Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 mei 2014, 10:47   #21
omaplop
Minister-President
 
omaplop's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2003
Locatie: Ardennen
Berichten: 5.579
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Mevrouw Milquet heeft nog nooit in haar leven 1 probleem opgelost. In haar carrière heeft ze 137 werkgroepen opgericht ... die allen een stille dood gestorven zijn.
Er is een wet die bepaalt dat eenieder die ouder is dan 16 jaar en sexueel omgang heeft met iemand jonger dan 15, zelfs met diens toestemming, een strafbaar feit heeft gepleegd.
Deze wet is mee goedgekeurd door Mevrouw Milquet.
Haar zoon dient zich te verantwoorden voor de jeugdrechtbank en wij hebben het volste vertrouwen in het Belgisch gerecht. Verhofstadt heeft ooit een rechter gevonden, Milquet zal dat ook wel kunnen.
Ze zal van Elio wel steun krijgen: die weet hoe je zo'n zaken kunt in de doofpot laten verdwijnen.
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2014, 10:49   #22
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
MaGNiFiCaT's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2007
Locatie: overal en nergens
Berichten: 13.555
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
HLN gaat hier problemen mee krijgen. Hiermee weet nu iedereen over wie het gaat, zo heel veel kinderen van federale ministers zullen er niet zitten zeker?

Langs de andere kant snap ik HLN ook wel, ze doen dit omdat ze weet hebben van beïnvloeding van het dossier door die minister.
Wat voor antwoord hier. HLN bracht dit zeker NIET uit omwille van wat jij denkt, maar omwille voor de platte commerce. En vuile platvloerse zucht naar sensatie. Ze kunnen niet zwaar genoeg aangepakt worden bij het laatste nieuws.
__________________
Voorlopig wordt mijn idool niet meer weergegeven, wegens altoos wederkerende spot tegenover Haar. Mijn excuses aan Haar. Ik had dit nooit zo lang mogen laten duren!!
MaGNiFiCaT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2014, 10:52   #23
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 27.962
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
HLN gaat hier problemen mee krijgen.
Welnee.

Er zijn genoeg politici van allerlei pluimage die op dit moment met een lichte erectie voor het internet zitten.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Hiermee weet nu iedereen over wie het gaat,
Dat wisten "we" al eerder dan het HLN. In de niet-officiele pers gonsde het al meer dan 24 uur over het zoontje van.

Maar misschien zijn er nog steeds mensen die denken dat op krant en tv meer en betere info te halen valt dan op joetoep, feesboek, fora en twitter.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2014, 10:52   #24
Meuh
Provinciaal Gedeputeerde
 
Meuh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Locatie: Limburg
Berichten: 972
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Wat voor antwoord hier. HLN bracht dit zeker NIET uit omwille van wat jij denkt, maar omwille voor de platte commerce. En vuile platvloerse zucht naar sensatie. Ze kunnen niet zwaar genoeg aangepakt worden bij het laatste nieuws.
Tuurlijk doen ze dit niet puur uit ethische overwegingen en is er commercie mee gemoeid.
Maar dit is toch geen fait divers he: een minister die haar macht misbruikt om haar zoontje (en haar goede naam) buiten schot te houden, vlak voor de verkiezingen nota bene.

Laatst gewijzigd door Meuh : 7 mei 2014 om 10:53.
Meuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2014, 10:53   #25
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
MaGNiFiCaT's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2007
Locatie: overal en nergens
Berichten: 13.555
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wiley E Coyote Bekijk bericht
Dus als een minister diens macht misbruikt om druk uit te oefenen dan mag dit volgens jou niet in de pers komen?




die twee zaken zijn incompatibel en zelfs tegenstrijdig. Vergeet niet dat die "feiten" louter door de ouders van de jongens worden verspreid, en dus niet uit onverdachte bron komen. Dat zijn dan tot nader orde geen feiten maar beschadingingsoperaties en eenzijdige visies.

'naar het schijnt' is mijn eigen verwoording voor wat als 'de feiten' wordt weergegeven.

Ik heb veeleer de neiging dit als voor waarheid aan te nemen dat wat de verleidster en 'haar aanhang' beweert.

Die jongens hebben dom gedaan om dat onnozel 15-jarig wicht aandacht te schenken. Ze was het ècht niet waard, echt niet.
Die jongens moesten weten met wie ze omgaan.
__________________
Voorlopig wordt mijn idool niet meer weergegeven, wegens altoos wederkerende spot tegenover Haar. Mijn excuses aan Haar. Ik had dit nooit zo lang mogen laten duren!!
MaGNiFiCaT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2014, 10:53   #26
Francis Vere
Provinciaal Statenlid
 
Francis Vere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 april 2010
Berichten: 623
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wiley E Coyote Bekijk bericht
Dus als een minister diens macht misbruikt om druk uit te oefenen dan mag dit volgens jou niet in de pers komen?
En heeft ze dat dan gedaan? je weet precies meer; vertel
Trouwens; ze is nog altijd ook moeder. Als zij heeft gevraagd aan de pers om dit niet te mediatiseren is dat haar goed recht. Als moeder.
Als ze natuurlijk als minister heeft gereageerd/gehandeld is dat iets anders, maar nogmaals: wie heeft dit al bewezen?

Had Het Laatste Nieuwsch niet beter gewacht tot ze iets concreets hadden?
Nu komt het artikel nogal amateuristisch over.

Ik heb eerder de indruk dat de liberalen hun persmuskietjes de jungle hebben ingestuurd om Didier een beetje uit de wind te zetten na zijn gaffe van gisteren.
Francis Vere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2014, 10:55   #27
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
'naar het schijnt' is mijn eigen verwoording voor wat als 'de feiten' wordt weergegeven.

Ik heb veeleer de neiging dit als voor waarheid aan te nemen dat wat de verleidster en 'haar aanhang' beweert.

Die jongens hebben dom gedaan om dat onnozel 15-jarig wicht aandacht te schenken. Ze was het ècht niet waard, echt niet.
Die jongens moesten weten met wie ze omgaan.
waarom heb jij die neiging?

dus als een meisje een kamer met jongens binnenkomt in wat die jongens vinden een niemendalletje, mogen ze haar verkrachten? die jongens hebben geen enkele schuld?
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2014, 10:56   #28
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
MaGNiFiCaT's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2007
Locatie: overal en nergens
Berichten: 13.555
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Meuh Bekijk bericht
Tuurlijk doen ze dit niet puur uit ethische overwegingen en is er commercie mee gemoeid.
Maar dit is toch geen fait divers he: een minister die haar macht misbruikt om haar zoontje (en haar goede naam) buiten schot te houden, vlak voor de verkiezingen nota bene.
Ze misbruikt haar macht niet, ze gaf enkel haar mening (die, wel zéér dicht bij de waarheid zou kunnen liggen) weer.
In dat opzicht heeft ze haar functie wat misbruikt, omdat ze met haar functie meteen overal gehoord wordt.
Anderzijds kan het haar zeer zuur opbreken omdat men haar net daarmee kan nekken met 'ze heeft haar macht misbruikt, om haar zoon buiten schot te houden'. Tja.
__________________
Voorlopig wordt mijn idool niet meer weergegeven, wegens altoos wederkerende spot tegenover Haar. Mijn excuses aan Haar. Ik had dit nooit zo lang mogen laten duren!!
MaGNiFiCaT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2014, 10:58   #29
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
MaGNiFiCaT's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2007
Locatie: overal en nergens
Berichten: 13.555
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
waarom heb jij die neiging?

dus als een meisje een kamer met jongens binnenkomt in wat die jongens vinden een niemendalletje, mogen ze haar verkrachten? die jongens hebben geen enkele schuld?
Absoluut niet! Waar heb ik dit geschreven?? Ze mogen haar absoluut niet verkrachten, net andersom: ze mochten haar geen blik waardig gunnen. Ze moesten haar gewoon straal negeren. Dan hadden ze die miserie niet. Dát is wat ik schrijf.
__________________
Voorlopig wordt mijn idool niet meer weergegeven, wegens altoos wederkerende spot tegenover Haar. Mijn excuses aan Haar. Ik had dit nooit zo lang mogen laten duren!!
MaGNiFiCaT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2014, 10:59   #30
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Ze misbruikt haar macht niet, ze gaf enkel haar mening (die, wel zéér dicht bij de waarheid zou kunnen liggen) weer.
In dat opzicht heeft ze haar functie wat misbruikt, omdat ze met haar functie meteen overal gehoord wordt.
Anderzijds kan het haar zeer zuur opbreken omdat men haar net daarmee kan nekken met 'ze heeft haar macht misbruikt, om haar zoon buiten schot te houden'. Tja.
Of om een meisje zwart te maken...

Nu ja, we zullen moeten wachten tot er meer duidelijkheid is, voorlopig is er nog geen bewijs dat haar zoon ergens bij betrokken is.
Mss komt dat wel als de ouders van de jongens klacht indienen tegen de school (alhoewel ze dat waarschijnlijk niet meer durven).
__________________
Nieuw forumreglement : Volg de link voor meer details.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2014, 10:59   #31
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Absoluut niet! Waar heb ik dit geschreven?? Ze mogen haar absoluut niet verkrachten, net andersom: ze mochten haar geen blik waardig gunnen. Ze moesten haar gewoon straal negeren. Dan hadden ze die miserie niet. Dát is wat ik schrijf.
maar ze hebben het nu wel gedaan. moeten zij dan gestraft worden of dat meisje?
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2014, 10:59   #32
Meuh
Provinciaal Gedeputeerde
 
Meuh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Locatie: Limburg
Berichten: 972
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
'naar het schijnt' is mijn eigen verwoording voor wat als 'de feiten' wordt weergegeven.

Ik heb veeleer de neiging dit als voor waarheid aan te nemen dat wat de verleidster en 'haar aanhang' beweert.

Die jongens hebben dom gedaan om dat onnozel 15-jarig wicht aandacht te schenken. Ze was het ècht niet waard, echt niet.
Die jongens moesten weten met wie ze omgaan.
Ik denk dat het grote punt zelfs niet het seksschandaal is; zo'n dingen gebeuren en gelijk het overkomt heeft hier niemand iets tegen zijn/haar wil gedaan; allemaal even fout (of net niemand).

Het gaat vooral over het feit dat mama haar invloed blijkbaar zou gebruikt hebben om zoontje buiten schot te houden (hierbij de schuld op een ander stekend). Daar mag toch over bericht worden als we het dan over een minister hebben? Hoe denk je dat er zou gereageerd worden door diezelfde minister als het verhaaltje over iemand anders ging, laten we zeggen iemand van NVA?

Er is zoiets als persvrijheid en er zijn blijkbaar geen leugens verteld. Enig punt van kritiek kan zijn dat er minderjarige kinderen betrokken zijn, maar hier wordt niemand met naam en toenaam genoemd.
Meuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2014, 11:00   #33
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

dubbel
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.

Laatst gewijzigd door vlijmscherp : 7 mei 2014 om 11:01.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2014, 11:00   #34
Meuh
Provinciaal Gedeputeerde
 
Meuh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Locatie: Limburg
Berichten: 972
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
'naar het schijnt' is mijn eigen verwoording voor wat als 'de feiten' wordt weergegeven.

Ik heb veeleer de neiging dit als voor waarheid aan te nemen dat wat de verleidster en 'haar aanhang' beweert.

Die jongens hebben dom gedaan om dat onnozel 15-jarig wicht aandacht te schenken. Ze was het ècht niet waard, echt niet.
Die jongens moesten weten met wie ze omgaan.
dubbel

Laatst gewijzigd door Meuh : 7 mei 2014 om 11:01.
Meuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2014, 11:01   #35
discuz
Minister
 
Geregistreerd: 16 november 2006
Berichten: 3.295
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francis Vere Bekijk bericht
En heeft ze dat dan gedaan? je weet precies meer; vertel
Trouwens; ze is nog altijd ook moeder. Als zij heeft gevraagd aan de pers om dit niet te mediatiseren is dat haar goed recht. Als moeder.
Als ze natuurlijk als minister heeft gereageerd/gehandeld is dat iets anders, maar nogmaals: wie heeft dit al bewezen?

Had Het Laatste Nieuwsch niet beter gewacht tot ze iets concreets hadden?
Nu komt het artikel nogal amateuristisch over.

Ik heb eerder de indruk dat de liberalen hun persmuskietjes de jungle hebben ingestuurd om Didier een beetje uit de wind te zetten na zijn gaffe van gisteren.
Maar het staat in de kranten precies door het anoniem interview met de minister?
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2014, 11:04   #36
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
MaGNiFiCaT's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2007
Locatie: overal en nergens
Berichten: 13.555
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Jah, bah, vrijheid van de pers, dat snap ik nu ook niet.

Laat ons niet lachen he. Die school stikt van de adel. Als er nu één milieu is waar genaaid wordt, orgiën gehouden worden, dozijnen bastaarden gekweekt worden en andere uitspattingen plaatsvinden, is het de aristocratie wel.

Sla eens een geschiedenisboek open i.p.v. Royalty te kijken, dan doe je misschien wat echte kennis op over die families die jij zo graag verheerlijkt.
Hoeveel ga jij dit tot pulp gekauwde typische cliché nog ratelen? Nog niet beu?
__________________
Voorlopig wordt mijn idool niet meer weergegeven, wegens altoos wederkerende spot tegenover Haar. Mijn excuses aan Haar. Ik had dit nooit zo lang mogen laten duren!!
MaGNiFiCaT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2014, 11:07   #37
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
MaGNiFiCaT's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2007
Locatie: overal en nergens
Berichten: 13.555
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
maar ze hebben het nu wel gedaan. moeten zij dan gestraft worden of dat meisje?
Er kan van verkrachting geen sprake zijn indien het meisje er zelf heeft op aangestuurd. Voor zover ik weet zijn er geen klachten van verkrachting.
__________________
Voorlopig wordt mijn idool niet meer weergegeven, wegens altoos wederkerende spot tegenover Haar. Mijn excuses aan Haar. Ik had dit nooit zo lang mogen laten duren!!
MaGNiFiCaT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2014, 11:10   #38
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
MaGNiFiCaT's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2007
Locatie: overal en nergens
Berichten: 13.555
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Meuh Bekijk bericht
Ik denk dat het grote punt zelfs niet het seksschandaal is; zo'n dingen gebeuren en gelijk het overkomt heeft hier niemand iets tegen zijn/haar wil gedaan; allemaal even fout (of net niemand).

Het gaat vooral over het feit dat mama haar invloed blijkbaar zou gebruikt hebben om zoontje buiten schot te houden (hierbij de schuld op een ander stekend). Daar mag toch over bericht worden als we het dan over een minister hebben? Hoe denk je dat er zou gereageerd worden door diezelfde minister als het verhaaltje over iemand anders ging, laten we zeggen iemand van NVA?

Er is zoiets als persvrijheid en er zijn blijkbaar geen leugens verteld. Enig punt van kritiek kan zijn dat er minderjarige kinderen betrokken zijn, maar hier wordt niemand met naam en toenaam genoemd.
Zoals ik in het begin schreef: schandalig dat dit is uitgekomen. Men hindert de toekomst van 7 jonge mensen, en men brengt de ouders (en de directie) in lastig parket.
En waarom? Omdat enkele pubers seksuele omgang met elkaar hadden?
Indien er geen enkele van hen klaagde, waarom is dit openbaar gekomen?
De pers draagt hier bij tot een verpletterende verantwoordelijkheid. In deze optiek heeft de pers veel te veel macht. Dat zou echt niet mogen kunnen.
__________________
Voorlopig wordt mijn idool niet meer weergegeven, wegens altoos wederkerende spot tegenover Haar. Mijn excuses aan Haar. Ik had dit nooit zo lang mogen laten duren!!

Laatst gewijzigd door MaGNiFiCaT : 7 mei 2014 om 11:10.
MaGNiFiCaT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2014, 11:11   #39
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Er kan van verkrachting geen sprake zijn indien het meisje er zelf heeft op aangestuurd. Voor zover ik weet zijn er geen klachten van verkrachting.
aangezien ze nog maar 15 is, zal het parket een onderzoek instellen. Als die jongens meer dan 18 zijn, zouden ze wel eens gestraft kunnen worden.

Maar dat is misschien een andere discussie. Hier gaat het erover dat een federale minister haar macht zou gebruikt hebben om dit allemaal in de doofpot te steken en dat die dan nog eens zou gesuggereerd hebben dat het meisje het zou uitgelokt hebben door haar kledij.
maw, een vrouw die in minirok gekleed gaat en verkracht wordt, zou het zelf gezocht hebben. lijkt me niet echt correct.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2014, 11:12   #40
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
MaGNiFiCaT's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2007
Locatie: overal en nergens
Berichten: 13.555
Standaard

En waarom heeft de pers dit buitengebracht?

Omwille van deze kernwoorden: elite, katholiek, ...
__________________
Voorlopig wordt mijn idool niet meer weergegeven, wegens altoos wederkerende spot tegenover Haar. Mijn excuses aan Haar. Ik had dit nooit zo lang mogen laten duren!!
MaGNiFiCaT is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:01.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be