Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Bekijk resultaten enquête: Wie gelooft dat hij beter gaat worden van een secessie
IK! IK BEN IMMERS GOEDGELOVIG 46 52,87%
IK NIET! LIEVER EEN VOGEL IN DE HAND DAN GEEN HAND 41 47,13%
Aantal stemmers: 87. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 31 oktober 2002, 13:08   #21
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Inderdaad. De geldzak. Zeer menselijk.
Zeer menselijk dus ook dat de groep die zijn geldzak proffesioneel geplunderd ziet, zonder dat hij daar overigens veel verweer tegen heeft, daar zijn conclusies uit trekt. Of hij geplunderd wordt door zijn eigen politici of door zijn eigen buren doet er niet toe. Het blijft plundering en dat vr�*�*gt om reactie.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2002, 13:09   #22
Moi
Provinciaal Gedeputeerde
 
Moi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2002
Berichten: 827
Standaard

De ware reden om separatist te zijn, is egoïsme. Laten we maar spreken over groepsegoïsme en daar wringt het schoentje. De meeste flaminganten leven blijkbaar in de illusie dat als het geliefde vlaanderlandje onafhankelijk zou zijn, zij zouden leven in het land van melk en honing. Daar dit egoïsme echter groepsegoïsme is, zal alles snel terug in het oude vervallen - elke flamingant voor zijn eigen profijt - en zal hun o zo dierbare illusie als een vreselijke harde boemerang in hun gezicht slaan. Laten we dus voor deze mensen bidden - zoals de pastoor zou zeggen - dat ze in hun dierbare illusie kunnen blijven leven. Want dat is wat hun gedachtegoed is: een illusie. Illusions never become real. Het volk zal ze uitspuwen als rotte tanden, als ze ons geliefde land trachten te vernietigen. Geertje met zijn trouwe aanhang met minder supporters als OverpeltVV zal het weten: de kiesdrempel halen is zijn doel opdat hij, en hij alleen zijn zitje in het parlement bekomt. Opdat zijn egoïstische schare de grootsten egoïst van 't land verkieze, opdat Belgiës Vloamsche deelgebied belachelijk gemaakt worde, daar gaat onze superegoïst voor!
"Voor 't geld, voor 't geld en voor 't Vloamsche volk, oh nee sorry nog eens voor 't geld"
__________________
Ik ben Limburger, Belg en Europeaan, maar ik woon in Vlaanderen.
Moi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2002, 13:16   #23
S.
Minister
 
S.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Berichten: 3.790
Standaard

Tiens, en moesten we nu geregeerd worden vanuit pakweg Islamabad, zouden we dan separatist mogen zijn? Is dat dan egoïstisch? Of gelden culturele redenen dan ineens wel?
__________________
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen.
Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA.
6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen».
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2002, 13:19   #24
Moi
Provinciaal Gedeputeerde
 
Moi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2002
Berichten: 827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.
Tiens, en moesten we nu geregeerd worden vanuit pakweg Islamabad, zouden we dan separatist mogen zijn? Is dat dan egoïstisch? Of gelden culturele redenen dan ineens wel?
dit is totaal langs de kwestie: vraag 10 flaminganten of ze op den N-VA stemmen voor 't geld: als ze samen zijn dan zeggen ze alle 10 van niet. Als ze a part zijn dan zeggen er 9 van wel en 1 van niet. Dus die 9 anderen zijn nog bedriegers ook!
En ge kunt daar nu nog 100 posts over zagen maar:"wat is, is en daar kunt ge niks aan veranderen"
__________________
Ik ben Limburger, Belg en Europeaan, maar ik woon in Vlaanderen.
Moi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2002, 13:27   #25
S.
Minister
 
S.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Berichten: 3.790
Standaard

Dit is zeeeer zwak, U doet alsof U een representatieve groep N-VA-ers kent en hen daarover ondervraagt hebt. Dat kan dus niet! Kom eens af met geloofwaardige cijfers. U zei gisteren bijvoorbeeld dat de meederheid van de Vlamingen xenofoob was, zonder cijfers. Ik heb de cijfers om het tegendeel te bewijzen. Maar ja, de waarheid is niet belangrijk hé?
__________________
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen.
Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA.
6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen».
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2002, 13:29   #26
S.
Minister
 
S.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Berichten: 3.790
Standaard

En U zei wel degelijk: 'De ware reden om separatist te zijn, is egoïsme'. Dus was U tegen elke vormvan separatisme. Ik ben blij dat U daar op terugkomt.
__________________
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen.
Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA.
6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen».
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2002, 13:32   #27
Moi
Provinciaal Gedeputeerde
 
Moi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2002
Berichten: 827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.
Dit is zeeeer zwak, U doet alsof U een representatieve groep N-VA-ers kent en hen daarover ondervraagt hebt. Dat kan dus niet! Kom eens af met geloofwaardige cijfers. U zei gisteren bijvoorbeeld dat de meederheid van de Vlamingen xenofoob was, zonder cijfers. Ik heb de cijfers om het tegendeel te bewijzen. Maar ja, de waarheid is niet belangrijk hé?
Het aantal Belgen dat xenofoob is kan niet objectief gemeten worden, zoiets zegde gewoonweg niet. Toch blijkt duidelijk dat de meerderheid dat is, uw vriend Jahjah zegt zelf dat België het meest racistische land ter wereld is, so what, it's my country and I love it. Evenmin kanhet aantal NVA'ers die het voor't geld doen objectief gemeten worden. Maar aan de belangrijkste standpunten van de NVA bv. regionalisering van alles: zo kost het minder voor Geertje, blijkt dat wel degelijk!
__________________
Ik ben Limburger, Belg en Europeaan, maar ik woon in Vlaanderen.
Moi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2002, 13:38   #28
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

De ware reden om NIET separatistisch te zijn is de Waalse geldzak maar die zak is uiteraard, vanuit ethisch (of is het Belgicistisch ?) oogpunt gezien, beter verdedigbaar dan de Vlaamse...
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2002, 13:41   #29
S.
Minister
 
S.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Berichten: 3.790
Standaard

U zou echt een komische show moeten houden.
Het ene moment zegt U:
a) De meerderheid van de Belgen is xenofoob
b) 9/10 N-VA'ers doen het voor het geld

Daarna beweert U:
a) Het aantal Belgen dat xenofoob is kan niet objectief gemeten worden, zoiets zegde gewoonweg niet.
b) Evenmin kan het aantal NVA'ers die het voor't geld doen objectief gemeten worden.

Sorry hoor, hier eindigt voor mijn part deze discussie met U.

Wie geïnteresseerd is in de cijfers van xenofobie: Op de stelling 'gastarbeiders zijn een gevaar voor de tewerkstelling van de Belben': 31% pro.

Migranten moeten uitgesloten worden van politieke activiteiten: 37,7 % pro.

Xenofobie is in de jaren '90 overigens gedaald volgens hetzelfde onderzoek.
__________________
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen.
Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA.
6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen».
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2002, 13:42   #30
Moi
Provinciaal Gedeputeerde
 
Moi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2002
Berichten: 827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
De ware reden om NIET separatistisch te zijn is de Waalse geldzak maar die zak is uiteraard, vanuit ethisch (of is het Belgicistisch ?) oogpunt gezien, beter verdedigbaar dan de Vlaamse...
__________________
Ik ben Limburger, Belg en Europeaan, maar ik woon in Vlaanderen.
Moi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2002, 13:49   #31
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moi
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
De ware reden om NIET separatistisch te zijn is de Waalse geldzak maar die zak is uiteraard, vanuit ethisch (of is het Belgicistisch ?) oogpunt gezien, beter verdedigbaar dan de Vlaamse...
Waarom denk je dan dat de Walen van geen separatisme willen weten? Omwille van de mooie ogen van hun noorderburen?

Waarom is het dan de VLAAMSE geldzak die het altijd met ontgelden bij de Belgicisten?
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2002, 13:50   #32
Moi
Provinciaal Gedeputeerde
 
Moi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2002
Berichten: 827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moi
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
De ware reden om NIET separatistisch te zijn is de Waalse geldzak maar die zak is uiteraard, vanuit ethisch (of is het Belgicistisch ?) oogpunt gezien, beter verdedigbaar dan de Vlaamse...
Waarom denk je dan dat de Walen van geen separatisme willen weten? Omwille van de mooie ogen van hun noorderburen?

Waarom is het dan de VLAAMSE geldzak die het altijd met ontgelden bij de Belgicisten?
Omdat de flaminganten een Vlaamse geldzak gecreëerd hebben door de staatshervormingen
__________________
Ik ben Limburger, Belg en Europeaan, maar ik woon in Vlaanderen.
Moi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2002, 13:53   #33
Godfried
Gouverneur
 
Godfried's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2002
Berichten: 1.115
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moi
De ware reden om separatist te zijn, is egoïsme.
Ik ben dan ook helemaal geen separatist. Ik ben voor de Unie der Nederlanden, federaal geïntegreerd binnen de Europese Unie. De echte separatisten waren en zijn de oprichters van België, die afgescheurd zijn van de Nederlanden.
__________________
Christus vincit, Christus regnat, Christus Imperat!
Godfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2002, 13:53   #34
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Godfried
België is een land dat symbool staat voor de haat. Haat jegens Vlaanderen en zijn inwoners. Na de oorlog heeft deze staat geprobeerd de Vlaamse beweging uit te roeien. Er werd een genocide georganiseerd tegen alle bewuste Vlamingen. Vrouwen werden op grote schaal verkracht en onteerd, onschuldige mensen standrechterlijk geëxecuteerd, burgerrechten ontnomen, in de gevangenis gegooid louter omdat ze Vlaamsgezind waren of omdat ze de ene bezetter (Duitsland) hadden verkozen boven de andere (België). Alle landen in Europa hebben amnestie afgekondigd, in het belang van hun eigen voortbestaan. Alleen in België is en blijft (!!) dit onbespreekbaar. De blinde haat jegens Vlaanderen is gewoon onbeschrijfelijk en onverklaarbaar. Zolang men niet tot verzoening komt, blijft deze wonde etteren en worden de frustraties van generatie op generatie overgedragen. Als België uit mekaar spat, zal het dat voor een groot deel aan zichzelf te danken hebben.
Chagerijn en rancune om wat in die donkere periode gebeurd is, kan ik aanvaarden als argument tegen België.
Het weze wel gezegd dat bepaalde individuen uit de Hitlerjugend zich die ganse affaire niet aan het hart lieten komen, en na gedane boete een van de grootste belgische zakenimperia uitbouwden i.p.v. wraakzuchtig in een hoekje te gaan zitten kniezen zoals sommige anderen.

Citaat:
Een andere is de politieke inertie van dit land. Aangezien we verplicht zijn om met mensen van een totaal andere taal en cultuur tot een vergelijk te komen, is elke politieke beslissing een waterig compromis waar noch Vlaanderen, noch wallonië mee gediend is. Daardoor wordt er gewoon rotslecht beleid gevoerd. Herinner u de wafelijzerpolitiek mbt overheidsuigaven, of Waalse werkgelegeheidsministers die Vlaamse bedrijven gaan verplichten jongeren aan te nemen, terwijl er in Vlaanderen helemaal geen werkloze jongeren beschikbaar waren. Dat is dus een argument dat verschilt van het financiële: Belgie wordt slecht bestuurd door zijn halfslachtige twee-en-een-half-ledigheid.
Dit alles zou opgelost worden mits een terugkeer naar een duidelijke, democratische doorzichtige UNITAIRE staatsstructuur. Het federalisme van kust-mijn-kloten, bekokstoofd door de tsjeven en verwezenlijkt met hand en spandiensten van VU-nonkel Hugo-gedaan-met-geven-en-toegeven, blijkt gewoon een onwerkbaar model dat bovendien aan de ganse natie nog veel meer duiten kost dan een afgeslankt unitair bestel.

Citaat:
Wilt u nog wat argumenten?
Neen, mutatis mutandis is het toch steeds de geldzak die spreekt.
Citaat:
Belgie is een uitvinding van de Europese grootmachten om het oude Middenrijk koest te houden (Bourgondië, de Nederlanden). Verdeel en heers, nietwaar? We zouden een veel grotere zeg hebben in Europa als we een unie zouden vormen met Nederland en een einde zouden stellen aan het Belgisch separatisme van 1830.
Typisch de vlaamse knipmes-kruipers-slaven-dienaars-en knechtenmentaliteit.
Janken om van de éne meester te worden bevrijd, om al op voorhand reikhalzend uit te kijken naar een andere om in de kont te kruipen.
Ze zullen boven de moerdijk echt vol verlangen zitten te wachten op het zootje vlaamsche dwazekloten en boeren dat zich op politiek vlak zo gemakkelijk laat in doeken draaien, dat zich in de sociale zekerheid een schuld heeft op de hals gehaald i.p.v. een spaarpot aangelegd zoals zijzelf, en dat zich op gebied van vreemdelingenzaken zo racistisch opstelt als de leider van een amerikaanse KKK-clan......

Citaat:
En zo zou ik nog wel even kunnen doorgaan.
Hoeft niet hoor.
Ik ken de ware reden.
Die kan je niet weerleggen.

Citaat:
Eigenlijk zou ik de vraag willen omkeren. Heeft u enig zinnig argument VOOR het voortbestaan van België? En kom niet af met "het is altijd zo geweest" of "traditie" he.
De geldzak van een meerderheid der belgen. Dat is al één belangrijk argument. Niet het gejank van een paar gefrustreerde kruideniers die na frauduleus invullen van hun aangifte, zich nog steeds door de walen bestolen voelen.
Citaat:
Het is een beetje zwak dat u uw eigen argument enkel kan onderbouwen door uw tegenstander belachelijk te maken.
Hoef ik echt niet zelf te doen.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2002, 13:58   #35
Moi
Provinciaal Gedeputeerde
 
Moi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2002
Berichten: 827
Standaard

Is er hier ook maar één flamingant die de ware reden van het Vlaams separatisme (het geld, het geld en nog eens het geld) kan weerleggen?
Met degelijke argumenten?
Nog geen tegengekomen vandaag.
Waarom?
Omdat die reden niet te weerleggen is, want dat is de enige en ik herhaal, de enige, reden!
__________________
Ik ben Limburger, Belg en Europeaan, maar ik woon in Vlaanderen.
Moi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2002, 14:05   #36
Godfried
Gouverneur
 
Godfried's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2002
Berichten: 1.115
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moi
Is er hier ook maar één flamingant die de ware reden van het Vlaams separatisme (het geld, het geld en nog eens het geld) kan weerleggen?
Met degelijke argumenten?
Nog geen tegengekomen vandaag.
Waarom?
Omdat die reden niet te weerleggen is, want dat is de enige en ik herhaal, de enige, reden!
Het geld is een zeer belangrijke reden. Maar niet de enige. Dat heb ik proberen aan te tonen.
__________________
Christus vincit, Christus regnat, Christus Imperat!
Godfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2002, 14:07   #37
S.
Minister
 
S.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Berichten: 3.790
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moi
Is er hier ook maar één flamingant die de ware reden van het Vlaams separatisme (het geld, het geld en nog eens het geld) kan weerleggen?
Met degelijke argumenten?
Nog geen tegengekomen vandaag.
Waarom?
Omdat die reden niet te weerleggen is, want dat is de enige en ik herhaal, de enige, reden!
Hoe moet je in godsnaam uitleggen dat je je geen Belg voelt??? En voor de rest zijn er uiteraard de culturele verschillen, die ervoor zorgen dat men in het noorden van het land een ander beleid wil als in het zuiden. Wat dan weer tot immobillisme leidt.
__________________
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen.
Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA.
6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen».
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2002, 14:10   #38
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Godfried
Het geld is een zeer belangrijke reden. Maar niet de enige. Dat heb ik proberen aan te tonen.
Blijkbaar zonder veel succes op het na-oorlogse rancune-argument na.
En of dit hedentendage nog veel mensen warm maakt is ook al de vraag.

Moi heeft gelijk:
Het énige argument is de geldzak, wat dan nog bovendien illusoir is.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2002, 14:13   #39
stijnVL
Provinciaal Statenlid
 
stijnVL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2002
Locatie: Leuven
Berichten: 712
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Kortom, wees eerlijk: vlaamsnationalisme in dit derde millenium behelst enkel de illusie van er financieel beter op te worden, een ander argument las ik hier op dit forum nog nooit.
Bullshit, een volwaardige vlaamse lidstaat in Europa heeft meer met beter bestuur te maken dan met financiele belangen. En dat weet je maar al te goed.
__________________
stijnVL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2002, 14:19   #40
Moi
Provinciaal Gedeputeerde
 
Moi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2002
Berichten: 827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Godfried
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moi
Is er hier ook maar één flamingant die de ware reden van het Vlaams separatisme (het geld, het geld en nog eens het geld) kan weerleggen?
Met degelijke argumenten?
Nog geen tegengekomen vandaag.
Waarom?
Omdat die reden niet te weerleggen is, want dat is de enige en ik herhaal, de enige, reden!
Het geld is een zeer belangrijke reden. Maar niet de enige. Dat heb ik proberen aan te tonen.
Geef mij dan eens één reden die geen verdoken geldzakreden is.
Lukt het niet?
Niet erge, want er IS ER GEEN!
__________________
Ik ben Limburger, Belg en Europeaan, maar ik woon in Vlaanderen.
Moi is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:34.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be