Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Vakbonden
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Vakbonden Het hoekje voor de vakverenigingen, leden en afgevaardigden. Maar ook voor hen die erbuiten staan en er iets over te vertellen hebben.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 januari 2012, 22:30   #21
Bollywood
Gouverneur
 
Geregistreerd: 20 december 2010
Berichten: 1.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa-omega Bekijk bericht
Je begrijpt het nog steeds niet , als je niets doet zal er zeker GEEN pensioen zijn.
Waarom staken omwille van iets dat de vakbonden zelf mee akkoord waren?

Er zal enkel een pensioen zijn indien we het systeem grondig gaan hervormen wat zal betekenen minder eerste pijler (wettelijk pensioen) en meer pensioen en toegang tot de tweede pijler. Een andere oplossing in ons systeem is iedereen werken tot 67 zonder uitzonderingen. Zal de vakbond daarmee akkoord kunnen gaan?
Bollywood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2012, 22:30   #22
alfa-omega
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 25 januari 2012
Berichten: 10
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Dat is mijn vraag niet, mijn vraag is hoe staken wel voor een pensioen zal zorgen.
Als je niet staakt ben je akkoord met wat de regering dicteert , dus volgende stap is uiteindelijk afschaffing van het pensioen . Is dat zo moeilijk om te begrijpen. Maar niets doen is het gemakkelijkst , maar op termijn wreekt zich dit.
Nu de ogen dichtknijpen is gemakkelijk , maar opgepast "jonge generatie" de rekening voor dit nochalant goedkeuringsgedrag volgt door nog meer .Wees toch eens een beetje strijdvaardig aub
alfa-omega is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2012, 22:34   #23
Bollywood
Gouverneur
 
Geregistreerd: 20 december 2010
Berichten: 1.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa-omega Bekijk bericht
Als je niet staakt ben je akkoord met wat de regering dicteert , dus volgende stap is uiteindelijk afschaffing van het pensioen . Is dat zo moeilijk om te begrijpen. Maar niets doen is het gemakkelijkst , maar op termijn wreekt zich dit.
Nu de ogen dichtknijpen is gemakkelijk , maar opgepast "jonge generatie" de rekening voor dit nochalant goedkeuringsgedrag volgt door nog meer .Wees toch eens een beetje strijdvaardig aub
De rekening van de staking 0.5% BNP krijgen we zowieso
Bollywood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2012, 22:34   #24
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa-omega Bekijk bericht
Als je niet staakt ben je akkoord met wat de regering dicteert , dus volgende stap is uiteindelijk afschaffing van het pensioen . Is dat zo moeilijk om te begrijpen. Maar niets doen is het gemakkelijkst , maar op termijn wreekt zich dit.
Nu de ogen dichtknijpen is gemakkelijk , maar opgepast "jonge generatie" de rekening voor dit nochalant goedkeuringsgedrag volgt door nog meer .Wees toch eens een beetje strijdvaardig aub
Als je me uitlegt hoe de staking er plots voor gaat zorgen dat er wel pensioenen zullen zijn, wie wete ben ik dan wel strijdvaardig.

Of als het eenvoudiger is om te vertellen hoe een week of een maand staken dat gaat bekomen, dan mag dat ook uiteraard.

Simpele vraag nochtans. Ik hoor de pro-beweging zeggen dat staken voor het pensioen zal zorgen, ik vraag waarom. Dat zou nu de meest eenvoudige vraag moeten zijn die de pro-beweging kan krijgen lijkt me.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2012, 22:39   #25
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa-omega Bekijk bericht
De jeugd van tegenwoordig is toch echt heel eigenaardig , wil niet meer vechten , slikt alles zomaar wat de overheid dicteert. Denkt er zo vanaf te komen , maar het zal nog zuur opbreken !!! Ondanks het klakkeloos aanvaarden wat de heren in Brussel dicteren zal er in de toekomst geen pensioen meer zijn , tenzij je er zelf voor zorgt . Zoals ik nog al zei : jong en onervaren . STAKEN dus tot het einde
De jeugd is over het algemeen hooggeschoold, verdient goed en zit vaker dan niet in jobs die gericht zijn om later kader te worden.

Interesse in staken is bij hun 0 omdat staken geen enkel voordeel heeft. In tegendeel: het zijn de hooggeschoolde jongeren die moeten gaan opdraaien voor de put die de babyboomers en ambtenaren achterlaten.

Neen hoor, wij staken niet. Wij zullen zelfs noodgedwongen overuren draaien om de stakende bompa op te vangen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2012, 22:40   #26
alfa-omega
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 25 januari 2012
Berichten: 10
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Als je me uitlegt hoe de staking er plots voor gaat zorgen dat er wel pensioenen zullen zijn, wie wete ben ik dan wel strijdvaardig.

Of als het eenvoudiger is om te vertellen hoe een week of een maand staken dat gaat bekomen, dan mag dat ook uiteraard.

Simpele vraag nochtans. Ik hoor de pro-beweging zeggen dat staken voor het pensioen zal zorgen, ik vraag waarom. Dat zou nu de meest eenvoudige vraag moeten zijn die de pro-beweging kan krijgen lijkt me.
Dus heb ik gelijk , niets doen is het eenvoudigst. Snap je nu niet dat die in Brussel iets doordrukken en zich afvragen : geen reactie : ok we doen door , en nog een schepje erbij. Door er tegen in te komen weten ze daar : oei en zeker als het pijn doet : we moeten toch wat bijschroeven. Ik weet ook wel dat de gouden jaren voorbij zijn , maar toch tijdig een halt toeroepen aan deze moderne "heksenjacht"
alfa-omega is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2012, 22:44   #27
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa-omega Bekijk bericht
Dus heb ik gelijk , niets doen is het eenvoudigst.
Heb je gelijk? Geen idee. Ik heb immers nog steeds geen antwoord op mijn vraag.

Citaat:
Snap je nu niet dat die in Brussel iets doordrukken en zich afvragen : geen reactie : ok we doen door , en nog een schepje erbij. Door er tegen in te komen weten ze daar : oei en zeker als het pijn doet : we moeten toch wat bijschroeven. Ik weet ook wel dat de gouden jaren voorbij zijn , maar toch tijdig een halt toeroepen aan deze moderne "heksenjacht"
Dus, welke alternatieven gaat de staking brengen?
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2012, 22:50   #28
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa-omega Bekijk bericht
Dus heb ik gelijk , niets doen is het eenvoudigst. Snap je nu niet dat die in Brussel iets doordrukken en zich afvragen : geen reactie : ok we doen door , en nog een schepje erbij. Door er tegen in te komen weten ze daar : oei en zeker als het pijn doet : we moeten toch wat bijschroeven. Ik weet ook wel dat de gouden jaren voorbij zijn , maar toch tijdig een halt toeroepen aan deze moderne "heksenjacht"
Snapt gij niet dat de partijen die de harde besparingslijn volgen er electoraal beter van worden omdat de meerderheid van de bevolking de ogen heeft geopend en dit ook wenst ?

Ze zullen niet toegeven omdat het hun niks oplevert.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2012, 22:51   #29
alfa-omega
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 25 januari 2012
Berichten: 10
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Heb je gelijk? Geen idee. Ik heb immers nog steeds geen antwoord op mijn vraag.



Dus, welke alternatieven gaat de staking brengen?
Alternatieven zijn er genoeg , haal het geld waar het zit : de grote bedrijven die geen belastingen betalen , de afgeschreven kerncentrales , de grote kapitalen , de grote vennootschappen , het zwarte geld , de ontdoken belastingen enz..
Maar dan raak je natuurlijk diegenen die het land besturen and that is not done
alfa-omega is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2012, 22:53   #30
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa-omega Bekijk bericht
Alternatieven zijn er genoeg , haal het geld waar het zit : de grote bedrijven die geen belastingen betalen , de afgeschreven kerncentrales , de grote kapitalen , de grote vennootschappen , het zwarte geld , de ontdoken belastingen enz..
Maar dan raak je natuurlijk diegenen die het land besturen and that is not done
Ik heb een kapitaaltje, verworven door arbeid.

Blijf er met uw flikken vanaf, of ik koop gewoon fysieke edelmetalen ofzo, en ik steek het in een kluis.

Ik heb op dat kapitaaltje al massas belastingen betaald trouwens.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2012, 22:53   #31
alfa-omega
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 25 januari 2012
Berichten: 10
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Snapt gij niet dat de partijen die de harde besparingslijn volgen er electoraal beter van worden omdat de meerderheid van de bevolking de ogen heeft geopend en dit ook wenst ?

Ze zullen niet toegeven omdat het hun niks oplevert.
Daar kan ik in komen. Verdeel en heers . Was dit niet van de Romeinen ?
alfa-omega is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2012, 22:54   #32
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa-omega Bekijk bericht
Alternatieven zijn er genoeg , haal het geld waar het zit : de grote bedrijven die geen belastingen betalen , de afgeschreven kerncentrales , de grote kapitalen , de grote vennootschappen , het zwarte geld , de ontdoken belastingen enz..
Maar dan raak je natuurlijk diegenen die het land besturen and that is not done
Dus 't zijn weer de anderen die moeten betalen?
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2012, 22:55   #33
alfa-omega
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 25 januari 2012
Berichten: 10
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Dus 't zijn weer de anderen die moeten betalen?
Oei , gij hoort daar dus ook bij
alfa-omega is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2012, 22:57   #34
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa-omega Bekijk bericht
Daar kan ik in komen. Verdeel en heers . Was dit niet van de Romeinen ?
Niks te verdeel en heers.

Wij worden beter van een besparingsronde, een afschaffing van de index, een later pensioenleeftijd.

Maar kortzichtige mensen zien dat gewoon niet. Alles wat we doen om meer mensen aan het werk te krijgen in de prive sector, en ook langer, zal zorgen voor meer welvaart.

De tijd dat de vakbonden konden teren op het "zij vs. ons" scenario is gedaan. De bevolking is geschoold, mondig en kan voor zichzelf denken. En nu ziet ze dat de vakbond fout is.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2012, 23:00   #35
alfa-omega
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 25 januari 2012
Berichten: 10
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Niks te verdeel en heers.

Wij worden beter van een besparingsronde, een afschaffing van de index, een later pensioenleeftijd.

Maar kortzichtige mensen zien dat gewoon niet. Alles wat we doen om meer mensen aan het werk te krijgen in de prive sector, en ook langer, zal zorgen voor meer welvaart.

De tijd dat de vakbonden konden teren op het "zij vs. ons" scenario is gedaan. De bevolking is geschoold, mondig en kan voor zichzelf denken. En nu ziet ze dat de vakbond fout is.
Zever , de staking zal een succes zijn , en de volgende ook
alfa-omega is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2012, 23:01   #36
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
De vakbonden zijn dus aan het organiseren om te staken tegen maatregelen die een democratisch verkozen regering beslist heeft en nog zal beslissen.

Daartoe zijn ze vastbesloten de boel te saboteren.
Dat heet staking.En de regering KAN,behalve wat sussende woordjes spreken voor micro's, daar verder geen rekening mee houden.Dat moet iedereen toch beseffen.

De vakbonden proberen,met hun "uitbreiding" van het aantal "redenen" tot staken,te doen alsof zijn "voor de jongeren" opkomen.

Ik ben zelf allesbehalve een jongere,maar ook ik zie daar dwars doorheen.Ze inaugureren een generatieconflict...de onnozelaars

Sta me toe hier enige reserves over te hebben.
De jongeren met meer schulden opzadelen is er voor opkomen dus.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2012, 23:05   #37
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa-omega Bekijk bericht
Zever , de staking zal een succes zijn , en de volgende ook
En hoe zal gij dat weten ?

Ik staak niet, mijn studenten (burg. ir.) zijn rabiaat anti vakbond zelfs door de hele acties hier die hun examens verstoren en altijd maar gericht zijn op de oudere mens. Zij worden constant in de kou gelaten.

Je kweekt hele generaties van mensen die niks meer te maken willen hebben met de vakbond. Goed bezig mannen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2012, 23:07   #38
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
Blijf maar bashen op de vakbond beste mensen ja hoor. Schaf ze ineens af dan heb je geen last van domme mensen met IQ van '0' en dan is elke werkgever weer vogelvrij om zonder CAO te handelen en naar goeddunken te handelen. Dat gaat de crisis en de problemen die de werkende mens heeft zeker oplossen.
En misschien kun je ineens het bestaan van god en de kerstman ook aantonen als je snapt waar ik naar toe wil.
Heeft staken al een crisis opgelost ?
Wat is het leven toch simpel hé.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2012, 23:09   #39
Helias
Gouverneur
 
Helias's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 september 2010
Berichten: 1.411
Standaard

De complete mislukking van de staking van december wordt hopelijk maandag herhaald.

De Belgische vakbonden zijn dinosaurussen, anachronismen uit vervlogen tijden. Hun ledenaantallen, invloed en voorrechten komen totaal niet overeen met hun maatschappelijke relevantie of steun onder de bevolking.
Helias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2012, 23:10   #40
alfa-omega
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 25 januari 2012
Berichten: 10
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
En hoe zal gij dat weten ?

Ik staak niet, mijn studenten (burg. ir.) zijn rabiaat anti vakbond zelfs door de hele acties hier die hun examens verstoren en altijd maar gericht zijn op de oudere mens. Zij worden constant in de kou gelaten.

Je kweekt hele generaties van mensen die niks meer te maken willen hebben met de vakbond. Goed bezig mannen.
Ieder zijn gedacht. Ik STAAK en zal niet alleen zijn. Verdomme. Slaap goed
alfa-omega is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:20.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be