Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 augustus 2017, 15:29   #61
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Inderdaad, en ook met choco en tandpasta. Want er staat 'may'. En weet ge wat dat betekent? Dat betekent dat er niets zeker is.
Deze choco ?

Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  nugtella-weed-nutella-1.jpg
Bekeken: 56
Grootte:  207,9 KB
ID: 106702
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2017, 15:39   #62
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik vind dat de staat alle moeite doet om Alcohol te promoten; Er worden nog altijd bierfeesten georganiseerd. Er worden nog altijd prijzen en diploma's uitgereikt aan brouwers en wijnboeren. Er mag ook nog volop reclame worden gemaakt voor Alcohol.
En voor zover ik weet wordt het grootste sportevenement ttz het WK voetbal nog altijd gesponsord door de Alcoholboeren.
Het enige waar ik wat repressie in merk is inderdaad het rijden onder invloed wat niet meer dan logisch is zou ik denken.....maar er wordt dan ook altijd verwezen naar een BOB....zo gauw je die kan vinden mag je zuipen zoveel je wil.
Of een auto met een nuchtere chauffeur en ' 4 ladderzatte passagiers nog echt veilig is te noemen is nog maar de vraag...
Inderdaad, door die alcoholboeren kennen we nu het begrip, de Belgo-Jupile vendeliers.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2017, 16:52   #63
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Inderdaad, door die alcoholboeren kennen we nu het begrip, de Belgo-Jupile vendeliers.
Ja, het is een communautaire kwestie.
Maar wacht, het zijn net de 2 Vlaamsgezinde partijen die het meest tegen cannabis zijn!

Is dat niet vreemd? Ja, toch?

En gij pleit hier op dit forum toch om op 1 van die partijen te stemmen?

Vreemd hé?
Zo gaat ge er niet komen denk ik, met de legalisatie.
Ik zeg het u maar, ... om u te helpen.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2017, 17:39   #64
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.097
Standaard

Wat mij betreft mogen die pipo's allemaal roken zoveel ze willen en wat ze willen. Op één voorwaarde evenwel: dat ze ofwel fors hogere premies moeten betalen voor hun ziekteverzekering ofwel een veel lagere kostenvergoeding uitbetaald krijgen. Het is iedereen zijn/haar "recht" om geen rekening te houden met een serieus risico. Maar dan hoor je ook bereid te zijn om de factuur van dergelijk gedrag te betalen.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2017, 17:40   #65
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Ja, het is een communautaire kwestie.
Maar wacht, het zijn net de 2 Vlaamsgezinde partijen die het meest tegen cannabis zijn!

Is dat niet vreemd? Ja, toch?

En gij pleit hier op dit forum toch om op 1 van die partijen te stemmen?

Vreemd hé?
Zo gaat ge er niet komen denk ik, met de legalisatie.
Ik zeg het u maar, ... om u te helpen.
Oh, van mij moet dat niet legaliseren, ik gebruik sowieso al jaren niets meer, geen drugs, ik rook nog geen tabak meer.

Trouwens, zelfs al zou de hele wereld cannabis gelegaliseerd hebben, dan nog zal men in Belgie gebruikers opsluiten in de gevangenis. We zijn nu eenmaal een land van gefrustreerde gekken.

En als ik later op pensioen zijn en ik kom niet toe, dan zet ik twee m² in een kleerkast, twee keer per jaar en alle rekeningen van een heel jaar zijn weeral betaald. Zolang het illegaal blijft zal de prijs blijven stijgen, als kweker kan je het niet beter wensen.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2017, 21:20   #66
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Wat mij betreft mogen die pipo's allemaal roken zoveel ze willen en wat ze willen. Op één voorwaarde evenwel: dat ze ofwel fors hogere premies moeten betalen voor hun ziekteverzekering ofwel een veel lagere kostenvergoeding uitbetaald krijgen. Het is iedereen zijn/haar "recht" om geen rekening te houden met een serieus risico. Maar dan hoor je ook bereid te zijn om de factuur van dergelijk gedrag te betalen.

En waarom alleen diegenen die roken ? Of ook al diegenen die iets drinken of iets eten ? Of al diegenen die nooit bewegen ? Of al diegenen die bergen beklimmen of al diegenen die wat zot rijden met hun moto of mountain bike ? Of al diegenen die paardrijden of alle parachutisten ? Of wintersporters ? Of al diegenen die niks willen of durven doen en het risico lopen zwaar depressief te worden ? Of al diegenen die ganser dagen op een forum liggen te lullen en dan problemen krijgen met een muisarm of met hun ogen ?

Allemaal bezigheden met serieuze risico's op kwalen en letsels . Allemaal een hogere factuur betalen ?
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2017, 09:00   #67
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Oh, van mij moet dat niet legaliseren, ik gebruik sowieso al jaren niets meer, geen drugs, ik rook nog geen tabak meer.

Trouwens, zelfs al zou de hele wereld cannabis gelegaliseerd hebben, dan nog zal men in Belgie gebruikers opsluiten in de gevangenis. We zijn nu eenmaal een land van gefrustreerde gekken.

En als ik later op pensioen zijn en ik kom niet toe, dan zet ik twee m² in een kleerkast, twee keer per jaar en alle rekeningen van een heel jaar zijn weeral betaald. Zolang het illegaal blijft zal de prijs blijven stijgen, als kweker kan je het niet beter wensen.
Wat is dit nu weer voor nen uitleg?

Het is net uw favoriete partij die voor harde aanpak is van drugs (of met uw woorden: gefrustreerde gekken)... EN ... voor het afschaffen van zoveel mogelijk privacy wetten voor criminelen. Uw voorraadje cannabis is niet veilig in uw kleerkast, daar gaan ze het eerst komen zoeken!

Als ik van u was, ik zou voor de groenen stemmen! Doen!
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2017, 09:07   #68
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Wat is dit nu weer voor nen uitleg?

Het is net uw favoriete partij die voor harde aanpak is van drugs (of met uw woorden: gefrustreerde gekken)... EN ... voor het afschaffen van zoveel mogelijk privacy wetten voor criminelen. Uw voorraadje cannabis is niet veilig in uw kleerkast, daar gaan ze het eerst komen zoeken!

Als ik van u was, ik zou voor de groenen stemmen! Doen!
Ge snapt er weer de ballen van hé Geertje, voor je met de grote jongen wil meepraten moet je eerst weten en snappen waarover ze praten.
Onzen Xeno bedoeld 2 lampen in zijn kast geen voorraadje. Gewoon een pensioenplan zoals er zovelen eentje hebben.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2017, 12:19   #69
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Wat is dit nu weer voor nen uitleg?

Het is net uw favoriete partij die voor harde aanpak is van drugs (of met uw woorden: gefrustreerde gekken)... EN ... voor het afschaffen van zoveel mogelijk privacy wetten voor criminelen. Uw voorraadje cannabis is niet veilig in uw kleerkast, daar gaan ze het eerst komen zoeken!

Als ik van u was, ik zou voor de groenen stemmen! Doen!
Je schijnt enige moeite te hebben met de redenen voor mijn stemgedrag.

Of dat cannabis legaal wordt of niet maak me eigenlijk niets uit, tenzij dan als voornoemd pensioenplan later. Op die manier heb ik liever dat het illegaal blijft, dan blijft de prijs stijgen, want in al de jaren dat ik vroeger gekweekt heb heb ik nooit de prijs weten zakken, alleen maar stijgen.

De realiteit is trouwens zoals ik het eerder al zei, zelfs al legaliseert de hele wereld, dan nog zullen de gefrustreerde gekken in Belgie gebruikers blijven opsluiten in de gevangenis, al moeten ze er kinderverkrachters en terroristen voor vrijlaten om plaats te maken.

En het stemmen, heeft hoe dan ook niks met drugs te zien, ik stem op wat Belgie het slechtste uitkomt.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2017, 13:43   #70
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Ge snapt er weer de ballen van hé Geertje, voor je met de grote jongen wil meepraten moet je eerst weten en snappen waarover ze praten.
Onzen Xeno bedoeld 2 lampen in zijn kast geen voorraadje. Gewoon een pensioenplan zoals er zovelen eentje hebben.
Ha, das erg dat ik de terminologie van het criminele milieu en de verslaafden niet ken
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2017, 13:47   #71
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Je schijnt enige moeite te hebben met de redenen voor mijn stemgedrag.

Of dat cannabis legaal wordt of niet maak me eigenlijk niets uit, tenzij dan als voornoemd pensioenplan later. Op die manier heb ik liever dat het illegaal blijft, dan blijft de prijs stijgen, want in al de jaren dat ik vroeger gekweekt heb heb ik nooit de prijs weten zakken, alleen maar stijgen.

De realiteit is trouwens zoals ik het eerder al zei, zelfs al legaliseert de hele wereld, dan nog zullen de gefrustreerde gekken in Belgie gebruikers blijven opsluiten in de gevangenis, al moeten ze er kinderverkrachters en terroristen voor vrijlaten om plaats te maken.

En het stemmen, heeft hoe dan ook niks met drugs te zien, ik stem op wat Belgie het slechtste uitkomt.
Uw zielige excuses interesseren mijn geen knijt, evenals uw stemgedrag, maar GIJ zit hier anderen stemadvies te geven op dit forum, wel dan geef ik u look stemadvies,.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2017, 14:01   #72
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Wat mij betreft mogen die pipo's allemaal roken zoveel ze willen en wat ze willen. Op één voorwaarde evenwel: dat ze ofwel fors hogere premies moeten betalen voor hun ziekteverzekering ofwel een veel lagere kostenvergoeding uitbetaald krijgen. Het is iedereen zijn/haar "recht" om geen rekening te houden met een serieus risico. Maar dan hoor je ook bereid te zijn om de factuur van dergelijk gedrag te betalen.
Neen.
Wat dacht u van obesitas, alcohol, te veel vet en zoet eten, en vergeet u niet die mensen die nooit rookten maar evengoed longkanker kregen?
Er zijn veel " serieuze risico's" op gebied van menselijk gedrag met al of niet legale middelen. Denk ook maar aan agressieve sporten, met hoger risico op blessures. Een collega doet ijshockey, ligt er ieder jaar wel minstens twee weken uit.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2017, 14:16   #73
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Neen.
Wat dacht u van obesitas, alcohol, te veel vet en zoet eten, en vergeet u niet die mensen die nooit rookten maar evengoed longkanker kregen?
Er zijn veel " serieuze risico's" op gebied van menselijk gedrag met al of niet legale middelen. Denk ook maar aan agressieve sporten, met hoger risico op blessures. Een collega doet ijshockey, ligt er ieder jaar wel minstens twee weken uit.
U maakt foute vergelijkingen. Er is een onderscheid met drugs. Dat is nl. een produkt dat geen toegevoegde waarde heeft, en geen afnemend grensnut. Het is een 100% win/lose produkt, met de mens natuurlijk als verliezer. Laten mekaar geen Mieke noemen, iedereen die begint aan drugs weet wat de gevolgen zijn. Potje breken, potje betalen, dat is een rechtvaardig principe.

Laatst gewijzigd door geertvdb : 16 augustus 2017 om 14:17.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2017, 17:57   #74
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
U maakt foute vergelijkingen. Er is een onderscheid met drugs. Dat is nl. een produkt dat geen toegevoegde waarde heeft, en geen afnemend grensnut. Het is een 100% win/lose produkt, met de mens natuurlijk als verliezer. Laten mekaar geen Mieke noemen, iedereen die begint aan drugs weet wat de gevolgen zijn. Potje breken, potje betalen, dat is een rechtvaardig principe.
Wat verstaat u onder "potje breken"?
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2017, 17:59   #75
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Wat verstaat u onder "potje breken"?
Als ge kosten maakt, betaal het zelf, en verwacht niet van de belastingbetaler dat hij betaalt.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2017, 18:01   #76
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Als ge kosten maakt, betaal het zelf, en verwacht niet van de belastingbetaler dat hij betaalt.
Belasting op cannabis verkoop kan perfect. Nog slechtere argumenten?
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2017, 18:07   #77
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Uw zielige excuses interesseren mijn geen knijt, evenals uw stemgedrag, maar GIJ zit hier anderen stemadvies te geven op dit forum, wel dan geef ik u look stemadvies,.
Proficiat.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2017, 21:35   #78
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.606
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Neen.
Wat dacht u van obesitas, alcohol, te veel vet en zoet eten, en vergeet u niet die mensen die nooit rookten maar evengoed longkanker kregen?
Er zijn veel " serieuze risico's" op gebied van menselijk gedrag met al of niet legale middelen. Denk ook maar aan agressieve sporten, met hoger risico op blessures. Een collega doet ijshockey, ligt er ieder jaar wel minstens twee weken uit.
Uw ijshockey man zal wel verzekerd zijn, en zijn verzekering zal wel duurder zijn dan deze van een vioolspeler.
En de rest mag voor mij ook meer belast worden. Is al wel voor een stuk belast.
En de mensen die nooit rookten en toch longkanker kregen, nooit over het fenomeen "meeroken" gehoord ?
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2017, 22:02   #79
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Als ge kosten maakt, betaal het zelf, en verwacht niet van de belastingbetaler dat hij betaalt.
Inderdaad.Hoelang betalen wij al niet voor uw vriend ?
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2017, 22:06   #80
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.275
Standaard

Dat volkje dat zo graag verbrande rookgassen van droog gras en andere onkruiden rechtstreeks in ademt, heeft natuurlijk niet gezien dat het in deze draad hoorde te gaan voor een redelijk specifiek risico. Uit de titel van de draad:

Citaat:
... voor cardiovasculaire gezondheid
In mensentaal: met uw vuil smoren zijt ge niet alleen uw longen naar de kloten aan 't helpen, maar ook uw hart en uw aderen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:03.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be