Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 januari 2013, 14:36   #21
rebella
Burger
 
rebella's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 oktober 2012
Berichten: 182
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Wat is er trouwens mis met racisme ?
Van wikipedia:
"Zuiver theoretisch racisme geeft geen kwalitatief waardeoordeel over de verschillende mensenrassen. Het erkent hooguit de verschillen, zonder daar een waardeoordeel over te geven. Toch heeft racisme in het dagelijks taalgebruik een negatieve betekenis, aangezien het dagelijks taalgebruik uitgaat van de aanwezigheid van een kwalitatief waardeoordeel.

Niet zelden beroepen racisten zich op een wetenschappelijke onderbouwing van hun denkbeelden. Over de vraag of er wetenschappelijke onderbouwing voor rassenonderscheid mogelijk is, bestaan zeer uiteenlopende visies."

als ik dit lees, krijg ik een gevoel dat er niet met racisme iets mis is, maar wel met de meeste mensen.
rebella is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2013, 16:48   #22
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.726
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rebella Bekijk bericht
Van wikipedia:
"Zuiver theoretisch racisme geeft geen kwalitatief waardeoordeel over de verschillende mensenrassen. Het erkent hooguit de verschillen, zonder daar een waardeoordeel over te geven. Toch heeft racisme in het dagelijks taalgebruik een negatieve betekenis, aangezien het dagelijks taalgebruik uitgaat van de aanwezigheid van een kwalitatief waardeoordeel.

Niet zelden beroepen racisten zich op een wetenschappelijke onderbouwing van hun denkbeelden. Over de vraag of er wetenschappelijke onderbouwing voor rassenonderscheid mogelijk is, bestaan zeer uiteenlopende visies."

als ik dit lees, krijg ik een gevoel dat er niet met racisme iets mis is, maar wel met de meeste mensen.
De bewegingen die altijd vermeend kwalijk racisme aanvallen beroepen zich nog meer op een wetenschappelijke onderbouw.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2013, 18:18   #23
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Nee. Velen stemmen op het Vlaams Belang omdat ze de Belgische vreemdelingenterreur volkomen terecht meer dan zat zijn.
Ik denk dat dat raker is.

Het hoeft niet eigen volk eerst te zijn.
Maar eigen volk laatst of als tweederangsburger behandeld worden door de overheid terwijl vreemdelingen de huizen van de Vlamingen leegroven, apothekers overvallen, misbruik maken van spoeddiensten, politiekantoren belagen, dochters en zussen uitschelden en verkrachten, voor je de spoed binnenhollen en op stelten zetten, terwijl je ervoor betaalt ... is nu ook niet direct de meest elegante oplossing geweest van de overheid.

Uiteraard zijn ze godzijdank niet allemaal zo. Het moest er nog aan mankeren. Maar de groep die wel als dusdanig is, neemt angstwekkende proporties aan.
Ik hoop dat niemand nog van zijn stoel dondert als ik zeg dat Brussel nog amper Vlamingen of Belgen telt en de meeste steden nog weinig Nederlandstaligen kennen, en als er vele no go zones zijn ...


Dat gezegd zijnde, ik zal nooit voor het V.B. stemmen.
Maar dat wil niet zeggen dat ik er vrolijk van word dat als ik straks buitenkom ik ten eerste geen Nederlands meer zal horen (wat hier werkelijk zo is in mijn straat), ten tweede me bijgevolg niet meer thuisvoel in de straat en/of het land waar ik woon, ten derde het land/de straat niet meer herken, ten vierde besef dat een te grote proportie van deze mensen crapuul is wat hier echt niet thuishoort en er ook alles aan doet om hier niet en nooit thuis te horen.

Nu, wat er nu gekomen is zal ook nooit meer omgebogen kunnen worden.
Eerlijk gezegd denk ik dat we daarom met een groot probleem zitten en er maar één beslissing is die we kunnen nemen: wegtrekken en het land overlaten aan zij die hier blijkbaar meer thuishoren dan ons en zich dan ook gedragen alsof de straten, huizen, ... van hen zijn...
__________________
Bedankt!

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 13 januari 2013 om 18:21.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2013, 20:03   #24
rebella
Burger
 
rebella's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 oktober 2012
Berichten: 182
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
De bewegingen die altijd vermeend kwalijk racisme aanvallen beroepen zich nog meer op een wetenschappelijke onderbouw.
het beorddelen alleen op basis van de huidkleur of nationaliteit moet niet toegelaten zijn. Maar quotes maken , allez... Welke idioot heeft al die domme quotes voor de interimskantoren opgelegd?
rebella is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:26.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be