Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord
 
Discussietools
Oud Gisteren, 21:21   #51201
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.503
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Het verwondert me zelf dat ik o'n eerbetoon aan Poetin schrijf, doorgaans ben ik veel kritischer. Maar geconfronteerd met enorme leugens door de westerse propaganda herhaald door mensen die niets van Rusland kennen maar denken dat de nulmeridiaan door hun gat loopt zoals Uzelf, kan ik niet anders dan Poetin verdedigen. Want het Westen valt niet alleen Poetin aan, maar het hele Russische volk. Of zoals Jay hier schreef, "1945 was de nederlaag van de beschaving." Hij noemt Russen en andere Slavische volkeren (dus ook Oekraïners) consistent ongedierte.

https://en.wikipedia.org/wiki/Generalplan_Ost


Het nazisme is niet alleen diepgeworteld in Oekraïne, maar ook hier in het Westen en met name dit forum, terug van nooit weg geweest.
Ik had dat nog gemist, maar precies.
Je moet het leven in de Westerse landen van pre 1990 eens vergelijken met nu. Direct, zonder tussenfasen. Gewoon al het wegennet, welke oostwest grens bedoening van nauwe doorgangskes voorbij rijden om af te slaan, betonblokken paalkes drempels, bot afgesloten en grachten doorgetrokken om toch maar zelfs geen voetganger te laten passeren. Vooral 2020 heeft enkele seizoenen van extremistisch staatsgedrag vertoont. Wat die toen allemaal durfden, openlijk, de brutale doorzichtige leugens, de complete minachting van persoonlijke beoordeling, de "experts" die zich als die van de kerk indertijd begonnen te gedragen, mensen verklaren als heks, gestoord, asociaal, enz,
Woningen, voertuigen, handel/economie, overal moeien de rottige nazi's zich tot in fanatieke gradaties. Hun "lockdown" was een schaamteloze brutaliteit tov volks prive leven, Polizei die in tuinen gaan controleren, tijdens de Duitse bezetting moest je daarvoor verzetsleden of neergekomen piloten of radiozenders wegsteken, in 2020 was niet meer nodig dan "samen" zijn.
De Westblok collaborateurs hier zwijgen die hele decennia durende trend weg van indertijdse "Vrije Westen", relatief tot Oostblok, dood.
Waarom collaboratie: omdat ze voordeel halen uit het Oostblok niveau repressie natuurlijk - ze zijn bang van de meeste mensen omdat die hun verzet hun bevoordeelde situatie mee met Staatsapparaat kan uitgommen.
kijk hoe die de Russen als "Orcs" refereren. Datzelfde door Hitler en kornuiten, "Uentermenschen". Eerst ontmenselijken, om gevoelens uit te gommen, dan als Gemeenschappelijke Vyand brandmerken.
Die geschiedenis herhaalt zich hier weer.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud Vandaag, 01:47   #51202
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.658
Standaard Het gaat over jou, niet over anderen, tomm...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Dus de VN secretaris-generaal is ziek?
Neen, GIJ zijt de personificatie van de zieke hier.
Maar dat wist ge al.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Bekijk het als een vaststelling van je mentale ziekelijke drang tot whataboutisme, niet als een verwijt.
Ik wens je beterschap, ook al is dat zeer twijfelachtig kwaa mogelijkheid.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud Vandaag, 03:17   #51203
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.245
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Neen, GIJ zijt de personificatie van de zieke hier.
Maar dat wist ge al.
Bekijk het als een vaststelling van je mentale ziekelijke drang tot whataboutisme, niet als een verwijt.
Ik wens je beterschap, ook al is dat zeer twijfelachtig kwaa mogelijkheid.
Wat is dan het verschil tussen mij en de VN secretaris-generaal die de vergelijking maakt tussen Gaza en Oekraïne en het Westen een dubbele standaard verwijten? Want als ik dat doe ben ik klaarblijkelijk ziek, maar de VN secretaris-generaal niet?
tomm is nu online   Met citaat antwoorden
Oud Vandaag, 03:56   #51204
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.245
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Het is nog steeds bizar, het blijft verbazen, hoe het kan dat het Duits regime toen een groot genoeg deel van de bevolking mee kon krijgen. Maar kijk naar 2020, amper 4 jaar geleden, hoezeer het hele mediakraam luitjes die niet kwamen opdagen bij hun "uitnodigiging" tot spuit, als Publiek Gevaar brandmerkten.
Dat tv spotje dan, tijdens de zomer en vooral augustus, die hittegolf, grijsgedraaid, "nooit meer zoals het was".... "de wereld na corona"... dat nazi kaliber propaganda, daar valt niet meer naast te kijken. Ik had het gevoel dat een groep compleet mesjoggen de tv studio's gekaapt hadden, mesjogge omdat de zonnige wereld met straten vol wandelaars en fietsers, zo fel contrasteerde met die Einde Van De Wereld as we know it, Grote Boodschap van het regime, ter "duiding" aan het volk.
Dat moet werkelijk een doorslagje geweest zijn van hoe het Duitse regime indertijd het volk aldaar propageerde tot haar roofzucht, want maak jezelf niks wijs, dat 1000 jarige Groot Duitse Rijk, van mooie gezonde mensen, dat was natuurlijk gewoon de bullsjit die het regime verkocht om de lokale wereld rondomrond te gaan plunderen, hun grote hoeveelheden geroofde kunstschatten onderstreepten dat maar.
Wat die corona gekte betrof, heerste er inderdaad een soort gekte en zelfs fascisme. Zo gaven buren de zoon aan die zijn alleenstaande vader kwam bezoeken, een koppel dat in hetzelfde huis woonde kreeg torenhoogte boetes omdat ze in het park op hetzelfde bankje zaten, en België was de internationale risé van de wereld met volledig absurde wetten. (zoveel in de tuin, maar de gasten mochten niet naar het toilet bvb., of nog "seks met mondkapje, en alleen doggie of 69 toegestaan...
Ik zie Maggie Deblock in haar reusachtige tuin verklaren "blijf in je kot", net alsof dat een optie was voor een gezien met 5 kinderen in een klein appartementje in Molenbeek. Mijn grootmoeder van 95 die in België leefde in een WZC, was nog een spraakwaterval toen ik haar laatst bezocht net voor de corona maatregelen ingingen. Ze had zelf corona gehad, en kloeg over "een beetje koorts en stramme spieren". Maar daarna mocht ze maandenlang met niemand meer contact hebben. Toen ik haar daarna bezocht met mondmasker en afstand kon ze me uiteraard niet verstaan, maar ze zei sowieso zo goed als geen woord meer. Vanaf dan ging het pijlsnel achteruit want ze at ook niet meer.
Ik herinner me ook overvolle treinen van Nederland naar Antwerpen omdat Nederland in lockdown was en België niet, vol Nederlanders die wilden gaan shoppen en een "terraske doen".
Landen als Zweden pakten het anders aan, en kregen daarvoor bakken kritiek maar niemand kon aantonen dat er effectief ook veel meer doden waren gevallen in Zweden. Belarus nam nog minder maatregelen, en ook daar geen significant hoger dodencijfer.
Ik was ook enkele malen in Kenia gedurende die periode, daar waren de maatregelen zo mogelijk nog absurder. De scholen werden 2 jaar (!) gesloten in het ganse land. Veel kinderen, meisjes vooral, zijn daarna nooit meer teruggegaan.
Er ging een nachtklok in en de politie schoot (!) op iedereen die zich nog op straat bevond. Totaal absurde maatregel in bvb. krottenwijken, waar de bevolkingsdichtheid zeer hoog is en "veilige afstand houden" totaal onmogelijk was en is. Veel mensen geraakten s avonds niet meer op tijd thuis en moesten dan noodgedwongen op hun werk overnachten.
Buiten moest iedereen een mondkapje dragen, maar de meeste deden het niet. Dan plots dook de politie op als een bende op hol geslagen piraten, en sloegen iedereen zonder mondmasker in elkaar en arresteerden ze. Daarna bleven ze dagen of zelfs weken in overvolle cellen tot iemand de politie omkocht om hen vrij te laten) Venters in mondkapjes deden gouden zaken.
Binnen in de overvolle discotheken, bars, restaurants, etc. gold de mondmaskerplicht niet. De nachtklok werd ook genegeerd door de chiquere horeca zaken, die de hele nacht openbleven. De politie kwam om hun geld te incasseren, en soms feestten ze daarna, met dat geld, zelf mee in uniform.

China was bijzonder strikt, wel te begrijpen want de ziekte was het felst en en meest dodelijk in de eerste weken van de epidemie. Maar lockdown daar betekende lockdown, weinig uitzonderingen, behalve voor politie, ambulancepersoneel, etc. De scholen, bedrijven, etc. alles bleef dicht. Maar dit was telkens beperkt in tijd en beperkt tot een stad of regio, nooit in heel China.

Natuurlijk steunde de grote meerderheid van de Duitsers Hitler. En ook heel wat Belgen trouwens.

Poetin wordt volledig misbegrepen in het Westen. Het is zeker geen communist, en ook geen grote ideoloog, eerder een pragmaticus en verzoener, een loodgieter. Hij was de grijze mus die de ondankbare taak kreeg de gigantische puinhoop die het Jeltsin regime had achtergelaten, op te ruimen.
Echter, hij deed dit bijzonder voortvarend en consequent, en liet zich door niemand afschrikken of omkopen, dat was niemand meer gewoon in Rusland na 10 jaar extreem wanbeleid. Hij wist de communisten en nationalisten onschadelijk te maken door hun meest populaire standpunten over te nemen, en dus ook een groot deel van hun aanhang.
Het "Rusland van Poetin" is een wat los amalgaan van oligarchen, Sovjet-tradities en instanties, Russisch nationalisme, etc. Maar het werkt wel, hij kreeg zelfs Tsjetsjenië onder controle. (tot schagrijn van het Westen, dat al ingezet had op het uiteenvallen van de Russische federatie, en bvb. rechtstreeks onderhandelden (lees: omkochten) met de regionale besturen wat betreft westerse participatie in Russisch gas en olie.

Zijn achilleshees bleef echter het Westen. Als leider van de geheime dienst zag hij hoe de Amerikanen Tsjetsjeense terroristen bewapenden, het jaar dat Poetin aan de macht kwam had NAVO de Russische bondgenoot Servië aangevallen, alle beloftes aan Gorbatsjev en co. werden in de vuilbak gekipperd en de NAVO rukte op tot aan de Russische grens. Daarenboven bracht het Westen ook nog eens anti-Russische regimes aan de macht in landen als Oekraïne en Georgië.

Poetin zag in dat hij het Westen openlijk zou moeten afvallen, en hij had geen andere keuze dan een tegenoffensief inzetten om de belangen van Rusland en de etnische Russen veilig te stellen. Daar is helemaal niets ideologisch aan, het ging hier om zuivere geopolitiek. (en nog steeds trouwens) Ook China zette een tegenoffensief in, en beide machtsblokken hadden door dat ze verenigd het Westen wel de baas zouden kunnen.
tomm is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:07.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be