezen is verliezen m'n vriend, ik laat u de keuze. Ik kan met beide leven, jij ook?

Laatst gewijzigd door Burry : 18 december 2008 om 20:07.
Burry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2008, 20:23   #30
De_Laatste_Belg
Minister
 
De_Laatste_Belg's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 juli 2008
Locatie: Ex cathedra
Berichten: 2.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burry Bekijk bericht
Wat pas bekrompen is: politieke en financiële verantwoordelijkheid afwijzen.
** krabt **

Citaat:
Wat kinderlijk is: een nationale kieskring willen en dan toch nog taalgroepen in het parlement en de regering willen.
** krabt **

Citaat:
Kiezen is verliezen m'n vriend, ik laat u de keuze. Ik kan met beide leven, jij ook?
Win for Life !!!!
__________________
maar denk niet ik ga mijn eigen gang,denk niet ik ga het veranderen,want alleen ben je te klein en te bang ,je kunt niet zonder de anderen
De_Laatste_Belg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2008, 20:55   #31
Neptunus
Gouverneur
 
Geregistreerd: 28 mei 2006
Berichten: 1.046
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seg schat Bekijk bericht
Volgens ingewijden was de schending der machten even erg in het gedrang tijdens de Sabena kwestie en ging Verhofstadt tegen Abou Djadjah ook enorm in de fout.

Was de roep om ontslag toen even sterk? Of minder... omdat de vrees totaal afwezig was dat paars de belangen van de Franstaligen zou beschadigen?

Feit is alleszins toch dat als Leterme ontslag zou moeten nemen Verhofstadt nooit nog mag terugkomen...

Of zie ik dat verkeerd?...
Helemaal akkoord. Meerdere politici verbrandden reeds hun vingers en hebben de rechterlijke macht benaderd en beïnvloed, maar geen enkele trad af.

Bovendien zijn politiek en gerecht erg met elkaar verweven, er is geen onafhankelijke rechterlijke macht. Diverse politici oefenen druk uit op onderzoekers om verkiezingspolls te manipuleren. Zo werd professor Thewissen onder druk gezet door VLD-politici om de resultaten van de stemmenkampioen te veranderen in hun voordeel. Minister Van Den Broecke oefende druk uit op de universitaire overheid om Thewissen te ontslaan omdat hij kritiek had op zijn beleid. De verkiezingsresultaten van de laatste gemeenteraadsverkiezingen werden vervalst door de voorzitter van het kiesbureau, een rechter bij het hof van eerste aanleg in Antwerpen (politiek benoemd).
Rechters, procureurs en dg. zijn politiek benoemde ambtenaren......

Deze zaken zijn véél erger en daartegenover verbleekt hetgeen men Leterme wil aanwrijven, zonder dat het proces werd gevoerd en zonder bewijs.

Laatst gewijzigd door Neptunus : 18 december 2008 om 20:56.
Neptunus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2008, 21:38   #32
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 17.140
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De_Laatste_Belg Bekijk bericht
Yup. Ik geloof in een nationale kieskring voor federale verkiezingen.
Met bijhorende afschaffing van alle bijzondere meerderheden, alarmbellen en pariteiten, neem ik aan. Of wil je de cake houden én opeten?
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2008, 21:40   #33
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 17.140
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De_Laatste_Belg Bekijk bericht
** krabt **



** krabt **



Win for Life !!!!
Als het er op aankomt om de consequenties van je droomkeuzes te assumeren, geef je niet thuis. Dit éénrichtingsgedrag - typisch Belgicistisch - had ik eerlijk gezegd niet verwacht van een Laatste Belg.
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 18 december 2008 om 21:41.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2008, 22:20   #34
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De_Laatste_Belg Bekijk bericht
Ik 'hou' wel van België. Ik werk in een tweetalig bedrijf, wij maken tweetalige producten, ik denk dus wel dat ik redenen heb om aan België vast te houden. Ook 't splitsen van België staat gelijk aan 't invoeren van een nationale kieskring.
Ik zie hoegenaamd geen verband tussen dat "tweetalig bedrijf met tweetalige producten" (sic) en de Belgische staatsstructuur. Vooreerst is België geen twee-, maar drietalig land. Meer zelfs, het is een federaal land met een aantal door de grondwet vastgelegde taalgebieden, waardoor het geen land is dat over heel z'n grondgebied meertalig is. De meeste taalgebieden zijn immers eentalig. Niet tweetalig, al evenmin meertalig.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2008, 10:05   #35
De_Laatste_Belg
Minister
 
De_Laatste_Belg's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 juli 2008
Locatie: Ex cathedra
Berichten: 2.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Met bijhorende afschaffing van alle bijzondere meerderheden, alarmbellen en pariteiten, neem ik aan. Of wil je de cake houden én opeten?
Ja natuurlijk !!!! Wat dacht je ? Dat is zo'n beetje de evidentie zelve.
__________________
maar denk niet ik ga mijn eigen gang,denk niet ik ga het veranderen,want alleen ben je te klein en te bang ,je kunt niet zonder de anderen
De_Laatste_Belg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2008, 10:08   #36
De_Laatste_Belg
Minister
 
De_Laatste_Belg's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 juli 2008
Locatie: Ex cathedra
Berichten: 2.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik zie hoegenaamd geen verband tussen dat "tweetalig bedrijf met tweetalige producten" (sic) en de Belgische staatsstructuur. Vooreerst is België geen twee-, maar drietalig land. Meer zelfs, het is een federaal land met een aantal door de grondwet vastgelegde taalgebieden, waardoor het geen land is dat over heel z'n grondgebied meertalig is. De meeste taalgebieden zijn immers eentalig. Niet tweetalig, al evenmin meertalig.
Beste Jan, ik bedoelde natuurlijk dat ik 'babbel', 'werk' en 'deel' met zowel Vlamingen als Walen. Dit gebaseerd op de gemeente waarin ze wonen. Puur op taal is dat onderscheid niet steeds te maken. Ik heb nergens 't bedrijf model gesteld voor België. Dat is geheel voor jouw rekening.
__________________
maar denk niet ik ga mijn eigen gang,denk niet ik ga het veranderen,want alleen ben je te klein en te bang ,je kunt niet zonder de anderen
De_Laatste_Belg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2008, 10:10   #37
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 17.140
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De_Laatste_Belg Bekijk bericht
Ja natuurlijk !!!! Wat dacht je ? Dat is zo'n beetje de evidentie zelve.
OK, ik heb je onderschat, waarvoor mijn excuses.

Nu we zo ver zijn, de volgende stap dan. Hoe realistisch schat je de invoering van een nationale kieskring met gelijktijdige afschaffing van alle genoemde blokkeringsmechanismen in?

Naar mijn gevoel is dit nog minder realistisch dan een onafhankelijke Vlaamse staat. Cela ne passera jamais. Het behoort simpelweg tot het rijk der sprookjes. Nog eerder zal Frans-België bij Frankrijk aansluiten en Vlaanderen bij Nederland.
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2008, 10:23   #38
De_Laatste_Belg
Minister
 
De_Laatste_Belg's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 juli 2008
Locatie: Ex cathedra
Berichten: 2.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Als het er op aankomt om de consequenties van je droomkeuzes te assumeren, geef je niet thuis. Dit éénrichtingsgedrag - typisch Belgicistisch - had ik eerlijk gezegd niet verwacht van een Laatste Belg.
Zoeteke, ik ben geen Belgicist. België moet kunnen met een sterk Vlaanderen. En als wij als mensen, Walen en Vlamingen, als burgers, als Belgen .... niet meer met mekaar kunnen opschieten, ja dan moeten we maar uit mekaar gaan.

Er zijn echter geen tekens in die richting, en dat ondanks alle provocaties. Alle stereotypen vallen weg wanneer je 'face 2 face' geconfronteerd wordt met een Waal (in de veronderstelling dat je Vlaming bent).

De particratie wil ons anders doen geloven. Dat klopt. Waarbij het voor mij absolute onduidelijk is met welke motieven ze dat doen. Met het motief van 'een beter bestuur', het motief van 'zekerder en beter betaalde zitjes' of mischien zelfs 'het VB zonder munitie zetten'.

Heel dat gedoe vandaag is één grote cirkel redenering. Dat particratie zegt dat België niet meer werkt. En om dat te bewijzen doen ze België expliciet niet meer werken. En daaruit putten ze dan de kracht om te zeggen dat België niet meer werkt.

Dat ze eerst maar eens bewijzen dat ze België aankunnen vooralleer ze met hun 'tengels' d'alleenheersers spelen op Vlaams grondgebied.

Daarbij, ik heb alsnog geen enkel argument tot opsplitsen van België gehoord dat niet terug te leiden is tot 't falen van de particratie.
__________________
maar denk niet ik ga mijn eigen gang,denk niet ik ga het veranderen,want alleen ben je te klein en te bang ,je kunt niet zonder de anderen
De_Laatste_Belg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2008, 10:32   #39
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De_Laatste_Belg Bekijk bericht
Zoeteke, ik ben geen Belgicist. België moet kunnen met een sterk Vlaanderen. En als wij als mensen, Walen en Vlamingen, als burgers, als Belgen .... niet meer met mekaar kunnen opschieten, ja dan moeten we maar uit mekaar gaan.

Er zijn echter geen tekens in die richting, en dat ondanks alle provocaties. Alle stereotypen vallen weg wanneer je 'face 2 face' geconfronteerd wordt met een Waal (in de veronderstelling dat je Vlaming bent).

De particratie wil ons anders doen geloven. Dat klopt. Waarbij het voor mij absolute onduidelijk is met welke motieven ze dat doen. Met het motief van 'een beter bestuur', het motief van 'zekerder en beter betaalde zitjes' of mischien zelfs 'het VB zonder munitie zetten'.

Heel dat gedoe vandaag is één grote cirkel redenering. Dat particratie zegt dat België niet meer werkt. En om dat te bewijzen doen ze België expliciet niet meer werken. En daaruit putten ze dan de kracht om te zeggen dat België niet meer werkt.

Dat ze eerst maar eens bewijzen dat ze België aankunnen vooralleer ze met hun 'tengels' d'alleenheersers spelen op Vlaams grondgebied.

Daarbij, ik heb alsnog geen enkel argument tot opsplitsen van België gehoord dat niet terug te leiden is tot 't falen van de particratie.
mijn argument voor het splitsen van België is het de aanhoudende wil van Franstaligen in ons land om Vlaanderen te verfransen. Bewijzen hiervan zijn de wil om Brussel uit te breiden en om zelfs geheel Vlaams-Brabant tweetalig (lees Franstalig) te maken.

het moment dat ze dat laten vallen, kan er gepraat worden.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2008, 10:39   #40
ERLICH
Minister-President
 
ERLICH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juli 2006
Berichten: 5.035
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seg schat Bekijk bericht
Citaat:
Feit is alleszins toch dat als Leterme ontslag zou moeten nemen Verhofstadt nooit nog mag terugkomen...

Of zie ik dat verkeerd?...
Dat ziet u 'ZEER' juist.
__________________
Gott mit uns.
Wo Recht zu Unrecht wird, wird Widerstand zur Pflicht! (Johann Wolfgang von Goethe)

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:15.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be