Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 september 2012, 17:12   #21
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Geven spellingnazi's ook toe als ze zelf blunderen?
Dat zul je een spellingnazi moeten vragen.
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2012, 17:43   #22
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
In Kodo Kodo's reactie stond het woord "verdelgen". Jij hebt vervolgens gezegd dat die reactie "realiteit" was. Daarna heb je beweerd dat je het woord "verdelgen" niet gelezen had bij Kodo Kodo. Bijgevolg heb je een reactie goedgekeurd die je niet eens had gelezen.

Hierbij heb je niet alleen je intellectuele oneerlijkheid aangetoond (je keurt het goed omdat Kodo Kodo bij je clan hoort, niet omwille van inhoudelijke argumenten, je hebt de reactie zelfs niet gelezen), maar jezelf ook onsterfelijk belachelijk gemaakt.
Ik heb even de vrijheid genomen om een en ander in vet te zetten:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Laat de mohammedanen concurreren! Meer hebben we niet nodig om dat imbecielengeloof te verdelgen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Kodo Kodo's pleidooi om moslims te "verdelgen" is reeds realiteit?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ergo , ik lees nergens waar Kodo kodo oproept tot het doden van moslims. Dat maakt U ervan.
Kodo Kodo heeft het inderdaad niet gehad over het verdelgen van moslims, wel over het verdelgen van hun geloof. Maddox kan dus ook onmogelijk gelezen hebben wat jij ervan maakt: moslims verdelgen.

Maar ik denk dat jij dat zelf ook wel beseft, aangezien je opvallend hard doet alsof Maddox intellectueel oneerlijk was en zichzelf "onsterfelijk belachelijk" heeft gemaakt.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2012, 17:45   #23
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Dat zul je een spellingnazi moeten vragen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Een cursus Nederlands heeft men u niet betaald in het kader van uw inburgering?
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2012, 18:15   #24
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.384
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Ik heb even de vrijheid genomen om een en ander in vet te zetten:
Zelfs al zou U die tekst voorzien van een aureooltje, en cherubijntjes hun hoorngeschal laten bleiren tijdens de proclamatie, en voor waar laten bestempelen met een oorkonde van de Aartsengel Gabriël, dan nog heeft Kallikles gelijk.

Citaat:
Kodo Kodo heeft het inderdaad niet gehad over het verdelgen van moslims, wel over het verdelgen van hun geloof. Maddox kan dus ook onmogelijk gelezen hebben wat jij ervan maakt: moslims verdelgen.
Ik was duidelijk vergeten dat Kallikles altijd gelijk heeft, en wat hij leest is een even harde waarheid als een in goudfilegrijn belegde Koran.


Citaat:
Maar ik denk dat jij dat zelf ook wel beseft, aangezien je opvallend hard doet alsof Maddox intellectueel oneerlijk was en zichzelf "onsterfelijk belachelijk" heeft gemaakt.
Ik maak me onsterfelijk belachelijk met mijn gazilioen dt fouten, mijn onvermogen de grootse Kallekliaanse waarheid in te zien, en mijn halstarrig weigeren me te onderwerpen. En bij gebrek aan intellect kan ik dus niet intellectueel oneerlijk zijn.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2012, 21:40   #25
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Maddox kan dus ook onmogelijk gelezen hebben wat jij ervan maakt: moslims verdelgen.
Maddox had het over het woord "verdelgen" zelf, dus je zielige poging om je vriendje te redden lukt niet. Best wel zielig, hoor, jullie gooien je met tien op één man, en dan kunnen jullie het nog niet halen...
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2012, 21:55   #26
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Maddox had het over het woord "verdelgen" zelf, dus je zielige poging om je vriendje te redden lukt niet. Best wel zielig, hoor, jullie gooien je met tien op één man, en dan kunnen jullie het nog niet halen...
Vreemd, aangezien Maddox het woord "verdelgen" zelfs niet eens gebruikt tot nadat jij kodo kodo's commentaar verdraait door er "moslims verdelgen" van te maken. Dus je zielige pogingen om je eruit te praten, lukken niet. Best wel zielig hoor, zo spartelen en dan kan je het nog niet halen....
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2012, 22:19   #27
Ratatosk
Europees Commissaris
 
Ratatosk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2010
Berichten: 6.374
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Waarom niet gewoon apartheid invoeren?

Geef de ouders het geld om het onderwijs van hun kinderen te organiseren! En laat de overheid voor het overige daarbuiten!

Is de mohammedanerij superieur en in staat om haar aanhangers betere kansen te geven? Dat ze het bewijst! En moge het beschaafde deel van de bevolking zijn eigen kroost voorbereiden op de concurrentie met het ware geloof, of, zo men wil, de collectievee geestesziekte van een zootje ongeregeld.

Laat de mohammedanen concurreren! Meer hebben we niet nodig om dat imbecielengeloof te verdelgen.
Laat ze maar thuis, echter later geen uitkering of andere sociale recht.
__________________
Het is allemaal de schuld van de Flair.
Ratatosk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2012, 22:53   #28
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Vreemd, aangezien Maddox het woord "verdelgen" zelfs niet eens gebruikt tot nadat jij kodo kodo's commentaar verdraait door er "moslims verdelgen" van te maken. Dus je zielige pogingen om je eruit te praten, lukken niet. Best wel zielig hoor, zo spartelen en dan kan je het nog niet halen....
Neem het hem niet kwalijk.
Het is tenslotte een moslim.
Van iemand die al die islam-onzin gelooft, kan je echt geen intellectuele mirakels verwachten.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2012, 23:19   #29
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Vreemd, aangezien Maddox het woord "verdelgen" zelfs niet eens gebruikt
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Verdelgen is een woord dat eerder gebruikt om ongediertebestrijding mee aan te tonen.

Ik zal mijn persoonlijke goedkeuring voor uw gekozen woorden die U toeschrijft aan Kodo Kodo , maar die ik niet kan terugvinden, niet publiek maken.
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2012, 23:50   #30
Aligator
Minister
 
Aligator's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Locatie: moeras
Berichten: 3.357
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Kodo Kodo's pleidooi om moslims te "verdelgen" is reeds realiteit?
Hij wil de moslims niet verdelgen, enkel hun geloof. Voor hun eigen welzijn.
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2012, 07:44   #31
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Best wel zielig, hoor, jullie gooien je met tien op één man, en dan kunnen jullie het nog niet halen...
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2012, 08:36   #32
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Vreemd, aangezien Maddox het woord "verdelgen" zelfs niet eens gebruikt tot nadat jij kodo kodo's commentaar verdraait door er "moslims verdelgen" van te maken.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Verdelgen is een woord dat eerder gebruikt om ongediertebestrijding mee aan te tonen.

Ik zal mijn persoonlijke goedkeuring voor uw gekozen woorden die U toeschrijft aan Kodo Kodo , maar die ik niet kan terugvinden, niet publiek maken.
Ik heb de vrijheid genomen van de quotes die jij plaatste even te vervolledigen (vetgedrukt gedeelte), aangezien je blijkbaar enkel dat stukje citeerde dat in je kraam paste. Het is nu wel duidelijk wie er hier intellectueel oneerlijk is en wie zichzelf onsterfelijk belachelijk maakt. Zelfs van jou had ik beter verwacht.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2012, 08:43   #33
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Neem het hem niet kwalijk.
Het is tenslotte een moslim.
Van iemand die al die islam-onzin gelooft, kan je echt geen intellectuele mirakels verwachten.
Je woorden waren nog niet koud en daar ging hij alweer...
Pas maar op dat onze kabouteraanbidders jou niet bombarderen tot profeet. Straks verwachten ze nog dat je kinderen gaat verkrachten.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2012, 10:14   #34
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Ook ik kan ongelijk hebben. Maar als ik een reactie niet gelezen heb, dan geef ik dat gewoon doe. Jij maakt jezelf alleen maar onsterfelijk belachelijk door tevergeefs van onderwerp te veranderen. Als je gewoon had gezegd "o, er stond wel degelijk 'verdelgen'; sorry, foutje" dan had er geen haan naar gekraaid.

Nu blijf je echter rondploeteren in je eigen vergissing. Zoals men in het Frans zegt: "tu t'enfonces tout seul".
U schrijft " moslims verdelgen" wat duidelijk nergens stond,wel een geloof verdelgen, een hemelsbreed verschil wat u echt wel begrepen had, wees fair en geef dat gewoon toe inplaats van je grote gelijk uit gemuggezift over het woordt " verdelgen" te halen!
Nu; over het onderwerp, moet iedere school zelf beslissen of ze hoofddoeken toelaten of niet?
Een tijd is dit zo geweest, scholen beslisten zelf, wat uiteindelijk, omdat steeds meer scholen beslisten geen hoofddoeken toe te laten, voor een concentratie zorgde binnen scholen die nog geen beperkingen oplegden aan leerlingen.


Het is al een discussie op zich of hoofddoeken nu moeten of niet, daarover zijn moslims zelf verdeeld, Kemalisten vinden bijvoorbeeld van niet, salafisten dan weer wel, het staat in ieder geval niet in de Koran, dus kun je besluiten dat een hoofddoek een keuze is van moslims zelf.

En daar zie je dan een probleem, die keuze wordt wel degelijk opgelegd,omdat ouders of broers vinden dat het moet, omdat vriendinnen overtuigen, omdat wordt voorgehouden dat Allah het zo bedoeld heeft, omdat de echtgenoot het wil, maar werkelijk keuze is er niet.
Vaak gaat het ook helemaal niet meer over hoofddoeken maar over kledij die voldoet aan Islamitische opvattingen; voor meisjes en vrouwen wel te verstaan, met de kledingvoorschriften voor mannen wordt wel makkelijk omgegaan.

Moet een school zich in die discussies mengen?
Nee. Een school hoort jongeren voor te bereiden op het leven later, en daar horen kledingvoorschriften die groepen meisjes en vrouwen opleggen niet bij, en gezien de druk die wel degelijk vaak wordt uitgeoefend, moet de school meisjes dus leren te functioneren los van die druk, zonder hoofddoek.

Wat ze buiten de school doen, daar kan geen invloed op uitgeoefend worden maar binnen schoolmuren zijn leerlingen gelijk, en kan het onderscheid wat door hoofddoeken gemaakt wordt( want daar gaat het wel degelijk over) niet toegestaan worden.
Dus is het heel terecht dat er een algemeen standpunt kwam, geen hoofddoeken binnen schoolmuren,omdat je ook later niet kunt opleggen aan bijvoorbeeld werkgevers dat hoofddoeken moeten, steeds en overal.

Een terechte beslissing dus, hopelijk heeft de minister van onderwijs kloten aan het lijf en duigt hij niet voor vage betogen dat daarmee enig recht geschonden wordt, dat doet eerder de hoofddoek zelf en dat, en niets anders beperkt de kansen van meisjes, hopelijk komt de discussie daarover eens op gang onder moslims, inplaats van te schreeuwen aan schoolpoorten over wat scholen zich moeten laten opleggen, uit naam van Allah!

Laatst gewijzigd door alice : 8 september 2012 om 10:29.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2012, 10:19   #35
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter
 
Kodo Kodo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2009
Berichten: 8.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Zeer goed idee.
De overheid dient zich niet te bemoeien met onderwijs.
De overheid staat echte onderwijsvrijheid en kwaliteitsonderwijs in de weg.
Dank je voor de instemming, Staaf! Heb er hier al een paar keer iets uitvoeriger voor gepleit.

En in het kader van deze draad - want er lijkt een verduidelijking nodig te zijn voor mensen die niet weten wat 'context' is:

- er zijn mensen die hun geloof beter vinden;
- laat die dan hun gang gaan en eerlijk met de rest concurreren, en of hun geloof echt beter is, zal blijken;
- wat ze nu doen: zich onder normale mensen begeven en dezen in hun normale handelen dwarsbomen, is geen eerlijke concurrentie, maar sabotage, obstructie.

Mocht dan blijken dat één of ander geloof een imbecielengeloof is, een onkruid dat in de geesten van de eeuwige achterblijvers woekert, dan zal het door de vrije markt, door de eerlijke concurrentie, verdelgd worden. M.a.w. het zal uit de markt geprijsd worden, zijn eigen waardeloosheid bewijzen, óf het zal zich aan de markt aanpassen en concurrrerend worden, maar daarvoor zal het zijn onkruid-eigenschappen moeten opgeven en een nuttige cultuurplant moeten worden.

En daar hoeft geen gelovige zich aan te ergeren, want

- ofwel is zijn succes al voorgeprogrammeerd in de koran en mag hij de toekomst van zijn diepe wijsheid zegezeker tegemoet zien; in het geval van de mohammedanerij was de pedofeet (vrede zij met hem) er duidelijk al niet van overtuigd dat zijn leer de nodige overtuigingskracht bezat, want als het erop aankwam, vertrouwde hij meer op de kromzwaarden en moordlust van zijn trawanten;

- ofwel zal nog maar eens blijken hoe waardeloos de mohammedanerij wel is, en dan kunnen ze er eindelijk eens iets aan gaan doen, waarvan we allen beter zullen worden.

Win-win dus, de gewone gang van zaken op de vrije markt.

Wat de mohammedanen nu doen is echter marktverstoring, en dat is een vorm van ROOF.

Iets waar de kinder- en vrouwenverkrachter, veelwijver en lustmoordenaar Mohammed (vrede zij met hem) ook al goed in was.
__________________
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible"
Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.”
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2012, 14:51   #36
parsprototem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 3.630
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Kodo Kodo's pleidooi om moslims te "verdelgen" is reeds realiteit?
Het gaat niet over het verdelgen van moslims, maar over het verdelgen van een imbecielengeloof.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2012, 14:53   #37
parsprototem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 3.630
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
In Kodo Kodo's reactie stond het woord "verdelgen". Jij hebt vervolgens gezegd dat die reactie "realiteit" was. Daarna heb je beweerd dat je het woord "verdelgen" niet gelezen had bij Kodo Kodo. Bijgevolg heb je een reactie goedgekeurd die je niet eens had gelezen.

Hierbij heb je niet alleen je intellectuele oneerlijkheid aangetoond (je keurt het goed omdat Kodo Kodo bij je clan hoort, niet omwille van inhoudelijke argumenten, je hebt de reactie zelfs niet gelezen), maar jezelf ook onsterfelijk belachelijk gemaakt.
Sorry, maar jij maakt je belachelijk en leest niet goed. Ofwel ken je de nuances niet van de Nederlandse taal. Dat kan ook natuurlijk.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2012, 15:20   #38
parsprototem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 3.630
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
U schrijft " moslims verdelgen" wat duidelijk nergens stond,wel een geloof verdelgen, een hemelsbreed verschil wat u echt wel begrepen had, wees fair en geef dat gewoon toe inplaats van je grote gelijk uit gemuggezift over het woordt " verdelgen" te halen!
Nu; over het onderwerp, moet iedere school zelf beslissen of ze hoofddoeken toelaten of niet?
Een tijd is dit zo geweest, scholen beslisten zelf, wat uiteindelijk, omdat steeds meer scholen beslisten geen hoofddoeken toe te laten, voor een concentratie zorgde binnen scholen die nog geen beperkingen oplegden aan leerlingen.


Het is al een discussie op zich of hoofddoeken nu moeten of niet, daarover zijn moslims zelf verdeeld, Kemalisten vinden bijvoorbeeld van niet, salafisten dan weer wel, het staat in ieder geval niet in de Koran, dus kun je besluiten dat een hoofddoek een keuze is van moslims zelf.

En daar zie je dan een probleem, die keuze wordt wel degelijk opgelegd,omdat ouders of broers vinden dat het moet, omdat vriendinnen overtuigen, omdat wordt voorgehouden dat Allah het zo bedoeld heeft, omdat de echtgenoot het wil, maar werkelijk keuze is er niet.
Vaak gaat het ook helemaal niet meer over hoofddoeken maar over kledij die voldoet aan Islamitische opvattingen; voor meisjes en vrouwen wel te verstaan, met de kledingvoorschriften voor mannen wordt wel makkelijk omgegaan.

Moet een school zich in die discussies mengen?
Nee. Een school hoort jongeren voor te bereiden op het leven later, en daar horen kledingvoorschriften die groepen meisjes en vrouwen opleggen niet bij, en gezien de druk die wel degelijk vaak wordt uitgeoefend, moet de school meisjes dus leren te functioneren los van die druk, zonder hoofddoek.

Wat ze buiten de school doen, daar kan geen invloed op uitgeoefend worden maar binnen schoolmuren zijn leerlingen gelijk, en kan het onderscheid wat door hoofddoeken gemaakt wordt( want daar gaat het wel degelijk over) niet toegestaan worden.
Dus is het heel terecht dat er een algemeen standpunt kwam, geen hoofddoeken binnen schoolmuren,omdat je ook later niet kunt opleggen aan bijvoorbeeld werkgevers dat hoofddoeken moeten, steeds en overal.

Een terechte beslissing dus, hopelijk heeft de minister van onderwijs kloten aan het lijf en duigt hij niet voor vage betogen dat daarmee enig recht geschonden wordt, dat doet eerder de hoofddoek zelf en dat, en niets anders beperkt de kansen van meisjes, hopelijk komt de discussie daarover eens op gang onder moslims, inplaats van te schreeuwen aan schoolpoorten over wat scholen zich moeten laten opleggen, uit naam van Allah!
Moslims zijn zo al erg in van alles en nog wat verdeeld. Waarom moeten wij daar rekening mee houden? Gewoon geen hoofddoeken meer in de scholen, samen met de petten van de jongens. Het is simpel en het kost niets.

En dat ze op een ander gaan zagen over hun ditjes en hun datjes.
Ter compensatie van hun god of wat dan ook, kunnen ze zoveel hoofddoeken op hun hoofd stapelen als ze willen. Mij niet gelaten.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2012, 15:56   #39
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Het gaat niet om "de islam", maar om de Vlaamse Jeugdraad, geen moslims. Bij de moslims zijn de meningen verdeeld, er zijn er ook die juist pleiten vóór een hoofddoekenverbod.
Heel juist, want als dit verbod er niet is worden ook zij moreel verplicht het toch toe te passen tegen hun zin in, de druk in de familie en straat kan groot zijn om hun dochters te sluieren. Ze doen die nu al aan om rustiger door hun straat te kunnen lopen, laat staan dat de ettertjes op school die ook al kunnen opdringen bij de jongere meisjes.

En natuurlijk weeral typisch, de jongens zijn in niets beperkt maar de meisjes des te meer als diezelfde jongens hun zin krijgen hierover.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2012, 15:58   #40
parsprototem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 3.630
Standaard

dubbel post

Laatst gewijzigd door parsprototem : 8 september 2012 om 15:59.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:02.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be