Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 december 2007, 22:59   #21
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterC Bekijk bericht
Weet je wat nog het meest verontrusdende is volgens mij (ook te lezen in de post van sn00py:Vanop het moment dat men wist over de illegaliteit van de springstof, zouden ze ten huize van het 'slachtoffer' (die er uiteraard zelf heeft om gevraagd), eens een grondige huiszoeking mogen gaan doen. Wie weet wat daar nog allemaal te vinden is.

En ook direkt alle direkte vrienden van die bommenmaker en ook de familie van zijn vrienden eens gaan ondervragen en ook huiszoekingen doen. Vroegere tijd zijn er ook zelfgemaakte 'bommekes' gemaakt door autochtonen die er ook letsel aan overhielden. Maar dat ging niet over illegale explosieven.

Die 'jongeren' van toen (zoals Stefaan, Karel en Jan ) kochten dat in een winkel waar vuurwerk kon worden aangekocht. Uiteraard kan zo'n soort vuurwerk (zoals gebruikt bij bv. feesten - Nieuwjaar, Gentse Feesten zijn 2 voorbeelden) ook even erge verwondingen aanrichten.

Maar dit ongeluk hier gebeurt dus wel met illegale springstof. Ik stel mij daar serieuze vragen bij zoals hoe dat zo'n jonge gasten daar eigenlijk aangeraken. Daar stel ik me écht serieuze vragen over. En terecht maken zich daar vele mensen zorgen over.
een huiszoeking dringt zich inderdaad op, maar dat zullen ze niet durven wegens de te verwachten multiculturele reactie.
__________________
Citaat:
Ivan DeVadder in "De keien vd Wetstraat"14/09/07: vindt u zichzelf 1 van de keien van de Wetstraat?
-Louis Tobback: goh, dat is niet aan mij om dat uit te maken
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 26 december 2007 om 23:00.
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2007, 00:45   #22
PeterC
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 25 juni 2006
Locatie: Gent
Berichten: 320
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
een huiszoeking dringt zich inderdaad op, maar dat zullen ze niet durven wegens de te verwachten multiculturele reactie.
De nagel op de kop.
PeterC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2007, 01:21   #23
abi
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 november 2004
Locatie: VLAAMSE REPUBLIEK
Berichten: 374
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sn00py Bekijk bericht
Hij is zijn eigen handjes kwijt! tsjoelala tsjoelala!!!
I

De wil van Allah

abi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2007, 01:53   #24
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterC Bekijk bericht
Die 'jongeren' van toen (zoals Stefaan, Karel en Jan ) kochten dat in een winkel waar vuurwerk kon worden aangekocht. Uiteraard kan zo'n soort vuurwerk (zoals gebruikt bij bv. feesten - Nieuwjaar, Gentse Feesten zijn 2 voorbeelden) ook even erge verwondingen aanrichten.
straks zeg je nog dat er geen autochtone jongeren zijn die met explosieven bezig zijn. in de sportclub waar ik vroeger zat was er een jongen die in een bendeke zat die zo wel eens iets probeerden maken dat wat knalde. kwestie van hetgeen in de chemieles werd gezegd ook eens thuis te proberen, ah ja.
ze zijn er pas mee gestopt toen er een garagebox half de lucht in gegaan is. Inclusief jong gastje van een jaar of 15 die daar zware brandwonden aan over heeft gehouden. eigen schuld, ja, ware het niet dat dat gastje eigenlijk het gepeste seuteke was dat iets verder wou gaan dan de rest in een droeve poging om 'erbij' te horen. De rest maar lachen, maar het lachen verging hen toen ze de gevolgen zagen.

En een jaartje geleden zijn een paar autochtone jongeren uit mijn vroegere buurt erin geslaagd om een container te doen ontploffen.

Dat 'eigen volk, goed volk' begint me tegen te steken.
autochtonen zijn niét perfect.
__________________
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2007, 07:58   #25
sn00py
Banneling
 
 
Geregistreerd: 20 mei 2006
Berichten: 1.987
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
straks zeg je nog dat er geen autochtone jongeren zijn die met explosieven bezig zijn. in de sportclub waar ik vroeger zat was er een jongen die in een bendeke zat die zo wel eens iets probeerden maken dat wat knalde. kwestie van hetgeen in de chemieles werd gezegd ook eens thuis te proberen, ah ja.
ze zijn er pas mee gestopt toen er een garagebox half de lucht in gegaan is. Inclusief jong gastje van een jaar of 15 die daar zware brandwonden aan over heeft gehouden. eigen schuld, ja, ware het niet dat dat gastje eigenlijk het gepeste seuteke was dat iets verder wou gaan dan de rest in een droeve poging om 'erbij' te horen. De rest maar lachen, maar het lachen verging hen toen ze de gevolgen zagen.

En een jaartje geleden zijn een paar autochtone jongeren uit mijn vroegere buurt erin geslaagd om een container te doen ontploffen.

Dat 'eigen volk, goed volk' begint me tegen te steken.
autochtonen zijn niét perfect.
Hey, dat wordt nergens gezegd. Waar PeterC op reageert, is de allusie als die "jongeren" vuurwerk zouden gemaakt hebben, terwijl acetonperoxide daar niet eens voor geschikt is. Met welke bedoelingen maakt men een bom van hetzelfde kaliber als Palestijnse zelfmoordterroristen?
Met welk doel blazen jongeren een container op? Dit laatste is niet goed te praten, verre van, maar er is toch een serieus verschil, me dunkt. Als ú dat verschil niet wilt of kunt zien, probeer dan eens de oogkleppen af te doen.
sn00py is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2007, 10:19   #26
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
En een jaartje geleden zijn een paar autochtone jongeren uit mijn vroegere buurt erin geslaagd om een container te doen ontploffen.

Ongetwijfeld waren er toen ook een vijftigtal autochtone jongeren die de politie even kwamen verhinderen om hun werk te doen.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2007, 11:51   #27
sn00py
Banneling
 
 
Geregistreerd: 20 mei 2006
Berichten: 1.987
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Ongetwijfeld waren er toen ook een vijftigtal autochtone jongeren die de politie even kwamen verhinderen om hun werk te doen.
ja, ik herinner me dat. En ene Jean-Louis riep toen op om te rellen en de boel kort en klein te slaan. Hij is daarvoor veroordeeld, maar hij gaat zijn straf niet uitzitten: hij is namelijk op vakantie in Libanon.
sn00py is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2007, 12:29   #28
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sn00py Bekijk bericht
Hey, dat wordt nergens gezegd. Waar PeterC op reageert, is de allusie als die "jongeren" vuurwerk zouden gemaakt hebben, terwijl acetonperoxide daar niet eens voor geschikt is.
PeterC schrijft duidelijk: "Vroegere tijd zijn er ook zelfgemaakte 'bommekes' gemaakt door autochtonen die er ook letsel aan overhielden. Maar dat ging niet over illegale explosieven."

Daarin lees ik toch dat hij wil zeggen dat autochtonen zich niet met illegale explosieven inlaten. Nu weet ik zelf niet welke explosieven legaal zijn en welke niet, maar de goedjes die jongeren (autochtoon en allochtoon) soms produceren zijn niet altijd van het kaliber 'vuurwerk'.
Ik denk dat jongeren graag dingen zien ontploffen. Soms met onschuldige bedoelingen, soms met minder onschuldige bedoelingen. Maar men maakt zichzelf wat wijs als men denkt dat autochtonen alleen maar onschuldige bedoelingen hebben en allochtonen alleen maar slechte bedoelingen.
Daarmee zeg ik niet dat dit hier een 'onschuldig geval' is, eh.


Citaat:
Met welke bedoelingen maakt men een bom van hetzelfde kaliber als Palestijnse zelfmoordterroristen?
Met welk doel blazen jongeren een container op? Dit laatste is niet goed te praten, verre van, maar er is toch een serieus verschil, me dunkt. Als ú dat verschil niet wilt of kunt zien, probeer dan eens de oogkleppen af te doen.
De container werd naar verluid opgeblazen in een wraakpoging op de eigenaar van de container. de zaak moet nog voorkomen, dus vast staat dat niet.

in ieder geval was die bom niet van hetzelfde kaliber als die van palestijnse zelfmoordterroristen.
Ik denk nl. dat die een bom willen die meer doet dan je handen afrukken.
We weten niet met welke reden ze die acetonperoxide gemaakt hebben. Ik ben niet van het type dat daar op voorhand over wenst te oordelen.

het doet me een beetje denken aan de explosie in de McDonalds op de Groenplaats, waar ik kwam binnengestuikt toen het net gebeurd was. ik vraag me nog steeds af waarvoor die explosieven moesten dienen.
http://forum.politics.be/showthread.php?t=7417
__________________

Laatst gewijzigd door Nynorsk : 27 december 2007 om 12:30.
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2007, 13:19   #29
PeterC
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 25 juni 2006
Locatie: Gent
Berichten: 320
Standaard

Citaat:
Ik denk dat jongeren graag dingen zien ontploffen. Soms met onschuldige bedoelingen, soms met minder onschuldige bedoelingen. Maar men maakt zichzelf wat wijs als men denkt dat autochtonen alleen maar onschuldige bedoelingen hebben en allochtonen alleen maar slechte bedoelingen.
Aan jongeren die graag bommen zien ontploffen moeten ze de vraag eens stellen waarom ze dat zo interessant vinden. En waarom ze die bommen maken en met welk doel. En misschien daar dan ook eens cijfers van bijhouden over de leeftijd van deze bommenmakers. Het is geen normaal gedrag.

Ik heb zelf 2 kinderen, de jongste is nu 19 en woont nog thuis. Was ook geen 'gemakkelijke jongere' en ik heb ook een aantal keren de politie thuis gehad omdat hij dingen had uitgestoken (17-jarige leeftijd). Dan heb ik als ouder de plicht om ervoor te zorgen dat dit niet meer voorvalt. En het is niet meer voorgevallen, dat kan ik u wel verzekeren. Het betrof hier rijden zonder rijbewijs en verzekering achter mijn rug. Hij zal het nooit meer vergeten, wees daar maar gerust van.

Er zijn ook andere ouders die zich daar niets van aantrekken (en die bijgevolg niet (willen) weten wat hun kinderen uitsteken) en die continue alles goedpraten als het over hun kinderen gaat. Zo ben ik niet: als mijne kleine iets uitsteekt dan zal ik hem daar de volle verantwoordelijkheid voor laten dragen en hem zeker geen hand boven het hoofd houden.

Ik blijf bij mijn standpunt: jongeren (alle jongeren) die zich met bommen maken bezig houden moeten ondervraagd worden door politie en de ouders moeten dan ook maar mee de verantwoordelijkheid dragen voor hun minderjarigen.

Misschien op dezelfde manier te werk gaan door politie en gerecht zoals de VDAB dat nu doet bij sommige groepen van werklozen, met kinderpsychiaters, therapeuten en andere hulpverleners om erge dingen in de toekomst trachten te voorkomen.
PeterC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2007, 13:57   #30
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 15 februari 2006
Berichten: 11.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterC Bekijk bericht
En het is niet meer voorgevallen, dat kan ik u wel verzekeren. Het betrof hier rijden zonder rijbewijs en verzekering achter mijn rug. Hij zal het nooit meer vergeten, wees daar maar gerust van.
Want het is natuurlijk volstrekt immoreel, onrechtvaardig en onmogelijk om degelijk te rijden zonder rijbewijs en verzekering. Proficiat, weer iemand zonder rede die uitblinkt in onderdanigheid en lafhartigheid. Je zoon heeft niets misdaan.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterC Bekijk bericht
Ik blijf bij mijn standpunt: jongeren (alle jongeren) die zich met bommen maken bezig houden moeten ondervraagd worden door politie en de ouders moeten dan ook maar mee de verantwoordelijkheid dragen voor hun minderjarigen.
"Het is voor je eigen goed dat we je betuttelen en onderdrukken! Waarom jij dat niet bij ons mag? Ah, omdat wij gelijk hebben, da's toch duidelijk?"

Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2007, 14:12   #31
PeterC
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 25 juni 2006
Locatie: Gent
Berichten: 320
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Want het is natuurlijk volstrekt immoreel, onrechtvaardig en onmogelijk om degelijk te rijden zonder rijbewijs en verzekering. Proficiat, weer iemand zonder rede die uitblinkt in onderdanigheid en lafhartigheid. Je zoon heeft niets misdaan.
Heeft niets misdaan? Een auto kopen wil niet zeggen dat je er zomaar mag met gaan rijden. Eerst moet je op zijn minst een voorlopig rijbewijs hebben en een auto moet nog altijd verzekerd zijn. Bovendien: neen hij kan niet rijden en ik wel, was mijn beroep (15-tal jaren als buschauffeur, pendels België - Spanje) jaren kang zonder ongevallen. Ik kan inderdaad opmaken of iemand (ongeacht in het bezit van een rijbewijs) al dan niet kan rijden.

Als ik dan zeg: auto in de garage laten staan tot alle papieren in orde zijn, dan toch achter de rug auto weg en gaan rijden (gesnapt door zwaantje) dan is dat volgens mij nog altijd misbruik van vertrouwen naar mij toe + alle overtredingen die zijn gemaakt, ongeacht het feit dat er geen enkel ongeval is gebeurd. (Gelukkig maar).

Ik ben gewoon consequent.
PeterC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2007, 14:22   #32
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 15 februari 2006
Berichten: 11.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterC Bekijk bericht
Heeft niets misdaan? Een auto kopen wil niet zeggen dat je er zomaar mag met gaan rijden.
Jij hebt niet het recht een ander te zeggen wat hij met zijn eigendom mag doen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterC Bekijk bericht
Eerst moet je op zijn minst een voorlopig rijbewijs hebben en een auto moet nog altijd verzekerd zijn. Bovendien: neen hij kan niet rijden en ik wel, was mijn beroep (15-tal jaren als buschauffeur, pendels België - Spanje) jaren kang zonder ongevallen. Ik kan inderdaad opmaken of iemand (ongeacht in het bezit van een rijbewijs) al dan niet kan rijden.
Autoriteitsargumenten zijn irrelevant.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterC Bekijk bericht
Als ik dan zeg: auto in de garage laten staan tot alle papieren in orde zijn, dan toch achter de rug auto weg en gaan rijden (gesnapt door zwaantje) dan is dat volgens mij nog altijd misbruik van vertrouwen naar mij toe
Arme man, geschonden in je autoriteitsego. Misschien kan je nog een vergoeding vragen voor psychisch geleden schade.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterC Bekijk bericht
+ alle overtredingen die zijn gemaakt,
Arbitraire regels ontstaan puur door machtsmisbruik, bravo.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterC Bekijk bericht
ongeacht het feit dat er geen enkel ongeval is gebeurd. (Gelukkig maar).
Geen ongeval, geen schade, geen conflict, geen probleem.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterC Bekijk bericht
Ik ben gewoon consequent.
Nee hoor, je bent gewoon een autoriteitsslaaf.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2007, 14:25   #33
sn00py
Banneling
 
 
Geregistreerd: 20 mei 2006
Berichten: 1.987
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Nee hoor, je bent gewoon een autoriteitsslaaf.
En jouw kinderen zijn van die ettertjes die de vrije opvoeding kregen?
sn00py is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2007, 14:27   #34
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 15 februari 2006
Berichten: 11.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sn00py Bekijk bericht
En jouw kinderen zijn van die ettertjes die de vrije opvoeding kregen?
Dat komt nog wel.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2007, 14:39   #35
sn00py
Banneling
 
 
Geregistreerd: 20 mei 2006
Berichten: 1.987
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Dat komt nog wel.
Doe dat maar niet, je bewijst ze er geen dienst mee.
sn00py is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2007, 15:16   #36
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 15 februari 2006
Berichten: 11.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sn00py Bekijk bericht
Doe dat maar niet, je bewijst ze er geen dienst mee.
Dat maak ik zelf wel uit.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2007, 16:47   #37
sn00py
Banneling
 
 
Geregistreerd: 20 mei 2006
Berichten: 1.987
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Dat maak ik zelf wel uit.
Daar twijfel ik niet aan, het is je gegund! Maar wijs ze toch maar eens op de gevaren van acetonperoxide, vooraleer ze daar mee gaan spelen

Laatst gewijzigd door sn00py : 27 december 2007 om 16:48.
sn00py is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2007, 17:41   #38
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Arme man, geschonden in je autoriteitsego. Misschien kan je nog een vergoeding vragen voor psychisch geleden schade.

Mag die mss mog zijn kinderen opvoeden zoals hij wil, geflipte poco? Of ben je er zo eentje van de Steiner-school geweest?
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2007, 17:44   #39
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Dat maak ik zelf wel uit.

Klopt. Zoals ik zelf zal uitmaken wat er mij te doen staat als uw ontaarde kinderen mij last beginnen te bezorgen.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2007, 18:18   #40
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 15 februari 2006
Berichten: 11.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Mag die mss mog zijn kinderen opvoeden zoals hij wil, geflipte poco? Of ben je er zo eentje van de Steiner-school geweest?
Hihi, ik, een poco.

Als hij graag zo stoer wil doen over zijn "opvoedingsmethode", dat hij er dan mee leert dat er kritiek kan komen.

Nog iets, ouder zijn geeft niemand het eigendomsrecht over zijn kinderen noch het recht hen te straffen op een danige manier "dat ze het geen tweede keer zullen durven doen".

Gezag door schrik, proficiat.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:58.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be