Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 september 2006, 16:46   #1
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 23 november 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.781
Standaard "Extreem-rechts plande grote aanslag in België"

Citaat:
De federale politie heeft donderdagmorgen op 24 verschillende plaatsen in ons land huiszoekingen gedaan, ondermeer in legerkazernes en bij militairen. Het onderzoek houdt verband met extreem-rechts. Er waren aanwijzingen dat ze aanslagen planden om het land te ontwrichten. Voorlopig wil het parket niet meer informatie vrijgeven, vanmiddag is er een persconferentie. (VTM Nieuws)


Hoe serieus moeten we dit nemen? Zou dat 'Blood & Honour"-crapuul echt tot zoiets in staat zijn?

Laatst gewijzigd door Zeno! : 7 september 2006 om 16:49.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 16:48   #2
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 15 februari 2006
Berichten: 11.670
Standaard

Tiens, tiens... Wat is trouwens de bron?
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 16:50   #3
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 23 november 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.781
Standaard

Vtm
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 16:50   #4
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht


Hoe serieus moeten we dit nemen? Zou dat 'Blood & Honour"-crapuul echt tot zoiets in staat zijn?
Ja.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 16:52   #5
FallenByTheHand
Parlementslid
 
FallenByTheHand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2004
Locatie: internationaal
Berichten: 1.983
Standaard

ik zie blood & honour tot zoiets in staat in die zin dat ze het zouden "durven" wanneer ze dachten dat de tijd er rijp voor is

maar ik betwijfel of dat ze het ook "kunnen" uitvoeren.



btw ik ben ook nog niet overtuigd van de betrouwbaarheid van dat bericht. Ik heb eigenlijk enorm veel wantrouwen toe naar alle "verijdelde" aanslagen...

Laatst gewijzigd door FallenByTheHand : 7 september 2006 om 16:54.
FallenByTheHand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 16:54   #6
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 23 november 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FallenByTheHand Bekijk bericht

maar ik betwijfel of dat ze het ook "kunnen" uitvoeren.
Laat ons hopen. Ik vraag me af wat ze hiermee zouden willen bereiken. "Het land destabliseren"... om dan wat te doen?
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 16:55   #7
Bazilfunk
Minister
 
Bazilfunk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 mei 2003
Locatie: Anvers
Berichten: 3.531
Standaard

Alle kranten dienen als bron. Maar is "grote aanslag" niet wat overdreven? Ik las dat er aanslagen beraamd werden. Hoe ver we dit serieus moeten nemen? Het zal waarschijnlijk om een amateuristische organisatie draaien en de aanslagen zullen ook wel niet zo spectaculair zijn maar ook dan moeten we dit serieus nemen. Extreem rechts verschilt hier in niets van extreem rechts in het midden oosten. Zelfde idealen en zelfde indoctrinatie. HVT was al een eerste voorbeeld hoe extreem rechts ook in het westen zich de komende jaren zal manifesteren.

Ook hier lees je veel de taal van het extremisme. Mensen die dromen van straten vol soldaten en tanks. Mensen die dromen van een staat waar je een vreemdeling zonder enige schaamte mag schoppen.

Ook in het westen rukt het extremisme op en het is populairder dan ooit tevoren.
Bazilfunk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 16:55   #8
Revolutie
Parlementslid
 
Revolutie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 december 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.764
Standaard

een maand voor de verkiezingen ...
Revolutie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 16:55   #9
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Laat ons hopen. Ik vraag me af wat ze hiermee zouden willen bereiken. "Het land destabliseren"... om dan wat te doen?
Chaos creeëren om zo de roep naar "een sterke man" aan te wakkeren.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 16:59   #10
Lux
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 4 augustus 2006
Berichten: 9
Standaard Extreem-rechts plande grote aanslag in België

Mag ik erop wijzen dat het hier niet zomaar over een groepje extreem-rechtsen gaat �* la Blood and Honour maar wel over getrainde militairen!!

Dus is mijn antwoord op de vraagstelling zowel ja ze willen én ze kunnen. Bovendien ben ik er zeker van dat die paramilitair getrainde extreem-rechtse organisaties niet op eigen houtje ageren maar dat er ook banden zijn met buitenlandse groepen. Duitslang, Frankrijk, ...

Helaas was deze actie meer dan nodig.

Groetjes,
Lux.
Lux is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 16:59   #11
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Opgepakte militairen beraamden aanslag

do 07/09/06 - Agenten van de federale politie hebben vijftien mensen opgepakt in een onderzoek naar extreemrechts. Het zijn vooral militairen.

De politie nam ook heel wat wapens in beslag, onder meer oorlogswapens.
De vijftien hadden plannen om een aanslag te plegen, maar details zijn nog niet bekendgemaakt.
Later meer.


Huiszoekingen op twintig plaatsen

Vanmorgen waren er huiszoekingen in het hele land, maar vooral in Limburg en rond Dendermonde.
De huiszoekingen vonden plaats in privéwoningen, maar ook in lokalen van het leger, onder meer in vijf kazernes in Leopoldsburg.


(foto VRT)



De verdachten zouden banden hebben met extreemrechtse splintergroeperingen. Het gaat om neonazi's, skinheads en groepen zoals "Blood and Honour".
Ze worden verdacht van inbreuken op de wapenwetgeving, racisme en xenofobie en terrorisme. Daarom coördineert het federale parket de actie.
De verdachten worden nu verhoord, daarna beslist het federale parket wie voor de onderzoeksrechter moet verschijnen.
Enkele agenten zouden geïnfiltreerd zijn in het extreemrechtse milieu om meer informatie te verzamelen.
Later vandaag geven minister van Justitie Laurette Onkelinx (PS) en minister van Defensie André Flahaut (PS) meer uitleg.


"Actieplan tegen radicalisme werkt"

Volgens minister van Binnenlandse Zaken Patrick Dewael (VLD) bewijst de politieactie dat de overheid alle vormen van radicalisme aanpakt, dus niet alleen moslimextremisme maar ook extreemrechts.
Dewael zegt dat het huidig actieplan tegen radicalisme werkt. Toch blijft hij erbij dat meer wetgeving nodig is om ook extreemrechtse organisaties te verbieden.
Nu kan het gerecht alleen individuen aanpakken. Vorige week maakte de minister bekend dat hij in het parlement een meerderheid zoekt om organisaties zoals "Blood and Honour" te verbieden.


Kansen op vervolging?

Sinds de nieuwe terrorismewetgeving in 2004 volstaat het lidmaatschap van een organisatie die de democratie wil beschadigen voor een veroordeling. Sindsdien zijn er al verschillende terrorismeprocessen geweest.
Onder meer leden van de moslimextremistische Groupe Islamique Combattant Marocain (GICM) en de Algerijnse Gewapende Islamitische groep (GIA) werden veroordeeld.
Er loopt ook nog een proces tegen negen leden van de extreemlinkse Turkse organisatie DHKP-C.
Op lidmaatschap van een terroristische beweging staan gevangenisstraffen tot vijf jaar, op leiderschap tien jaar.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 17:00   #12
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 23 november 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Maar is "grote aanslag" niet wat overdreven?
Kan je dan met een "kleine" aanslag een land destabiliseren?
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 17:02   #13
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 23 november 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.781
Standaard

Toch wel straf dat er militairen bijzitten, uitgerekend mensen die het land zouden moeten 'beschermen'...
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 17:02   #14
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

Een grote aanslag.... dat kan alleen betekenen dat ze Flahaut verder gingen opblazen...
__________________
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 17:03   #15
vercetti
Minister
 
vercetti's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 juli 2004
Berichten: 3.032
Standaard

Bende van Nijvel deel 2 anyone?
vercetti is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 17:03   #16
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Sommigen blijven nu zo stil...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 17:04   #17
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Toch wel straf dat er militairen bijzitten, uitgerekend mensen die het land zouden moeten 'beschermen'...
Bij elke extreemrechtse organisatie zitten wel militairen, vooral para-commando's.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 17:05   #18
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 23 november 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Sommigen blijven nu zo stil...
Tja, idereen maar hysterisch doen over "moslimextremisten", terwijl de extremisten onder het "eigen"(?) volk een even groot gevaar zijn, zo blijkt nu...
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 17:06   #19
FISHERMAN
Parlementslid
 
FISHERMAN's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2006
Berichten: 1.569
Standaard

't Leger bestaat dan ook grotendeels uit extreem-rechts krapuul.
Bijgevoegde afbeelding(e)
 
__________________
"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." Evelyn Beatrice Hall

(Misschien geen origineel onderschrift, maar ik weet tenminste van wie het komt)
FISHERMAN is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 17:10   #20
Gringo
Partijlid
 
Gringo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 augustus 2005
Berichten: 250
Standaard

Wat?! Wil extreem-rechts een aanslag plegen in België?? Maar dat is gewoon schandalig! Weten ze nu nog altijd niet dat de moslims al lang het patent bezitten op aanslagen plegen? Moslim-terroristen moeten onmiddellijk een advokaat onder de arm nemen. Zij alleen hebben het alleenrecht op aanslagen plegen en niemand anders. Tegenwoordig zijn ze nergens meer beschaamd voor, g*tv*rd*mm*. Extreem-rechts, wat denken die wel??
Gringo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:18.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be