Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 april 2017, 16:41   #81
mvd
Minister-President
 
mvd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 februari 2012
Berichten: 5.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Omdat er geen verschil is tussen religie en andere vormen van geloof in het bovennatuurlijke.
Als we religies ondersteunen met belastingsgeld, dan ook astrologie, handoplegging en wichelroedelopen.
Hoezo 'als'? Vandaag worden religies als katholicisme, anglicanisme, enz.. gewoon gefinancierd, terwijl dit niet geldt voor astrologie, handoplegging etc..

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Media, openbaar vervoer, etc ... daar zijn geen ingebeelde opperwezens mee gemoeid. Die kunnen we dus aftoetsen op nuttigheid.
Ik ben benieuwd naar uw toetsing. Er gaat enige subjectiviteit gepaard met het bepalen of iets al dan niet 'nuttig' is. Leg mij bv. eens het nut uit van FC De Kampioenen en Thuis.

In algemene termen, als de staat mijn religie niet wil financieren, prima. Maar dan wil ik mijn geld terug. Dan wil ik niet dat de staat mijn geld blijft gebruiken voor dingen die IK totaal nutteloos of ronduit slecht vind (of die ik gewoon niet gebruik). Maar daar hebben de zogezegde liberalen geen oren naar natuurlijk..

Een systeem waarbij burgers (voor een deel) zelf mogen beslissen waar hun belastingsgeld voor gebruikt wordt, zou al een stap in de goede richting zijn.
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2017, 16:42   #82
mvd
Minister-President
 
mvd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 februari 2012
Berichten: 5.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Dat is blijkbaar niet nodig om de katholieke machtsstructuur ongemoeid te laten.
Hoezo 'ongemoeid gelaten'? Omdat De Wever niet sito presto de financiering wil stopzetten? Omdat hij de complexiteit van de zaak lijkt te erkennen? Ben je dan ook van mening dat SP.A, Groen, CD&V de 'islamitische machtsstructuur' ongemoeid willen laten?
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2017, 16:44   #83
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.761
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
U weet dat niet?
En maar van uw kloten maken en het meest essentiële weet je niet.

Jongens toch ...
Hij is een labbekak die wegloopt van de discussie. En jij suggereert dat hij dat doet om dit argument te gebruiken op het einde van de legislatuur om de grondwet in belangrijke mate voor wijziging vatbaar te verklaren.
Een manier van aanpak die zo dwaas is, dat het ongeloofwaardig is.
Laat de science fiction maar voor wat ze is, en blijf bij de realiteit : Bart De Wever en de andere tsjeven willen de religies blijven financieren omdat anders hun kerk op droog zaad komt te staan.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2017, 16:44   #84
mvd
Minister-President
 
mvd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 februari 2012
Berichten: 5.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
O maar als de kerk liever al die gebouwen, waaronder heel wat die beschermd zijn, terug wil ... dan zal ze rap failliet zijn.
Bron?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dus: dat is allemaal zever van zolang geleden.
Nee hoor. De regeling die vandaag van kracht is, gaat in feite gewoon terug op het akkoord dat gesloten is in 1801. Het heeft dus nog altijd doorwerking op hoe vandaag met bepaalde zaken (bv. het eigendomsrecht van de kerkgebouwen) wordt omgegaan. Daarom ook dat hoger gemaakte vergelijkingen met nazi-Duitsland, de Hollanders en de Schelde nergens op slaan.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
We stemmen een grondwetswijziging, als er een juiste meerderheid voor gevonden kan worden ... en klaar is kees.
Wordt de grondwet deze legislatuur nog gewijzigd? In 2024 misschien, of 2030..
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2017, 16:47   #85
mvd
Minister-President
 
mvd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 februari 2012
Berichten: 5.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Laat de vraag maar komen, het antwoord ligt al klaar : geen compensatie.
Daar beslis jij niet over hoor. Waarom zou de staat bv. bepaalde kerkgebouwen mogen behouden, als ze hun tegenprestatie (de financiering) niet meer zouden nakomen?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
De kaloten zijn vandaag reeds eigenaar van een gigantisch vastgoed patrimonium. Scholen, ziekenhuizen, allemaal neergepoot met subsidies en dus publiek geld. Ga je dat dan ook in de afweging meenemen ?
Nee, vermits de staat dat geld voor die subsidies gestolen heeft van haar onderdanen ('belastingen innen'). Onderdanen die, zeker in de periode dat veel van die instellingen zijn gesticht, veelal katholiek waren.

Bovendien zijn die instellingen ook niet noodzakelijk neergepoot met subsidies.

Compensaties vragen voor belastingen, wel een goed idee voor de rest hoor
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2017, 16:47   #86
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.761
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Begrijp je eigenlijk wel waar het over gaat? Onder Napoleon werden enorm veel kerkelijke goederen genationaliseerd, verkocht of vernield. Die schade en diefstallen zijn nooit vergoed. In de plaats daarvan werd een akkoord gesloten waarbij werd bepaald dat de staat zou instaan voor de financiering van de erediensten, het onderhoud van de kerkgebouwen, enz.. Vandaag de dag is de staat nog steeds eigenaar van veel kerkgebouwen (via de kerkfabrieken of de gemeenten). De staat is meestal ook eigenaar van de pastorij, die ze soms verkoopt aan particulieren als ze niet meer bewoond wordt door een pastoor. Als je de financiering wil stopzetten zal je dus een nieuwe regeling moeten treffen, waarbij ook moet gesproken worden over eventuele compensaties, wie de eigenaar is van de kerkgebouwen enz..

Elke vergelijking met nazi-Duitsland, Hollanders of de Schelde slaat nergens op.
Over de pastorij en een bouwvallige kerk wil je graag praten, maar over honderden schoolgebouwen en tientallen klinieken niet ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2017, 16:51   #87
mvd
Minister-President
 
mvd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 februari 2012
Berichten: 5.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Wel, als je alles telt is compensatie wel op zijn plaats.
Maar dan wel in de omgekeerde richting.
Als gij mij compenseert voor het geld dat de Open Vld gestolen heeft van de belastingbetaler om haar partijwerking te financieren, campagne te voeren enz..

Deal?
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2017, 16:52   #88
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.844
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Over de pastorij en een bouwvallige kerk wil je graag praten, maar over honderden schoolgebouwen en tientallen klinieken niet ?
overdragen aan de gemeenschap, als ze geen geld vinden
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2017, 16:59   #89
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.761
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Daar beslis jij niet over hoor. Waarom zou de staat bv. bepaalde kerkgebouwen mogen behouden, als ze hun tegenprestatie (de financiering) niet meer zouden nakomen?
Ik niet, het parlement wel. Als de wetgever in 2017 anders denkt over iets dan in 1801, dan kan die de wet aanpassen mits er een meerderheid voor is. Volgens mij zal er heel gemakkelijk een meerderheid voor kunnen gevonden worden.

Citaat:
Nee, vermits de staat dat geld voor die subsidies gestolen heeft van haar onderdanen ('belastingen innen'). Onderdanen die, zeker in de periode dat veel van die instellingen zijn gesticht, veelal katholiek waren.
Belastingen zijn diefstal... dat is onzin voor aan ultra libertariërs te gaan vertellen.

Citaat:
Bovendien zijn die instellingen ook niet noodzakelijk neergepoot met subsidies.
Je weet even goed als iedereen dat die scholen zijn neergezet met subsidies, en dat de congregaties op termijn de volle eigendom op die met gemeenschapsgeld betaalde gebouwen verkregen.

Citaat:
Compensaties vragen voor belastingen, wel een goed idee voor de rest hoor
De overheid die terugneemt wat ze zelf reeds betaalde is een correctere manier van voorstellen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...

Laatst gewijzigd door Pandareus : 16 april 2017 om 17:00.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2017, 17:10   #90
mvd
Minister-President
 
mvd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 februari 2012
Berichten: 5.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Je zegt dit zelf met zoveel overtuiging dat je het wel zelf zal geloven.

Indien de hoofdmoot van het VB atheïstisch zou zijn, vanwaar hun verzet tegen abortus en euthanasie? Het zou me trouwens ook geen partij te lijken voor JVDB die vind dat de CD&V de katholieke waarden niet voldoende verdedigt.
Het is geen kwestie van geloven. Onderzoek waarnaar ik hier boven heb gelinkt toont aan dat VB-kiezers het minst gelovig zijn van allemaal. Heb je die link bekeken?

En 'verzet' tegen abortus en euthanasie is een groot woord. Ik hoor het VB daar eigenlijk nooit over praten. Het staat in het partij programma, dat wel.. Benieuwd of het er in 2019 nog in staat. Alexnadra Colen, belagrijkste vertegenwoordiger van de zogenaamde katholieke strekking binnen het VB, verliet de partij al jaren geleden omdat ze er naar eigen zeggen 'geen rol meer had te spelen'.

Bovendien: het is niet omdat je tegen abortus bent, dat je katholiek bent.. Filip Dewinter is volgens mij ook tegen abortus, maar geen katholiek.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Ik hoop met jou dat de meeste Vlamingen atheïstisch zijn maar ik vermoed dat dit niet het geval is, zeker niet bij de N-VA. Voor mij zijn de SPA en de OVLD de meest atheïstische partijen.
Ik hoop dat als christen helemaal niet, maar ik kan wel de realiteit erkennen. Velen op dit forum zitten mentaal vast in het politiek paradigma van de jaren 70'. De N-VA heeft met het katholicisme niks, maar dan ook niks te maken. Waar ''rechtse'' partijen in de jaren 70'-80' ideologisch voor stonden, is iets helemaal anders dan waar ''rechtse'' partijen vandaag voor staan.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Ik vind van Geert Bourgeois niet onmiddellijk terug dat hij katholiek is behalve dat hij lid was van de KSA en dat hij uit een Vlaams en katholiek nest kwam (http://www.gazetvanhove.be/2014/08/0...eert-bourgeois
M.a.w. je kan niet bewijzen dat hij katholiek is, je kan geen enkele bron aanhalen waarin hij zegt dat hij gelovig is.

''hij komt uit een katholiek nest''. Bourgeois is 65, welke 65-jarige Vlaming komt niet uit een katholiek gezin? Dat bewijst absoluut niks.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Verder is het inderdaad ook zo dat ze een kartel aangegaan zijn met de CD&V, OVLD en SPA zouden zoiets nooit doen op basis van te grote meningsverschillen op ethisch vlak.
Bron??

Welke fundamentele verschillen zijn er dan op ethisch vlak tussen N-VA, Open Vld en SPA?

In 2003 zijn gesprekken gevoerd tussen N-VA en VLD voor een kartel. N-Va is daar uiteindelijk niet mee doorgegaan omwille van een gebrek aan vertrouwen. Met meningsverschillen over ethische thema's had dat niks te maken.

Je insinueert er m.a.w. gewoon op los..
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2017, 17:31   #91
mvd
Minister-President
 
mvd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 februari 2012
Berichten: 5.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik niet, het parlement wel. Als de wetgever in 2017 anders denkt over iets dan in 1801, dan kan die de wet aanpassen mits er een meerderheid voor is. Volgens mij zal er heel gemakkelijk een meerderheid voor kunnen gevonden worden.
We zullen zien. In elk geval zal er een oplossing moeten worden gevonden i.v.m. het eigendomsrecht van verschillende kerken. Die zullen dan moeten worden teruggeven bv. En wat met de pastorijen die verkocht zijn en een andere bestemming hebben gekregen bv?





Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Je weet even goed als iedereen dat die scholen zijn neergezet met subsidies, en dat de congregaties op termijn de volle eigendom op die met gemeenschapsgeld betaalde gebouwen verkregen.
Enig bewijs om uw beweringen te staven? Ik ken tal van voorbeelden van dorpsscholen (laat staan secundair of hoger) die gesticht zijn voor de schoolstrijd en die functioneerden met kerkelijke middelen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
De overheid die terugneemt wat ze zelf reeds betaalde is een correctere manier van voorstellen.
Hoe komt een staat aan geld om subsidies te verschaffen? Toch door belastingen te innen zeker? Of door op rooftocht te gaan natuurlijk..

Als de Kerk in het verleden subsidies heeft gekregen van de staat, heeft de staat 1) dat geld gehaald bij belastingbetalers die zeker in het verleden overwegend katholiek waren en 2) werden die subsidies gegeven aan instellingen van openbaar nut zoals scholen waar de bevolking gebruik van maakte.

Kortom je lijkt zelf het verschil niet te zien tussen belastingen en gewelddadige confiscaties.
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2017, 17:37   #92
mvd
Minister-President
 
mvd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 februari 2012
Berichten: 5.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Over de pastorij en een bouwvallige kerk wil je graag praten, maar over honderden schoolgebouwen en tientallen klinieken niet ?
Wat hebben klinieken en scholen te maken met de financiering van erediensten?
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2017, 19:03   #93
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Hoezo 'ongemoeid gelaten'? Omdat De Wever niet sito presto de financiering wil stopzetten? Omdat hij de complexiteit van de zaak lijkt te erkennen? Ben je dan ook van mening dat SP.A, Groen, CD&V de 'islamitische machtsstructuur' ongemoeid willen laten?
Een grondwetsartikel ter verandering indienen voor volgende legislatuur noem jij sito presto?
En ja, ik ben van mening dat SP.A, Groen en de CD&V alle machtsstructuren ongemoeid willen laten...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2017, 19:06   #94
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
We zullen zien. In elk geval zal er een oplossing moeten worden gevonden i.v.m. het eigendomsrecht van verschillende kerken. Die zullen dan moeten worden teruggeven bv. En wat met de pastorijen die verkocht zijn en een andere bestemming hebben gekregen bv?







Enig bewijs om uw beweringen te staven? Ik ken tal van voorbeelden van dorpsscholen (laat staan secundair of hoger) die gesticht zijn voor de schoolstrijd en die functioneerden met kerkelijke middelen.



Hoe komt een staat aan geld om subsidies te verschaffen? Toch door belastingen te innen zeker? Of door op rooftocht te gaan natuurlijk..

Als de Kerk in het verleden subsidies heeft gekregen van de staat, heeft de staat 1) dat geld gehaald bij belastingbetalers die zeker in het verleden overwegend katholiek waren en 2) werden die subsidies gegeven aan instellingen van openbaar nut zoals scholen waar de bevolking gebruik van maakte.

Kortom je lijkt zelf het verschil niet te zien tussen belastingen en gewelddadige confiscaties.
Confiscaties?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2017, 19:09   #95
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Wat hebben klinieken en scholen te maken met de financiering van erediensten?
Omdat het identiek dezelfde Zuil is die geld in handen krijgt.
Als we naar strikte scheiding kerk en staat willen evolueren moet ook dat kluwen zelf bedruipend worden of door een publiek orgaan worden bestuurd.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2017, 21:05   #96
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Dat is blijkbaar niet nodig om de katholieke machtsstructuur ongemoeid te laten.
Je stelt de zaken wel een beetje scheef voor.

Citaat:
N-VA-voorzitter Bart De Wever vindt het ‘niet opportuun’ om nu het debat te gaan voeren over de overheidsfinanciering voor de religies en levensbeschouwingen in België.
Niet opportuun ... nu .... het debat voeren.

Dat betekent wel heel wat anders dan zoals jij het "samenvat".

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2017, 22:03   #97
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Hoezo 'als'? Vandaag worden religies als katholicisme, anglicanisme, enz.. gewoon gefinancierd, terwijl dit niet geldt voor astrologie, handoplegging etc..
Ja, en dat is net het rare!
Mormonisme ook niet. Getuigen van Jehova ook niet.
Ofwel subsidiëren we alle hokus pokus, ofwel geen één. Maar een selectie maken op basis van arbitraire criteria is onrechtvaardig.

Gelooft u eigenlijk echt dat Jezus kon toveren?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Ik ben benieuwd naar uw toetsing. Er gaat enige subjectiviteit gepaard met het bepalen of iets al dan niet 'nuttig' is. Leg mij bv. eens het nut uit van FC De Kampioenen en Thuis.
De toetsing wordt gemaakt door de kiezer. En aangezien die meer en meer atheistisch worden, komt er een punt dat die niet meer wil betalen voor de hobby van gelovigen. Dat is gewoon een rechtvaardigheids principe.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht

In algemene termen, als de staat mijn religie niet wil financieren, prima. Maar dan wil ik mijn geld terug. Dan wil ik niet dat de staat mijn geld blijft gebruiken voor dingen die IK totaal nutteloos of ronduit slecht vind (of die ik gewoon niet gebruik). Maar daar hebben de zogezegde liberalen geen oren naar natuurlijk..
.
Dit is wel het toppunt! Ik als atheist, moet heel mijn leven al betalen voor uw hobby, namelijk het aanbidden van een ingebeeld opperwezen! Betaalt gij voor mijn hobby's,? Néé, die betaal ik zelf! Vindt gij dat onrechtvaardig? Néé! Gij vindt dat normaal!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Een systeem waarbij burgers (voor een deel) zelf mogen beslissen waar hun belastingsgeld voor gebruikt wordt, zou al een stap in de goede richting zijn.
Nee! Dit is absoluut onwerkbaar!
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2017, 22:43   #98
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Als gij mij compenseert voor het geld dat de Open Vld gestolen heeft van de belastingbetaler om haar partijwerking te financieren, campagne te voeren enz..

Deal?
Sinds wanneer vertegenwoordigt gij in uw eentje de Belgische staat en ik de Open VLD?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2017, 00:41   #99
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Dat voorstel illustreert nog maar eens de hemeltergende naïviteit van onze politici rond islam.

Hoe kun je nu een kwaliteitslabel geven aan iemand wiens groot lichtend voorbeeld de profeet Moahammed is? Een massa-moordenaar, serieverkrachter en pedofiel. Wiens leven en oorlogsmisdaden de inspiratiebron zijn voor de vetzakkerij van het IS.
Onbegrijpelijk !
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2017, 06:42   #100
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Over de pastorij en een bouwvallige kerk wil je graag praten, maar over honderden schoolgebouwen en tientallen klinieken niet ?
Over het onderhoud van de gebouwen wordt er toch niet gesproken.
Daarbij krijgt het officieel onderwijs een pak meer subsidies dan het vrij onderwijs.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:22.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be