Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 december 2017, 17:03   #61
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.070
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Neen, mijn vraag is dat NIET, dat maak jj ervan kronkelaar.

Eerst mijn vraag leren lezen, VO L LEDI G

Wat is grootschalig? Hoe gaat dat? Hoelang duurt dat ? Hoeveel % gaan ze halen tegen 2030? Mijn vraag heeft daar al betrekking op, en is zeker relevant.

Uw silly kopje helpt niets.

Ik stelde een eenvoudige vraag dat huishoudens steeds minder verbruiken en met die stroom gemakkelijk een E-wagen regelmatig thuis kunnen opladen.

Maar als die vraag al te moeilijk was, laat maar, schud dan maar verder met je kopje.

Weet je überhaupt hoeveel E-wagens rijden in BE?

Paste het antwoord dat Tavek je gaf dan niet?

Nog eens, en aub de vraag volledig begrijpend lezen en niet in stukken scheuren en volledig misinterpreteren.

De huishoudens in Belgie sparen gemiddeld 260.000 MWh per jaar of 260.000.000 kWh (bron Vreg), hoeveel electrische wagens kunnen dezelfde huishoudens enkel al van dat gespaard vermogen per jaar 15.000 km laten rijden?
(neem een gemiddeld verbruik van 17 kWh/100 km in de praktijk (sjoemelnormen neem ik niet))
Ja goed Micele, misschien is dat allemaal wel mogelijk, maar zou het niet interessant (of zelfs noodzakelijk) zijn om dat allemaal eens te becijferen.

Mijn vraag (één van de vele) blijft: hoeveel % van de straat mag 22 kW gaan trekken voordat het in de soep draait?
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2017, 20:05   #62
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ja goed Micele, misschien is dat allemaal wel mogelijk, maar zou het niet interessant (of zelfs noodzakelijk) zijn om dat allemaal eens te becijferen.

Mijn vraag (één van de vele) blijft: hoeveel % van de straat mag 22 kW gaan trekken voordat het in de soep draait?
22 kW niet. 7 kW zal een standaard oplaadpunt zijn. Daar krijg je een batterij de hele nacht mee geladen.

Mijn kookplaat trekt 11 kW. Iedereen kookt savonds rond hetzelfde uur, en toch ligt de straat niet plat. En ook zal niet iedereen een e-wagen hebben, net zoals niet iedereen een kookplaat heeft en sommigen op gas werken.

Laatst gewijzigd door Tavek : 6 december 2017 om 20:05.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2017, 20:28   #63
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.070
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
22 kW niet. 7 kW zal een standaard oplaadpunt zijn. Daar krijg je een batterij de hele nacht mee geladen.

Mijn kookplaat trekt 11 kW. Iedereen kookt savonds rond hetzelfde uur, en toch ligt de straat niet plat. En ook zal niet iedereen een e-wagen hebben, net zoals niet iedereen een kookplaat heeft en sommigen op gas werken.
Een paar cijfers (ik hoop dat ze correct zijn).

voor een 66 kWhr pakket (minimum dat ik zou nemen):

7,4 Kw = 9 uur oplaadtijd

Dat wil zeggen dat je verplicht bent om 's nachts op te laden en dat je dus als je batterij praktisch leeg is vastzit.

22 kW = 3 uur oplaadtijd

Dat wil zeggen dat ik als ik mijn wagen een uurtje aan de oplader hang ik die avond er nog mee weg kan.

Ik heb thuis een 22 kW aansluiting (die ik momenteel uiteraard niet helemaal gebruik). De ganse straat zal dat waarschijnlijk ook hebben.
Zal ik die 22 kW altijd mogen blijven gebruiken of gaat men vanaf een zeker moment zeggen: stop ge gaat het lokaal net overbelasten?

Als het lokale net toelaat dat de ganse wijk aan 22 kW oplaadt is het perfekt uiteraard, maar is dat zo?

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 6 december 2017 om 20:29.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2017, 20:40   #64
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.882
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Een paar cijfers (ik hoop dat ze correct zijn).

voor een 66 kWhr pakket (minimum dat ik zou nemen):

7,4 Kw = 9 uur oplaadtijd

Dat wil zeggen dat je verplicht bent om 's nachts op te laden en dat je dus als je batterij praktisch leeg is vastzit.

22 kW = 3 uur oplaadtijd

Dat wil zeggen dat ik als ik mijn wagen een uurtje aan de oplader hang ik die avond er nog mee weg kan.

Ik heb thuis een 22 kW aansluiting (die ik momenteel uiteraard niet helemaal gebruik). De ganse straat zal dat waarschijnlijk ook hebben.
Zal ik die 22 kW altijd mogen blijven gebruiken of gaat men vanaf een zeker moment zeggen: stop ge gaat het lokaal net overbelasten?

Als het lokale net toelaat dat de ganse wijk aan 22 kW oplaadt is het perfekt uiteraard, maar is dat zo?
Vergeten we ook niet dat de 24/7 electrische energievoorziening in Belgie op middellange termijn (binnen de 10 jaar) eigenlijk al wettelijk in gevaar gebracht is en dat er inderdaad "hairbrained" ideetjes ronddwalen om de energie opgeslagen in aangesloten e-wagens ook te gaan inzetten als "een hogere macht" besloten heeft dat die wagen dat niet direct nodig heeft.....


Dus inderdaad.....het zijn pertinente vragen...

Overigens,we moeten nog het afschakelplan eens ondergaan,er zal wel ooit weer eens wat sneeuw liggen en zo.....Het zal een interessante ervaring worden nu er nog steeds zeer weinig e-wagens zijn.....



Moraal van het verhaal......het schiet g*dverd*mme niet op en het zal honderduizenden Europese auto-werknemers hun job gaan kosten omdat consumenten,(zoals ondergetekende),nu kompleet in twijfel en in de war zijn...
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2017, 20:44   #65
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Calofornie is een van de grootste economien ter wereld en de belangrijkste van de VS. Wetende dat China ook al met quota werkt.
Qua GDP is Californië al vergelijkbaar met UK, vóór Frankrijk... China is G3, na USA en EU... maar ik verwacht dat China de EU nog bijbeent.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2017, 21:06   #66
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Als het lokale net toelaat dat de ganse wijk aan 22 kW oplaadt is het perfekt uiteraard, maar is dat zo?
En in welk jaar gaat dat zijn dat de ganse wijk een zware E-wagen heeft en bovendien allemaal een 22 kW laadmogelijkheid en bovendien allemaal op hezelfde tijdpunt beginnen op te laden?

Gaat de ganse wijk -vandaag dan- ook tegelijkertijd met zijn fossiele wagen om pakweg 18.00 hr tegelijkertijd naar de plaatselijke tankstations tanken? omdat ze weer 3-4 hr willen rijden? Wow. Straf.

Dus de ganse wijk rijdt met een E-wagen en allemaal komen ze met een quasi lege batterij thuis aan, niemand heeft onderweg ergens opgeladen, allemaal rijden ze pakweg 400 km per dag, niemand heeft op het werk of onderweg bijgeladen aan een zware laadpaal van 100 tot 350 kW. En allemaal willen ze na 2-3 uur weer wegrijden alhoewel ze maar net 4 hr op de baan waren, en ze willen niet even naar de bakker ofzo, ze willen alweer 300-400 km kunnen rijden. Alle hebben ze ook nog een bloedhekel aan openbare laadpalen, alle willen thuis opladen op die manier zonder uitzonderingen.

Jouw fantasie moet enorm zijn. Moet dat een opgefokte (hypothetische) wijk zijn. Laat me dan zeggen dat die ganse wijk best bij zijn fossieltje mag blijven. Want die willen voordurend rijden. Zelfs na een lange dag.
Helaas zal die ganse wijk dan lang moeten aanschuiven aan de fossiele tankstations want alle hebben ze een lege tank en willen weer 3hr kunnen rijden, rijden is het leven!

Nope ernstig nu, vandaag verbruikt het transport pakweg 2% vermogen op jaarbasis, wslk al het OV wat electrisch rijdt en zo een 6500 E-wagens.

1.9 % in 2015 volgens Febeg in 2015


Moest nu alle personenwagens bij een mirakel electrisch willen rijden zal dat groen blokje wslk naar 20% groeien. Wie weet zakken de andere blokjes nog wat.

We verbruiken tenslotte alle tesamen na 6 jaar toch 2,5 TWh minder dan 2010.



https://www.febeg.be/statistieken-elektriciteit

Laatst gewijzigd door Micele : 6 december 2017 om 21:31.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2017, 21:44   #67
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.070
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
En in welk jaar gaat dat zijn dat de ganse wijk een zware E-wagen heeft en bovendien allemaal een 22 kW laadmogelijkheid en bovendien allemaal op hezelfde tijdpunt beginnen op te laden?

Gaat de ganse wijk -vandaag dan- ook tegelijkertijd met zijn fossiele wagen om pakweg 18.00 hr tegelijkertijd naar de plaatselijke tankstations tanken? omdat ze weer 3-4 hr willen rijden? Wow. Straf.

Dus de ganse wijk rijdt met een E-wagen en allemaal komen ze met een quasi lege batterij thuis aan, niemand heeft onderweg ergens opgeladen, allemaal rijden ze pakweg 400 km per dag, niemand heeft op het werk of onderweg bijgeladen aan een zware laadpaal van 100 tot 350 kW. En allemaal willen ze na 2-3 uur weer wegrijden alhoewel ze maar net 4 hr op de baan waren, en ze willen niet even naar de bakker ofzo, ze willen alweer 300-400 km kunnen rijden. Alle hebben ze ook nog een bloedhekel aan openbare laadpalen, alle willen thuis opladen op die manier zonder uitzonderingen.

Jouw fantasie moet enorm zijn. Moet dat een opgefokte (hypothetische) wijk zijn. Laat me dan zeggen dat die ganse wijk best bij zijn fossieltje mag blijven. Want die willen voordurend rijden. Zelfs na een lange dag.
Helaas zal die ganse wijk dan lang moeten aanschuiven aan de fossiele tankstations want alle hebben ze een lege tank en willen weer 3hr kunnen rijden, rijden is het leven!

Nope ernstig nu, vandaag verbruikt het transport pakweg 2% vermogen op jaarbasis, wslk al het OV wat electrisch rijdt en zo een 6500 E-wagens.

1.9 % in 2015 volgens Febeg in 2015


Moest nu alle personenwagens bij een mirakel electrisch willen rijden zal dat groen blokje wslk naar 20% groeien. Wie weet zakken de andere blokjes nog wat.

We verbruiken tenslotte alle tesamen na 6 jaar toch 2,5 TWh minder dan 2010.



https://www.febeg.be/statistieken-elektriciteit
Simpele vraag Micele: wat is het maximaal (simultaan) beschikbare kW per aansluiting in mijn wijk.
Als dat 22 kW is: no problemo. Het kan lager, maar hoeveel lager vereist een studie.

Het kan natuurlijk ook extreem laag, maar dan gaat men electriciteit moeten rantsoeneren. Kan ook, maar zeg dat dan aan de bevolking.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2017, 22:20   #68
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

-

Laatst gewijzigd door Micele : 6 december 2017 om 22:36.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2017, 22:20   #69
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Simpele vraag Micele: wat is het maximaal (simultaan) beschikbare kW per aansluiting in mijn wijk.
Als dat 22 kW is: no problemo. Het kan lager, maar hoeveel lager vereist een studie.
Wslk is het veel hoger, vraag het aan de wijkleverancier.
Wat gebeurt er als een groot bedrijvenpark na het weekend opstart? Gaan die ook vragen of ze hun stroom mogen aanzetten?

Citaat:
Het kan natuurlijk ook extreem laag, maar dan gaat men electriciteit moeten rantsoeneren. Kan ook, maar zeg dat dan aan de bevolking.
Doe je weer belachelijk?

Er is helemaal geen reden om te ratsoeneren, ik heb al de link gegeven van mensen die alles simuleren en berekenen. Maar die geloof je zeker niet?

Waarom zouden die mensen verkeerd liggen in hun berekeningen?
Citaat:
Het kan lager, maar hoeveel lager vereist een studie.
De studie staat hieronder.
Citaat:
Hebben we voldoende stroom?

Stel dat 10% van ons wagenpark elektrisch zou zijn, dan zou men slechts 1,4% meer elektriciteit moeten opwekken.
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/op...inie/1.2467056
Je beseft toch dat dit bijna verwaarloosbaar is tov de jaarlijkse schommelingen van het verbruik? BE verbruikt 3% minder in 2016 tov van 2010. Ik neem wel aan dat de VUB in zijn STUDIE rekening houdt met de wslk licht dalende tendens van het algemeen stroomverbruik.

En dat is 10% wagenpark hé, niet de nieuwe inschrijvingen per jaar.
bvb Noorwegen heeft wagenpark momenteel ca. 5% stekkerwagens, en daar zijn de plug-in hybrides meegerekend.

Laatst gewijzigd door Micele : 6 december 2017 om 22:47.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2017, 23:57   #70
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Een paar cijfers (ik hoop dat ze correct zijn).

voor een 66 kWhr pakket (minimum dat ik zou nemen):

7,4 Kw = 9 uur oplaadtijd

Dat wil zeggen dat je verplicht bent om 's nachts op te laden en dat je dus als je batterij praktisch leeg is vastzit.

22 kW = 3 uur oplaadtijd

Dat wil zeggen dat ik als ik mijn wagen een uurtje aan de oplader hang ik die avond er nog mee weg kan.

Ik heb thuis een 22 kW aansluiting (die ik momenteel uiteraard niet helemaal gebruik). De ganse straat zal dat waarschijnlijk ook hebben.
Zal ik die 22 kW altijd mogen blijven gebruiken of gaat men vanaf een zeker moment zeggen: stop ge gaat het lokaal net overbelasten?

Als het lokale net toelaat dat de ganse wijk aan 22 kW oplaadt is het perfekt uiteraard, maar is dat zo?
Je overschat overigens de problematiek.

JIJ zal savonds nog snel moeten opladen als je nog weg wilt. OK, maar dat is dan wel aan dagtarief (tot 10h). De meeste mensen zullen aan nachttarief willen opladen. Dus door die spreiding zal je de piekbelasting vermijden. De meeste mensen rijden hun wagen ook niet leeg, en laden niet alle nachten of beperkt.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2017, 00:54   #71
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Alle electriek auto's staan altijd op te laden.
Om het even wanneer.

Kijk maar.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2017, 00:58   #72
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Ik heb het even opgezocht. Mijn transformatorcabine is 10 kV en 320A afgezekerd.

Aangezien het hier allemaal open bebouwing is, schat ik, gelet op straten die twee jaar geleden in het afschakelingsplan zaten voor mijn cabine, op een goede 200 a 300.

Dus 10 kW per huis gemiddeld.

In de gemiddelde woning wordt nog geen kW getrokken bij normaal verbruik overigens mensen. Het is pas als je gaat koken, de wasmachine opzetten, strijken, dat je meer verbruikt.

Ik denk dat we de electrische wagens wel aankunnen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2017, 01:01   #73
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Alle electriek auto's staan altijd op te laden.
Om het even wanneer.

Kijk maar.
Ahja ?

Iedereen rijdt zijn batterij leeg iedere dag ? (al eens naar de gemiddelde afstanden die een belg rijdt per dag ? Die zijn vrij kort, je moet pas laden om de paar dagen.)

Iedereen schakelt meteen over naar electrisch ?

Ik heb niemand horen piepen toen ze de 7.5 en 11 kW kookplaten overal aan het steken waren. Het net kan dat ook dragen.

Men overschat het probleem. Ik kan me inbeelden dat in oude huizen die slechts op 16 A en 230 V zijn, dat er een probleem is. Maar die moeten hun geld maar eerst uitgeven aan een nieuwe kast (of een paar nieuwe zekeringen).
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2017, 08:04   #74
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.155
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Qua GDP is Californië al vergelijkbaar met UK, vóór Frankrijk... China is G3, na USA en EU... maar ik verwacht dat China de EU nog bijbeent.
tuurlijk china haalt Europa binnenkort in
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2017, 08:06   #75
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.155
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik heb het even opgezocht. Mijn transformatorcabine is 10 kV en 320A afgezekerd.

Aangezien het hier allemaal open bebouwing is, schat ik, gelet op straten die twee jaar geleden in het afschakelingsplan zaten voor mijn cabine, op een goede 200 a 300.

Dus 10 kW per huis gemiddeld.

In de gemiddelde woning wordt nog geen kW getrokken bij normaal verbruik overigens mensen. Het is pas als je gaat koken, de wasmachine opzetten, strijken, dat je meer verbruikt.

Ik denk dat we de electrische wagens wel aankunnen.

Tavek

en verwarm eens uw huis met een warmtepomp van 30kW, kook eens met een kookplaat van 9KW en uw Tesla moet volgetankt worden.
En doe dit met een volledige straat
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2017, 08:37   #76
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.155
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
En in welk jaar gaat dat zijn dat de ganse wijk een zware E-wagen heeft en bovendien allemaal een 22 kW laadmogelijkheid en bovendien allemaal op hezelfde tijdpunt beginnen op te laden?

Gaat de ganse wijk -vandaag dan- ook tegelijkertijd met zijn fossiele wagen om pakweg 18.00 hr tegelijkertijd naar de plaatselijke tankstations tanken? omdat ze weer 3-4 hr willen rijden? Wow. Straf.

Dus de ganse wijk rijdt met een E-wagen en allemaal komen ze met een quasi lege batterij thuis aan, niemand heeft onderweg ergens opgeladen, allemaal rijden ze pakweg 400 km per dag, niemand heeft op het werk of onderweg bijgeladen aan een zware laadpaal van 100 tot 350 kW. En allemaal willen ze na 2-3 uur weer wegrijden alhoewel ze maar net 4 hr op de baan waren, en ze willen niet even naar de bakker ofzo, ze willen alweer 300-400 km kunnen rijden. Alle hebben ze ook nog een bloedhekel aan openbare laadpalen, alle willen thuis opladen op die manier zonder uitzonderingen.

Jouw fantasie moet enorm zijn. Moet dat een opgefokte (hypothetische) wijk zijn. Laat me dan zeggen dat die ganse wijk best bij zijn fossieltje mag blijven. Want die willen voordurend rijden. Zelfs na een lange dag.
Helaas zal die ganse wijk dan lang moeten aanschuiven aan de fossiele tankstations want alle hebben ze een lege tank en willen weer 3hr kunnen rijden, rijden is het leven!

Nope ernstig nu, vandaag verbruikt het transport pakweg 2% vermogen op jaarbasis, wslk al het OV wat electrisch rijdt en zo een 6500 E-wagens.

1.9 % in 2015 volgens Febeg in 2015


Moest nu alle personenwagens bij een mirakel electrisch willen rijden zal dat groen blokje wslk naar 20% groeien. Wie weet zakken de andere blokjes nog wat.

We verbruiken tenslotte alle tesamen na 6 jaar toch 2,5 TWh minder dan 2010.



https://www.febeg.be/statistieken-elektriciteit
heb je u afgevraagd waarom dat blokje zo'n dipje maakt in 2008?
Toen voerde men tijdelijke werkloosheid in voor de crisis kon je 4/5 werken...
Dus industrie heeft wel de grootste impact op dat verbruik
bekijk dat cijfer niet als een black box en veralgemeen niet dat het allemaal verbruik van de burger is

Het verbruik van de burger is daar 1/5 van schat ik (ah staat in de eerste grafiek)

dus de impact van de BEN burger op het verbruik is 20%, dwz hij reduceert zijn verbruik met ongeveer 20% maar niet meer... want de industrie die zijn goederen produceren verbruiken nog verder energie
Als de BEN burger een Elektrische auto koopt doet hij zijn verbruik terug 20% stijgen. En verwarmt hij elektrisch doet hij het terug 50% stijgen.

Laatst gewijzigd door brother paul : 7 december 2017 om 08:40.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2017, 09:43   #77
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Tavek

en verwarm eens uw huis met een warmtepomp van 30kW, kook eens met een kookplaat van 9KW en uw Tesla moet volgetankt worden.
En doe dit met een volledige straat
Een warmtepomp van 30 KW ?

3 kW bedoel je.

30 kW zou een goede 100-120 kW aan warmteproductie opleveren. Sauna stoken dus.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2017, 10:21   #78
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Schandalig. Wat een moraal van de autoconstructeurs die geen haar beter is dan die van de meeste gebruikers. En dat allemaal voor wat beter uit de concurrentiestrijd te komen en een hogere prioriteit toe te kennen aan banaliteiten als extra vermogen en dergelijke.

Het is een steeds wederkerend stramien en typerend voor de mens die steeds de grenzen van het toelaatbare op zoekt, daarin steeds verder gaat en uiteindelijk daarbij zijn realiteitszin en fatsoen verliest. Zo worden het uiteindelijk criminelen als niemand ze op tijd wakker schudt.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2017, 10:34   #79
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Een directeur van VW heeft net 7 jaar cel gekregen voor dieselgate.

lol
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2017, 12:22   #80
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ahja ?

Iedereen rijdt zijn batterij leeg iedere dag ? (al eens naar de gemiddelde afstanden die een belg rijdt per dag ? Die zijn vrij kort, je moet pas laden om de paar dagen.)

Iedereen schakelt meteen over naar electrisch ?

Ik heb niemand horen piepen toen ze de 7.5 en 11 kW kookplaten overal aan het steken waren. Het net kan dat ook dragen.

Men overschat het probleem. Ik kan me inbeelden dat in oude huizen die slechts op 16 A en 230 V zijn, dat er een probleem is. Maar die moeten hun geld maar eerst uitgeven aan een nieuwe kast (of een paar nieuwe zekeringen).
Overal waar ik kom en dat is nogal redelijk uitgebreid staat ieder met zijn elektrische wagen hem steeds op te laden op eender welk uur van de dag.

Allicht steeds bijladen.
Ze doen dat als ze thuis komen, ze doen dat als ze op hun bedrijf komen, ze doen dat als ze ergens moeten parkeren en die kans hebben.
In de garages waar ze verkocht worden hangen ze 24/7 aan de stekkers, zelfs als ze geen meter verzet worden.

Of het nodig is of niet laat ik in het midden maar zo doen ze het wel.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:09.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be