Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 oktober 2017, 07:40   #101
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Werkende mensen trekken ook geen werkloosheid, dus waarom zouden ze daarvoor betalen?
Slechte vergelijking. Een werkende mens betaalt voor het risico dat hij ooit werkloos wordt.

Mijn huis staat momenteel niet in brand en toch betaal ik brandverzekering.

Wat ik echter niet fair zou vinden is als moest ik bijdragen moeten betalen voor een brandverzekering (voor de gemeenschap) terwijl die verzekering niet tussenkomt wanneer mijn eigen huis zou afbranden.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 19 oktober 2017 om 07:41.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2017, 19:39   #102
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Slechte vergelijking. Een werkende mens betaalt voor het risico dat hij ooit werkloos wordt.

Mijn huis staat momenteel niet in brand en toch betaal ik brandverzekering.

Wat ik echter niet fair zou vinden is als moest ik bijdragen moeten betalen voor een brandverzekering (voor de gemeenschap) terwijl die verzekering niet tussenkomt wanneer mijn eigen huis zou afbranden.

Mijn huis staat op een plaats die nog nooit overstroomd is. Daarom was het ook een dure bouwgrond. Maar degenen die goedkope grond kochten van verkavelaars; en daardoor nogal dikwijls met hun voeten in het water belanden; moeten ook hun schade vergoed krijgen.
Daarom sloeg ook mijn verzekering op. Ik betaal dus meer dan voorheen om verkavelaars een aardige cent te laten verdienen.
Ik betaal dus voor iets waarvan ik nooit zal genieten.
Maar dat destijds de verzekeringen opsloegen omdat half Vlaanderen soms met natte voeten zit is het dom kiespubliek reeds lang vergeten.
In den beginne wat heibel en gezaag; dat wel.
Het volk dementeert. Ze vergeten alles na een tijdje.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2017, 19:39   #103
epicurist_dirk
Staatssecretaris
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 2.991
Standaard

Gans de draad hier bewijst dat iedereen zijn eigen toestandje het ergst vind of het meest wil begunstigen. Daar is maar een rede voor, omdat de politieke partijen en vooral links PS-sp.a en CD&V-cdH hun leden in en soort kaste systeem plaatste na WOII over genomen van het derde rijk!.
Lees links PS-sp.a en CD&V-cdH hun kiesvee allemaal in hokjes geplaatst heeft, met de bedoeling hen te controleren en voornamelijk uit electoraal belang hen te manipuleren tot tegen elkaar op te zetten door de enen omkoop gunsten te geven en de andere niet.

- Voor links was het steeds de rijke>> zij die werken in de prive en de zelfstandigen veel doen betalen en bijna niets voor inde plaats geven want zij hebben het niet nodig >>zijn toch RIJK!

- De christenen willen van alle kanten kiesvee plukken. Daarom hadden ze vakjes voor de boeren/zelfstandigen maar in werkelijkheid stonden die er alleen voor omdat voor hen de economische midden -rechts regel gehanteerd werd: iedereen is persoonlijk verantwoordelijk voor zen daden. En dan het Schizofrene van CD&V – vakbond die links denkt en plots vakjes voor mensen die werken aan de gemeente, stad, staat enz. onder en gezamenlijke noemer omkocht met gunsten.

Dit leidde na decennia regeren van links PS-sp.a en CD&V-cdH tot onbetaalbaar systeem en mega schuldenberg en compleet uitbalans pensioen uitkering > ambtenaren 2000€, arbeiders bedienden 1200€ , zelfstandigen 500€.

Tja, wie veel omkoop geld kreeg wil er géén afstand van nemen, wie bijna niets krijgt wil meer om gewoon te kunnen overleven.

Feit is wie het meest heeft bijgedragen krijgt nog steeds het minst!

Iedereen gelijk voorde wet? Alle omkoop mogelijkheden afschaffen en minimum inkomen van 1000€ geboorte tot de dood.
*
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
directe referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2017, 19:57   #104
Otherwise
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 4 november 2012
Berichten: 2.456
Standaard

Als de pensioenen omhoog moeten, dan zal dat moeten komen van diegenenen die nu werken. Dus, als deze mensen een hoger pensioen eisen, eisen ze gelijk dat ze zelf meer zullen moeten afdragen voor pensioenen, de pensioenen van anderen inbegrepen. Dus dat is een vicieuze cirkel, daar er een ganse hoop mensen pensioen krijgen die nooit hebben gewerkt. Het systeem is gewoonweg niet overeind te houden en wie bijgedragen heeft voor een pensioen is de pineut...
Otherwise is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2017, 21:01   #105
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Otherwise Bekijk bericht
Als de pensioenen omhoog moeten, dan zal dat moeten komen van diegenenen die nu werken. Dus, als deze mensen een hoger pensioen eisen, eisen ze gelijk dat ze zelf meer zullen moeten afdragen voor pensioenen, de pensioenen van anderen inbegrepen. Dus dat is een vicieuze cirkel, daar er een ganse hoop mensen pensioen krijgen die nooit hebben gewerkt. Het systeem is gewoonweg niet overeind te houden en wie bijgedragen heeft voor een pensioen is de pineut...

Uw logika is heerlijk om lezen.
Ondanks de industriële revolutie gingen we meer produceren.
En als er zoveel onterecht willen mee parten kunnen zelfs de machines het beloofde niet meer aan. Dus zullen er meer arbeiders moeten langer werken.
Dus we moeten dringend gaan kweken of werkvolk importeren die ook meer kweken. En als die ook op pensioen gaan herhaalt de historie zich.
En op den duur lopen we hier zo dik dat er maar een oplossing mogelijk zal zijn en deze is mekaar bij de staart grijpen zoals de lemmerlingen en de grote leiders volgen tot in de zee en verzuipen.
Of een fris waterstofbommetje zijn werk laten doen.
Opgeruimd staat netjes. Kunnen we herbeginnen van nul.
Zo blijven we bezig. China heeft deze "perpetum mobile" een tijdje afgeremd.
En zie waar China nu staat. Maar ze zijn daar niet democratisch.
De Chinezen moeten binnen de lijnen lopen. En werken voor hetgeen ze opdoen. Natuurlijk vindt dit geen genade in de ogen van dezen die meer willen maar er niet voor willen werken. Maar ook in China zal het niet blijven duren. Het leger multi-miljoenairs wordt er ook te groot.
De mens is een bijenvolk. Maar als er teveel darren mee parten zal het vlug gedaan zijn met de grote luxe. Teveel vrijheid is niet steeds blijheid.
We nemen een paar drugs en vergeten alles en gaan langs de straat liggen niksen. Onze problematiek zal zichzelf wel oplossen.
Het goed geluk gevoel is eindeloos. Tot het stopt. We pakken voorlopig nog alles wat er te pakken is en de volgende generaties zullen met de gebakken peren zitten.
Het is altijd mooi weer als de zon schijnt.
Ik ben wel oud maar nog verre van seniel.
Hopelijk ben ik oud genoeg om de dans te ontspringen.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2017, 21:58   #106
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Mensen die niet gewerkt hebben geen pensioen geven, zo moeilijk kan dat toch niet zijn.

40 jaar doppen betekent op 65 recht op exact 0 euro. Als we dan ook nog OCMW afschaffen betekent dat de IKEA doos onder het viaduct van vilvoorde.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2017, 22:31   #107
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Mensen die niet gewerkt hebben geen pensioen geven, zo moeilijk kan dat toch niet zijn.

40 jaar doppen betekent op 65 recht op exact 0 euro. Als we dan ook nog OCMW afschaffen betekent dat de IKEA doos onder het viaduct van vilvoorde.

Het is reeds dikwijls gebleken dat uw oplossing er geen is.
Als de honger er is zullen ze de porei in uw tuin wel uitdunnen. En het eindresultaat zal zijn dat jij honger zult hebben.
En geld zal er voor U ook niet meer zijn. We zullen alles nodig hebben om nieuwe gevangenissen bij te bouwen.
Of stel je far-west oplossingen voor? Iedereen afknallen die in de weg loopt?
Werkloos! Dat kan niet! De oudjes van dagen die hun hele leven gewerkt hebben zitten nu reeds in homes met stront aan de poeper. Of krijgen te weinig eten omdat er geen tijd voor is om hen te voederen.
Vroeger waren er ook doppers. Die vonden wel vlugger werk.
Ik zie ze nog voor mij in het plaatselijke riviertje van mijn dorp bagger ruimen en plantvrij maken tegen de overstromingen.
Geen huis had last van teveel water als het regende. Ook de grachten werden geruimd. Nu blijft alles liggen en mag er zelfs niet gewerkt worden.
Terwijl er veel werk blijft.
Mijn echtgenote heeft drie weken gedopt.
En als ik haar moest ophalen aan het stempellokaal wat kon als ik uitzonderlijk een dagje verlof had dan stonden er daar mafketels van hun oren te maken als ze niet vlug genoeg aan hun stempel geraakten.
Want hun werk wachtte! En toen is het begonnen. Ze moesten niet meer komen. Gedaan met die ellende. Ik vond het een trieste bedoening.
Van sommige sukkelaars gesproken.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2017, 03:49   #108
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Newsflash, het pensioensparen van de werknemers en de groepsverzekeringen van werknemers worden ook aan 16 % belast.
Het blijft foufelare als je let die ontvangen bedragen rekening houdt voor de ziekenkosten, daar let niemand op maar de centen zijn wel weg.
Wie niet ziek is merkt dat uiteraard niet.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2017, 03:56   #109
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Werden onder Bert Anciaux, Hugo Schiltz en Hugo Coveliers bij de Volksunie parlementariërs geduld die slechts een diploma hoger onderwijs hebben ?
Ik ken miljardairs die slechts een "lager" diploma hebben, en er zijn ministers met universitaire diploma's die van de sloemel moeten rondkomen omdat ze onbekwaam zijn.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2017, 04:01   #110
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Slechte vergelijking. Een werkende mens betaalt voor het risico dat hij ooit werkloos wordt.

Mijn huis staat momenteel niet in brand en toch betaal ik brandverzekering.

Wat ik echter niet fair zou vinden is als moest ik bijdragen moeten betalen voor een brandverzekering (voor de gemeenschap) terwijl die verzekering niet tussenkomt wanneer mijn eigen huis zou afbranden.
En wat denkt u van een verzekering die bij gelijke polissen 2 x zoveel terug betaald aan de eigen werknemers bij brand?
Of gaan die dan ook afkomen met de "sterkste schouders dragen de zwaarste lasten?"
Toch is dit wat gebeurd met de pensioenen.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2017, 04:05   #111
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Otherwise Bekijk bericht
Als de pensioenen omhoog moeten, dan zal dat moeten komen van diegenenen die nu werken. Dus, als deze mensen een hoger pensioen eisen, eisen ze gelijk dat ze zelf meer zullen moeten afdragen voor pensioenen, de pensioenen van anderen inbegrepen. Dus dat is een vicieuze cirkel, daar er een ganse hoop mensen pensioen krijgen die nooit hebben gewerkt. Het systeem is gewoonweg niet overeind te houden en wie bijgedragen heeft voor een pensioen is de pineut...
Iedereen gelijk voor de wet eenmaal op kosten van de maatschappij.
Wie meer bijdroeg zal ook wel meer verdiend hebben.
Pensioen voor ambtenaren gelijk stellen met werknemers en zelfstandigen zou een fair begin zijn.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2017, 07:39   #112
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.154
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Mensen die niet gewerkt hebben geen pensioen geven, zo moeilijk kan dat toch niet zijn.

40 jaar doppen betekent op 65 recht op exact 0 euro. Als we dan ook nog OCMW afschaffen betekent dat de IKEA doos onder het viaduct van vilvoorde.
en moesten ze dat eens 'uiterekenen' en een 'begrotingsnorm' maken die zorgt dat er niet meer gegeven wordt dan de begroting... zou nogal rap zakken die grote pensioenen denk ik
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2017, 07:41   #113
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.154
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
En wat denkt u van een verzekering die bij gelijke polissen 2 x zoveel terug betaald aan de eigen werknemers bij brand?
Of gaan die dan ook afkomen met de "sterkste schouders dragen de zwaarste lasten?"
Toch is dit wat gebeurd met de pensioenen.

Laatst gewijzigd door brother paul : 20 oktober 2017 om 07:41.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2017, 07:45   #114
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.154
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Mensen die niet gewerkt hebben geen pensioen geven, zo moeilijk kan dat toch niet zijn.

40 jaar doppen betekent op 65 recht op exact 0 euro. Als we dan ook nog OCMW afschaffen betekent dat de IKEA doos onder het viaduct van vilvoorde.
Kijk als je 40jaar dopt met een vervangingsinkomen van 1000euro per maand, dan heb ik zo de indruk de je recht hebt op een pensioen van 1.500euro per maand ? Begrijpen wij begrijpen kan, dat uw pensioen quasi hoger is dan uw dopgeld/. moest de 65% regel ook daar gerespecteerd worden zou al een en ander voor sommige mensen pijnlijke situaties opleveren

Wat ik ook niet begrijp is als je als zelfstandige 40jaar 15.000euro betaald hebt, dan zou je volgens mij 20jaar 30.000euro moeten vangen... Hoe eenvoudig kan de wiskunde zijn... Je krijgt dus 20 jaar 10.000euro, waar die 20.000 naar toe is kan niemand een deftige uitleg geven. ER bestaan zelfs geen berekeningen voor... ongeloofelijk eigenlijk
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2017, 08:15   #115
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Kijk als je 40jaar dopt met een vervangingsinkomen van 1000euro per maand, dan heb ik zo de indruk de je recht hebt op een pensioen van 1.500euro per maand ? Begrijpen wij begrijpen kan, dat uw pensioen quasi hoger is dan uw dopgeld/. moest de 65% regel ook daar gerespecteerd worden zou al een en ander voor sommige mensen pijnlijke situaties opleveren

Wat ik ook niet begrijp is als je als zelfstandige 40jaar 15.000euro betaald hebt, dan zou je volgens mij 20jaar 30.000euro moeten vangen... Hoe eenvoudig kan de wiskunde zijn... Je krijgt dus 20 jaar 10.000euro, waar die 20.000 naar toe is kan niemand een deftige uitleg geven. ER bestaan zelfs geen berekeningen voor... ongeloofelijk eigenlijk
We koppelen in dit land geen gevolgen maar aan de keuzes van mensen.

Mensen die kiezen om te werken en bij te dragen moeten daarvoor beloond worden.
Mensen die eens pech hebben en in de miserie geraken, moeten geholpen woren.
Mensen die moedwillig eeuwig werkloos blijven, moeten we helaas melden dat de maatschappij niks meer voor hun kan doen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2017, 08:47   #116
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
En wat denkt u van een verzekering die bij gelijke polissen 2 x zoveel terug betaald aan de eigen werknemers bij brand?
Of gaan die dan ook afkomen met de "sterkste schouders dragen de zwaarste lasten?"
Toch is dit wat gebeurd met de pensioenen.
Dat is unfair.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2017, 09:05   #117
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Kijk als je 40jaar dopt met een vervangingsinkomen van 1000euro per maand, dan heb ik zo de indruk de je recht hebt op een pensioen van 1.500euro per maand ? Begrijpen wij begrijpen kan, dat uw pensioen quasi hoger is dan uw dopgeld/. moest de 65% regel ook daar gerespecteerd worden zou al een en ander voor sommige mensen pijnlijke situaties opleveren

Wat ik ook niet begrijp is als je als zelfstandige 40jaar 15.000euro betaald hebt, dan zou je volgens mij 20jaar 30.000euro moeten vangen... Hoe eenvoudig kan de wiskunde zijn... Je krijgt dus 20 jaar 10.000euro, waar die 20.000 naar toe is kan niemand een deftige uitleg geven. ER bestaan zelfs geen berekeningen voor... ongeloofelijk eigenlijk
Zo werkt het helaas niet.

Jij hebt in die 40 jaar ook genoten van de gezondheidszorg, kindergeld, en ga zo maar door. Dus die 15k sociale bijdrage is zeker niet alleen voor uw pensioen bedoeld.

Ten tweede zijn er ook genoeg zelfstandigen die niet aan die 40 jaar geraken, die niet veel verdienen en dus niet veel bijdragen betalen, en daar moet je ook solidair mee zijn. In het huidige systeem.

Ik wil u gewoon melden dat de sociale bijdragen die zelfstandigen betalen verre van voldoende zijn om hun kosten te dekken. Ze zijn te laag.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2017, 09:08   #118
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Overigens voor veel werknemers ook.

Het is pas als je meer dan 4000 bruto verdient dat je effectief netto begint bij te dragen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2017, 17:39   #119
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Overigens voor veel werknemers ook.

Het is pas als je meer dan 4000 bruto verdient dat je effectief netto begint bij te dragen.

Ondanks de industriële revolutie en dus hogere productie zijn er zoveel hoge mee-parters of ten onrechte mee-genieters dat het geld er niet voldoende meer is. Ergens zitten er dus darren in het systeem die het nest leegroven.
Of wordt er op teveel plaatsen het geld over de balk gegooid.
Wie veertig jaar werkt ten bate van allen heeft recht op verzorging.
Als je dan merkt dat de verpleging moet zorgen voor meerdere mensen gelijktijdig en inkadert dat je in een home maar beschikt over een klein kamertje en dat je gemiddeld nog geen twintig jaar geniet van die zorg dan klopt er iets niet. Afschrijving gebouw; verwarming en loonkost kunnen de gemeenschap geen 15000 Bfr kosten. Maar als je er de diverse belastingen bijtelt; die terug naar de staat vloeien; kom je natuurlijk tot andere bedragen. Maar.....er moet goed geld te verdienen zijn aan al die homes.
Wie er uitbaat bouwt er gewoonlijk nog een paar bij. Van het verlies waarschijnlijk. Daarom zullen de ouderen die zorg behoeven waarschijnlijk met een koek in hun pamper zitten. Het kan er niet af.
Teveel verzorging vreet het winstsaldo op. Voor mij is het klaar en duidelijk.
Verzorging van ouderen behoort niet tot het privé-domein.
Verzorging moet en mag ook geen winst opleveren.
Als de totale kost betaald geraakt mag iedereen tevreden zijn.
Zowel de oudjes als vadertje staat. Deze laatste telt alleen maar hetgeen hij bijdraagt maar vergeet al te graag hoeveel hij incasseert op loonbelasting en BTW op verbruik om die laatste bedragen af te trekken van zijn bijdrage.
Er wordt geproduceerd. De vrije wereldhandel roomt de winst af en de privé-uitbaters vreten de rest op. En......de rekening klopt niet meer.
De oplossing? Werken tot we er bij neervallen en roepen om het spuitje van de laatste verlossing? De industriële revolutie heeft het volk zelf geen baat gebracht. En als we binnen kort nog robots gaan gebruiken die geen overlevingspensioen nodig hebben zal men de werkman nog vroeger in de vuilbak kieperen. Wablieft!? Allée zeg!!! Ik ga niet uit hoor van pamfletten of trompetgeschal. Ik ga uit van kapitalistische logica. Privé-activiteit stimuleert.
Maar van ouderenzorg moeten ze hun handen aflaten.
Het kan beter. Maar dan moet vadertje staat stimuleren en niet blijven denken dat ze er zijn om alleen het geld er door te draaien.
Dat geld groeit nu eenmaal niet aan de bomen.
Het moet dus gebruikt worden waar het hoort.
Anders wordt de mens een wegwerp artikel.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2017, 19:06   #120
epicurist_dirk
Staatssecretaris
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 2.991
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
We koppelen in dit land geen gevolgen maar aan de keuzes van mensen.

Mensen die kiezen om te werken en bij te dragen moeten daarvoor beloond worden.
Mensen die eens pech hebben en in de miserie geraken, moeten geholpen woren.
Mensen die moedwillig eeuwig werkloos blijven, moeten we helaas melden dat de maatschappij niks meer voor hun kan doen.
Klopt als men dit systeem behoud....

In #103 schreef ik het al: Gans de draad hier bewijst dat iedereen zijn eigen toestandje het ergst vind of zich zelf het meest wil begunstigen. Men wil wel begrip opbrengen maar omdat hun situatie nu eenmaal anders is……Dat dit kan in en land waar volgens de perceptie iedereen gelijk zou moeten behandeld worden, iemandanders anders behandeld worden!!!

Dat is het gevolg en heeft maar één oorzaak waarom iedereen denkt van uit zijn persoonlijke situatie gelijk te hebben.
De rede is: omdat de politieke partijen en vooral links PS-sp.a en CD&V-cdH hun leden al persoon >> allemaal in vakjes geplaatst hebben en er ook in houden met de hulp van hun vakbonden. Bv studie gedaan voor leerkracht in het vrij onderwijs zal zelden job krijgen in de christelijke scholen….de vakbonden heb ik over dit feit nog nooit horen protesteren, en zo gaat het meestal! Dit soort “kaste systeem” werd na WOII over genomen door PS-sp.a en CD&V-cdH van het “derde rijk” om hun kudde te controleren en bespelen, waar omkoop gunsten voor bepaalde “KASTEN” met steun van vakbond om het electoraal gewin decennia toegepast werd.

Waardoor zij die deze maatschappelijke scheef getrokken toestanden, de omkoop gunsten kregen het normaal vinden dat ze het krijgen (?!?)

dat bv 1 ambtenaar gemiddeld 2000€ maandelijks krijgen, ….2000€ is verdorie de som dat 4 zelfstandigen maandelijks als pensioen krijgen, waar ze met 500€ per maand moeten zien te overleven!!!

Dus voor eens en altijd iedereen gelijk voor de wet! Alle sjoemel en omkoop mogelijkheden om sommige vriendjes te bevoordelen, pensioen, kindergeld, werkloze steun, verlofgeld enz.enz. subsidie hier en gunt regel daar >>> afschaffen.

Voor iedereen met >>enkele Belgische nationaliteit<< minimum inkomen van 1000€ geboorte tot de dood.

De omgekochte moeten niet alles terug betalen… maar moeten ook niet reclameren want ze hebben immers de een al langer dan de ander reeds oneerlijk véél teveel gekregen!!!

Win for live hoeft ook niet… als invaliden nu moeten overleven met 1000€ kunnen gezonden mensen dat zeker. Wil men meer of luxe, werk er voor, spaar en doe aan pensioen sparen.....

Wel zou er controle moeten zijn dat de persoonlijk minimum uitkering van kinderen, ouderen, invaliden en dementerenden niet misbruikt of opgesoupeerd word door andere gezinds leden voor hun egoïstische persoonlijke luxe…..
Controle bv via waakzaamheid op school....word de 1000€ wel gebruikt voor het kind,voor voeding, kledij, ontspanning en school benodigdheden enz. enz.
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
directe referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:07.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be