Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 december 2006, 00:22   #1
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard tsjevenstreken...

Respect !

30.11.2006 - Op 28 november bracht de Britse kamer van koophandel een bezoek aan het Vlaamse en het federale parlement. In het kader daarvan organiseerden ze dinsdag voormiddag een debat met Vlaamse parlementsleden over de rol van het Vlaamse parlement in de Europese context .
Enige tijd geleden contacteerde de Britse kamer mij met de vraag of ook het Vlaams Belang iemand kon afvaardigen. Uiteraard gaan wij hier graag op in. Als grootste fractie in het Vlaams Parlement mogen wij niet ontbreken. Bovendien is de voorzitter van de commissie Buitenlandse, Vlaams Belang parlementslid Karim Van Overmeire. De juiste man op de juiste plaats dus !

Ook de Britse kamer van Koophandel was enthousiast over de toezegging van Karim voor het debat.
We vielen dan ook uit de lucht toen Karim - minder dan een uur voor aanvang van het debat - gebeld werd met de mededeling dat onze deelname niet langer gewenst was. De "sponsor" en Eric Van Rompuy hadden hierop aangedrongen ! Il faut le faire.

En wie is die "sponsor" dan wel ? Het blijkt om Interel Public Relations & Public Affairs te gaan. Een lobby-bureau waar gebuisd CD&V minister Mieke Offeciers partner is. Ze werd hier destijds naartoe gecatapulteerd om zich toe te leggen op de relaties van Interel met de verschillende overheden en openbare administraties. Een bedrijf dus dat leeft van overheidsopdrachten en dus de facto leeft van de CD&V. Wiens brood men eet, diens woord men spreekt ...
En de wisselwerking gaat verder. Interel levert van tijd tot tijd ook fractiemedewerkers voor de CD&V in het Vlaams Parlement.

En dan Eric Van Rompuy. Op zijn weblog poneert hij onder de jeugdige slogan "Be Free" van tijd tot tijd schrijfsels over zijn avonturen in de politieke wereld. De teneur is altijd dezelfde. De CD&V is de partij die garant staat voor "openheid", "een inhoudelijk debat" en "goed bestuur" voor alle Vlamingen. VLD staat garant voor leugens en gekronkel. Dat laatste zal ik zeker niet tegenspreken maar Van Rompuy moet absoluut niet onderdoen voor het gekronkel van de clan Slangen. In realiteit lijkt Van Rompuy toch niet zo zeker van de dossierkennis van zijn partijgenoten. De confrontatie met dossiervreter Van Overmeire hield blijkbaar risico's in en paste niet in het scenario van de "inhoudelijk sterke" CD&V. Oplossing van "democraat" Eric: we houden de oppositie buiten en serveren het publiek een schijndebat. "Be Free" krijgt zo een wrang bijsmaakje.

Lachwekkend toch hoe de man die zich voordoet als een "Pallieter" en naar eigen zeggen het debat wil aangaan met iedereen over alles, achter de schermen toch een "good old" tjeef blijkt. Er zijn nog zekerheden in het leven

bron webstek marie -rose morel

Daar zijn ze wel straf is... manipuleren zodat de britten toch maar niet met de boze Vb'ers mogen spreken.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2006, 11:56   #2
Ozymandias
Gouverneur
 
Ozymandias's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 november 2006
Berichten: 1.393
Standaard

Oké, I'll bite.
Vind ik het goed dat het Vlaams Blok uit debatten wordt geweerd ? Nee.
Geloof ik wat hier staat geschreven ? Nee.
Gelijk waar op het forum mag je als bron zelfs De Morgen niet aanhalen, vanwege vermeende Rode Complotten. Maar de webstek van Marie-Rose Morel is zonder meer accuraat en objectief. Ja.
Ozymandias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2006, 11:59   #3
amedee
Partijlid
 
amedee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 april 2004
Berichten: 283
Standaard

boehoehoe, wij mogen niet meedoen.

amedee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2006, 12:01   #4
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Verbaast me niks in deze bananenrepubliek.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2006, 12:02   #5
Ozymandias
Gouverneur
 
Ozymandias's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 november 2006
Berichten: 1.393
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door amedee Bekijk bericht
boehoehoe, wij mogen niet meedoen.
(De Olympisch Atlete)
Hilarisch
Ozymandias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2006, 12:06   #6
amedee
Partijlid
 
amedee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 april 2004
Berichten: 283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Verbaast me niks in deze bananenrepubliek.
mja, moest het nu nog een republiek zijn, neem ik er de bananen graag bij...
amedee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2006, 12:30   #7
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
Respect !

30.11.2006 - Op 28 november bracht de Britse kamer van koophandel een bezoek aan het Vlaamse en het federale parlement. In het kader daarvan organiseerden ze dinsdag voormiddag een debat met Vlaamse parlementsleden over de rol van het Vlaamse parlement in de Europese context .
Enige tijd geleden contacteerde de Britse kamer mij met de vraag of ook het Vlaams Belang iemand kon afvaardigen. Uiteraard gaan wij hier graag op in. Als grootste fractie in het Vlaams Parlement mogen wij niet ontbreken. Bovendien is de voorzitter van de commissie Buitenlandse, Vlaams Belang parlementslid Karim Van Overmeire. De juiste man op de juiste plaats dus !

Ook de Britse kamer van Koophandel was enthousiast over de toezegging van Karim voor het debat.
We vielen dan ook uit de lucht toen Karim - minder dan een uur voor aanvang van het debat - gebeld werd met de mededeling dat onze deelname niet langer gewenst was. De "sponsor" en Eric Van Rompuy hadden hierop aangedrongen ! Il faut le faire.

En wie is die "sponsor" dan wel ? Het blijkt om Interel Public Relations & Public Affairs te gaan. Een lobby-bureau waar gebuisd CD&V minister Mieke Offeciers partner is. Ze werd hier destijds naartoe gecatapulteerd om zich toe te leggen op de relaties van Interel met de verschillende overheden en openbare administraties. Een bedrijf dus dat leeft van overheidsopdrachten en dus de facto leeft van de CD&V. Wiens brood men eet, diens woord men spreekt ...
En de wisselwerking gaat verder. Interel levert van tijd tot tijd ook fractiemedewerkers voor de CD&V in het Vlaams Parlement.

En dan Eric Van Rompuy. Op zijn weblog poneert hij onder de jeugdige slogan "Be Free" van tijd tot tijd schrijfsels over zijn avonturen in de politieke wereld. De teneur is altijd dezelfde. De CD&V is de partij die garant staat voor "openheid", "een inhoudelijk debat" en "goed bestuur" voor alle Vlamingen. VLD staat garant voor leugens en gekronkel. Dat laatste zal ik zeker niet tegenspreken maar Van Rompuy moet absoluut niet onderdoen voor het gekronkel van de clan Slangen. In realiteit lijkt Van Rompuy toch niet zo zeker van de dossierkennis van zijn partijgenoten. De confrontatie met dossiervreter Van Overmeire hield blijkbaar risico's in en paste niet in het scenario van de "inhoudelijk sterke" CD&V. Oplossing van "democraat" Eric: we houden de oppositie buiten en serveren het publiek een schijndebat. "Be Free" krijgt zo een wrang bijsmaakje.

Lachwekkend toch hoe de man die zich voordoet als een "Pallieter" en naar eigen zeggen het debat wil aangaan met iedereen over alles, achter de schermen toch een "good old" tjeef blijkt. Er zijn nog zekerheden in het leven

bron webstek marie -rose morel

Daar zijn ze wel straf is... manipuleren zodat de britten toch maar niet met de boze Vb'ers mogen spreken.
Het boekske van Belieën, zal bij die Britten wel een licht doen opgaan, als ze het al zelf niet gelezen hadden, hoop ik dat iemand hun een exemplaar cado gedaan heeft.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2006, 13:14   #8
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.315
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ozymandias Bekijk bericht
Oké, I'll bite.
Vind ik het goed dat het Vlaams Blok uit debatten wordt geweerd ? Nee.
Geloof ik wat hier staat geschreven ? Nee.
Gelijk waar op het forum mag je als bron zelfs De Morgen niet aanhalen, vanwege vermeende Rode Complotten. Maar de webstek van Marie-Rose Morel is zonder meer accuraat en objectief. Ja.
Je kan altijd proberen ontkrachten wat er niet klopt.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2006, 14:36   #9
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

Even denken.. Groot Brittanie is dat niet het land waar zelfs 57 %, volgens een recente opiniepeiling, van de Engelsen van mening is dat men de Schotten, de Ieren en de Welshmen los moet laten, volgens een recente opiniepeiling...

Men zal ze niet verder willen besmetten hebben met het onafhankelijkheidsvirus zekers...
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2006, 15:19   #10
Ozymandias
Gouverneur
 
Ozymandias's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 november 2006
Berichten: 1.393
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
Even denken.. Groot Brittanie is dat niet het land waar zelfs 57 %, volgens een recente opiniepeiling, van de Engelsen van mening is dat men de Schotten, de Ieren en de Welshmen los moet laten, volgens een recente opiniepeiling...
Is dat echt waar ? Ik wil het niet in twijfel vragen. Het is echt oprechte vraag. Kijk eens aan. Hebben niet 57 van de Schotten gestemd voor een afscheiding ? Nounou.
Ozymandias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2006, 15:46   #11
spherelike
Europees Commissaris
 
spherelike's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2006
Berichten: 6.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
Respect !

30.11.2006 - Op 28 november bracht de Britse kamer van koophandel een bezoek aan het Vlaamse en het federale parlement. In het kader daarvan organiseerden ze dinsdag voormiddag een debat met Vlaamse parlementsleden over de rol van het Vlaamse parlement in de Europese context .
Enige tijd geleden contacteerde de Britse kamer mij met de vraag of ook het Vlaams Belang iemand kon afvaardigen. Uiteraard gaan wij hier graag op in. Als grootste fractie in het Vlaams Parlement mogen wij niet ontbreken. Bovendien is de voorzitter van de commissie Buitenlandse, Vlaams Belang parlementslid Karim Van Overmeire. De juiste man op de juiste plaats dus !

Ook de Britse kamer van Koophandel was enthousiast over de toezegging van Karim voor het debat.
We vielen dan ook uit de lucht toen Karim - minder dan een uur voor aanvang van het debat - gebeld werd met de mededeling dat onze deelname niet langer gewenst was. De "sponsor" en Eric Van Rompuy hadden hierop aangedrongen ! Il faut le faire.

En wie is die "sponsor" dan wel ? Het blijkt om Interel Public Relations & Public Affairs te gaan. Een lobby-bureau waar gebuisd CD&V minister Mieke Offeciers partner is. Ze werd hier destijds naartoe gecatapulteerd om zich toe te leggen op de relaties van Interel met de verschillende overheden en openbare administraties. Een bedrijf dus dat leeft van overheidsopdrachten en dus de facto leeft van de CD&V. Wiens brood men eet, diens woord men spreekt ...
En de wisselwerking gaat verder. Interel levert van tijd tot tijd ook fractiemedewerkers voor de CD&V in het Vlaams Parlement.
Ik heb daar direkt een vraag bij : wie organiseerde de bijeenkomst (de sponsor ?), en wie was de genodigde (de britse kamer?)
Als we dit even veronderstellen, en de genodigde heeft zelf bijkomende deelnemers uitnodigd zonder de organisator hierin te kennen, dan lijkt mij dit een perfekt normale gang van zaken. Als de britse kamer een bredere groep gewild had, dan had ze dat via de organisator/sponsor moeten doen.
Verder spreekt u over een overleg met parlementsleden, wat zeer algemeen is, bedoelt u alle parlementsleden, waarschijnlijk niet, want dan was er geen probleem. Waarschijnlijk waren het door de organisator gevraagde parlementsleden een beperkte groep dus, want u zegt zelf dan het VB gevraagd werd door de kamer van koophanden om ook iemand af te vaardigen.
Wat is het nu eigenlijk, of doet het er niet toe, als je maar het slachtoffer kan uithangen ?

Laatst gewijzigd door spherelike : 5 december 2006 om 15:49.
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2006, 16:12   #12
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ozymandias Bekijk bericht
Is dat echt waar ? Ik wil het niet in twijfel vragen. Het is echt oprechte vraag. Kijk eens aan. Hebben niet 57 van de Schotten gestemd voor een afscheiding ? Nounou.
Volgens mij is het inderdaad ook zo dat 57 % van de schotten pro afscheiding gestemd hebben.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2006, 16:14   #13
baseballpolitieker
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
baseballpolitieker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 september 2006
Berichten: 10.530
Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

We leven in een democratie waar naar bijna een derde van de bevolking niet wordt geluisterd. Zeer normaal in zo'n 'bananenland' als Belgie!
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2006, 16:32   #14
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Als de Britse kamer van koophandel een debat willen organiseren met vlaamse parlementairen, en zij kontakteren op voorhand mensen van het Vlaams (on)Belang, dan zijn zij toch wel grote kiekens.
Kennen zij dan niets van onze huidige standvastige politieke koers?

ps: daar is dus niks ondemokratisch aan: je behoort tot de meerderheid of niet. Politiek is geen spelletje voor softies.

tweede ps: dat wil niet zeggen dat een goed deel van de Belang-kiezers ongelijk zou hebben.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2006, 16:43   #15
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard

ja wat een kiekens toch die britten... Zij beseffen nog neit dat ze in een sovjetrepubliek zijn terechtgekomen.

En de tsjeven zijn zoals steeds voor open en vrij debat ... tussen de meerderheidspartijen. Oppositie? bestaat niet in de hoofden van de troika...en hun aanhangsels...
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2006, 16:47   #16
spherelike
Europees Commissaris
 
spherelike's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2006
Berichten: 6.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
ja wat een kiekens toch die britten... Zij beseffen nog neit dat ze in een sovjetrepubliek zijn terechtgekomen.

En de tsjeven zijn zoals steeds voor open en vrij debat ... tussen de meerderheidspartijen. Oppositie? bestaat niet in de hoofden van de troika...en hun aanhangsels...
Mag ik hieruit besluiten dat ik in de buurt zat met mijn veronderstelling ?
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2006, 17:21   #17
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.315
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de schoofzak
Als de Britse kamer van koophandel een debat willen organiseren met vlaamse parlementairen, en zij kontakteren op voorhand mensen van het Vlaams (on)Belang, dan zijn zij toch wel grote kiekens.
En?
Zijn de Vlaams Belangers geen Vlaamse parlementairen?

Citaat:
Kennen zij dan niets van onze huidige standvastige politieke koers?
'Onze' politieke koers? En wat heeft wiens 'standvastige' politieke koers hier mee te maken?

Citaat:
ps: daar is dus niks ondemokratisch aan: je behoort tot de meerderheid of niet.
Ging het hier over parlementairen of over 'de meerderheid'? Indien een deel van de parlementairen geweerd worden, om wat voor reden dan ook, dan betekent dit dat een deel van het volk zijn vertegenwoordiging onthouden wordt. En dat noem jij ongegeneerd 'democratie'?

Citaat:
Politiek is geen spelletje voor softies.
Noem je nu de VB-ers softies of bedoel je dat je het normaal vindt dat in de politiek het recht van de sterkste geldt?

Citaat:
tweede ps: dat wil niet zeggen dat een goed deel van de Belang-kiezers ongelijk zou hebben.
Al hadden ze nu allemaal ongelijk. Die kiezers zijn, net als jij, hun kiesplicht nagekomen en hebben recht op hun vertegenwoordiging. Of niet soms? En indien niet waarom de kiezers van de grootste partij van het land niet en die van de kleinste wel?
Wéét jij wel wat democratie betekent?

Laatst gewijzigd door Knuppel : 5 december 2006 om 17:48.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2006, 17:46   #18
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.315
Standaard

Citaat:
Mag ik hieruit besluiten dat ik in de buurt zat met mijn veronderstelling ?
Je bedoelt dat de Britten er zich aan hadden moeten verwachten dat ze in Belgique geen democratie die naam waard zouden vinden?

Dat ze hadden moeten weten dat ook zij geacht worden een cordon sanitaire rond democratisch verkozen parlementairen te leggen hebben?

Maar wees gerust. Nu weten de Britten dat.
Of ze er vrijwillig akkoord mee gaan is een andere vraag. Ze weten immers heel goed wat er in Belgique aan de hand is. Zo goed zelfs dat ze de Belgische premier vierkant uitlachen in het EU-parlement. Voor een land dat aan het uiteenvallen is trekt Verhofstadt volgens de Britten zijn mond immers ietske te wijd open.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2006, 17:53   #19
spherelike
Europees Commissaris
 
spherelike's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2006
Berichten: 6.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Je bedoelt dat de Britten er zich aan hadden moeten verwachten dat ze in Belgique geen democratie die naam waard zouden vinden?

Dat ze hadden moeten weten dat ook zij geacht worden een cordon sanitaire rond democratisch verkozen parlementairen te leggen hebben?

Maar wees gerust. Nu weten de Britten dat.
Of ze er vrijwillig akkoord mee gaan is een andere vraag. Ze weten immers heel goed wat er in Belgique aan de hand is. Zo goed zelfs dat ze de Belgische premier vierkant uitlachen in het EU-parlement. Voor een land dat aan het uiteenvallen is trekt Verhofstadt volgens de Britten zijn mond immers ietske te wijd open.
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2006, 17:58   #20
spherelike
Europees Commissaris
 
spherelike's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2006
Berichten: 6.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Je bedoelt dat de Britten er zich aan hadden moeten verwachten dat ze in Belgique geen democratie die naam waard zouden vinden?

Dat ze hadden moeten weten dat ook zij geacht worden een cordon sanitaire rond democratisch verkozen parlementairen te leggen hebben?

Maar wees gerust. Nu weten de Britten dat.
Of ze er vrijwillig akkoord mee gaan is een andere vraag. Ze weten immers heel goed wat er in Belgique aan de hand is. Zo goed zelfs dat ze de Belgische premier vierkant uitlachen in het EU-parlement. Voor een land dat aan het uiteenvallen is trekt Verhofstadt volgens de Britten zijn mond immers ietske te wijd open.
Neen ik bedoel alleen dat ik meer en meer aan dat verhaal begin te twijfelen. Ik kan er niets van terugvinden, en vraag me af of het wel een officiële ontvangst betrof in het parlement. Dus lijkt het mij perfekt normaal dat de organisator enkle diegenen uitnodigt die nuttig zijn voor het te bereiken doel.
Het hele calimero-gedoe, dat was de bedoeling van het verhaal, meer niet, zoals gewoonlijk dus.

Hopelijk komt er nu iemand met concrete gegevens ipv wollig te doen. naast de kwestie
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:49.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be